Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:46

Spetterlover: alternatieven zijn niet altijd mogelijk. zelfs proefdieren zijn niet zaligzakend, het zijn namelijk geen mensen en kunnen dus anders reageren. Maar soms de enige alternatieve mogelijkheid, zoveel mensen bieden zich niet aan namelijk..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:47

Yessy schreef:
Spetterlover: alternatieven zijn niet altijd mogelijk. zelfs proefdieren zijn niet zaligzakend, het zijn namelijk geen mensen en kunnen dus anders reageren. Maar soms de enige alternatieve mogelijkheid, zoveel mensen bieden zich niet aan namelijk..

Dus gebruiken we maar dieren Lips are sealed
Maarja, jij weet mijn mening hierover al en ik de jouwe Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:48

klopt, celkweek kan. Maar je hebt dat nooit een betrouwbare uitslag. Omdat dit BUITEN het lichaam is, en je IN het lichaam allemaal andere activiteiten zijn ( imuunsysteem)

Anoniem

Roosmarijn schreef:
Spetterlover schreef:

Weinig last van de proeven? Bij sommige proeven misschien, maar dat wil niet zeggen dat er nooit wat gedaan wordt waarbij die beesten pijn hebben.

Alternatieven zijn mogelijk, maar kosten wat meer, daarom gebeurt het vaak niet.

Welke alternatieven zijn er dan precies volgens jou?

Dat vraag ik mij ook af.
Ik heb zelf weefselkweek genoemd, maar daar kunnen eventuele bijwerkingen niet gezien worden en daarom wordt het nog niet op grote schaal toegepast.
en natuurlijk zijn er ook proeven waarbij de dieren pijn hebben. Dit zal echter altijd zoveel mogelijk worden voorkomen, maar het is onvermijdelijk.
Het is maar waar je voor kiest: een dier met pijn, of een mens dat overlijdt bij gebrek aan een medicijn.
Begrijp me wel goed, ik ben ook tegen dierproeven met cosmetica enzo, dat slaat inderdaad nergens op, maar medicijnen moeten nou eenmaal getest worden.

Yessy

hoeft niet hoor, als jij niet wilt dat er voor jouw medicijnen dieren worden gebruikt neem je gewoon geen medicijnen, simpel zat...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:49

Roosmarijn schreef:
Het lijkt mij dat er vele medicijnen zijn die noodzakelijk zijn om te gebruiken en dat men wil onderzoeken wat voor gevolg en effect deze medicijnen hebben op/bij de foetus en later ook bij het 'jong'.

Als JIJ dat noodzakelijk vind, dan lijkt het me heel fair dat JIJ dat ook op je neemt en niet afschuift op een ander. Want je kunt er gerust van uitgaan dat anderen dat ook niet willen. En dat geldt ook voor dieren.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:57

waarschuwing: schokkende beelden (als je het niet wilt zien, niet naar beneden scrollen)

http://www.indymedia.nl/img/2005/04/26452.jpg

maar gelukkig kregen ze goed eten!!!! Boos!

(sorry voor de mensen die dit als schokkend ervaren, maar het moest even. Dit is dus de waarheid)

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Vriendjes zijn?
Laatst bijgewerkt door Apple op 03-05-05 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: schokkende foto's als link neergezet

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:59

Marye78 : idd, zulke dingen gebeuren, noodzakelijk? Misselijk nee

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:02

je had er wel bij mogen vertellen dat dit om duitse dieren ging Haha! In duitland gaat het hele dierpeoevengedoe anders dan in nederland Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:02

Dat zijn hele extreme gevallen en gebeuren tegenwoordig in ieder geval in Nederland niet meer. Dit is ook verboden!
Ik heb zelf eens op een proefdierenlab gekeken. Ik volg namelijk een opleiding voor laborante. Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje eng om naar toe te gaan, maar het viel me ontzettend mee.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:03

machie schreef:
je had er wel bij mogen vertellen dat dit om duitse dieren ging Haha! In duitland gaat het hele dierpeoevengedoe anders dan in nederland Knipoog

ik heb het ook niet over een specifiek Land/Plaats.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:07

Ja, er zijn alternatieven voor een aantal dierproeven. Probleem is echter dat deze alternatieven niet altijd erkent worden door de instanties die toestemming moeten geven om het resulterende product/medicijn voor te schrijven/ te verkopen.

Daarentegen worden de regels voor dierproeven wel ieder jaar strenger. Zo kan men met minder proefdieren toe en zal ook het lijden van deze dieren zo min mogelijk zijn. Helaas kunnen niet alle testen zonder proefdieren gedaan worden. En zullen sommige proefdieren inderdaad pijn moeten lijden. Om dat aantal verder te verminderen zouden de verschilende farmaceutische bedrijven en laboratoria hun testresultaten moeten uitwisselen, maar dat zou ze veel geld kunnen gaan kosten, en is daarom niet realistisch.

We zitten er dus aan vast, maar de industrie zelf doet er zoveel mogelijk aan om het lijden te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:08

Marye78 schreef:
machie schreef:

ik heb het ook niet over een specifiek Land/Plaats.

