This is Texas..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:45

Joost: u aanschouwt en oordeelt over de wereld al ware u een wijze man van 80 die om 5 voor 12 terugkijkt op zijn leven....

Hoe is het dat jij zo goed weet hoe de hele wereld in elkaar zit?
Of doe je alsof je het weet?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 10:55

Smokey schreef:
Mijn persoonlijke mening is en dat moet je me maar niet kwalijk nemen dat je deze dingen in de landen waar je geweest bent als bijzonder heftig ervaart en dat het hier in Nederland allemaal veel beter of veel minder is. Dit is niet helemaal zo. Hier wordt het meeste in de doofpot gestopt zodat het publiek het gewoon niet te weten komt.

Hmm.. ik heb waarschijnlijk meer geweld gezien in Nederland dan in welk ander land dan ook. Maar dat komt ook omdat ik dus wat vaker uit geweest ben in Nederland.

Goed, toegegeven, met alle gewelddadige films uit the USA denken veel mensen dat het wel erg bar en boos is. Zo erg is het nou ook weer niet. Alles heeft te maken met kijkzijfers. Mensen worden nou eenmaal graag bang gemaakt, dus wordt dat ook veel getoond. Dom, maar waar. Zelfs in Ottawa kwam een keer een vent met een machinegeweer het busstation binnen en begon om zich heen te schieten. In Amerika is het geweld al op scholen binnengedrongen. Ook in Nederland ken ik al jarenlang gevallen van jongetjes die zonodig met een mes naar school moeten komen, maar ik weet nog niet of er veel gevallen zijn waarbij kinderen maar in het wilde weg gaan schieten op school.

Veiligheid is in veel gevallen een kwestie van perceptie. Mensen zijn bang voor van alles, de media springt daarop in. Nederlanders zijn in het algemeen niet gewelddadig, Texanen ook niet. Wel is het feit dat Texanen hun vuurwapen als statussymbool zien. Daar krijg ik dus al kriebels van. Texas is een heel religieuze staat (ik heb ooit eens een hele reprimande gekregen omdat ik vloekte). Vreemd genoeg weerhoud ze dat er niet van om de doodstraf eens regelmatig uit te voeren.

Nog een punt voor jullie: mijn broer woonde vroeger in Rotterdam, op de Witte de With straat. In een paar weken gebeurde daar het volgende:

- idioot opent het vuur bij de ingang van een disco, omdat hij niet toegelaten werd
- buurman van mijn broer wordt doodgeschoten
- andere buurman van mijn broer wordt gearresteerd wegens verboden wapenbezit
- drie prostituees beginnen een business in hetzelfde huis als mijn broer.

Mijn broer dacht dat het toen wel tijd was om te verhuizen. Hij stond niet graag in de rij voor zijn eigen voordeur..

Dit is ook bijna 20 jaar geleden. Is Nederland veilig? Zeker niet overal. Kan je veel ellende voorkomen? Jazeker, blijf gewoon uit de buurt van die idioten. 99% van alle misdrijven zijn allemaal afrekeningen onder elkaar.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 10:58

Dees schreef:
Joost: u aanschouwt en oordeelt over de wereld al ware u een wijze man van 80 die om 5 voor 12 terugkijkt op zijn leven....

Hoe is het dat jij zo goed weet hoe de hele wereld in elkaar zit?
Of doe je alsof je het weet?

Hee dees, ik ben al 160! Haha!

Ik probeer alleen wel wat tegengas te geven voor een hoop zwartkijkers hier.... Het leven is zo ellendig nog niet. We kunnen het nog veel ellendiger maken Knipoog

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:35

Dat vind ik nou altijd zo goed aan je!! Al dat gezeur en geklaag...!!!

