Nikki (charmotte) gebant, vul de poll in....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Nikki (charmotte) terugkomen?

Ja
24 (100%)

Totaal aantal stemmen: 24

julke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:15

helemaal mee eens jerai. Cool
een lijn trekken lijkt me een hele goede zaak!!!!!!!!!!!!!

en iemand beoordelen op een usericon?????????? Verward Frusty Haha! belachelijk gewoon!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:21

Patries ben het helemaal met je eens!
Dan hadden ze dat bij iedereen moeten zeggen en er was zelfs 1 topic en dat was eg super erge msn taal!
Maar nee daar is niks van gezegt!
En daar ging het nikki om en als andere het wel mogen waarom zij dan niet Verward Verward Verward Verward Verward (geef daar maar is antwoord op!)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:25

ik vind het van de ene kant niet zo slim om hier een topic over te openen, want zo krijg je alleen maar ruzie.
Het is van de ene kant wel terecht dat ze gebanned is omdat ze in msn-taal sprak en het zo niet voor iedereen even duidelijk is, maar ik heb ook het idee dat ze er soms niks aan kon doen, en het voor haar dus een gewoonte is geworden om in msn-taal te praten, en er zijn genoeg mensen die hier msn-woorden ertussen doen, dat doe ik zelf ook bijvoorbeeld met: ff en w8 enzo, maar om nou iedereen die zo praat een ban te geven Verward ik kan het me van Bart ook wel voorstellen, maar dan moet hij niet eentje bannen en de rest niet, dan moet hij iedereen die een msn-woord gebruikt waarschuwen. (dit is mijn mening, en ik kan me wel voorstellen dat andere mensen hier een andere mening over hebben.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:32

we (zeker ik) zijn nikki al maanden aan het vragen of ze ABN kan typen.
Ik lees niet alle topics, en nikki sprong er voor mij (ik ga verder niet over bans trouwens) zeker uit.
Al tig x heb ik haar vriendelijk, altijd vriendelijk, verzocht om haar taalgebruik aan te passen, maarja, regels zijn er nu eenmaal om ze te overtreden he

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:35

Wat betreft één lijn trekken, jerai, daar heb je gelijk in. Feit blijft echter wel dat moderators niet álles lezen en niet alles zien. Wat betreft 'idd' w8 even' e.d., dat kan. Maar 'Mensuh morge mot ik naar me ponieh' wordt ronduit irritant, en ABN getuigt van respect voor de mensen die het moeten lezen, msn taal niet. Dat je vriendinnetjes dat niet erg vinden, okay, maar ik denk dat er veel minder mensen geirriteerd raken (en het berichtje zullen lezen ipv wegclicken) als er gewoon Nederlands geschreven wordt. En dat is echt niet zó moeilijk als het voor sommigen lijkt. Beetje rekening houden met je 'medemens' begint bij de kleine dingetjes...

Wat betreft Charmotte denk ik dat het nog niet eens zo heel veel om dat msn taal ging (kan gebeuren, ok) maar meer om haar houding nadat ze er op aangesproken werd 'nou en...? Ik schrijf nou eenmaal zo' Dat is ronduit onbeschoft voor je mede-gebruikers van dit forum. Je gaat zo gewoon tegen de regels in. Na een waarschuwing je berichtje even wijzigen gaat niet moeilijk hoor... maar nee er moet tegen de moderators ingegaan worden en andere mesnen worden erbij gehaald 'zij deed dat ook'. Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat zíj, Charmotte, een waarschuwing heeft gehad en daar absoluut niet naar luistert.

En wat doe je als mensen niet luisteren op een forum? Tsja, bannen dan dus maar. Lijkt me simpel.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat Nikki weg moet blijven. Van mij mag ze terugkomen, mits ze voortaan om haar taalgebruik denkt en de waarschuwingen serieus neemt en er iets mee doet.

(overigens was een poll 'wie vindt de ban terecht' nuttiger geweest)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:39

julke schreef:

en iemand beoordelen op een usericon?????????? Verward Frusty Haha! belachelijk gewoon!

En waarom niet? Een usericon zoek je toch uit omdat het iets over jezelf zegt? Hoeveel mensen hebben niet een foto van hun eigen paard of van een paard als usericon? Omdat dit aangeeft waar je vol van bent, wat je mooi vindt, of waar jij achter staat.