De tijd lijkt mij belangrijker Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:12

okee, iets uit nederland:

Hartelust Harteloos verslag en foto's demonstratie 9 april 2005

RC Hartelust BV is één van de grootste handelaren in proefdieren binnen de internationale vivisectie-industrie. RC Hartelust BV handelt in diverse soorten dieren; apen (met name makaken), honden (beagles en kruisingen), fretten en katten. De dieren die hij verhandelt zijn gedoemd te eindigen in verschillende proefdierlaboratoria. Mochten de dieren de stressvolle periode van fokkerijen en transport overleven dan wacht hun een lijdensweg in wrede en nutteloze dierproeven nutteloze dierproeven. Veel dieren sterven tijdens de proeven of worden na de proeven gedood voor autopsie of vernietiging.

De internationale vivisectie-industrie heeft groot belang bij een handelaar annex importeur als RC Hartelust BV, die hen keer op keer nieuwe slachtoffers levert die zij kunnen gebruiken voor hunwrede en nutteloze experimenten. Het is de hoogste tijd dat hier een einde aan komt en dat Hartelust zijn bv als handelaar in proefdieren opdoekt.

Over de hele wereld worden per jaar meer dan 200 miljoen levende dieren gebruikt voor meedogenloze experimenten. Wereldwijd sterven er 33 dieren per seconde tijdens of na deze experimenten. Bij veel dierproeven worden meerdere versies van hetzelfde product getest. De farmaceutische industrie is een van de grootste industrieën van de wereld. De bedrijven kunnen veel winst maken door patent aan te vragen op de door hun ontwikkelde medicijnen. Hierdoor willen ze niet samenwerken met concurrerende bedrijven.

Rondom farmaceutische instellingen en andere vivisectie laboratoria is een brede industrie opgebouwd. Denk hierbij aan speciale laboratorium- en fokkooien, proefdierinstrumenten, in- en export van dieren enzovoorts. Deze hele industrie zou verloren gaan bij een proefdiervrije wetenschap, bovendien zou er flink geïnvesteerd moeten worden in alternatieven, wat economisch niet interessant is. Economische belangen wegen zwaarder dan de gezondheid van mens en dier. Er moet een einde komen aan deze geïndustrialiseerde vorm van dierenmishandeling en het feit dat deze bedrijven zich verrijken ten koste van mens, dier en milieu. Het argument van de vivisectie-industrie dat dierproeven noodzakelijk zijn is onzin. Steeds meer wetenschappers en doktoren beamen dat dierproeven misleidend, wreed en volslagen nutteloos zijn. Dat het ook echt helemaal zonder dierproeven kan bewijzen instellingen als het Dr. Hadwen Trust die veel succes boekt met humane onderzoeksmethodes.
Laatst bijgewerkt door Apple op 03-05-05 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd uit bericht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:13

tamary schreef:
En zullen sommige proefdieren inderdaad pijn moeten lijden.

Dat is subjectief. ik denk niet dat lijden moet. Het zou gewoon niet moeten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:13

Marye78: Wat is je bron als ik vragen mag?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:15

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:15

Desiree schreef:
tamary schreef:
En zullen sommige proefdieren inderdaad pijn moeten lijden.

Dat is subjectief. ik denk niet dat lijden moet. Het zou gewoon niet moeten mogen.

Ben ik het compleet mee eens.
Belachelijk dat wij maar eventjes bepalen dat we proeven op die beesten gaan doen Lips are sealed

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:16

schandalig dat eij maar even bepalen dat ons paard brok krijgt en een mens op zn rug Tong uitsteken

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:18

machie schreef:
schandalig dat eij maar even bepalen dat ons paard brok krijgt en een mens op zn rug Tong uitsteken

okee, ik een mens op mijn rug, en brokken vreten, jij wasmiddel in je ogen, en je schedel blootgelegd
deal? Ach gut

(lekkere vergelijking)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:20

machie schreef:

En heeeeeel vervelend dat wij nu goede medicijnen tegen allerlei ziektes hebben!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:22

Marye78 schreef:
machie schreef:

okee, ik een mens op mijn rug, en brokken vreten, jij wasmiddel in je ogen, en je schedel blootgelegd
deal? Ach gut

(lekkere vergelijking)

t is een vrij verre vergelijking, maar het punt is hetzelfde. Mensen gebruiken al jaaaren dieren voor eigen gebruik...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:24

Maar er is ook nog iets zoals ethiek. En alle grenzen worden overschreden.
Dat was met die dierenholocaust bij MKZ, vogel en varkenspest, en dat is ook zo met vivisectie.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:31

klopt ook Desiree. Over het gebruik van proefdieren heeft ieder zn eigen opvattingen. Ik vind wel dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden (en dat gebeurt volgensmij ook wel) en voor cosmetica vind ik het helemaal belachelijk... Maar als ik zwaar ziek ben, ben ik blij dat er wel medicijnen zijn die goedgekeurt zijn en die ik kan gebruiken, terwijl ze wel op dieren getest zijn. Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen om zonder dieren te kunnen. Maar helaas kunnen we het lichaam met al zn invloeden nog niet namaken met computers oid...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:43

Hallo zeg, jullie gaan wel hard hoor. Tjonge, ik had niet verwacht dat jullie er zo in zouden vliegen.
Bijgaand een paar foto's van het "zielige" proefdier met veulen Haha! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ikke op 03-05-05 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt