Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Smokey schreef:Mijn persoonlijke mening is en dat moet je me maar niet kwalijk nemen dat je deze dingen in de landen waar je geweest bent als bijzonder heftig ervaart en dat het hier in Nederland allemaal veel beter of veel minder is. Dit is niet helemaal zo. Hier wordt het meeste in de doofpot gestopt zodat het publiek het gewoon niet te weten komt.
Dees schreef:Joost: u aanschouwt en oordeelt over de wereld al ware u een wijze man van 80 die om 5 voor 12 terugkijkt op zijn leven....
Hoe is het dat jij zo goed weet hoe de hele wereld in elkaar zit?
Of doe je alsof je het weet?

joostvangestel schreef:Even de zaak wat in balans brengen:
Top 10 slechte zaken in Texas
1. de Wapenwet
10. Rednecks
Ik heb het al in een eerder topic gezegd, het ligt er helemaal aan wie hem in handen heeft. Jouw auto is ook een wapen. Zullen we die dan ook maar afnemen? Er vallen jaarlijks meer slachtoffers door een auto dan door een geweer.

En eroverheen rijden ging niet, want hij lag in de berm en dan had ik waarschijnlijk vast komen te staan met mijn auto (lees: pick-up). Ik heb dus een pistool in mijn auto liggen en het beste wat ik kon doen voor dat stinkdiertje, was hem afmaken. Ik heb hem dus dood geschoten. Hij had er de hele dag al gelegen (hoorde ik van mijn man die er ook langs was gereden 's morgens). Ik heb hem dus uit z'n lijden verlost, want hij had het toch niet gered. joostvangestel schreef:Erg kromme vergelijking Caballo. Een wapen is om mensen of dieren mee te doden, een auto is om mensen of dieren te vervoeren. Dat je met een auto ook kunt doden is een zijeffekt. Paarden kunnen ook mensen doden. Met auto's wordt zelden gemoord, met wapens des te meer. (Let wel: dood door schuld is geen moord)
Over rednecks gesproken. Ik ben inderdaad verkeerd ingelicht. Ik wist niet dat er ook een positieve benaming was van rednecks en dat er mensen zijn die er trots op zijn zo genoemd te worden. Ik denk dat er overigens ook wel mensen zijn die de benaming wetback prettig vinden. Ik neem de benaming terug en kan vervolgens stellen dat er in Texas vrij veel mensen rondlopen die alles wat niet blank is wel kan schieten. Ook weer gemerkt dat je nooit te oud bent om wat te leren
Gail schreef:Uh, da's geen antwoord. Ik wilde van jullie ooggetuigen graag weten of het nu wél zo is dat die paarden een riem om hun ballen krijgen of dat ze gewoon erop getraind zijn om te gaan bokken en blijven bokken.
joostvangestel"]
Hmm.. ik heb waarschijnlijk meer geweld gezien in Nederland dan in welk ander land dan ook. Maar dat komt ook omdat ik dus wat vaker uit geweest ben in Nederland.
[/quote]
Juist !
[quote="joostvangestel schreef:
Nog een punt voor jullie: mijn broer woonde vroeger in Rotterdam, op de Witte de W

joostvangestel schreef:Even de zaak wat in balans brengen:
Top 10 goeie dingen in Texas:
10. Muziek. Texas is de geboortgebron van een aantal van de beste musici ooit.

Prima schreef:
Hahahaha, kostelijk. Mooi gesproken Joost, van jou kan ik nog wat leren. He Caballo, heb je ook nog je eigen hond afgeschoten, toen hij dat katje heeft doodgebeten?
Citaat:Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat Texas mij eigenlijk een stuk aanlokkelijker begint te lijken dan Nederland met haar bekrompen bevolking en ex bevolking.
En Desiree...al zou je van sommige Amerikanen in het algemeen misschien kunnen zeggen dat ze bekrompen zijn...ik kan toch zeker ook aantal Nederlanders opnoemen van wie ik dat ook kan beweren...
En nee, ik zeg niet dat ik dan bokkende Nederlanders bedoel...en ik zeg ook niet dat ik geen bokkende Nederlanders bedoel... }> Btw Joost...ik houd wel van een beetje bont...en ik houd op zijn tijd zelfs van een beetje gezonde commotie...

)
Pril schreef:
Zullen we nu Finland gaan afkraken?
naar de TV te kijken en kon niet geloven dat zoiets mogelijk was. Het was echter héél erg waar. Overigens de Belgen konden het ook niet.