[poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

gewone combinatiepil, nl..
108 (66%)
minipil
10 (6%)
implantaat (implanon)
6 (3%)
pleister (ortho-evra)
1 (0%)
vaginale ring (nuvaring)
9 (5%)
prikpil
8 (4%)
koperspiraal
1 (0%)
hormoonspiraal (mirena)
7 (4%)
nog iets anders, nl..
13 (7%)

Totaal aantal stemmen: 163

Lusitana

Re: [poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:16

Had de grootst mogelijke problemen met alle pillen die ik probeerde. Andere dingen durfde ik niet vanwege menstruatie problemen in het algemeen. Die hebebn uiteindelijk geleid tot het verwijderen van mijn baarmoeder toen ik 36 was, en ik heb me nog nooit zo bevrijd gevoeld. Ik gebruik nog steeds condooms (tegen ziektes) in het begin van een relatie, tot ik zeker weet dast mijn partner niks heeft wat hij kan overbrengen op mij. En vraag ze een condoom te gebruiken als hij vreemd zou gaan , zodat ik niks oploop van een ander.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:19

Ik neem nu sinds een half jaar ook microgynon 30. Ik ben wel tevreden dat mn maandstonden nu regelmatig zijn en ik op vakantie gewoon kan doornemen, maar mn maandstonden zijn wel wat zwaarder geworden (vroeger had ik heel onregelmatig, maar wel super weinig en kort). Ik ben ook een flink stuk zwaarder geworden (5 kg op 2 maanden), maar ben nu flink op dieet om dat er weer af te krijgen. Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:31

was idd met de mycroginon ook super reglmatig je kon je klok der op gelijk zetten

toen ik moest stoppen was ik bang voor de zwaarte en onregelmatigheid van mijn periodes en puistjes

de reden waarom ik ooit begonnen was met de pil

moet zeggen na een halfjaar pure ellende
(mede door "medicijn"gebruik destijds )
ben ik idd zo onregelmatig als het weer
maar niet zwaar en de puistjes vallen ook reuze mee (alleen net voor de periode komen er 2 a 3 ..meestal klein eens der 3 maanden iets minder uh klein Bloos )

maar voor ons zijn de condooms over niet al te lange tijd ook fini Haha!
mijn mannie gaat tjop tjop laten doen }>

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:51

Gewone pil, Gracial

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:57

nickyu schreef:
maar voor ons zijn de condooms over niet al te lange tijd ook fini Haha!
mijn mannie gaat tjop tjop laten doen }>

Kijk!!!
Dat is het betere werk!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:59

Toevallig ben ik van de week bij de huisarts geweest, om de Nuvaring aan te vragen. Ik slik al sinds mijn 15e de pil (dus 12 jaar..)en hoor de laatste tijd veel slechte verhalen over nadelen van lang pilgebruik (zelfs kanker). Ik ben hier best bang door geworden, en voel me er niet lekker bij dat ik al zo lang hormonen slik. Ik wil dus ook het liefst iets zonder hormonen, maar dat is allemaal niet 100% safe. Daarom voor de Nuva gekozen, veel minder hormonen dan de pil, en schijnt veilig te zijn. ALs het goed is moet ik er dinsdag mee beginnen (ben nu ongesteld...) Bloos Ben erg benieuwd!! Hoop alleen wel dat het veilig is...

Ja mijn vriend roept steeds, dat laat ik me toch knippen, maar aan de andere kant willen we ook kinderen dus dat gaat niet....was er maar een mannenpil!! dan kon hij nu de rest van de tijd slikken Clown (eerlijk verdelen)

Oja, ik altijd microgynon30 en daarna mercilon geslikt.
en heb ook last van de bijwerkingen die hiervoor al genoemd zijn...

zijn er meer mensen met ervaringen met Nuvaring?? ik zou die namelijk graag horen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:50

Ik heb 4 verschillende pillen gehad of slik ik nu nog steeds...... Toen ik 12 jaar was begon ik met Marvelon (ik weet het het was vroeg, maar 2 weken thuis op de bank liggen is ook niet alles kan ik je vertellen), op mijn 19e begon ik daar een beetje vage bijwerkingen van te krijgen (ja zelfs met de pil kun je schijnzwanger worden). Overgestapt op de Diane35 dit is 1 maand goed gegaan, daarna begon het gemier weer net als met Marvelon. Vervolgens een jaar de prikpil (ben ik mee gestopt omdat ik de hele tijd met een opgeblazen gevoel rondliep en werd behoorlijk chagrijnig daarvan), jaartje niks gehad en inmiddels zit ik een jaar aan de Microgynon30 (de zwaardere variant en schijnt ook een 30 te zijn die wat lichter is, gezien mijn verleden met Marvelon en Diane). Tja en laatst had mijn vriend ook over tjop-tjop...... kinderen komen er bij ons toch niet, maar ondanks dat ben ik er nog steeds niet overuit of hij het nou wel of niet moet doen.

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:00

Ik heb denk ik nu al ruim2 jaar de nuvaring.

Bevalt goed. Lekker relaxed! Was namelijk vroeger elke keer in de stress, want dan was ik wer bang dat ik de pil vergeten was, of als ik een beetje dunne ontlasting had... Was ik al ban g dat hij niet meer werkte... Verdrietig Verward

Ik voel hem niet zitten,heb veel minder hoofdpijn dan voorheen...Heeft de helft minder hormoonzooi dan Microgynon 30.

