Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yvvv schreef:En of honden snappen dat als je ze een stoot of een trapt geeft, dat ze dan fout zijn!! Mijn hond heeft vroeger een keer, uit weet ik veel wat, een greep gedaan naar een vriend van me.. Ik heb hem zo op zijn lazer gegeven, dat hij nu zeker weet dat hij het echt niet nog een keer moet proberen!
Mijn hond is niet bang voor mijn arm of been, terwijl ik hem toen echt hard gestraft heb. Ik ga gewoon mijn hond van rond de 65 kilo niet in zijn nekvel pakken om hem te straffen... Hij is fout, dan krijgt hij dat te weten ook, maakt mij niet uit op wat voor manier....
Ik vind het ook hoor, met belonen bereik je meer, maar als hij iets doet wat (op latere termijn) gevaarlijk is/kan zijn, dan straf ik hem echt niet af met een "hard woord".
Shiloh schreef:zoals ik al zei.. sommige mensen WILLEN het niet begrijpen... en zullen altijd koppig hun eigen ding blijven doen... helaas voor de honden
SuperSmurf schreef:yvvv schreef:En of honden snappen dat als je ze een stoot of een trapt geeft, dat ze dan fout zijn!! Mijn hond heeft vroeger een keer, uit weet ik veel wat, een greep gedaan naar een vriend van me.. Ik heb hem zo op zijn lazer gegeven, dat hij nu zeker weet dat hij het echt niet nog een keer moet proberen!
Mijn hond is niet bang voor mijn arm of been, terwijl ik hem toen echt hard gestraft heb. Ik ga gewoon mijn hond van rond de 65 kilo niet in zijn nekvel pakken om hem te straffen... Hij is fout, dan krijgt hij dat te weten ook, maakt mij niet uit op wat voor manier....
Ik vind het ook hoor, met belonen bereik je meer, maar als hij iets doet wat (op latere termijn) gevaarlijk is/kan zijn, dan straf ik hem echt niet af met een "hard woord".
aaah eindelijk! Zo is het bij ons dus ook.
yvvv schreef:Shiloh schreef:Maar het is ook zo, ik geef hem op zn donder op het moment dat hij fout zit, daarna is het over en is het gewoon mijn lieve hond weer...
Een voorbeeld, hij weet precies wanneer hij iets fout heeft gedaan.. Kom ik thuis en hij blijft op zijn kleed liggen, met zijn oren naar achter en hij komt me niet begroeten, weet ik dat hij iets heeft geflikt.. Ik kan hem alleen neit straffen, omdat ik er op dat moment niet bij was. Maar aan zijn karakter te merken weet hij zelf echt wel dat hij fout zat... Bij zo iets is negeren al voldoende... Bij zoiets als bijten, ligt dat voor mij dus totaal anders...
yvvv schreef:Heb je dat nou tegen mij? Dan is dat verkeerd opgevat, want mijn reactie was bedoeld op het zinnetje van Shiloh!!
SuperSmurf schreef:En een vraag aan jou, want ik neem aan dat jij jouw paard dus altijd zonder zweep rijd en never nooit niet zal slaan?
yvvv schreef:SuperSmurf schreef:En een vraag aan jou, want ik neem aan dat jij jouw paard dus altijd zonder zweep rijd en never nooit niet zal slaan?
Uhm... Tegen wie heb je het nou?
SuperSmurf schreef:Oh en shiloh, uit je reacties neem ik dus ook aan dat jij ook een hond hebt die wél een gouden karakter heeft en nóóit iets doet wat ze niet mag?
Zip schreef:Tja, als je bij voorbaat weet dat je hond niet te vertrouwen is omdat hij voernijd heeft, dan kan je er natuurlijk op wachten. Maar weet je dat je dat kan wegtrainen?