Aangezien we het toch hadden over het speelgoedpaardje als mij usericon: De een noemt het een speelgoedpaardje, de ander noemt het kunst. Dit modelletje zegt ook iets over mijn tweede hobby: het verzamelen van modelpaarden. Alle prijzen, maten en kleuren. En deze vond ik toevallig erg leuk...Dus ja, het zegt wat over mij. En als je wilt mag je mij erop beoordelen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-02-02 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:42

Ik vind dat Cassidy het toch wel heel duidelijk uitlegt!
En jullie kijken Bart nou boos aan, maar die houdt hier gewoon alles goed in de gaten, en zorgt dat Bokt draait, en dan moeten jullie hem niet verwijten dat hij iemand bant die zich niet aan de regels houdt!
En Cassidy legt het nou toch duidelijk uit...
Ik vind dat Nikki pas terug mag komen als ze netjes ABN praat, want kijk een type fout geberut iedereen, maar msn taal is gewoon moeilijk te lezen, als het hele berichten zijn!

Trouwens, ik heb mijn lieve Toscar als usericon, omdat ik zoveel van hem hou!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:12

Ik vind MSM taal gebruik niet half zo erg als mensen beledigen en afzeiken. MAar op het eerste word je gebanned, op het tweede niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 11:09

Laura schreef:
maar nee er moet tegen de moderators ingegaan worden en andere mesnen worden erbij gehaald 'zij deed dat ook'.

Juist, als ik in een sloot spring, springt nikki er dan ook in? (en nee, ze hoeft me niet te redden, ik kan prima zwemmen)

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:47

Cassidy schreef:
Nikki heeft een paar keer een waarschuwing gehad inderdaad wegens gebruik van msn-taal, en heeft daar niet op gereageerd. Dus is ze, na de laatste waarschuwing te hebben gehad waarna ze er nog niet mee is gestopt, geband. Ik kan het mis hebben hoor, en ik ben geen moderator, maar een ban is toch normaal een maatregel zodat degene die geband is even kan nadenken?

Nikki heeft dat niet gedaan, heeft niet nagedacht, en zich met dezelfde vaart onder een nieuwe naam aangemeld. Kwam nog triomfantelijk aanzetten met het nieuws dat ze weer terug was, onder een andere naam, en daarmee de ban van BartVB heeft omzeild (en symbolisch een lange neus trok naar Bart zo van: je kunt me lekker bannen, maar weg krijg je me niet. Daarmee schoot de eerste ban van Bart zijn doel voorbij, denken jullie niet ook? Maar BArt heeft haar in dit geval ook weer geband.

Daarop heeft Nikki, omdat ze het paswoord van Debbie wist, onder Debbie haar naam ingelogd en een berichtje achtergelaten. Om te beginnen doe je dat niet, een ander zijn naam gebruiken. En ten tweede: wéér schoot de ban zijn doel voorbij.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie vinden dat Bart heel (of te) streng is geweest met het bannen. Ik weet niet of ze definitief is geband is of tijdelijk. Maar als Nikki zich niet tot twee keer aan toe weer had geprobeerd een weg tot bokt te banen had de ban in geval van tijdelijk ban niet zo erg lang uitgepakt. En wat ik begrepen heb is de laatste ban ook beslist niet de eerste geweest.

Wij weten allemaal niet wat er is voorgevallen in priveberichtjes tussen Bart en Nikki, maar om hier een poll over te starten vind ik nou weer niet kunnen. Ik weet niet of de ban die Nikki heeft gehad tijdelijk is of definitief. Maar Nikki geeft mij de indruk zo te handelen als op haar usericon staat: Kiss My Ass....

Als dat haar mening is en ze daar naar blijft handelen, geef ik haar weinig kans dat ze ooit nog terug mag...Er zijn nu eenmaal regels in het leven, ook voor Nikki. Zich er niet aan houden heeft nu eenmaal consequenties, en daar moet je meer (leren) leven, of in het vervolg niet overal tegen aanschoppen...

Ben het helemaal met je eens.
Na vele waarschuwingen zou ik het ook al kunnen raden....

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:34

stef"]
[quote="Laura schreef:
maar nee er moet tegen de moderators ingegaan worden en andere mesnen worden erbij gehaald 'zij deed dat ook'.

