Leuk wandelen in t Lingebos: NOT: Tekenregen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karton

Re: Leuk wandelen in t Lingebos: NOT: Tekenregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:54

AH dat heb ik ook gehad. Maar dan zelf. We stonden op een camping, met een bos in de buurt. Dus wij wandelen en doen. Komen we thuis. Teken in mijn oksel, knieholtes etc. En we hadden nog eens 3 honden bij dus je kunt wel raden hoe het was.

Brrrr.. Krijg er nog de kriebels van Tong uitsteken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:40

kimBalaa, dat klinkt ook echt als een regelrechte nachtmerrie Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga er iig nooit alleen heen.. maar t was altijd zo leuk om te wandelen met de hond. Rolleyes

De Wiel ben ik nog nooit geweest om te zwemmen...

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:03

in het bos zelf is het idd best leuk wandelen, jammer alleen dat de ruiterpaden zo slecht en niet leuk zijn. Alle bomen gekapt, dus niet echt wat je zegt het bos idee en dan die stomme golf-balletjes, grom

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 14:59

Het is idd zonde dat ze al die gekapte bomen laten liggen.. ziet er niet zo 'natuurlijk' uit.
In het verleden ging ik er heel vaak wandelen met de hond maar t valt me wel op dat, ondanke er een manage zit, je heel weinig ruiters ziet rijden.
Tja... en die golfbaan erbij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:02

@Riëtte: paarden kunnen idd ook Lyme krijgen. Dus oppassen/kontroleren is idd wel zo handig.

Ik had trouwens nog een vraagje:
Mijn DA zegt dat een teek die nog geen 24 uur 'vastzit' nog geen bloed zuigt en dus ook niet Lyme kan spugen/overgeven in zijn gastheer.

Nu weet je natuurlijk niet altijd hoelang een teek er al zit, maar zijn opmerking was dat als de teek nog maar een lijfje heeft van 2 mm hij nog geen gevaar is vwb Lyme.

Weet jij hier iets over ??

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:17

Voor zover ik weet begint een teek die zich vastzuigt vrijwel onmiddelijk met bloed zuigen. Zodra er maar iets bloed in zijn lijfje zit kan hij inprincipe de maaginhoud alweer terugspuiten (in een schrikreactie) en dus Lyme overbrengen.
Ik zou dus zeker geen 24 uur wachten voor ik de teek zou verwijderen! Een lijfje van 2mm vind ik vrij groot voor een teek hoor (natuurlijk kunnen ze nog veel groter worden!)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:44

2 mm groot voor een teek Gaaaap dan vraag ik me nu af wat voor gigantic teken m´n kat had, dat was gewoon een klein bolletje.
Joost mag weten hoe lang hij hem dr al had zitten, stomme stomme mensen die m gedumpt hebben als ik er ooit achter komt sla ik diegene alsnog totall los!