Hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:29

Ik heb er ook last van, alleen jeuk aan me ogen en neus, me moeder heb druppels gehaalt en neusspray dat werkt wel gelukkig,
sterkte!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:38

herstel het is Cetizirine (hoe ik dan bij Cinnezerine kom?)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:47

Net de huisarts gebeld krijg je daar zo`n piep aan de telefoon, ik wilde nl ook mizollen hebben. Krijg ik dus niet moet langs komen. Zeer vervelend allemaal. Heb ik ook echt tijd voor om langs te gaan bij de huisarts.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:48

oooooh vandaag is het echt heel erg, gisteren was mijn keel al helemaal opgezet. Ik zit helemaal vol en loop maar te snotteren, mijn ogen branden. aaaaargghhh!!!
Heb al een pilletje genomen, straks nog maar eentje!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:56

Snifsnif Boos!
Vanmorgen stond ik op, ogen helemaal dichtgeplakt, neus dicht..
Mijn ogen zijn helemaal rood, vandaag is de ergstige dag tot nu toe..
Moet toch echt is langs voor andere medicijnen..

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:05

Je bent niet de enige. Ik heb er ook ontzettend last van. Verdrietig Laatst ben ik ook naar huis gegaan, omdat het echt niet meer ging. Huilen Idd, jeukende ogen, last van gehemelte, niezen. Zo vervelend. Ik heb er al sinds mijn geboorte last van. Ik probeer ook allerlei spullen; Pilletjes innemen, neusspray (Otrivin en speciale Hooikoorts neusspray) en oogdruppels. Otrivin en oogdruppels helpen het meest. Knipoog Ik weet niet of jij wel eens op teletekst pagina 709 kijkt. Daar staat of het die dag Gunstig (dat je er geen last van krijgt) of Niet gunstig word (dat je er wel last van krijgt) Ik kijk daar altijd op en weet dan of ik medicijnen in moet nemen.

Ik weet wat het is. Het is idd heel erg vervelend. Heb net even neusspray genomen, omdat het echt niet meer ging.
Veel sterkte. Ach gut

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:20

Ik kan geen dag zonder mijn medicijnen van maart tot oktober.. Als ik ze 1 dag vergeet kom ik daar 's middags echt wel achter..
Net de dokter gebeld, voor in ieder geval een oogdruppel, want dat niesen enzo vind ik nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen... Morgen ligt er als het goed is iets klaar waar ik met mn lenzen tegen kan, ben benieuwd!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 23:47

Ben net weer naar de dokter geweest, het werd namelijk alleen maar erger.
Ik heb nu oogdruppels, neusspray, tabletjes en korreltjes. Ik lijkt net een wandelende medicijnfabriek.
Was vandaag medicijnen vergeten, nou en dat heb ik geweten! Verschrikkelijk, traanogen, jeuk in de oren/neus/keel/ogen, niezen, proesten, hoesten, alles!
Bah!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:20

@Boeflover, idd teletekst pagina 709, staat elke dag het hooikortsbericht, daar zou je kunnen kijken voordat je plant om al dan niet een buitenrit te maken.

Tja... hooikoorts, nu is het wel extreem idd. Ik slik het hele jaar door medicijnen omdat het bij gepaard gaat met een huisstofmijtallergie. 's Winters heb ik meestal genoeg aan de Xyzal (tabletjes), flixonase(neusspray) en flixotide(inhallatiemedicatie voor m'n longen). Nu doen de oogdruppels en ventolin (ook tegen benauwdheid) weer vrolijk mee en is dat nog niet voldoende.

Zijn er hier meer mensen die last hebben van kruisreacties?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:27

Richtje schreef:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van kruisreacties?

ja ik

ik heb allergische astma, krijg de astma van de hooikoorts

het is de laatste twee dagen wel heel erg he.............we zijn ZIELIG Gestoord

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:31

Maar geen voedselallergieën door de hooikoorts? Ik wordt dus (als kruisreactie met de berkenpollen allergie met name) voor steeds meer vruchten allergisch. Keel dicht zitten, jeuk in m'n mond enz.
En aardappels schillen kan ik echt niet, dan zit ik ook 2 dagen onder de uitslag en met dichte ogen Clown

Astmaverschijnsel ken ik ook.... als ik mijn hooikoorts niet preventief al heel goed behandel slaat het op m'n longen. En m'n longcapaciteit is van zichzelf al niet wat het moet zijn.
Exceem doet ook vrolijk mee, dus ik heb het complete driehoekje Haha!