Juist, als ik in een sloot spring, springt nikki er dan ook in? (en nee, ze hoeft me niet te redden, ik kan prima zwemmen)
[/quote]

Als iemand ABN praat moet iedereen dat dan doen?????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:51

xxxdebbiexxx"]
[quote="stef"][quote="Laura schreef:

[/quote]

Als iemand ABN praat moet iedereen dat dan doen?????
[/quote]

Ik weet niet wie er hier nu dit berichtje plaatst, is het Debbie of Nikki onder Debbie's naam? Enfin, laten we er van uitgaan dat het Debbie is:

En hier is het antwoord op je vraag: Als je in Nederland woont zul je je op een of andere manier verstaanbaar moeten maken. Ik kan ook Chinees gaan spreken, maar betwijfel of iemand mij gaat verstaan. Weiger ik om Nederlands te leren, dan zal ik een heel teruggetrokken leven hier gaan leiden, of ik zoek contact met andere mensen die net als ik Chinees spreken. Ben ik dwars en spreek iedereen in het Chinees aan, zal ik niet erg ver komen. Dus ja, als je in Nederland woont, zou je in ieder geval moeite moeten doen om Nederlands en in dit geval ABN te spreken. Kun je het niet, dan moet je het leren. Kun je het wel en weiger je je het te doen, dan maak je je niet geliefd.

Als er regels zijn opgesteld zal iedereen zich eraan moeten houden. Dat waren de afspraken. Door lid te worden van dit forum heeft Nikki deze voorwaarden en regels geaccepteerd. En als hij of zij op een gegeven moment kiest zich daar niet aan te houden, zal hij of zij moeten accepteren dat hem of haar dan de deur gewezen wordt, of er andere gevolgen aan verbonden zijn.

-Als ik in de auto rij, de maximum snelheid 100km/h is en ik rijd te hard, dan krijg ik een bekeuring. Rijd ik vaker te hard ben ik mijn rijbewijs kwijt.

-Als ik me schromelijk misdraag in de klas wordt ik eruit gezet. Gedraag ik me vaker niet dan word ik rigoureus van school getrapt.

-Als ik op mijn werk niet spoor krijg ik een waarschuwing (Bij sommige werkgevers soms niet eens dat) . Als ik helemaal niet functioneer dan krijg ik de bons.

-Als ik dingen ontvreemd die niet van mij zijn krijg ik een waarschuwing. Doe ik dit vaker krijg ik een strafblad/rechtszaak/ noem eens wat. Er zijn in ieder geval gevolgen aan verbonden.

In dit geval waren de regels dat er geen msn taal gesproken wordt. Na meerdere waarschuwingen krijg je dan de rode kaart. Plain and simple.

Als er hier regels zouden zijn dat iedereen verplicht msn taal moet gaan spreken zal het hier heel erg leeg worden. Heel veel mensen vinden het heel irritant en kunnen het niet volgen. Dat behoren jullie te accepteren, doen jullie dat niet dan zou ik zo zeggen: start een eigen forum waar je regels kunt opstellen zoveel als je wilt, en kijk wie er nog langs wil komen.

Hier alvast een adresje waar je zoiets gratis kunt doen:
communities.msn.com.

Succes ermee!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:51

Typisch puberaal gedrag van Nikki. Wie niet horen wil moet maar voelen, volkomen terecht die ban.
En dan ook nog de vermoorde onschuld spelen? Huilen over het grote onrecht dat je zogenaamd is aangedaan door de boze volwassenen, je deed immers niets?! Dat je het daar zelf naar gemaakt hebt wordt voor het gemak even vergeten, zo volwassen ben je nog net niet als recalcitrante puber.
Opgeruimd staat netjes. Hopelijk leert ze er wel wat van, al heb ik daar een hard hoofd in.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:40

Ik ben het niet eens met die ban!! zoals iemand al zei, er worden hier vaak mensen gewoon beledigd enzo (ook via PB!) en daar wordt helemaal niks van gezegd vaak.. Nikki wordt gebanned omdat ze msn-taal spreekt (schrijft), verder heeft ze volgensmij nooit iets gedaan, iemand beledigd of what ever.. Er zijn veel meer mensen die niet helemaal ABN spreken hier en dara wordt niks van gezegd.