Daarbij is mijn vriend nu een fantieke Ringsteker geworden!!! Haha!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:17

ik heb nu ongeveer 4 maanden de pil Yasmín.. Ja

Bevalt me prima! alleen wel bij betalen Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:48

Yessy schreef:
ik gebruik ook microginon30, ben er heel tevreden over Lachen

Same here!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:53

Ik was altijd heel tevreden over Microginon30.
Maar toen ik in maart 2003 beviel van mijn dochter en na 6 maanden weer aan de pil ging, toen kreeg ik allerlei klachten.
Heel raar.
Daar voor had ik hem 7 jaar geslikt zonder enig probleem.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:15

bij ging het dus ook na de bevalling fout tot uiteindelijk echt fout Verdrietig ...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:30

ik gebruik ook gewoon de pil.. ministat... eigenlijk geen problemen mee...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:05

Ik de Minerva, Microgynon 30 werd ik heel erg neerslachtig van en kreeg ik erge last van Acne. Gebruik ik nu bijna 3 jaar en gaat prima.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:57

Ik heb bijna 10 jaar de Diane-pil genomen, maar op het einde was ik dat echt zo kotsbeu. Ik kreeg dat pilletje amper nog door mijn keel en vergat het veel te dikwijls. Nu gebruiken wij terug condooms. Ik was eigenlijk gestopt om op termijn over te schakelen op implanon, maar eigenlijk heb ik compleet geen probleem met die condooms, integendeel. We moeten er binnenkort maar eens over praten en ik denk dat ik eigenlijk liefst gewoon bij condooms blijf...

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:21

ik slik de minerva.Heb alleen altijd het probleem met de pil dat ik niet regelmatig slik of da ik het pillen stripje kwijt ben Bloos nogal slordig

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 00:15

ik zit aan de trigynon en heb ik niemand hier over gehoord? Het is wel een drie fasen pil dus per fase een andere dosering van de hormomen waardoor hij minder zwaar zou zijn. Maar ik geloof dat al die pilproducenten zeggen dat ze de lichtste pil hebben.
Ik ben wel heel nieuwschiering naar de nuvaring.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 04:19

Ik slik nu al een goede 3 jaar Mercilon. Ben er deze zomer even mee gestopt: het was net uit met mijn lief, en door de drukte niet bij de dokter geraakt voor een voorschriftje.
Nou dat werd dus een ramp. Ik werd maar niet ongesteld en in een zatte bui beleefde ik een onveilige one-night stand Boos! Uiteindelijk een zwangerschapstest gekocht: die gaf niet zwanger aan, maar ik werd nog maar niet ongesteld... Uiteindelijk naar de dokter geweest voor bloedonderzoek, en eindelijk die avond nog, het verlossende antwoord: ik was niet zwanger. Bleek dat mijn hormonen gewoon paraplu sloegen van het plotse stoppen.

Maar de dokter was simpel: "En niet meer stoppen met de pil nu he!"

Maar ik vind het wel vervelend want mijn libido schoot idd de hoogte in toen ik ermee stopte (niet dat het nu erg laag is, maar ik merk wel verschil) en bovendien vind ik het geen fijn idee dat ik elke dag hormonen slik terwijl ik nu toch al een jaar single ben en eigenlijk nauwelijks avontuurtjes heb, en er is er nog maar eentje onveilig geweest...

Eigenlijk vind ik het echt nutteloos dat ik ze nog slik, maarja, het is dat of weer enkele maanden wachten tot ik ongesteld wordt, en het is toch gelijk een stuk riskanter aangezien ik absoluut geen kinderwens heb...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:56

Ik heb jaren microgynon30 geslikt, tot ik daar op een gegeven moment migraine bijkreeg.
Ik ben toen overgestapt op Femodeen en die bevalt mij prima, heb absoluut geen last van bijwerkingen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:57

microgynon 30 al zo lang ik met kan herinneren en ik slik de pil al wel 32 jaar.
Ik heb hem niet meer nodig in de zin van anticonceptie, dat soort dingen doe ik al jaren niet meer, maar ik blijf hem slikken omdat ik niet in de overgang wil donderen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:44

32 jaar ... terwijl het eigenlijk maar een jaar of 10 veilig is ...heb je veel geluk (gehad)
en zo erg is die overgang niet hoor (heb ik door medicatie ook al een paar keer van mogen genieten , nee niks langzaam opbouwen in ene er vol in..)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:00

nickyu schreef:
32 jaar ... terwijl het eigenlijk maar een jaar of 10 veilig is ...heb je veel geluk (gehad)
en zo erg is die overgang niet hoor (heb ik door medicatie ook al een paar keer van mogen genieten , nee niks langzaam opbouwen in ene er vol in..)

10 jaar.....geldt dat voor alle anti-conceptiepillen of alleen voor microgynon 30?
Ikzelf slik nu al 16 jaar Minulet. Vind het wel opvallend dat ik nooit iemand hoor over deze pil.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:26

De 'gewone' Microgynon 30, ik heb alleen geen idee of dat een mini- of combinatiepil is?

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:56

Ik heb een koperspiraaltje, alweer bijna 3 jaar Lachen Als je er meer info over wil mag je wel PBen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:14

nickyu schreef:

bedoel je dat hij maar 10 jaar betrouwbaar is? Of dat het gewoon slecht is langer dan 10 jaar slikken?