Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Re: Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:40

Ik kom vele overeenkomsten tegen...
Ik ben dus een zogeheten slordervos maar wel een nette
Maar dan komt mijn moeder langs of ze belt op met de mededeling van "ik kom even je boeltje doen hoor dan is het weer netjes voor een week.." of ze is er en ik ben even 5 tellen met de hond buiten oid en ze is al aan het stofzuigen...
Mijn vader was hier laatst en die vond de katenbak stinken.. en dan met de mededeling van "ik wil me niet met je huishouden bemoeien maar het stinkt.." ja is toch normaal als er net 1 een grote bootschap heeft gedaan...
Moet zeggen dat ik ook konstant gevraagd wordt of ik wel goed eet.. of mijn wasje wel gedaan is (ja een 1 persoonhuishouden geeft nu eenmaal niet super veel was.. dus ik was maar 1 keer in de 2 weken..) of ik de raampjes wel zeem of ik.... nouja ga maar zo door.
En dat terwijl het bij zowel mijn vader als moeder nou niet echt blinkend is hoor...
Bij mij is het zelfs 9 van de 10 keer netter!
Maar ach...
Kan zo nog wel een poosje blijven doorgaan..
Ze blijven toch zoals ze zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:45

ik ga dus nu mijn kasten vast oprumen, kleren opvouwen (dat kan ik dus echt niet) want mijn moeder komt dinsdag de hele dag, als ik de hele dag met m'n werk uit moet, zogenaamd om op de poezen te passen, maar ondertussen wordtm'n hele huis aan een inspectie onderworpen en gaat ze al m'n kasten dusdanig opruimen dat ik de hele zomer niets meer heb om aan te trekken, omdat ze alles goed verstopt.......

ach je moet toch iets op een regenachtige herfstdag als vandaag......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:57

Weet je wat ik zo interessant vind uit deze reacties?
De manier waarop de moeder het huishouden doet, gaat helemaal niet over op de kinderen. Ik lees van moeders die hun huis slecht bijhouden maar waarvan de dochter het wel netjes doet, en nog veel meer vice versa.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:08

Desiree schreef:
De manier waarop de moeder het huishouden doet, gaat helemaal niet over op de kinderen. Ik lees van moeders die hun huis slecht bijhouden maar waarvan de dochter het wel netjes doet, en nog veel meer vice versa.

Nu je het zegt ja
Wel opvallend.

Is bij mij inderdaad wel het geval.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:09

Desiree schreef:

Ik denk dat dat komt doordat dochters, waarvan de moeder extreem veel poetst denken:dat wil ik later niet, dus er een troep van maken..of gewoon wat minder poetsen. En de kinderen van een moeder die nooit poetst/rommel maakt denken:dat wil ik later niet, die krijgen een superschoon huis.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:07

Het is wel zo.
Ik hou het thuis zo opgeruimd mede omdat ik me vroeger echt doodschaamde hoe het er bij ons uit zag.
De slaapkamer van mijn moeder...... Nou, slaapkamer???
Er was een pad naar het bed, voor de rest was het rotzooi.
Hihi, het valt inderdaad wel op!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:16

teon ik nog jonger was, had ik een perfect keurig en spik&span schoon flatje, maar sinds ik huisdieren heb en ouder word, mijn baan me erg zwaar valt, een paard heb èn een chronische ziekte waardoor ik altijd doodmoe ben, schiet het huishouden er wel eens bij in.

Dan nog stofzuig en dweil ik iedere dag en lap ik 1 x per week de ramen....... maar dingen als kleren opvouwen en kasten netjes houden, kan ik gewoonweg niet meer de laatste jaren

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 11:23

Mijn moeder is gelukkig ook een slechte huisvrouw, dus voor haar hoef ik niet te vrezen. Maar bij mij is het altijd een puinhoop. Mijn huis is gewoon te klein voor de hoeveelheid spullen die ik heb

Opruimen doe ik nog wel eens (of beter gezegd; verplaatsen van rommel), stofzuigen zo eens in de week (terwijl ik 3 katten en een hond heb) en ik dweil alleen als de vloer er voor het oog vies uit ziet. Ik gooi nooit iets weg, dus al mijn kasten zitten volgepropt en ook mijn papierrommel heb ik nooit op orde.

Als er een verjaardag in aantocht is, ben ik minimaal een volledige dag bezig om mijn huis een beetje toonbaar te maken

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:42

missnynke schreef:
...of waar dat voor door moet gaan?