Maar uh, ben benieuwd naar jouw en Pril's reactie op het stukje over rodeo's onder 'Overig Nieuws'....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 14:10

Gail, dat rodeo verhaal is een schot voor open doel... Kunnen we gelijk ook Spanje en Mexico gaan aanvallen... Verdrietig Wat dan interessant is, dat dit wel kan, maar paardenvlees eten niet Verward

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:37

Uh, da's geen antwoord. Ik wilde van jullie ooggetuigen graag weten of het nu wél zo is dat die paarden een riem om hun ballen krijgen of dat ze gewoon erop getraind zijn om te gaan bokken en blijven bokken.

en ff redelijk off topic waar ging dit topic eigenlijk ook alweer over?? Van mij mag iedereen paardenvlees eten, die beesten hebben een beter leven gehad de de gemiddelde bio-industrie koe!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 14:50

Mijn antwoord: Ik ben nooit naar de rodeo geweest. Heb geen behoefte om die hobby ook nog eens te steunen. Er zijn genoeg documentaires op TV om dat te laten zien. Daar werd dat dus ook getoond. Het zijn niet alleen paarden die daar lijden.

Veel Texanen (nee, niet alle!) beleven heel veel plezier aan de rodeo. Diezelfde mensen vinden het bijna heiligschennis om het vlees te eten van zo'n edel dier als een paard. In Amerika is paardenvlees een bijna verboden goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:58

Tussen de regels door lezend, Joost's mening:
Rodeopaarden lijden. Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 19:50

Even de zaak wat in balans brengen:

Top 10 goeie dingen in Texas:

1. Steaks (mm, the County Line, http://www.airribs.com, http://countylinelake.citysearch.com/)
2 Natuur: Geweldig mooi. Kan wel dagen doorbrengen in Enchanted Rock
3. Vriendelijk: texanen zijn zo ongeveer de vriendelijkste mensen die er zijn.
4. Gastvrijheid: je bent altijd welkom
5. Ruimte: meer dan genoeg ruimte voor allerlei beesten.
6. Tex-Mex eten. Je mag gewoon geen Mexicaans buiten texas eten, en eigenlijk ook niet ten noorden van San Antonio. Vork
7. Cultuur. vrremd genoeg heeft texas zo'n beetje een eigen cultuur
8. Geschiedenis. Een van de meest interessante van Noord Amerika
9. Airconditioning. Geen wonder dat het daar is uitgevonden
10. Muziek. Texas is de geboortgebron van een aantal van de beste musici ooit.

Top 10 slechte zaken in Texas
1. de Wapenwet
2. De Doodstraf
3. Politici (LB Johnson, Bush sr. en jr., moet ik er nog meer noemen?)
4. "Drankverbod". Erg dubbelzinnig en werkt drinken en rijden in de hand.
5. 1 promille en je mag nog rijden
6. Het Weer. O moeder wat is het hier heet.
7. Tornado: de tornado krijgt een speciale vermelding, evenals de:
8: Orkaan: Ech nie gezellig om aan de kust te wonen.
9: Betrouwbaarheid in zaken doen.. Ik kan daar wel een boekje over open doen.
10. Rednecks

Over het algemeen wint het goede het nog wel van het kwade, maar goed, iedereen is het met mij eens dat het dat in Nederland ook wel doet.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 20:08

joostvangestel schreef:

Top 10 slechte zaken in Texas
1. de Wapenwet
10. Rednecks

Ik wilde al helemaal niet reageren op dit topic vanwege het slappe prutsmuts, maar nu voel ik me toch direct aangesproken. Mijn man is een typische redneck. Wat is daar mis mee Joost?? Tenzij je verkeerd bent ingelicht over rednecks en heb je er geen benul van waar je het over hebt.
En de wapenwet??? Lang leve mijn geweer Party!! Ik heb het al in een eerder topic gezegd, het ligt er helemaal aan wie hem in handen heeft. Jouw auto is ook een wapen. Zullen we die dan ook maar afnemen? Er vallen jaarlijks meer slachtoffers door een auto dan door een geweer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 20:57

Erg kromme vergelijking Caballo. Een wapen is om mensen of dieren mee te doden, een auto is om mensen of dieren te vervoeren. Dat je met een auto ook kunt doden is een zijeffekt. Paarden kunnen ook mensen doden. Met auto's wordt zelden gemoord, met wapens des te meer. (Let wel: dood door schuld is geen moord)

