gebeten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MocroGirl

Re: gebeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:52

als jouw hond jouw bijt moet je gewoon bij hem in het nekvel pakken en streng zeggen NEE. En dan compleet negeren niet kijken enzo..zo leert een hond dat hij dat niet meer moet doen en als hij het goed doen en jouw op hetzelfde moment niet bijt moet je hem wel flink belonen.

Straffen kan....Maar Belonen staat op de 1ste plaats

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:21

En of honden snappen dat als je ze een stoot of een trapt geeft, dat ze dan fout zijn!! Mijn hond heeft vroeger een keer, uit weet ik veel wat, een greep gedaan naar een vriend van me.. Ik heb hem zo op zijn lazer gegeven, dat hij nu zeker weet dat hij het echt niet nog een keer moet proberen!

Mijn hond is niet bang voor mijn arm of been, terwijl ik hem toen echt hard gestraft heb. Ik ga gewoon mijn hond van rond de 65 kilo niet in zijn nekvel pakken om hem te straffen... Hij is fout, dan krijgt hij dat te weten ook, maakt mij niet uit op wat voor manier....

Ik vind het ook hoor, met belonen bereik je meer, maar als hij iets doet wat (op latere termijn) gevaarlijk is/kan zijn, dan straf ik hem echt niet af met een "hard woord".

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:54

Ik ben drie keer door de hond van de buren gebeten, dat beest heeft in totaal 9 mensen gebeten.. Scheve mond
Ik haat dat beest gewoon, door hem wantrouw ik zelfs onze eigen hond terwijl dat een schat van een beest is..
En bij die hond deed ik echt niks verkeerd (zat hem gewoon te aaien Rolleyes )
Beest straffen ze nooit want hij moet goed waaks zijn... ik wil niet weten wat er gebeurt als hij een keer een klein kind pakt..

Maargoed ik hoefde toen geen tetanus prik omdat ik die 5 jaar geleden al had gehad maar bij mij was het bij de derde beet wel gaan ontsteken... t'litteken is nog altijd zichtbaar.. Boos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 11:11

yvvv schreef:
En of honden snappen dat als je ze een stoot of een trapt geeft, dat ze dan fout zijn!! Mijn hond heeft vroeger een keer, uit weet ik veel wat, een greep gedaan naar een vriend van me.. Ik heb hem zo op zijn lazer gegeven, dat hij nu zeker weet dat hij het echt niet nog een keer moet proberen!

Mijn hond is niet bang voor mijn arm of been, terwijl ik hem toen echt hard gestraft heb. Ik ga gewoon mijn hond van rond de 65 kilo niet in zijn nekvel pakken om hem te straffen... Hij is fout, dan krijgt hij dat te weten ook, maakt mij niet uit op wat voor manier....

Ik vind het ook hoor, met belonen bereik je meer, maar als hij iets doet wat (op latere termijn) gevaarlijk is/kan zijn, dan straf ik hem echt niet af met een "hard woord".

aaah eindelijk! Zo is het bij ons dus ook. Ze snapte dondersgoed dat ze dit niet mocht en zoals ik al eerder zei: bij iets anders grijp ik haar ik haar nek, in dit geval niet. Ook niet omdat zodra ik haar bij haar nek zou grijpen, mijn arm in de buurt van haar bek zou komen en ik niet wil riskeren dat ze me een tweede keer bijt.
En uiteraard is belonen belangrijk! Je moest eens zien hoe vaak zij op een klein rondje wel niet wordt beloond voor goed gedrag!
En nee ik sla je info niet in de wind en nee ik hou niet minder van dieren omdat ik ze wél een tik geef (zoals je toch een beetje door laat schemeren) en zoals ik al zei; bij minder erge dingen -> nekvel. In dit geval? Nope. Ze snapt t dondersgoed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:46

zoals ik al zei.. sommige mensen WILLEN het niet begrijpen... en zullen altijd koppig hun eigen ding blijven doen... helaas voor de honden

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:39

Shiloh schreef:
zoals ik al zei.. sommige mensen WILLEN het niet begrijpen... en zullen altijd koppig hun eigen ding blijven doen... helaas voor de honden

Hoe bedoel je dat?

