callcenters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 03:19

Even helemaal off-topic . wat ziet dat er ranzig uit als je bij Algemeen kijkt en daar, tussen alle berichten "callcenters" ziet staan *LOL* *LOL* !
Sorry, vind ik gewoon Cool !

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:01

Sterre: natuurlijk mag je dat vinden dat is jouw mening.

Maar wat ik me afvraag: wat is er ranzig aan? Waar zou het dan moeten staan?

Als iemand iets over callcenters wil weten dan is dit toch de juiste plaats hiervoor? Ik snap niet waarom je callcenter associeert met ranzig??

Maar ja maakt mij verder niets uit hoor! Ben gewoon nieuwsgierig.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 23:22

Nee, ik vind het beroep niet ranzig hoor Lachen !!!! Dat heb ik misschien niet zo uit laten komen! Ik weet niet, klinkt (voor mij!!) een beetje in de richting van call-girl Verward *LOL* .
Is niets persoonlijks ofzo!!! Schoot gewoon zo maar door m´n hoofd en slaat eigenlijk helemaal nergens op Bloos . Het topic is hier ook volledig op z´n plaats Lachen !

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 00:22

Ik heb allebei gedaan, vroeger heette dat dan Telemarketing (outbound?) en orders aannemen.

Eerst heb ik bij Al Capone's Pizza's en Pasta's op het Callcenter gewerkt als telefoniste op zowel het oude als het nieuwe systeem. Later ben ik Supervisor (las ik net ook een ander woord voor?) geweest.

Bij Al Capone's zit je met z'n allen alleen maar bestellingen aan te nemen en je werkt als telefoniste hooguit 4 uur per dag. Elk uur kreeg je 5 minuten pauze, als het dan net druk werd moest je terug aan de telefoon.
Bestellingen aannemen is heel leuk Lachen . Mensen bellen je voor hun bestelling, je helpt ze snel en beleefd en wenst ze "eet smakelijk". Alleen het computersysteem is niet mis, zeker het oude niet. Daarbij moest je 27 pizza's en pasta's inclusief toppings op nummer onthouden.

Toen ik ging supervisen werd het voor mij veel leuker. Orders aannemen wordt routine, je doet tussen de 150 en 200 orders per avond en je kunt ze etend/kletsend/lezend/schrijvend/sms-end/puzzelend doen Knipoog . Maar als supervisor leid je 25 telefonisten, heb je contact met 22 Franchise Bedrijfsleiders die allemaal hun eigen ideeen hebben Frusty , controleer je orders, pas je het systeem aan en doe je de klantenservice.
Als supervisor werkte ik van 15.00 tot 23.00 en had ik tussendoor een kwartiertje pauze, maar ik ging juist beter werken onder deze stress. Hoe meer problemen er op te lossen waren, hoe meer ik het uitdagend vond, als het ware.

Hierna heb ik gewerkt bij een financieel adviesburo, dat vond ik helemaal niks. Dat is telemarketing, dus mensen bellen en overhalen om een gratis adviseur langs te laten komen. Het was f20,- per uur en f2,50 per afspraak. Je moest 6 afspraken per week hebben, anders lag je eruit. Ik ben na een week gestopt omdat ik last van mijn stembanden kreeg. Er moesten gewoon teveel telefoontjes gepleegd worden, mijn stem hield er volledig mee op en kwam pas na een maand weer helemaal terug. Ik ben weggegaan daar.

Maar ik vind werk op een callcenter zoals bij Al Capone bijv, heel leuk werk. Vooral als bijbaantje omdat het flexibel is, heel redelijk betaalt, je kunt zelfs huiswerk leren tussendoor als het rustig is. En het is vaak heel gezellig Haha! .

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 03:27

Sterre!!

Nu snap ik het Haha! Vind het wel een goeie eigenlijk!!!

Ik gebruik eigenlijk het woord callcenter alleen omdat het hier nu over callcenters gaat. Normaal gebruik ik het nooit. Ik werk gewoon bij Dutchtone. Zelfs bij dutchtone zelf gebruiken ze die term niet.
Bij ons is het gewoon teleadviescentrum oftewel: tele advice center, zoals er op de bordjes staat!

Het is gewoon één groot gebouw met verschillende afdelingen en ja onze afdeling valt gewoon te vergelijken met een callcenter.
Laatst bijgewerkt door kaj op 21-01-02 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:05

Ik kreeg regelmatig ('s avonds) mensen aan de telefoon die het ook verwarden Haha! .
Nou ja ze konden het proberen nietwaar, het is in elk geval een stuk goedkoper dan al die speciale nummers:D Haha! .

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:34

Percy: daar hebben ze bij ons ook veel last van Haha!

Gisteravond moest ik nog tot twee uur 's nachts en ja dan krijg je dat!
Hoe vaak ik al geen "oneerbare" voorstellen heb gehad!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:16

Laui! schreef:
Not quite my piece of cake.

Zegges, Laui, 't is 'Not my cup of tea' hoor.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:01

Nou meiden, dan was mijn "hersenkronkel" blijkbaar nog niet eens zo raar Knipoog *LOL* *LOL* !!!