Over rednecks gesproken. Ik ben inderdaad verkeerd ingelicht. Ik wist niet dat er ook een positieve benaming was van rednecks en dat er mensen zijn die er trots op zijn zo genoemd te worden. Ik denk dat er overigens ook wel mensen zijn die de benaming wetback prettig vinden. Ik neem de benaming terug en kan vervolgens stellen dat er in Texas vrij veel mensen rondlopen die alles wat niet blank is wel kan schieten. Ook weer gemerkt dat je nooit te oud bent om wat te leren Knipoog

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 22:50

En net wat ik al zei; het ligt er maar aan wie hem in handen heeft. Ja, een geweer is om te doden, maar het is ook voor verdediging. Het is om te overleven en het is om lol te hebben (denk aan kleiduiven schieten).
Zal ik je nog een voorbeeldje geven waarom het ook nog handig is om een pistool of geweer te hebben. Ik reed van de week in mijn auto en zag een dood stinkdiertje langs de weg liggen. Althans dat dacht ik. Ik stop om naar hem te kijken, omdat ik nog nooit een stinkdiertje van zo dichtbij heb gezien. De arme stakker leefde nog Verdrietig En eroverheen rijden ging niet, want hij lag in de berm en dan had ik waarschijnlijk vast komen te staan met mijn auto (lees: pick-up). Ik heb dus een pistool in mijn auto liggen en het beste wat ik kon doen voor dat stinkdiertje, was hem afmaken. Ik heb hem dus dood geschoten. Hij had er de hele dag al gelegen (hoorde ik van mijn man die er ook langs was gereden 's morgens). Ik heb hem dus uit z'n lijden verlost, want hij had het toch niet gered.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 12:53

Mooie natuur, ruimte voor dieren en mensen..... zucht,ik zou wel in Texas willen wonen hoor. Is daar nog een leuke vrijgezelle man die een paardenvrouw zoekt?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 01:09

joostvangestel schreef:
Erg kromme vergelijking Caballo. Een wapen is om mensen of dieren mee te doden, een auto is om mensen of dieren te vervoeren. Dat je met een auto ook kunt doden is een zijeffekt. Paarden kunnen ook mensen doden. Met auto's wordt zelden gemoord, met wapens des te meer. (Let wel: dood door schuld is geen moord)

Over rednecks gesproken. Ik ben inderdaad verkeerd ingelicht. Ik wist niet dat er ook een positieve benaming was van rednecks en dat er mensen zijn die er trots op zijn zo genoemd te worden. Ik denk dat er overigens ook wel mensen zijn die de benaming wetback prettig vinden. Ik neem de benaming terug en kan vervolgens stellen dat er in Texas vrij veel mensen rondlopen die alles wat niet blank is wel kan schieten. Ook weer gemerkt dat je nooit te oud bent om wat te leren Knipoog

Hahahaha, kostelijk. Mooi gesproken Joost, van jou kan ik nog wat leren. He Caballo, heb je ook nog je eigen hond afgeschoten, toen hij dat katje heeft doodgebeten?

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 15:42

Gail schreef:
Uh, da's geen antwoord. Ik wilde van jullie ooggetuigen graag weten of het nu wél zo is dat die paarden een riem om hun ballen krijgen of dat ze gewoon erop getraind zijn om te gaan bokken en blijven bokken.

In het nieuwe AQHA Journal staan er heel duidelijke foto's van.
Riem niet strak, bekleedt met een schapenbontje. Bovendien zijn ze erop getraind. De rodeo ruiters reizen met hun paard(en), jaar in jaar uit het grootste gedeelte van het jaar door het land om deel te nemen aan de wedstrijden. Die hebben niet iedere keer een ander paard. Je kunt gewoon een lekker buitenritje maken op die paarden, zonder die riem wel te verstaan. Uitzonderingen op de regel zijn er natuurlijk overal.

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 15:55

joostvangestel"]

Hmm.. ik heb waarschijnlijk meer geweld gezien in Nederland dan in welk ander land dan ook. Maar dat komt ook omdat ik dus wat vaker uit geweest ben in Nederland.
[/quote]

Juist !

