kruiskruid petitie site vandaag gestart!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: kruiskruid petitie site vandaag gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:11

Ik denk dat dit de enigste manier is om Nederland BV / Europa aan hun verstand te brengen, dat die ene geitenwollensok freek even aan het verkeerde eind had om het SJK in Nederland te verspreiden.
In Engeland zijn er al duizenden dieren dood gegaan door de sluipmoordenaar.
Gemeente/ provincie mogen maar 2 x per jaar maaien en dat is soms veel te weinig. Dood spuiten die handel!!!!! Maar dat mag natuurlijk weer niet i.v.m. het milieu
Dus tekenen!!!!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:16

PhiaBink schreef:
Gemeente/ provincie mogen maar 2 x per jaar maaien en dat is soms veel te weinig.

Dit is echt onzin. Gemeenten/Provincies bepalen dat zelf. Soms is dat 2 x, soms 1 x, soms nooit en soms 15 keer.
Sommigen 'doen maar wat' anderen hebben er een heel 'groenbeheerplan' achter hangen.
En het is denk ik zo dat veel gemeenten niet weten van de (blijvende) schadelijkheid van JKK. Schrijf de groenafdeling van je eigen gemeente een brief met handtekeningen van andere plaatsgenoten. Ik denk dat dat het meeste nut heeft.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:42

Ik ga meteen kijken. De shetlander van een vriendin is er op 8 juni door ingeslapen , dus ik wil doen wat nodig is om dit kruid te bestrijden!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:23

Sjimmy schreef:
PhiaBink schreef:
Gemeente/ provincie mogen maar 2 x per jaar maaien en dat is soms veel te weinig.

Dit is echt onzin. Gemeenten/Provincies bepalen dat zelf. Soms is dat 2 x, soms 1 x, soms nooit en soms 15 keer.
Sommigen 'doen maar wat' anderen hebben er een heel 'groenbeheerplan' achter hangen.
En het is denk ik zo dat veel gemeenten niet weten van de (blijvende) schadelijkheid van JKK. Schrijf de groenafdeling van je eigen gemeente een brief met handtekeningen van andere plaatsgenoten. Ik denk dat dat het meeste nut heeft.

Ik weet niet anders en heb gelezen dat ze maar 2 x per jaar mogen maaien. (bezuinigingen) Dit zeggen de groenonderhouders in onze gemeente ook. Ik heb in Z- Holland gewoont en daar werd ook 2 x per jaar gemaait.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:29

de groenonderhouders worden ingeschakeld door de gemeente (en soms zijn ze in dienst van de gemeente) die mogen dat maar 2 keer per jaar, van hun eigen 'opperhoofden' die dan het beheer in handen hebben.
Je zou met iemand OP KANTOOR van de groen/milieu afdeling moeten bellen om zeker te weten wat het beleid is in die gemeente.
Dat beleid wordt plaatselijk gemaakt. En vaak is het 2 jaar, maar dat is niet zo dat dat landelijk geregeld is of dat er niks aan te doen is bij die gemeente.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:40

Sjimmy schreef:
de groenonderhouders worden ingeschakeld door de gemeente (en soms zijn ze in dienst van de gemeente) die mogen dat maar 2 keer per jaar, van hun eigen 'opperhoofden' die dan het beheer in handen hebben.
Je zou met iemand OP KANTOOR van de groen/milieu afdeling moeten bellen om zeker te weten wat het beleid is in die gemeente.
Dat beleid wordt plaatselijk gemaakt. En vaak is het 2 jaar, maar dat is niet zo dat dat landelijk geregeld is of dat er niks aan te doen is bij die gemeente.

Zowel hier in Noord Holland als in Zuid holland heb ik meegemaakt en weet niet beter, dat er maar 2 x per jaar gemaait wordt. Dit heb ook ik van de gemeentewerkers gehoort dat er maar 2 x per jaar gemaait mag worden i.v.m. regeltjes die er verzonnen zijn. Zelf vinden ze het ook te weinig, maar ja, ze zijn aan handen en voeten geboden door de regeltjes makers .

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:28

Hoi allemaal,

Gif spuiten helpt niet! En is sowieso ook niet gezond voor je paard. Het beste wat je kunt doen is de plant er met behulp van de ragvork uithalen.

Ik zag ook ergens de vraag staan, hoe het nu zit met het biologisch evenwicht. Dit biologisch evenwicht is nu juist verstoord, doordat de plant door mensen uitgezaaid is. Ik denk dat het wel goed is om de bermen te maaien voor de bloei, dan kan de plant zich niet meer verspreiden. Zo kunnen we hem inperken.

Groetjes Collane

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:27

Ik denk als je land vol zit met JJK, dat je je paard ergens anders tijdelijk parkeert en dan gaat spuiten . Spuiten helpt heel goed, het ligt eraan welk merk je gebruikt
Maaien voor de bloei kan je vermeerdering voorkomen. Let wel op dat de zaadjes jaren lang in de grond blijft zitten zonder dat hij uitkomt. Dus als je denkt dat je land JJK vrij is, kan het over 2 jaar weer vol staan.

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:33

Esther en ik willen graag in contact komen met mensen die hun dier verloren hebben door Jacobskruiskruid. SBS 6 wil hier een reportage over maken.

Groetjes Collane

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 02:55

bergemofan schreef:
Ik ga meteen kijken. De shetlander van een vriendin is er op 8 juni door ingeslapen , dus ik wil doen wat nodig is om dit kruid te bestrijden!

Bergemofan...het is een hele banketstaaf vraag die ik je ga stellen....