Hihi ik ben nooit echt netjes geweest, mijn zusje ging vroeger elke zaterdag met een sopje haar kamer schoonmaken, ik kan me niet herrineren dat ik dat ooit gedaan heb

Nu woon ik dus samen met mijn vriend op een boerderij, met veel vertrekken. Zon beetje alle buren hebben een huishoudster, maar wij niet.
Ik heb 2 kamers die ik voor het oog redelijk schoon hou , de woonkamer en de eetkamer, maar verder ben ik beslist niet iemand die om de dag stofzuigt of elke week met een sopje alles bij langs gaat, pas als ik zie dat iets wel erg stoffig wordt ga ik er even met een doekje met glassex langs.
Ook onze tuin is bepaalt mijn hobby niet, het gras staat dan ook wel erg hoog op sommige plaatsen. (haha en hoe los je dat op: paarden in de tuin en het is weer kort:p)

Mijn moeder ergert zich hier dood aan, en durft amper mensen mee te nemen naar mij toe. Om mij heen zie ik veel leeftijdgenoten die ook niet zo fanatiek huishouden en waar het nou niet bepaald netjes is....
De generatie van mijn moeder werkte vaak niet, bleef thuis bij de kinderen en besteedde de hele dag aan het huishouden.

Ik werk, als ik vrij ben rij ik de paarden en internet ik graag, en dan ruim ik vaak alleen het hoognodige op, de rest schuif ik voor me uit. Ik moet zeggen dat ik en mn vriend ons er ook niet aan ergeren.

Hoe zit dat bij jullie, hebben jullie alles spik-en-span of gaat het net zo?

If only. Heb net de slaapkamer maar eens gedaan. Laten we zeggen dat ik dat nooit meer doe . The horror

Ik ben absoluut de grootste sloddervos die er bestaat. Op mijn bank ligt de post van weken, wat ik nieuw koop haal ik uit de verpakking en de verpakking ligt daar. Mijn comp is een troep en om de dag stofzuigen? Zeg liever eens per week...... als we dat al redden .

Het is niet zo dat het smerig is ofzo maar netjes? Nope. Mijn moeder heeft het van mij inmiddels wel geaccepteerd.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:45

Heike schreef:
Oh....dit topic moet ik aan mijn moeder laten zien. Als we elkaar spreken aan de telefoon of over ICQ dan is een van de eerste dingen die ze vraagt "en opgeruimd" Ik antwoord meestal, Tuurlijk.

Nog zo'n vraag "Hoe is het met je huisje..."
Eh.. Goed.

Nee, hoor het vaslt wel mee, vandaag hebben we gebeld en we hebben het niet eens over mijn huisje gehad. Alleen dat de grijze bak buiten moet. *grinnik*

Ik vrees dat ik mijn moeders wanhoop ben en ze vraagt zich vast af of het nog ooit goed komt. Maar zij zit er dus meer mee dan ik.

Tuin is ook verschrikkelijk. Maar ik heb nu iemand bereid gevonden om zich als tuinman op te werpen. Nu nog een huishoudster...*brr moet er niet aan denken*

OMG echt? Mijn moeder weet dat ze dat niet hoeft te doen. Krijgt ze antwoorden als 'het huisje zegt dat het wel goed gaat'. En 'opgeruimd naar mijn maatstaven' . Ik moet er niet aan denken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:47

lies schreef:
Mijn moeder is gelukkig ook een slechte huisvrouw, dus voor haar hoef ik niet te vrezen. Maar bij mij is het altijd een puinhoop. Mijn huis is gewoon te klein voor de hoeveelheid spullen die ik heb

Opruimen doe ik nog wel eens (of beter gezegd; verplaatsen van rommel), stofzuigen zo eens in de week (terwijl ik 3 katten en een hond heb) en ik dweil alleen als de vloer er voor het oog vies uit ziet. Ik gooi nooit iets weg, dus al mijn kasten zitten volgepropt en ook mijn papierrommel heb ik nooit op orde.

Als er een verjaardag in aantocht is, ben ik minimaal een volledige dag bezig om mijn huis een beetje toonbaar te maken

We are alike . Je moet mijn dressoirdeurtjes ook niet opentrekken

Maar hoe zit het met de vaat van de bokkertjes? Want eerlijk gezegd isdat hier ook niet echt prioriteit soms zeg maar :_

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:52

voor de vaat heb ik een afwasmachine En verder is mijn vriendje de opruimer + schoonmaker bij ons, ik iig niet

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:03

vaatwasser hebbenw ij ook. Maar ja, hij moet ook ingeruimd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:03

dat vind ik niet erg, en uitruimen ook niet echt. Het echt zelf afwassen, dat was een drama.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:13

Jep, ik werk full-time en vriendje ook dus is het bij ons ook niet of ik de hele dag loop te poetsen.......
Bij mijn ouders kan je van de grond eten dus daar kan ik nooit tegenop met 3 honden en 3 katten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:10

een vaatwasser is het eerste wat ik heb gekocht toen ik op mezelf ging(en nog stel ik het inruimen nog wel eens uit;-)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 00:24

Wij hebben gelukkig ook een vaatwasser. Zou nooit meer zonder dat ding kunnen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:24

Toen wij hier kwamen wonen hadden we geeneen. Heeft een maandje of twee geduurd . De afwas stapelde zich steeds zo op dat we geen borden meer hadden . Dus toen maar ding gekcoht. Wat een opluchting. Alleen ja, inruimen is taak van man. Maar man doet het ook niet altijd even op tijd . En ik kan moeilijk pushen want ja, danmoet ik het doen en dat is helemaal niets

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:26

En de was bij jullie dan? En de strijk?

