hond vastgebonden aan een paal, baasje boodschappen doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:17

Waarom niet in de achterbak, zolang er voldoende frisse lucht is. In zo'n klein hondenaanhangwagentje is er niet meer ruimte, en die zijn speciaal voor hondenvervoer gebouwd.
En dan die hondenbenches, en binnenhokken en iglo's. Allemaal klein.

Honden houden daar wel van, voelen zich veilig. Zijn van nature niet claustrofobisch (tenzij ze iets meegemaakt hebben).
Een paard wel, dat zijn vluchtdieren en voelen zich dus van nature niet op hun gemak in kleine ruimtes, omdat ze dan niet weg kunnen rennen bij gevaar. Maar gelukkig voor ons wennen ze wel gauw aan kleine ruimtes, zolang ze op die plek geen pijn ondervinden (waar ze van weg willen vluchten).

Ik durf mijn hond niet vast te binden, tenzij ik door het raam naar hem kan kijken, ben veel te bang dat iemand hem net zo lief en mooi vindt als ik. Verder vindt ik het wel een goede oefening voor hem. Moet op de hondencursus ook, zoveel minuten plaats terwijl de baas uit zicht is. Moet ie op zich ook een uur vol kunnen houden zolang het commando niet verbroken wordt, maar of het leuk voor hem is? Ligt ook een beetje aan je hond. Als de hond verlatingsangst heeft is het waarschijnlijk een kwelling voor hem om zo achtergelaten te worden en dan is iedere minuut te lang voor hem.
Maar bij een hond die graag voor je wil werken en oefeningen uit wil voeren, en die gerust is in een drukke omgeving, kan het geen kwaad.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:52

Ik ben dus ook bang dat iemand mijn hond zou meenemen. Daarbij ben ik ook bang dat er kleine kinderen naartoe zullen gaan, en daar is ze bang voor. sommige kinderen schoppen er ook nog eens naar, dat heb ik ook ooit gezien, toen ben ik eens even naar buiten gevlogen. Je kind laat je toch ook niet buitenstaan in zijn kinderwagentje? Je hebt nu eenmaal gekken rondlopen. Sorry, het is neit anders. En er zijn in deze regio de laatste tijd toevallig veel honden gestolen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:00

mijn hond voelde zich echt niet zielig hoor aan een paaltje. Die voelde zich zieliger als ze alleen thuis moest blijven. Aan het paaltje lag ze altijd lekker mensen te kijken en knuffels in ontvangst te nemen. Als ik dan weer buiten kwam dolle pret en dan wilde ze altijd de boodschappentas dragen of iets wat erin zat Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:13

Ik neem onze Polleke wel mee. Ik laat haar in de auto zitten. MAar als het te koud of te heet is in de auto, neem ik haar binnen in de Albert heijn en dan bind ik haar vast aan de railing bij de verwarming. en dan ga ik af en toe dus naar voren om te kijken hoe ze het maakt en of er geen lastige kinderen erbij komen die haar zo nodig moeten aaien. maar dit gebeurt bijna nooit, meestal kan ze best even in de auto blijven.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:15

Eventjes iets kopen snap ik nog wel, maar rustig 1,5 uur winkelen en die hond daar aan een paaltje laten zitten vind ik zielig. Laat die hond dan thuis, want hier heeft ie niets aan. Thuis of aan een paaltje gebonden vind ik een groot verschil. Thuis kan ie lekker rond lopen in zijn vertrouwde omgevind, aan een paaltje gebonden daar lijkt me dus echt niks aan.
Dat is natuurlijk de keus van de baasjes, als ze maar niet vergeten die hond weer mee te nemen. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:21

Ja, ik ben wel eens geneigd te denken dat mensen helemaal niet geinteresseerd zijn in het welzijn van hun hond en dat het beestje hun eigenlijk koud laat of zo. Ik moet er niet aan denken om mijn hond 1,5 uur aan een paal te laten zitten. Onze polleke zou er ook echt niet rustig zitten, die zou dan echt bang zijn.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:28

Ik denk dat 1,5 uur ook lichtelijk overtrokken is. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat doen.