SBS 6 gaat hier aandacht aan besteden en we zoeken mensen die dus dit soort ervaringen hebben gehad met hun paard of ander dier!
Zou je willen vragen aan je kennis hoe die hier over denkt?
Of ze dat aan zou kunnen?

Er komt ook nog een site waar mensen met dit soort ervaringen hun verhaal kwijt kunnen maar dit gaat dus echt om TV verslag.
PB me anders maar even.
Dit geld natuurlijk ook voor alle andere lezers, mocht je iemand kennen met deze ervaring die wil en er over kan praten, want ik begrijp best dat dat heel moeilijk is...even laten weten graag!
Liefst per PB.
Gr, Nick

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 02:57

Collane schreef:
Esther en ik willen graag in contact komen met mensen die hun dier verloren hebben door Jacobskruiskruid. SBS 6 wil hier een reportage over maken.

Groetjes Collane

Oww haha zie dat we tegelijk berichtje schreven, wist niet dat jij hier ook aanwezig was.
Gr, Nick

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 03:02

PhiaBink schreef:
Ik denk als je land vol zit met JJK, dat je je paard ergens anders tijdelijk parkeert en dan gaat spuiten . Spuiten helpt heel goed, het ligt eraan welk merk je gebruikt
Maaien voor de bloei kan je vermeerdering voorkomen. Let wel op dat de zaadjes jaren lang in de grond blijft zitten zonder dat hij uitkomt. Dus als je denkt dat je land JJK vrij is, kan het over 2 jaar weer vol staan.

Sterker nog....net op een site zitten lezen dat deze plant 2 soorten zaad aan kan maken.
Zaad dat vrij snel ontkiemd.....maar ook zaad dat wel 15 jaar in de bodem kan blijven liggen!!!
Alleen het uitsteken helpt, maar dan wel met wortel en al...en daarna verbranden of in de grijze container in een afgesloten plastic zak!
Want wat blijkt? Al heb je dit plantje met wortel en al uit de grond getrokken....als je het in je grijze container gooit kan het na enkele dagen maar zo zijn dat er zaad te zien is in plaats van al die gele bloemetjes!
Nou gaat die man die bak aan de vuilniswagen hangen en flink schudden om de rommel er uit te krijgen....dag zaadjes.....

In afgesloten zak kan het geen kant meer op en aangekomen bij de vuilverbranding....zijn we er eindelijk van af.
Gr Nick

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 04:59

Heb ook ondertekend!!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 05:33

Ik weet iemand die recent haar Andalusische merrie door JJK verloren is. Zal haar een berichtje sturen of ze haar verhaal wil vertellen.

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:46

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:03

Ik had het ministerie voor verkeer en waterstaat een mailtje gestuurd en het volgende antwoord (met een telefoonnummer) doorgekregen. We kunnen ze iig gaan platbellen!

Mail en antwoord staan hier: viewtopic.php?f=3&t=441427&hilit=&start=200

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:03

Collane schreef:
Dankjewel voor je hulp.

Je kan ons mailen op info@kruiskruidforum.nl

Groetjes Collane

Ik heb haar het e-mailadres van NickAltena doorgegeven (op zijn website gevonden )
Als ze er over wil praten zal ze hem wel mailen.
Komt dan toch ook wel aan? Of toch ook mailadres info@kruiskruidforum.nl doorgeven?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:47

Ik heb ook getekend. Ik kijk ook altijd even in de wei of ik het zie, want ik wil niet dat we dadelijk het destructiebedrijf kunnen bellen .

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:02

Het is al zover! Vanavond om 22.35 komt Juliette van Capita in Hart van Nederland.

Als iemand dit digitaal kan opnemen, of videobeelden kan digitaliseren.
Dan houden we ons aanbevolen.

Juliette, wij vinden het erg dapper van je.

Groetjes Esther en Collane en de kruiskruidridders.

PatriesjeMR2, dat betekent niet dat we geen contact met haar willen hebben. We zouden het fijn vinden als ze een stukje in het in memoriam topic op onze site willen zou willen schrijven.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:12

De merrie die ik bedoelde was ook Capita van Juliette.
Klein wereldje.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:28

wat een lachertje weer hart van nederland ...jammer dat het zo kort en onvolledig was..

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:22

Toch zijn we er heel blij mee! Het was wel mooi gedaan. Geen onwaarheden verteld.

Tuurlijk had ik het ook liever wat langer gehad, En dat er iets meer over die afschuwelijke dood was verteld, maar de plant is goed in beeld geweest, en de mensen weten nu dat er al slachtoffers zijn. Helaas heb ik de redacteur niet meer kunnen spreken. Hij heeft nog contact met me opgenomen, maar ik was er niet! Daar baal ik wel van. Maar ik had dan ook niet verwacht, dat ze dit al zo snel zouden doen.

Als Egon de poster af heeft, kan deze geprint en opgehangen worden door iedereen, en wordt het weer onder de aandacht gebracht bij de mensen. Ik hoop ook dat iedereen dat massaal gaat doen. Ik mag deze poster bijv .in de plaastelijke snackcar hangen Nou daar komen in de vakantie best veel mensen. We gaan gewoon door! We zitten al op 1071.

Groetjes Collane

Collane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:16

Weet je PatriesjeMR2 ik ben blij, dat er niet nog een paard dood is. Hoe minder slachtoffers hoe beter.

Groetjes Collane

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:21

ik heb getekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:30

Misschien is het een goed idee om een sticky voor dit topic aan te vragen, zodat het bovenaan blijft staan?