Bij ons:
wij hebben een bijkeuken. Of wel waskamer. Daar kan je niet lopen . De was wordt gedaan, in mand gegooid en gestreken alleen bij hoge uitzondering. Overigens koop ik ook echt bewust spul wat niet gestreken hoeft te worden. Wat een schijthekel heb ik daaraan zeg.

Gister onze slaapkamer opgeruimd . Laten we zeggen dat ik dat NOOIT meer doe

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:29

Ik en m'n vriend werken ook allebei fulltime...

Opruimen en schoonmaken zijn zeker mijn hobby's niet, maar het wordt wel gedaan omdat ik het toch graag een beetje netjes heb... Ik word er kriegel van als ik in een rommelhuis moet thuiskomen (hoe 't op een ander is maakt me ook geen bal uit, maar als ik zelf maar niet tussen een berg rommel zit thuis).
We zuigen 2x per week en met nat wordt het elke week gedaan. Stof afnemen schiet er wel eens bij in soms...
De vaat wordt ook elke dag gedaan, alleen als er te weinig is om af te wassen blijft ie staan tot de dag erna.

Het enige wat ik nogal eens laat liggen is de strijk, omdat ik daar een verschrikkelijke hekel aan heb. Met als gevolg dat ik als ik eens begin te strijken een hele berg heb

M'n moeder zal zich niet ergeren aan hoe schoon/niet schoon het hier is, want die komt hier niet. Schoonmoeder heb ik nog niet horen klagen

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 07:55

Mn moeder heeft intussen geleerd dat ik het gewoon te druk heb om een geweldig schoon huis te hebben. Ze heeft nog wel ns aangeboden me te helpen, maar dat doet ze intussen niet meer.
Een keer in de twee weken komt de schoonmaakster, die dan de badkamer en zo goed onder handen neemt. Mn vriend en ik zuigen het stof op, doen de vaat en ruimen de rommeltjes op. Als ik een fanatieke bui heb (ongesteld?) dan neem ik ook de vensterbanken en zo af. En ik vind het best acceptabel. Het is best schoon, je struikelt niet over de rotzooi. Je moet alleen niet in de tweede slaapkamer komen, want daar staan de nog niet uitgepakte verhuisdozen en alles wat ik aan het zicht wil onttrekken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:04

Citaat:
Je moet mijn dressoirdeurtjes ook niet opentrekken

bij mij ook niet, en kastdeuren, keukenkastdeurtjes ook niet, dan komt de zooi je tegemoet

vaat: ik ben alleen dus dat bordje/kopje was ik direct even af en zet het in de kast, nat, want aan afdrogeen doe ik niet

Strijken doe ik nooit, ik koop alleen kleren die je niet hoeft te strijken

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:48

Tja, in deze is het niet mijn moeder maar schoonmoeder.
Mijn moeder werkt gewoon en heeft zelfs 2 keeri n de week eens schoonmaakster. Mijn schoonmoeder zit thuis en heeft werkelijk niks te doen (behalve schilderen, winkelen, eten koken en huishouden). Ze zegt het niet direct maar er zijn zat steken onderwater.

Bah, ik hou daar niet zo van. Werk zelf, deed een deeltijd opleiding in de avonduren (2x per week ´savonds weg en dan nog huiswerk etc. ben trouwens net afgestudeerd!!!) end aarnaast doe ik nog de administratie van mijn vriend zijn bedrijf en sport ik nog en rij ik ook nog paard.

Tja, dan is er gewoon minder tijd voor het huishouden. Ze moeten natuurlijk niet onaangekondigd willen langskomen! Dan is het niet altijd netjes! Wel maak ik elke week alles schoon hoor! Wc, douche, vloer, keuken (bijna elke dag) etc. etc.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 10:09

Strijken heb ik ook afgeschaft . Ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan.

Zorg er zelf ook voor als ik kleren koop dat ze "strijkvrij" zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:15

Ik weet het nog goed. TOen Biebel en ik op ons zelf gingen wonen, moesten we afwassen. En die afwas groeid eerst enorm en dan moest alles schoongemaakt worden. En vloeken en schelden op die afwas! alsof we niets beters te doen hadden... dus er kwam een vaatwasser. Sindsdien is er zowel bij haar in huis als bij mij altijd een vaatwasser geweest en dat is zo gebleven. Afwassen is voor mensen die verder niets beters te doen hebben met hun tijd, is een van mijn motto's.