Ik reageer echt niet anders op mijn hond als op een paard of op wat voor dier dan ook... Kijk, mijn hond weet dat hij fout zit als ik hem afstraf, op wat voor manier dan ook. Het is een keer nodig, daarna hoef ik hem als het ware alleen maar boos aan te kijken en hij weet dat hij fout zit...

En waarom zou ik het niet willen begrijpen? Ik snap dondersgoed hoe honden/dieren in elkaar zitten (dat heet school Knipoog ), maar dat neemt niet af dat ik hem straf hoe ik dat wil, en hoe het op dat moment het beste uitkomt.

Neem jij voor het geintje mijn hond maar een maandje of wat in huis, met een greep in zijn nekvel bereik je niks bij hem, en hij zal gegarandeerd een loopje met je nemen... Verder, het is een schat van een beest, dat weet zowel hij als ik, maar toch, zoals ik al eerder vertelde, als hij iets doet (wat in de toekomt) een gevaar kan opleveren, schijt ik hem uit... Ik neem geen hond wat een gevaar voor anderen kan zijn. Dat heeft er totaal niks mee te maken dat ik het niet wil of kan begrijpen, dat is mijn manier van straffen en belonen...Wat voor hem het beste werkt...

Maar het is ook zo, ik geef hem op zn donder op het moment dat hij fout zit, daarna is het over en is het gewoon mijn lieve hond weer...

Een voorbeeld, hij weet precies wanneer hij iets fout heeft gedaan.. Kom ik thuis en hij blijft op zijn kleed liggen, met zijn oren naar achter en hij komt me niet begroeten, weet ik dat hij iets heeft geflikt.. Ik kan hem alleen neit straffen, omdat ik er op dat moment niet bij was. Maar aan zijn karakter te merken weet hij zelf echt wel dat hij fout zat... Bij zo iets is negeren al voldoende... Bij zoiets als bijten, ligt dat voor mij dus totaal anders...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:40

SuperSmurf schreef:
yvvv schreef:

aaah eindelijk! Zo is het bij ons dus ook.

En bij veel anderen waarschijnlijk ook...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:44

sorry hoor maar vind je reactie erg overdreven. Je doet net alsof ik mijn hond vreselijk mishandeld heb en dat ik haar vreselijk slecht behandel. Mijn hond krijgt alle aandacht die ze wil, gaat bijna dagelijks lekker een stuk mee naar de paarden of wat dan ook en heeft verder een prima leven. Ze geeft ook duidelijk aan dat ze graag bij ons wilt zijn en bla bla bla. Die ene trap maakt mij echt geen slecht mens hoor, zoals jij het zo graag wilt doen overkomen. En nee, niet iedereen deelt jouw mening en dat is dan jammer voor jou. Ik vind ook niet dat jij zomaar kan oordelen over andere mensen/honden what ever in een situatie waar jij niet bij bent of een hond die jij niet kent. Mijn hond is niet zo'n hond zoals iedereen die heeft. Het is er 1 met gebruiksaanwijzig en bij veel anderen zou ze al lang al het huis uit zijn geschopt. Wij houden echter rekening met haar karakter en respecteren deze. Dus het is niet aan jou om te oordelen over mij of wie dan ook in deze situatie. Wat jij koppig noemt, noem ik in deze situatie bij deze hond gewoon terecht.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:47

Heb je dat nou tegen mij? Dan is dat verkeerd opgevat, want mijn reactie was bedoeld op het zinnetje van Shiloh!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:49

yvvv schreef:
Shiloh schreef:
Maar het is ook zo, ik geef hem op zn donder op het moment dat hij fout zit, daarna is het over en is het gewoon mijn lieve hond weer...

Een voorbeeld, hij weet precies wanneer hij iets fout heeft gedaan.. Kom ik thuis en hij blijft op zijn kleed liggen, met zijn oren naar achter en hij komt me niet begroeten, weet ik dat hij iets heeft geflikt.. Ik kan hem alleen neit straffen, omdat ik er op dat moment niet bij was. Maar aan zijn karakter te merken weet hij zelf echt wel dat hij fout zat... Bij zo iets is negeren al voldoende... Bij zoiets als bijten, ligt dat voor mij dus totaal anders...

zo is het bij ons precies hetzelfde. Laatst had ze de vuilnis bak leeg gevreten, mag ze niet uiteraard. Weet ze dondersgoed. Hetzelfde verhaal als hierboven. Ze komt niet overeind en je kan van haar ogen aflezen dat ze iets heeft gedaan dat niet mag. HOnden zijn echt niet zo stom als jij blijkbaar denkt dat ze zijn hoor. En inderdaad, in dat geval kan je haar ook niet meer straffen. Wel kan je haar toespreken op haar ogen. ( zoiets al; ohohhh donnaatje, wat heb jij gedaan? Heb jij iets gedaan dat niet mag? ) haha sorry staat hier heel stom en zal ook niet in die letterlijke woorden zijn, maar geloof me, ze snapt het echt wel!

En een vraag aan jou, want ik neem aan dat jij jouw paard dus altijd zonder zweep rijd en never nooit niet zal slaan?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:49

yvvv schreef:
Heb je dat nou tegen mij? Dan is dat verkeerd opgevat, want mijn reactie was bedoeld op het zinnetje van Shiloh!!

nope niet tegen jou, snapte je wel hoor Clown

Oh en shiloh, uit je reacties neem ik dus ook aan dat jij ook een hond hebt die wél een gouden karakter heeft en nóóit iets doet wat ze niet mag?
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 06-05-05 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:51

SuperSmurf schreef:
En een vraag aan jou, want ik neem aan dat jij jouw paard dus altijd zonder zweep rijd en never nooit niet zal slaan?

Uhm... Tegen wie heb je het nou Haha! ?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:51

yvvv schreef:
SuperSmurf schreef:

Uhm... Tegen wie heb je het nou Haha! ?

hihi ik ga helemaal met jouw mening mee en heb het dus iedere keer tegen shiloh Knipoog

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:52

Ik ben vorig jaar ook gebeten (door een Border Collie in allebei mn benen) en moest ook gewoon een tetanusprik.
Ik vind het nog steeds jammer dat ze bij mij niks hebben gehecht, ik heb nu twee flinke littekens op mn bovenbenen Verdrietig

Ik denk dat als je hond heeft doorgebeten, je die tetanus injectie sowieso wel moet hebben..

Edit: Ik zie net dat je al bij de dokter bent geweest. Vind het ook niet verkeerd dat je je hond een knal hebt verkocht, je had een goede reden.Niet iedere hond is hetzelfde en sommige grijpen je alsnog als je zn nekvel pakt.Jij bent de baas en dat mag ze best even voelen Knipoog

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:02

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:13

SuperSmurf schreef:
Oh en shiloh, uit je reacties neem ik dus ook aan dat jij ook een hond hebt die wél een gouden karakter heeft en nóóit iets doet wat ze niet mag?

Voor de duizendste keer, tuurlijk had je hem moeten straffen, en er zijn ook andere manieren om een hodn te straffen NAAST in zijn nekvel vastpakken. Schoppen en slaan is geowon fout, al is het er maar 1.... maar jullie vinden het onzin, en dat bedoel ik met sommige mensen zullen het nooit begrijpen, en jah.. dat vind ik jammer voor de honden... btw... als roedel leider moet je gewoon aan eten kunnen komen, dus er zit zowiezo al iets fout tussen jullie.

