voor LOTR fans :+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re: voor LOTR fans :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:28

LOTR is echt geweldig Haha!
het is echt een onwijs goeie film, echt een favoriet heb ik niet.. alle 3 hebben ze wel wat wat ze speciaal maakt.
Maar toch Aragorn is in die film echt heel erg leuk Lovers
lotr is trouwens ook de enige film die ik na meerdere malen bekijken nog steeds leuk vind. komt denk ik ook omdat je het verhaal steeds beter gaat begrijpen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:53

Oeh, Lotr Lovers Lovers

Ja, hier komt ook een fan aanrennen :d Hahaha! Mijn deuren zitten vol met kleine posters, heb 3 Lotr Kalenders op mijn kamer hangen, een grote deurposter van (hoe kan het ook anders Lovers) aragorn Haha! Nog wat kleine plaatjes op mijn kasten hangen (van de scheurkalender Vork ), heb de 3 extended editions, en ben pas begonnen met mijn boeken verzameling.
Heb de Hobbit al binnen Haha! (helaas niet in het engels Knipoog)

En whieeeeeeee!!! Sinds donderdag heb ik de Evenstar om mijn nek hangen Hyper! *blij*

De drie cds zijn kaal gedraaid ondertussen... (oeh, die muziek Lovers), de films zijn 5000x bekeken... Ik hou van Lotr Lovers

Mijn grote droom?? Ooit, als ik genoeg centjes heb, hangt het aragorn zwaard aan mijn muur Vork
Ik heb hem donderdag van dichtbij mogen zien, gewoon bijna kunnen aanraken (helaas niet helemaal omdat er alarm op stond Clown), en nu wil ik hem nog graagerderder *LOL*

Kwijl
Afbeelding

*oef weer zo'n overgebruik van smilies... *oeps*

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:57

Clown sorry maar ik moest hem gewoon plaatsen.... Haha!
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:49

Die blijft goed Vork

Ooh gaaf Tancreda! Zo'n zwaard Ja Ik wil echt heel erg graag de replica van Sting hebben.. Heb alleen niet zoveel geld dus vraag maar voor m'n verjaardag Schijnheilig

Ohja mijn favoriete figuur heb ik niet echt, maar ik heb een zwak voor de Hobbits.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 13:22

hoe moet je afbeeldingen plaatsen?
dat lukt mij steeds niet Vork zoels smax enzo Haha!
heb ik ook een paar van dat soort plaatjes Knipoog

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 13:24

Tancreda4 schreef:
Oeh, Lotr Lovers Lovers

Ja, hier komt ook een fan aanrennen :d Hahaha! Mijn deuren zitten vol met kleine posters, heb 3 Lotr Kalenders op mijn kamer hangen, een grote deurposter van (hoe kan het ook anders Lovers) aragorn Haha! