Kopen jullie wel eens het straatjournaal van een dakloze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:56

Rianne schreef:
ik neem ook geen daklozen krant aan, het is misschien heel zielig, maar die mensen kunnen ook een baan gaan zoeken, al is het stratenmaker, dan heb je toch iets????

denk je dat deze mensen zomaar naar het uitzendbureau kunnen gaan en zeggen zoekt u voor mij een baantje, eentje waar ik geen diploma 's voor nodig heb. Goed, meneer, mag ik dan even uw adres? Verward
heel veel mensen hebben al vooroordelen van daklozen, dat het allemaal drugsverslaafden zijn enzo en zullen die mensen niet snel aannemen, ga dan maar een baan zoeken vind ik dus wel heel makkelijk gezegd. Ik denk dat het voor deze mensen toch een soort van baan is, en je hebt als je krantjes verkoopt meer zelfrespect denk ik dan als je zomaar loopt te bedelen (uitzonderingen daar gelaten) en ik vind dat je die mensen ook met enigszins respect moet behandelen en niet met de nek moet aan kijken!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:02

Mijn mening: deze mensen komen niet zomaar op straat terecht. Daar is echt wel wat aan vooraf gegaan. Prima als ze hun best doen om die straatkrant te verkopen, maar ik koop dat gewoon niet.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 12:34

Ik kan niets meer doen dan mij bij Naz aansluiten.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:16

Ik heb hetzelfde als Naz en Jurga. Ik loop altijd gewoon door als ik ze met zo'n krantje zie staan. Heb er eigelijk zelfs nooit over gedacht om er 1 te kopen. Bloos

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 00:16

Ik denk er ook niet aan om er wel of niet één te kopen... Voor mij is het gewoon stug doorlopen. Sommigen spreken je al zo raar aan dat je er al niks meer van verwacht. Gelukkig kom ik ze hier in het veilige Lunterencity nooit tegen, dan werd mijn geduld wel erg vaak op de proef gesteld. Voel me best banketstaaf, want ik als christen zou toch wat over moeten hebben voor mijn medemens...... }>

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:10

ik loop er ook altijd voorbij. vooral die irri vent voor de AH waar marjo t al over had. "hebt u ook intelesse in de stlaatklant???" op de Hoofdstraat staat er ook altijd nog 1, net waar ik meestal mn fiets neerzet als ik ff de stad inga. heb er nog nooit aan gedacht om er 1 te kopen ook. laat ze wat nuttigs gaan doen. zag laatst die vent van bij de AH troep opruimen uit de bosjes, weet niet of ie daar wat mee verdiende maar t is iig nuttiger dan die krant verkopen

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:44

Goh, wat moet dat toch fijn zijn om niet gehinderd door wat voor schuldgevoel dan ook gewoon zo’n vent te negeren. Ook al staattie de hele dag in de regen en heb je net je kantoorbaan verlaten in een prettig verwarmd en droog kantoor….Gewoon denken eigen schuld dikke bult en that’s it, nergens om je zorgen om te maken. Slaapt vast lekker ’s nachts.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:49

ik heb idd totaal geen schuldgevoel. er zijn zat mensen die wel zo'n krant kopen dus verdienen doen ze wel. misschien niet veel, maar dat hebben ze IMO ook wel een beetje aan zichzelf te danken. hadden ze vroeger maar beter na moeten denken voordat ze iets doms gingen doen. zo zit ik nou eenmaal in elkaar, kan er geen medelijden mee hebben echt niet.
als t regent zoeken ze echt wel een droge plek op hoor, ze gaan gewoon vlak voor een winkel staan.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:58

Hoe weet jij dat ze iets doms hebben gedaan? Wanneer is het eigen schuld dikke bult? Hebben alle vrouwen in blijf-van-mijn-lijf-huizen het ook aan zichzelf te danken?

Ik koop wel krantje maar lees het niet al te vaak, heb er tenminste al twee op de achterbank van mijn auto liggen die ik nog niet heb opengeslagen.

Sommigen van de bokkers vinden Straatnieuws verkopen geen werk, maar wat is de definitie van werk dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

tatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:44

hier in leeuwarden zijn echt heeeeeeeel veel!!! suaper irri ik koop dus nooit 1 omdat ik vind dat iedereen er dan recht op heefd en dan zou ik bij iedereen 1 moeten kopen!!(anders vind ik het zielig) Hier op het station heb je ook heel veel bedelaars en er is 1 bij die begint te schelden als je hem geen geld geeft, sorry hoor ben ook maar een arme student en mijn paard moet ook eten!
wel vind ik het netjes als ze fatsoenlijk vragen of je de riepe(straatkrant hier) wilt kopen en hem niet al half in je hand duwen.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:12

Ik woon in Rotterdam, en hier kom je niets anders tegen...helemaal gek word ik ervan! Het ironische ervan is...ik werk voor mijn geld, en zij staan daar om mijn geld te bedelen...nee, van mij krijgen ze niets, ik vind dat zij voor hun eigen geld maar moeten gaan werken, doen wij tenslotte ook allemaal!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:00

Ik koop vaak wel!
Maar als ik degene die de krant verkoopt eng vind, dan durf ik het niet Verdrietig

Vaak komt het inderdaad dat mensen door drank of drugs op staat zijn beland, maar dan denk ik maar zo "verslaafden en alcoholisten" zijn eigenlijk gehandicap. Ze zijn er niet voor niks aangeraakt en als je ze kan steunen om zo'n banketstaaf krantje te kopen dan doe ik het zeker! Schijnheilig

Mijn vader is machinist en die kregen omdat ze met kerst werkte een kerstdiner, die hebben toen al die machinisten aan de zwerfers op het station gegeven. Dan is het toch nog een beetje kerst voor iedereen zelfs daklozen Haha!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:12

Naz schreef:

Soms is een fiets kopen nog wel eens handig, voor een tientje een mooie fiets

En daar fiets je dan met je gestolen fiets. Je kan niet bewijzen dat je hem hebt gekocht want je krijgt er vast geen bonnetje bij.. Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:30

Lot schreef:
Hoe weet jij dat ze iets doms hebben gedaan? Wanneer is het eigen schuld dikke bult? Hebben alle vrouwen in blijf-van-mijn-lijf-huizen het ook aan zichzelf te danken?

misschien een beetje lomp uitgedrukt, ik bedoel niet echt dat ze iets doms doen, maar soms denk ik toch wel dat ze er zelf ook wel wat aan hadden kunnen doen voordat ze op straat zouden belanden. zo zie ik t nou eenmaal.
tuurlijk hebben die vrouwen het niet aan zichzelf te danken, maar dat is IMO ook geen vergelijking hiermee

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:23

axeltje"]
[quote="Naz schreef:

Soms is een fiets kopen nog wel eens handig, voor een tientje een mooie fiets

En daar fiets je dan met je gestolen fiets. Je kan niet bewijzen dat je hem hebt gekocht want je krijgt er vast geen bonnetje bij.. Haha!
[/quote]

Van mijn legaal gekregen fiets (echt waar!) heb ik ook geen bonnetje Haha!
Maar een laagje verf doet ook wonderen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 22:43

Me moeder koopt er soms een, maar sinds dat ik een congierge van school! die krantjes zag verkopen dacht ik echt van: EN bij ons op school werken EN krantjes verkopen... Verward Bijbaantje?
Maargoed,... ik moet zlef ook hard werken voor me centjes...
Voor collecte geef ik altijd wel, maar zo'n krantje koop ik nooit...