Zielig? Ja ok... ik heb zo af en toe wel even heel erg veel zelfmedelijden Haha! Maar er zijn ergere dingen Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:02

vannacht was 1 groot drama, ik heb denk ik 2 uur geslapen.......GRRRR overal waar je maar last van kan hebben had ik last van. Is ook niet gek. Bijna hele dag buiten geweest, het is nu HET seizoen (voor mij), en aan eind van de dag nog 'ns een dik uur in het land rondgelopen om drollen te scheppen.......tja, niet echt goed voor me........ben nu dus kaassie verrot.......

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:56

Zo, heb net een dramatisch uurtje achter de rug...
Toen ik naar min werk fietste zag ik het al aankomen, iemand liet zijn hond in de berm loslopen en ik zag gewoon een wolk stuifmeel uit het gras omhoog komen. Wat een ellende.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:06

Hier nog een die vanacht zeer slecht geslapen heeft (lees: niet geslapen) Men hoofd zit helemaal vol heb ik het idee en mijn astma word nu ook alleen maar erger. Vanochtend nogmaals de huisarts gebeld, de ass. zou het overleggen met de huisarts en als ik niks zou horen ligt er vanmiddag iets klaar bij de apotheek. Ik word hier zo moe van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:13

Of het echt kruisreacties zijn weet ik niet, maar ook tegen appels (vooral) en andere vruchten (iets minder) kan ik niet goed.
Dan wordt het lastig om je 2 stuks fruit te halen op een dag..

Maar verder weet ik niet echt precies waar ik allergisch voor ben, en heb ik ook geen zin om het uit te zoeken. Rekening kan (wil?) ik er ook niet echt mee houden, en het is gelukkig vol te houden.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:40

shadow0 schreef:
Of het echt kruisreacties zijn weet ik niet, maar ook tegen appels (vooral) en andere vruchten (iets minder) kan ik niet goed.

Maar verder weet ik niet echt precies waar ik allergisch voor ben, en heb ik ook geen zin om het uit te zoeken. Rekening kan (wil?) ik er ook niet echt mee houden, en het is gelukkig vol te houden.

Ach zolang het vol te houden is zonder ergens rekening mee te houden, kan ik me voorstellen dat je het niet doet. Maar pas hier wel een beetje mee op, je hebt kans dat je het daardoor alleen maar verergert.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:42

Wordt hooikoorts erger als je vaker in aanraking komt met de allergenen?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:43

Richtje schreef:
shadow0 schreef:

Ach zolang het vol te houden is zonder ergens rekening mee te houden, kan ik me voorstellen dat je het niet doet. Maar pas hier wel een beetje mee op, je hebt kans dat je het daardoor alleen maar verergert.

Weet niet of het door hooikoorts komt maar als ik tomaat of noten eet krijg ik een ontzettende last van m'n gehemelte, het jeukt dan echt verschrikkelijk. maar ach ja moet er maar mee leren leven Vork

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:12

Het is nu echt vreselijk weer voor hooikoorts.. Gister heb ik bijna de hele middag op de bank gelegen..ik voel me er echt niet lekker door

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:16

zelf ik loop de niezen en te snotteren en heb zelfs bijna geen stem en ik heb toch zulke goede medicijnen dit jaar (Tavegil)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:28

Dit jaar lijkt het wel heel erg

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:51

Ik krijg elke dag een mailtje, zoiets:

Hierbij de dagelijkse hooikoortsberichtgeving van Prevalin
http://www.hooikoorts.com

De verwachte weerssituatie voor hooikoortspatienten geldig voor zaterdag 4 juni:

N I E T Z O G U N S T I G

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:54

Heb ook hooikoorts. En idd lijkt het wel of ik dit jaar ook veel meer last heb dan andere jaren. Heb ook al vanalles geprobeerd, maar niets helpt meer nu, terwijl het vorig jaar erg goed hielp. Misschien nog maar een keer naar de huisarts voor iets anders als het nog lang zo doorgaat...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:22

Tinkelbel schreef:
Ik krijg elke dag een mailtje, zoiets:

Hierbij de dagelijkse hooikoortsberichtgeving van Prevalin
http://www.hooikoorts.com

De verwachte weerssituatie voor hooikoortspatienten geldig voor zaterdag 4 juni:

N I E T Z O G U N S T I G

ik ook Ja

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:13

Gister met de huisarts overlegd over een oogdruppel, want ik heb zo'n vreselijke jeuk aan mn ogen..
Nou die is er dus niet voor zachte contactlensdragers Haha! Dat is ff pech hebben Lachen
Ik ga zo een neusspray halen die ook goed schijnt te werken voor ogen, ben benieuwd!