Jongeren en alcohol....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:18

Ben je met 6 glaasjes per week al een zwaare drinker ??????
Dan is dat heel erg veel procent van de jongeren als je uitgaat drink je al gauw 6 glaasjes

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:18

Ten eerste effe dit: Als ik een avond weg ben geweest en ik heb een lekker biertje op, dan ga ik zeker niet in de auto zitten. Dat verhaal van die autosimulator slaat dus weer helemaal nergens op. En nee, ik ben niet meer nuchter na een biertje of 12, maar ik loop niet te zwalken op m'n poten en ik begin dan nog niet raar te praten.
Verder hou ik er niet van dat iemand een of ander foldertje over zit te typen op bokt en zichzelf vervolgens riant op de schouders klopt van O wat ben ik goed, ik rook niet en ik drink niet, wat sta ik een end hoger dan al die mensen die dit wel does!
Dit wou ik effe kwijt.
De mazzel

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:48

Pinky_girl"]
[quote="party-girl schreef:
ach iedereen moet het zelf weten stap maar eens een disco binnen om 3 uur nou iedereen is hartstikke dronken behalve de bobbers *LOL*

Mmhh mag ik dan vragen hoe vaak jij uitgaat????
Ik ben pas 1 keer zat egweest en vaak zat na 3 uur in een disco...

k ga meestal 2x in de maand en soms heb k heel veel zin en ga k elke week, maar dan heb k ook geen geld meer.....

kindersssss Schijnheilig
[/quote]

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 16:34

Citaat:
Verder hou ik er niet van dat iemand een of ander foldertje over zit te typen op bokt en zichzelf vervolgens riant op de schouders klopt van O wat ben ik goed, ik rook niet en ik drink niet, wat sta ik een end hoger dan al die mensen die dit wel does!

For your information:
Ik heb het gepaste van de hierboven aangegeven website. Mag jij even quoten waar ik heb gezegd dat ik mezelf zo veel beter vind dan anderen.

Ik vind het wel knap dat je wanneer je simpel een paar drank-feitjes opdreunt, mensen meteen tegen je in het harnas jaagt. Slecht geweten? Schijnheilig

Maargoed, iedereen mag van mij doen wat ie wil hoor. Zolang ik er geen last van heb zal ik me er niet druk om maken.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:13

Ik vind alles goed, ze moeten het ook zelf weten, als ze daarmee maar niet lastig gaan doen of gaan rijden mogen ze zichzelf van mij helemaal lam drinken als ze dat fijn vinden. Ze komen de vanzelf wel achter na een uur boven de wc gehangen te hebben dat ze dat niet elke week willen meemaken. Maar zodra er verkeersongelukken door ontstaan moeten ze gewoon het rijbewijs en desbetreffend vervoermiddel inbeslag nemen. Dan drinken ze niet meer voordat ze gaan rijden.

Naomi_Youri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:29

sunshine schreef:
ik drink NOOIT Misselijk
echt vies moet er niks van hebben en als ik iets drink blijft het bij een passoa meer niet......het hoeft voor mij allemaal niet maar ja ieder zijn eigen mening.

passoa is ook sterke drank hoor Frusty

maar ik drink af en toe wel eens bacardie breezer
en ik leef nog steeds hoor Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:47

Ben echt helemaal eens met Laura.

Drinken is gewoon zwaar slecht voor je.
Ik drink ook wel hoor. Maar dan gewoon 2 breezertjes ofzo, niet veel. Gewoon een beetje gezellig.
En dat doe ik dan ook maar 1 x in de 2 maanden ofzo. Als ik vaker uitga dan verandert het natuurlijk wel, maar nu echt niet.
En dan nóg (als ik dus vaker uit ga) ga ik niet veel drinken.
Dat is gewoon het domste wat je kunt doen, net zoals roken.
Je bent pas stoer als je niet drinkt en niet rookt!