[quote="joostvangestel schreef:

Nog een punt voor jullie: mijn broer woonde vroeger in Rotterdam, op de Witte de W

Het zijn niet altijd afrekeningen. Rotterdam Metrostation, enige jaren geleden, een gek loopt daar met zijn mes te zwaaien, 3 mensen doodgestoken, welke niet zo snel vluchten konden, plus nog een boel verwond. Een enorm bloedbad en paniek. Kan het niet vergeten, daar ik toen daar ook op de metro stond te wachten.

Opvang en begleiding voor deze arme ziel, niet voor de slachtoffers, moet kunnen, toch?

Dan hebben we nog wat boze allochtone ouders/echtgenoten/broers die hun dochter/vrouw/zus even afmaken vanwege ereschuld. Moet ook kunnen, toch? Het is tenslotte de gewoonte van die mensen.

Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan, maar dan vlieg ik er weer uit, bokt is niet altijd zo stabiel.

Nog even op die Rednecks terug te komen, heb je die niet abusievelijk verwisseld met klan leden of dergelijke personen?
Texanen zijn erg trots en ook heel trots op hun land. Misschien zou 1% van die trots ons Nederlanders wel eens goed staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:41

joostvangestel schreef:

Top 10 goeie dingen in Texas:

10. Muziek. Texas is de geboortgebron van een aantal van de beste musici ooit.

Vooral de blues niet te vergeten. Antone's is daar vrij bekend, en een van de betere bluesmuzikanten komt binnenkort weer naar Nederland voor vier optredens. Mr. Guy Forsyth uit Austin, Texas. Haha!

Verder irriteert het me mateloos dat mensen over alles denken dat ze gelijk hebben, en dat persoonlijke ervaringen niet belangrijk zijn...maar dat terzijde....

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 06:00

Heej, ik ben er weer, ben net weer vrijgekomen! Yep was ff een weekendje weg. Ik stond vrijdag nl. in de file en ik werd daarom zooo pissed dat ik begon te schieten en mijn middelvinger op te steken naar die randdebielen die niet doorreden }> Gelukkig kreeg ik nog net niet de doodstraf omdat ik de agent heb weten te verleiden en die heeft me net stiekum lodsgelaten uit de cel, schattig he Kusje

Maar ik moet jullie wel waarschuwen voor de redneck hubby van Caballo gna gna! Toen ik nl. ging boktmeeten met Caballo lag hij op zijn buik achter de auto met zijn shot gun in de aanslag. Ik mocht met m`n handen in de lucht en een witte vlag in m`n hand 5 minuten met Caballo praten en al die tijd hield ie me onder schot. Toch Caballo? Schijnheilig Haha!

Dus Vikki, je weet wat je te wachten staat haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 08:55

Hmm, Pril: heel grappig. Kan daar alleen maar over zeggen dat de man van Caballo waarschijnlijk onder punt 3 en 4 van mijn goede punten over Texas valt. Interessant dat jullie alleen maar op de negatieve punten ingaan.....

Over de wapenwet: nog een extra zaak. In Nederland (en ook in Finland) kan bijna iedereen wel aan een wapen komen, onder twee voorwaarden:

1) Je moet bij een schietvereniging ingeschreven staan, oftewel om kunnen gaan met een wapen.

2) Volgens mij is het ook wat moeilijker met een strafblad.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat in Texas of heel Amerika is. Kan iedere idioot aan een wapen komen (right to bear arms) of kan dat recht ook ontzegd worden als je niet echt stabiel bent? Voor een auto moet je in ieder geval een rijbewijs hebben...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:13

Prima schreef:

Hahahaha, kostelijk. Mooi gesproken Joost, van jou kan ik nog wat leren. He Caballo, heb je ook nog je eigen hond afgeschoten, toen hij dat katje heeft doodgebeten?

Hey Prima wordt een beetje dement, caballo heeft hele lieve hondjes he Caballo...die hebben (nog) geen katjes gegeten...*grinnik* Enne...ik neem natuurlijk mijn witte vlag idd maar mee Pril...zal ook even een kogelvrijvest aanschaffen en schietles nemen...en shame on me...ik ga lekker naar rodeos kijken!!! Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat Texas mij eigenlijk een stuk aanlokkelijker begint te lijken dan Nederland met haar bekrompen bevolking en ex bevolking. Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 09:28

Citaat:
Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat Texas mij eigenlijk een stuk aanlokkelijker begint te lijken dan Nederland met haar bekrompen bevolking en ex bevolking.

