Jonge kraai uit nest gevallen wat moet ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicolientje

Re: Jonge kraai uit nest gevallen wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:38

op vakantie was er ook een vogeltje uit het nest gevallen, we hebben hem een week lang nat brood gevoerd (met een pincet in z'n snaveltje gestopt) hij is helaas wel overleden dus weet niet of dit de juise aanpak is

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:39

Hoe is het afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:44

Je kunt hem het beste naar de vogelopvang brengen als je er zelf niets van weet, daar krijgt hij de beste zorg. Lachen

Voor nu:

Kattenbroekjes even weken in water of blikvlees voor katten geven, mengen met wat insecten (pissebedden, krekeltjes/ sprinkhanen en meelwormen van de dierenwinkel).
En zorg ervoor dat er altijd een bakje water staat waar hij kan drinken.

Ik heb zelf een tijdje een kauwtje verzorgd en het zijn echt hele bijzonderen dieren! Ik heb hem uiteindelijk toch naar het vogelasiel gebracht omdat hij dan toch nog in contact kwam met soortgenootjes. Het zijn echt geweldige dieren!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:18

Ja Samm, het zijn idd geweldige dieren!
Na een rusteloze nacht ( ik was vanaf 5 uur aan t luisteren wat pa en ma zouden doen) kwam ik vanochtend een traag aandoende puppiekraai tegen in het krat onder de parasol, onder t nest dus van de familie.

Het asiel was pas vanaf 11 uur open/ telefonisch te woord te staan, dus ik heb pup mee genomen naar stal en daar in de koele kantine gezet.
T voeren lukte niet.

Er zou een vogelopvangcentrum naast t asiel in Breda zitten, dus ik vroeg om 11 uur aan t asiel t nr, maar die zeiden dat deze allleen een handelaar was.
Ik kon pup naar asiel brengen en dan zouden zij hem naar een vogelcentrum in de omtrek brengen.

Zodra ik weg kon van stal met pup naar asiel gereden, daar naar de vogelhandelaar gegaan met de vraag of ie de kraai op zou kunnen nemen.
Ja zet m daar maar weg zei ie.
Ik ( mijn moedergevoelens kwamen naar boven Haha! ) vroeg of ik er dan even bij mocht zijn als ie gevoerd werd, omdat ie vanaf gisterenavond 8 uur al niks meer gegeten of gedronken had.
Ja, breng m dan maar naar t asiel hoor! Was het antwoord, en dat heb ik gedaan.

De balie medewerker vertelde dat ze al 5 vogels in opvang hadden, en dat ze m zometeen zouden voeren, op mijn vraag hoe dan?! Vertelde ie dat t in het begin idd naar binnen gepropt moet worden.

Ik denk nog wel aan mijn kleine puppie kraai, met zijn pientere ogen, en zijn brede lachbekkie,

HET GA JE GOED KLEINE VOGEL!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:26

Ik zal die kleine vogeltje ook missen.
Ook al heb ik hem maar een paar uur gezien.
Het was een schatje op te zien met zijn grote pootjes.

Wie weet mel als hij later groot is komt hij/zij nog keertje langs om je bedanken!
Dus niet langer om hem gaan treuren, hij nu in goeie handen! Ach gut

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 22:07

Haha, wat ben ik toch raar af en toe he.

De baliemedewerker uit t asiel plukte hem uit zijn kratje om in een doos te zetten.
Ik zeg : wacht! Neem deze plukken mee , die zijn uit zijn nest mee gekomen, en daar ligt ie de hele tijd op.

De balie bij het dierenasiel keek raar toen ik een vies hoopje haren en vuil overhandigde. Clown

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:49

Natasha schreef:
Haha, wat ben ik toch raar af en toe he.

De baliemedewerker uit t asiel plukte hem uit zijn kratje om in een doos te zetten.
Ik zeg : wacht! Neem deze plukken mee , die zijn uit zijn nest mee gekomen, en daar ligt ie de hele tijd op.

De balie bij het dierenasiel keek raar toen ik een vies hoopje haren en vuil overhandigde. Clown

*LOL*
Waarschijnlijk hebben ze het alsnog weggegooid Tong uitsteken

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 12:43

Ach gos, dat zal toch niet........