Naomi_Youri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:03

Nathalie schreef:

ben ik met je eens Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:41

Ik heb hier ook weleens een topic over gestart en de ' jeugdige' bokkers (waar ik met mijn 17 ook bijhoor) regeerden net als Charmotte (althans de meeste laat ik niet iedereen over 1 kam scheren).
Ik zelf drink NIET en dan ook niks, omdat ik het smerig en goor vind en omdat mijn lever er niet tegen kan, sommige mensen vinden mij zielig, dat ik nooit een keer kan drinken, ik kan ook lol hebben van een colaatje hoor.
Ik werk in een supermarkt en als je de hoeveelheden drank ziet die mensen proberen mee te nemen, vreselijk. Als je naar legetimatie vraagt worden ze boos, ik ben er zelfs een keer mee bedreigd, dat ze me met een groep zouden opwachten en wel even zouden laten voelen dat ze drank konden kopen, ik ben een tijdje bang geweest maar na een gesprek met mijn chef kan het me eigenlijk niet zo heel veel meer schelen, ik ben strafbaar als ik het verkoop en als ze het zo graag willen hebben sturen ze hun ouders maar.

Ik ben beslist niet antidrank, maar wel op jonge leeftijd en met de hoeveelheden waarmee iedereen het naar binnen werkt, ze hebbenniet voor niks de grens op 16 gesteld maar van mij mogen ze die ook wel op 18 of zelf 21 leggen.
Drank is een drug en je kan er verslaafd aan raken en snel ook.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 16:03

ik vind dit een beetje zinlose discussie en snap ook niet het nut ervan.
de mensen die echt TE veel drinken luisteren hier toch niet naar en de mensen die normale drinkers zijn die hebben deze 'preek' niet nodig.
vind het een beetje in de discussie vallen van wel een cap dragen of geen, roken, hulpteugels of niet, sporen ja of nee. en die zijn al eindeloos gevoerd (drank is ook al uitvoerig besproken).

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 17:27

Dit is geen discussie. Dit is puur feit. En wat mij dan weer opvalt, is dat er niemand normaal kan reageren (enkele uitzonderingen daargelaten) want iedereen gaat meteen door het lint als je eens een aantal feitjes noemt die op hen van toepassing zijn.

Ik snoep te veel. Als je tegen mij zegt 'zolang doet je lijf erover om vet af te breken' of whatever sta ik toch ook niet meteen te steigeren? Dan zeg ik (maar wie ben ik) 'ja goh dat wist ik niet daar kan ik rekening mee houden of dat wist ik allang en het maakt me niet uit'

Ik vraag me toch af marjolein waarom je dit een preek vindt. Informatie verrijkt... toch? Of zijn we tegenwoordig al zover dat we onze oogjes maar toe moeten knijpen en onze oren dicht en als er dan eens iemand een simpel paar feitjes opschrijft (dingen die oa in de campagne van de rijksoverheid naar voren komen) waar overigens niemand van wakker hoeft te liggen als ie idd met mate drinkt... dan is het ineens 'een preek' en weetikveel.

Beetje apart hoor...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:18

omdat IK t gevoel krijg (dus dat is een mening) dat je hier de 'kleintjes' wel eens even de les wil lezen. en dan vooral benadrukken hoe 'goed' jezelf wel niet bent doordat je niet drinkt (nog steeds mijn mening), vooral omdat je t op JH plaats, alsof t alleen voor de jeugd is waarom niet op algemeen? dit is toch een redelijk algemeen onderwerp dat zeker niet alleen van toepassing is op de jeugd, de gemiddelde gebruiker van het Jeugdhonk is ongeveer 13 (heb momenteel geen exacte gegevens bij de hand) van deze groep drinkt 33% van de jongens alcohol en 23% van de meiden (hier in de grote meerderheid) van de meiden drinkt 20% 1 tot 4 glazen 3% 5 tot 8 glazen en 1 % meer dan 8 glazen. dit betekend dat bijna niemand een glaasje teveel op heeft (deze gegevens zijn uit 1999).
en dan nog een paar leuke feitjes die ik uit dat schema haal (dus direct overkopier)
Goed nieuws
· Het aantal jongens en meisjes dat onder de 16 jaar alcohol drinkt, is licht afgenomen.
· In alle leeftijdsgroepen is de groep die 1-4 glazen drinkt het grootst.

Slecht nieuws
· Het aantal 16 plussers dat meer dan 8 glazen drinkt is toegenomen.
· Het aantal 16 en 17 jarigen dat 5-8 glazen drinkt is gestegen, zowel bij de jongens als bij de meisjes.

Verder opmerkelijk
· Het aantal jongens en meisjes van 18 jaar en ouder dat 5-8 glazen drinkt is fors afgenomen. Er lijkt een verschuiving te hebben plaatsgevonden. Een deel is matiger gaan drinken. Een ander deel is excessiever gaan drinken.