Je maakt hem wel heel erg bont.. Texas is overigens heel grappig.. Bekrompenheid is iets waar Texanen wel iets beter zijn dan Nederlanders.. Ze weten meestal wel alle 200+ counties van Texas op te noemen, maar ze kunnen Texas niet eens op een wereldbol aanwijzen...

Even ter duidelijkheid: Texanen zijn ook maar mensen. Ik weet wel dat het in Nederland ook sterft van de mensen die geen flauw benul hebben wat er in de wereld omgaat, maar in Texas heb ik meer gezien.

Laat overigens dat kogelvrije vest maar thuis.. Als je je niet tussen middernacht en 6 uur 's ochtends op de verkeerde plaatsen begeeft, zal je waarschijnlijk nooit iets zien.. Mijn vrouw krijg ik overigens zelfs niet met een eind hout naar Houston terug. Ze had daar weken later nog nachtmerries van...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:53

Ja ho even, hier moet ik effe corrigeren! Nederland is qua grootte i.v.m. het aantal mensen zeer zeker bekrompen, dat wel (nederland is het dichtsbevolkte land in de hele wereld, echt vreselijk). Maar als er iets is wat je van nederlanders NIET Kunt zeggen en van amerikanen WEL, dan is het wel bekrompenheid. Vandaar zoveel abortussen in amerika, want over seks mag niet worden gesproken. De hoogste teenpregnancies, enz. Homoseksualiteit is hier ook niet geheel geaccepteerd maar in amerika is het echt not done!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:48

Ach...wat zal ik eens zeggen...ik wil eerst zien, dan geloven. Haha! En Desiree...al zou je van sommige Amerikanen in het algemeen misschien kunnen zeggen dat ze bekrompen zijn...ik kan toch zeker ook aantal Nederlanders opnoemen van wie ik dat ook kan beweren... Schijnheilig Haha! En nee, ik zeg niet dat ik dan bokkende Nederlanders bedoel...en ik zeg ook niet dat ik geen bokkende Nederlanders bedoel... }> Btw Joost...ik houd wel van een beetje bont...en ik houd op zijn tijd zelfs van een beetje gezonde commotie... Knipoog

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:45

Okee, tot nog toe ben ik niet serieus op dit topic ingegaan (nee echt? Haha! )

Maar wat ik echt meen:

Texas is een geweldige staat om te leven, de mensen zijn ontzettend aardig en gastvrij, je kunt met je ellebogen op tafel vreten en je kunt met een spijkerbroek naar een chique restaurant. Dat Texanen niet zo goed zijn in Topografie (uhm, Holland lag dat niet ergens bij Alaska?) heb ik wel opgemerkt maar irriteert me totaal niet. Het lijkt ook wel een beetje alsof ze wereldvreemd zijn en op de locale channels heb je (haast) geen buitenlands nieuws. Maar whatever, je hebt hier vrijheid, lekker klimaat, en het lijkt wel alsof iedereen accepteerd wie je bent en wat je doet. Ik vind het hier helemaal te gek en weet zeker dat een hoop bokkers dat ook zullen vinden als ze hier een keer geweest zijn. Life is good here!!

Zullen we nu Finland gaan afkraken? Cool

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:06

Pril schreef:

Zullen we nu Finland gaan afkraken? Cool

In Finland lopen ze alleen op alcohol, als ze teveel doorstarten verzuipen ze, net als een auto. Haha! Haha! Haha!

Nog even naar de topographie. Een TV reporter heeft (heel veel)Nederlanders op vakantie in een zonnig land een grote kaart van Europa laten zien. Ze moesten aanwijzen waar ze zich bevonden en dan waar Nederland lag. Er was absoluut niemand die dat kon. Ik zat met plaatsvervangende schaamte Verward naar de TV te kijken en kon niet geloven dat zoiets mogelijk was. Het was echter héél erg waar. Overigens de Belgen konden het ook niet. *LOL*