Nikon, goede digitale camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Re: Nikon, goede digitale camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:34

Nikon heeft prima digitale camera's!! Zelf heb ik de Nikon Coolpix5000 en mijn vriend heeft de Nikon D70 (digitale spiegelreflex) beide zeer prijzig, maar ze maken superfoto's!!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:12

ik heb ook de D70 en ben er erg blij mee!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:42

Ik heb de Nikon coolpix 3100 en ik ben heel erg tevreden over de camera!

Het is wel een hobby camera want ik wil eigenlijk iets meer ermee doen maar dan krijg je camera's die een stuk duurder zijn.

Voor de prijs vind iuk het een erg goede camera die ik iedereen aan zou raden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:43

3100 die heeft mijn broertje ook, daar is de foto in de link aan het begin van mijn topic mee gemaakt.

Ik hoef er geen spectaculaire bewegingsfoto's bij mijn paard mee te maken, wil er gewoon een keertje foto's op de wei mee maken oid, en ik vind het leuk om hem van de zomer mee op vakantie te nemen als ik met vrienden weg ga.

Ik denk dat een spiegelreflex van een 1000 euro dan niet aan mij besteed is.

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:59

ik heb ook een nikon, die vind ik heel goed. Deze is niet heel ingewikkeld en toch ook hand, klein......en niet te vergeten hij maakt goede foto's.....ik heb een 4600.....simpele versie van 5600..... en hij was ong. 250 euro...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:18

Nathalie schreef:
Ja ik leer nog wel wat. Cool Ik vind het allemaal heel interessant dus dat scheelt! Luister heel graag mee naar wat mijn collega's te vertellen hebben. Haha!

Wij zitten aan de kant waar vroeger de MacDonalds zat. Schuintegenover de Febo. In t rijtje van de Albert Heijn zeg maar. Lachen

Hej jammer, W.C. Woensel werk ik niet. Hielp er heel af en toe een filiaal van Van Bree uit maar ben nu ass. dus dat gaat niet zo makkelijk meer. Werk nu a.d. Demer in Eindhoven. Snap dat je niet alle Minolta's erop gooit, maar wat ik hoor over Sony klinkt dat niet zo positief. Jammer, maar goed... voorlopig eerst ff doorsparen totdat ik genoeg heb Lachen tot die tijd maar veel informatie opzoeken e.d. Bedankt iig Lachen

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:34

Nikon is het meest aansprekende merk natuurlijk. Ik heb zelf altijd een Nikon camera (body) gehad met een stel lenzen en hele mooie foto's kunnen maken. Toen een tijdje geen camera meer gehad (afgezien van een eenvoudig toestel voor zomaar eens een foto) en sinds een half jaar weer een Nikon body met lens gekocht. Niet digitaal, wel een hele fijne camera en mooie foto's.
De beste kwaliteit foto's schijnt momenteel ook nog steeds van de "ouderwetse" camera's te komen hoewel je ook met een digi heel mooi kunt fotograferen.
P.s. let eens op als je fotografen op TV ziet ofzo. Meestal hebben ze een.... Nikon!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:23

vonneke schreef:
Zou je voor mij is kunnen kijken wat de 4600 bij jullie in de winkel kost?

Wij hebben de Nikon 4600 niet in de winkel..
Zal morgen eens vragen of we 'm kunnen bestellen en wat 'ie dan kost.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:29

Lielle schreef:
canon en nikon ontlopen elkaar weinig. Mijn man is fervent Nikon aanhanger en heeft er nu 2 digitale, de 5100 (compact, paar jaar oud) en de D100 (spiegelreflex).

Je kunt het beste even kijken op www.dpreview.com

He, waar is die D70 dan gebleven? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:34

ik vergiste me Bloos! D70 bedoelde ik dus. Hij heeft nl ook de F100 maar die is nog gewoon Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:15

Heb net bij Nathalie de nikon 4600 gekocht Haha!

Dacht alleen dat mijn kaartje van de 3100 erin zou passen maar helaas dat gaat niet op....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:56

Dat is jammer. Dan heb je er weer extra kosten bij. Veel plezier met je toestel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:00

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:23

hoi, ik werk in een fotozaak en heb vorige week de nikon 8700 gekocht, mijn baas vind dit het beste merk (ook qua lenzen)!

Foto's zien er leuk uit!!! Veel plezier ermee!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:51

Ik beschik ook over de Nikon D70.
Prijzig, maar zeker goed.
Ga je echter puur voor de "standaard" vakantiefoto's dan is een digitale compact camera voldoende.
Wil je meer experimenteren en ook verschillende lenzen gaan gebruiken, dan wordt een spiegelreflex interessanter.

Verschil Canon / Nikon zit hem vaak in de lenzen. Nikon heeft net iets betere lenzen. Verder ontlopen ze elkaar niet veel.
Persoonlijk vind ik de kleuren van de Nikon D70 beter dan de Canon 300D