Overigens drinkt 78% van de jongeren alleen in het weekend.

hierbij verplaats ik dus direct t berichtje naar algemeen zodat die ook hun mening over alcoholgebruik kunnen geven.
(voor meer gegevens)
http://www.stiva.nl/Alcohol_en_jeugd.doc[/b]

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:32

Ik ben het met Marjolein eens, iedereen weet dat drank slecht voor je lever is, dat je reactievermogen achteruit gaat en so on, net als met roken iedereen weet dat je kanker etc. kunt krijgen en van niet bewegen hartziektes enzo. Waarom moet je dat dan nog eens zo opschrijven?
Komt op mij nogal belerend over, ik snap er het nut niet zo van.

En had ook nogal het idee (maar is mijn idee) dat het als reactie op het topic van Nikki en Debbie gestart werd, daar werd ook door een aantal zo, in mijn ogen, betweterig gereageerd. En ik snap daar gewoon het nut niet van, alsof mensen dat zelf niet weten en een beetje drinken is heus niet slecht!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:36

ja je hebt gelijk! Ik lees het ook en hoor het ook ontzettend veel, als ik kijk wat ik tegen kom in een café of discotheek en hoe ze weggaan!!! dan zijn ze flink achterlijk bezig! Ik dronk zelf ook heel veel, nu minder! k vind hetn og wel lekker, maar heb er geen behoefte aan, zo heb ik met oud7nieuw echt geen druppel gedronken op dat feest! Ik hoefde niet.... zat gewoon aan de cola! Het maakt mij echt niet uit, maar voor veel jongeren is het stoer zijn!!!

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:48

Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt, nou hoor je het ook al van een ander Laura, goh wat ben jij goed en verstandig!
Maar evengoed de groetjes hoor!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:00

Mmhh waarom zou je stoer zijn of je wel of juist niet rookt??? IK vind het allebij Prima! Roken is geld vern**ken, maar als iemand toch niets beters kan verzinnen voor zijn geld is dat toch prima???
Haha!
Dit is ook metteen de voornaamste reden dat ik niet rook. Ik kan/wil het niet betalen! Heb laatst eens met een vriendin uitgerekend wat ze nou kwijt is aan roken. Ong 1 pakje per 2 dagen = iets meer dan 3 pakjes per week.
3x7= 21 piek per week
21x4= 84 piek per maand!

Daar werk ik weer 8 uur voor! pppff ben gek! Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 19:23

Ja, misschien wel goed dat dit nu op Algemeen staat. Kwam op jeugdhonk terecht omdat ik daar een topic zag over dronken jongeren. Vandaar.

Maar nogmaals, dat ik mezelf op de borst wil kloppen is totale onzin. Ik drink best wel een keer een wijntje bij een etentje. Ik hoop alleen dat het bij andere jongeren niet zover hoeft te komen als bij mij eer ze verstandig gaan nadenken over drank.

NIPO: campagne ’Ben jij sterker dan drank?’ bereikt vooral de overmatige jonge drinkers Deze zomer hebben 50 speciaal getrainde studenten ruim 30.000 jongeren van 15-25 jaar aangesproken op hun drinkgedrag. Via massamedia zijn ruim 400.000 jongeren van 15 tot 25 jaar gewezen op de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. Dat is 20% van alle jongeren van deze leeftijd.
Uit het NIPO-onderzoek blijkt dat het gelukt is om met deze campagne vooral de overmatige jonge drinkers te bereiken. Zij zijn op muziekfestivals, campings en stranden in Nederland en Spanje door de jonge voorlichters aangesproken. Het resultaat is dat ruim 30% van de jongeren zeggen dat ze door de campagne over hun drinkgedrag zijn gaan nadenken. Van de overmatige drinkers zegt bijna 40% aan het nadenken te zijn gezet. Uit het onderzoek blijkt verder dat ruim 20% van de jongens en 10% van de meisjes van 15-25 jaar overmatig drinkt. Zij drinken gemiddeld zo’n 30 glazen per week. De campagne ‘Ben jij sterker dan drank?’ is populair onder jongeren vanwege het gebruik van realistisch en confronterend voorlichtingsmateriaal en vanwege de inzet van leeftijdsgenoten als voorlichters

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:29

Dorine_81"]
[quote="sunshine schreef:
ik drink NOOIT Misselijk
echt vies moet er niks van hebben en als ik iets drink blijft het bij een passoa meer niet......het hoeft voor mij allemaal niet maar ja ieder zijn eigen mening.

Uhm...nu moet ik ff heel hard nadenken hoe dit zit je drinkt nooit maar als je drinkt dan is het passoa....??? passoa is een sterke drank waar ook alcohol inzit dus drink je nu wel of niet?

Ik vind het soms best prettig om drank op te hebben omdat ik dan iets losser kom en dan bedoel ik niet helemaal laveloos aan de bar hangen nee een beetje maar een avond zonder drank kan ook heeeeel gezellig zijn ... en omdat ik van de zomer bijna niks gedronken heb heb ik na 2 a 3 glaasjes alcohol al bijna genoeg en stap ik over op cola of water ...
[/quote]
ja ik bedoel als ik ergens ben en iedereen drinkt iets dan drink ik maar 1 passoa meer echt niet maar verder drink ik dus nooit

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:42

naoompje"]
[quote="Nathalie schreef:

[/quote]

Dan ben ik wel heeeeel erg stoer Haha!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 22:33

Sypheron schreef:
Maar zodra er verkeersongelukken door ontstaan moeten ze gewoon het rijbewijs en desbetreffend vervoermiddel inbeslag nemen. Dan drinken ze niet meer voordat ze gaan rijden.

Tja Sypheron, als ze al een ongeluk veroorzaakt hebben dan ben je dus mooi te laat met aktie ondernemen..... Niet te hopen voor jou dat jij die onschuldige slachtoffer bent. Meestal komen de mensen die gedronken hebben er redelijk goed vanaf omdat ze ontspannen zijn door de alcohol.
Het slachtoffer in de andere auto is er vaak een stuk beroerder aan toe. Boos!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:20

Ik drink.

Niet vaak, maar ieder weekend bij het stappen drink ik zeker een aantal biertjes. Regelmatig ben ik behoorlijk aangeschoten.
Ik voel me daar lekker bij, ik kan al m'n problemen even vergeten en alles aan de kant zetten. Ik kan dan onbezorgd lol maken en feesten. Super gewoon! Als ik nuchter ben, dan kan ik dat ook wel, maar is het lang niet zo leuk als met drank op.

Tuurlijk weet ik dat het slecht is, maar het is mijn keuze toch? Wat ik wel heeel aso vind is met drank op achter het stuur. Dat zou ik dus echt nooit, maar dan ook nooit doen of goedkeuren.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:37

Nathalie schreef:

hihi dan ben ik dus stoer. Haha!

Nee even zonder gekheid. Ik drink ook geen of bijna geen alcohol, gewoon omdat ik het niet lekker vind. Ik ben dan ook altij de gene die terug rijd met de auto als we ergens naar toe zijn geweest.

Vorige week werd ik gebeld door zo'n enquete-miepje. Of ik mee wilde werken, het ging over alcoholgebruik.
"hoeveel jaar bent u" 25
"Heeft u in de afgelopen 6 maanden alcoholische dranken genuttigd."
Uhu telt een slokje ook mee?
Toen noemde ze een hele lijst met dranken op en alleen bij de champagne zei ík:"ja een slokje met oud en nieuw".
De vrouw werd al een beetje geïrriteerd. "Heeft u in de afgelopen zes maanden bij vrienden of familie alcoholische dranken op"
Ja dat ene slokje. Ik heb de champagne geproefd en vond het niet lekker. Dus daar is het bij gebleven.
Toen gaf de vrouw het maar op. Tja ik kan het ook niet helpen dat ik het niet lekker vind...

Tutu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:44

Ik drink (alleen in het weekend) best veel, gewoon omdat ik het lekker vind. maar Ik denk dat het veel erger is als je elke dag veel drinkt dan alleen in het weekend die ene avond even flink uit je dak gaan (k ben het dsu daarom ook wel eens met carola)
Ik vind t opzich niet erg dat er zo'n topic word geplaatst, maar over het algemeen zijn de mensen zich wel bewust van de effecten van alcohol. ditzelfde geld voor roken (dit doe ik ook.... wat ben ik toch een slecht mens Knipoog ). Er zitten namelijk gewoon bepaalde voordelen aan dit soort gewoontes die voor de een 'smerig' en 'vies' zijn en voor de ander relaxed en lekker....
dus... heb ik ook weer ff mijn zegje gedaan Haha!