dat haaar usericon er iets mee te maken heeft vind ik echt belachelijk!!! echt diep triest, zielig gewoon als dat er iets mee te maken zou hebben. Zoek dan betere redenen om haar te bannen!
Op het laatst sloeg het ook nergens op, bij ieder berichtje wat ze typte zei iemand er wat van.. in 1 bericht had ze gewoon haar best gedaan om niet in msn-taal te typen en toen stond er nog "eg" in plaats van echt, daar werd dan al moeilijk om gedaan.. daar lees je toch wel overheen? daar hoef je toch niet moeilijk over te doen???

nou ik ben het er dus niet mee eens... maarja, wie ben ik

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:45

Volgens mij is die MSN-taal niet eens het grootste punt. Maar het feit dat ze het vertikt om zich, na herhaaldelijk verzoek, aan een heel simpel regeltje te houden zegt een heleboel over haar instelling. En zo'n instelling wordt door een hoop mensen niet gewaardeerd.
Het wordt op 'MSN-taal' geschoven, maar maakt deel uit van een veel belangrijker iets: een gebrek aan fatsoen. Maar probeer dat een puber die graag ergens tegenaan schopt maar eens aan z'n verstand te peuteren Lips are sealed

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:59

Ben ik weer, ik kom het nu toch even opnemen voor Nikki, aangezien zij dat zelf op dit moment niet kan doen. Haha!

Ik weet dat er meerdere malen gezegd is dat ze ABN moest gebruiken, ik weet dat ze dat niet gedaan heeft, ik weet dat ze dat wellicht beter wel had kunnen doen. Ik weet echter ook dat Nikki nooit hier op bokt mensen heeft zitten afzeiken, ik weet ook dat er mensen zijn die dat wel doen en ik weet ook dat die mensen geen ban hebben gekregen. Dus waarom Nikki dan wel???

De een kan zich nu eenmaal uitdrukken op papier (hoewel bokt nu ook niet direct op papier is, maar ik denk dat mensen wel begrijpen wat ik bedoel).

Verder wil ik nogmaals opmerken dat ik het heel knap vind dat mensen die nooit een woord met Nikki hebben gesproken, meteen denken een ordeel kunnen te geven over hoe zij is. Ik zou zeggen ga een keertje met haar meeten, dan zul je zien dat Nikki beslist geen puber is die overal tegenaan schopt, maar een lieve meid die echt alles wil doen om een ander te helpen, Nikki denkt eerder dan een ander dan aan zichzelgf, misschien dat ik enigzins bevooroordeeld bent, maar ik ken Nikki IRL en de Nikki die jullie voor je zien is niet de echte Nikki.

Misschien dat ze sommige berichten beter niet had kunnen plaatsen, maar er wordt niet bij nagedacht dat er misschien meer achter zit, iemand plaatst een aantal berichten en wordt daar meteen op afgerekend. Ik vind het dus erg banketstaaf dat Nikki nu een stempel krijgt die zij zeker niet verdiend.

Verder Laura, ik weet ook wel dat de moderators het erg druk hebben, maar Nikki werd gebanned nadat ze een topic had geplaatst met links naar andere onderwerpen waarin MSN taal werd gebruikt (okee de titel was misschien een beetje fout, maar toch). Ik kan me ook wel enigzins indenken dat ze nijdig wordt als zij in elk bericht op haar taalgebruik wordt aangesproken en vervolgens diverse (het waren er meerdere, het ging niet om 1 bericht) andere topics leest waarin mensen nog ergere MSN taal gebruikten en waar vervolgens niks over werd gezegd.

Nogmaals ik zeg niet dat het geheel onterecht is, ik wil alleen een beetje begrip voor Nikki, want geloof me, het is echt een toffe meid. Ik wil dus vooral het beeld dat mensen van haar hebben rechtzetten, ik vind het totaal onterecht dat mensen denken te kunnen weten met wat voor iemand ze te maken hebben aan de hand van een paar berichten op een forum.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:14

Die mensen die iemand beledigen doen dat waarschijnlijk ook maar eenmalig, waarom zou je die gaan bannen? Als je na elk beledigingetje iemand gaat bannen blijven er zo nog maar 3 mensen op bokt. Ik denk ook niet dat ze is gebant omdat ze msn-taal gebruikt maar zich niet aan de regels houd en het al tig keer is gezegd. Naja ik weet er toch niks van want ik mom niet meer vaak op bokt.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:26

Ik vind Nikki een aardige meid, maar vind die ban wel terecht! Er is meerdere malen aan haar gevraagt of ze ABN wilde typen, maar dat was te veel moeite. "k doe lekkah wa k zelluf wil" Tja, Bart bant iemand niet zomaar natuurlijk. Nikky kon zich niet aan de regels houden, wat hier op bokt toch wel belangrijk is. Stel je voor dat iedereen MSN-taal ging typen, dan werd het hier een grote bende!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:07

Nikki heeft (nogmaals) geen ban om het MSN gebruik, Nikki heeft een Ban voor het herhaaldelijk overtreden van de regels, en niet luisteren naar waarschuwingen.