Voor de rest vind ik dat iedereen zelf moet weten of hij zijn hond wel of niet aan een paaltje vastbindt tijdens het boodschappen doen. Ik zie er geen kwaad in in ieder geval. Als mijn hond uit moet en ik moet toevallig ook een boodschap doen, waarom niet? Als je het regelmatig doet heeft de hond vanzelf in de gaten dat het baasje altijd weer terugkomt en zal hij rustig gaan zitten wachten totdat je terugkomt. Die van mij vond het eerst ook eng en blafte, nu kijk ik wel eens en dan zie ik dat hij gewoon rustig zit en naar de deur van de winkel kijkt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:14

stef schreef:
Ben wel benieuwd hoe andere hier over denken, een hond in de achterbak

nou dat zal ik je vertellen.. Met een hond in de achterbak is nix mis mee!!! Wij hebben idd een station (of hoe je het dan ook schrijft) met een "open" achterbak zeg maar. Niet zo'n klep, maar naja kan het iet beschrijven. Maar onze hond vind het prachtig in de auto.. Is altijd helemaal door hjet dolle heen wanneer ze erin mag!!! Haha!
enne bij een supermakrkt? Ook nix mis mee, zolang het mara bij kleine boodschappen bljven. Onze hond vinf het ook totaal niet erg. Ze vindt het prachtig om lekker uitgelaten te worden... En idd je ziet zo vaak honden, maar das altijd maar voor korte duur!!

maar mensen die ze 1 tot 1,5 uur laten zitten vind ik belachelijk!!! Dat kan je abslouut niet maken. Zo'n beest hoeft het niet erg te vinden, maar vind het niet prettig om ruim een uur vastgebonden te zitten aan een paaltje!!! Dat kunnen ze niet maken...
Mara dat heb ikook nog nooit gezien!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:02

Ik neem onze hond nooit mee naar buiten, mijn ma altijd wel...en die zet hem ook voor geen goud aan een paaltje! Dat is wel zo zielig. Ik heb tot nu toe alleen maar honden meegemaakt die dan gaan blaffen en piepen en aandacht vragen aan iedereen. Wat als iemand je hondje zomaar meeneemt zoals Percy overkomen is. Ik zou me mijn haren uit mijn kop trekken!!! Bloos

In de achterbak vind ik niet erg als het een stationwagen is. Een achterbak die volledig afgesloten is van de zitruimte, vind ik wel zielig...maar ik vind al gauw dingen zielig hoor Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:40

Ik heb geen stationwagen, mijn hond zit dan ook gewoon op de bestuurdersplaats. MEestal slaapt ze dan tegenwoordig. Het duurt echter nooit langer dan 20 minuten als ze er in moet blijven. WE zijn dan bij de ALbert Heijn. Voor de rest mag ze overal mee naartoe.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:30

Ik zie der bij de supermarkt waar ik werk ook geregeld voor de deur zitten. Ik vind het net zo zielig als dat ze alleen thuis moeten zitten, misschien vind ik thuis zitten wel zieliger. Bij die supermarkt hebben ze tenminste wat te zien. En daar komt ook nog bij dat ze bij je thuis de boel misschien wel slopen. Ik heb geen hond en hoef er ook geen, maar ik heb er geen problemen mee tenzij die honden naar iedereen uithalen voor zo'n supermarkt, dat is ook weer niet de bedoeling.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:33

onze hond zit ook in de achterbak! gaat ze lekker door het raam naar buiten kijken, vind ze wel tof hoor! hond op de achterbank vind ik best gevaarlijk eigenlijk, als je een keer hard moet remmen en ze valt tussen de voorstoelen en de achterbank... das best link!
Bij in de achterbak denken mensen volgens mij meteen dat die hond dan onder de hoedenplank zit ofzo! Maarre dat doet volgens mij echt niemand hoor! Een hondje kan ik de kofferbak toch lekker door het raam kijken, en hij zit vlak bij je hoor!
Fleur wordt helemaal gek als ze merkt dat ze in de auto mag!

Kuss

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:39

De achterbak, met hek tussen bak en achterbank is de meest veilige vormvan vervoer. En anderhalf uur boodschappen doen? Het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die anderhalf uur in een supermarkt verblijven.