Ik heb inderdaad een hond, en nee tuurlijk heeft hij geen gouden karakter en tuurlijk dat hij wel eens iets fout... maar hij zal door ons NOOIT! geslagen of geschopt worden! NOOIT!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:05

Voer verdedigen is voor wolven en dus ook voor honden heel normaal. Dus ook niet eerlijk om ze daar voor te straffen en al helemaal niet met een trap o.i.d.
Als een hond "schuldig" reageert als hij iets heeft gesloopt heeft hij alleen geleerd: troep & de baas = straf. Hij is het allang vergeten wat hij heeft gedaan!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:40

Tja, als je bij voorbaat weet dat je hond niet te vertrouwen is omdat hij voernijd heeft, dan kan je er natuurlijk op wachten. Maar weet je dat je dat kan wegtrainen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:28

Shiloh, kan je dan voorbeelden geven wat je dan wel kan doen ipv schoppen en slaan? Dat maakt je namelijk niet echt duidelijk...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 23:01

Zip schreef:
Tja, als je bij voorbaat weet dat je hond niet te vertrouwen is omdat hij voernijd heeft, dan kan je er natuurlijk op wachten. Maar weet je dat je dat kan wegtrainen?

als je nou goed gelezen zou hebben zou je ook gezien hebben dat ik bij voorbaat al zei dat het inderdaad mijn eigen schuld was.
En vertel: hoe kan je dat wegtrainen? Werkt dat ook nog bij een hond van ruim 10 jaar oud?

En shiloh: nee hoor er zit niets fout tussen ons. Misschien wel in haar pup tijd bij de fokker waar het er erg vreemd aan toe ging. Ik zei toch: dit is een hond met gebruiksaanwijzing, al 10 jaar lang.

Gaat het er bij jou ook wel eens in dat niet alleen jouw mening de juiste is en dat je niet zomaar iemand zonder voorkennis kunt veroordelen? (doelend op je opmerking dat er iets fout zit tussen ons)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 23:03

en weet je wat ik zo ontzettend vervelend vind in jouw reacties? Dat jij zo ontzettend aan het aangeven bent dat je vind dat ik mijn hodn vre-se-lijk mishandel... Sorry hoor, het was 1 trap in een in mijn ogen terecht situatie.

Maar ben nog steeds heel benieuwd hoe jij je paard rijd? En op welke manieren jij dan wél straft, aangezien jij het allemaal zo goed weet. En dan bedoel ik dus niet corrigerend toespreken of nekvel grijpen. Zoals ik al zei kan dat in dit geval bij deze hond dus simpelweg niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:14

ik ben vorig jaar ook gebeten door mijn eigen rottweiler,en hard ook...

een teef en hij gingen aan de knok om een kluif,mijn vriend pakt de rottweilerreu en ik de teef,maar op dat moment schiet de rottweiler los,en bijt in mijn hand,echt full speed..

ik zie nog de gerimpelde lipjes voor me..

mijn hand werd echt 3x dikker als normaal,en er zijn 4 gaatjes zonder verdoving gehecht,en wat peesjes terug gestopt in een gaatje..

ook nog tetanus prik gehad,de hond leeft nog maar heeft een flinke holpeut gehad...

ik heb hier 6 honden die zo af en toe in elkaars haren vliegen,en als ik dan zie wat ze elkaar aan doen ,is mijn schop of tik echt helemaal niets bij.

maar ik denk dat Shiloh mss wel alles oplost met foei of een clikker???en nu ineens zijn handen hoofden??wat voor geloof is dit nu weer??of welke leer van wie??wat een onzin...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 15:51

haha kimmie en je vergeet wel even dat wij het allemaal helemaal verkeerd doen he! Nee, onze honden hebben het ontzettend slecht!

Had k nog mazzel met die beet, die was gelukkig niet zo diep en werd ook niet echt veel dikker!