Over het beledigen/afzeiken in pb's, daar kunnen wij als moderators niks aan doen zolang we daar niet van op de hoogte gesteld worden.
Wij gaan niet dagelijks alle PB's van 2000 nog wat gebruikers doorlezen (weet trouwens niet eens of dat uberhaubt kan)

Jerai, hoe nikki IRL is staat hierbuiten, zoals je zelf zegt is de nikki hier op bokt een andere nikki dan de nikki IRL.
Hoe ze IRL is kunnen we dus inderdaad niet beoordelen, maar dat is ook niet belangrijk.
Al ben je een verschrikkelijke crimineel (bij wijze van spreke) en je houdt je hier aan de regels, is er niks aan de hand

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:22

ik begrijp niet waarom MSN-taal hier verboden is????
En ik heb t niet allemaal 100% gevolgt, maar zover ik me heb verdiept in de "nikkiban" vind ik niet echt dat er een duidelijke reden is waarom zei gebanned is.....Jammer dat ze weg is, mocht r (voor zover ik r kende dan) altijd wel....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:26

dan geef ik nog 1x die bewuste reden.....

Nikki typte altijd in voor veel anderen onbegrijpelijk MSN gereutel. Veler verzoeken aan haar of ze haar schrijfstijl wat om kon buigen naar het ABN, zodat iedereen tenminste snapte waar ze het over had.
Nikki ging hier flink tegenin, want als ZIJ MSN wilde typen, dan deed ze dat ook. En had dus (wat je daar uit op kan maken) scheit aan de regels, en aan de rest van de wereld.
Toch blijven proberen, tot Bart haar een waarschuwing gaf.
Ook dit werd genegeerd, en bart gaf een officiele waarschuwing, dat als ze zich niet gewoon aan de geldende regels zou houden, ze een Ban zou krijgen.
Tja, ze luisterde nog steeds niet, dus een ban is het gevolg.

Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:39

nouja kmoe zegguh dat k dat msnstijl tog nie zo moeiluk vind......
ik vind nog steeds dat Nikki gewoon terug mag komen....Als we al zo gaan beginnen, wat mag je dan straks nog wel??? Ben nu al bang dat ik iets verkeerds zeg, maarja dat zal wel aan mij liggen.....

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:44

oke nog even over die msn taal, ik tikte ook altijd heel erg msn taal, maar door bokt ben ik nu netjes gaan tiepen en op mijn woorden gaan letten? waarom? omdat ik merkte dat het voor anderen heel irritant is als er msn taal getikt word (als ik dan een berichtje van iemand in msn taal las ergerde ik me er wel aan, dus ben ik maar ABN gaan tiepen..)

kijk het gaat hier niet om de taal alleen, het gaat om het niet luisteren naar waarschuwingen.. die weer door de taal kwamen

een tikfoutje gebeurt iedereen al probeer ik ze er altijd uit te halen als ik er een zie..

net als wat Cassidy schreef, ik kan hier ook wel zweeds gaan praten, maar wat schieten jullie er mee op? jullie kunnen het niet lezen, dus kom ik niet over. er zijn in het dagelijks leven genoeg regels, als je een tekst voor school tikt, tik je toch ook in ABN? en tik je toch ook niet in msn taal?

nou genoeg hierover, ik denk dat het wel duidelijk is hoe ik erover denk. ze had gewoon na moeten denken en niet moeten doen wat ze zelf wel...

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:17

Naar mijn idee wordt dit een discussie van heb ik jou daar!!! Er worden nu geen conclusie's getrokken alleen maar tegen elkaar op gespeelt. Ik ga er verder ook niet op in, maar denk even na heeft het zin om een wel niet spelletje te gaan spelen????? Aan het einde van het verhaal zit er een slotje op en dan heb je nog niets. Toch.......

Groetjes van Tamaar

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:21

Nikki was bezig met 'stemmingmakerij'
Lijkt me genoeg rede om haar vaarwel te zeggen.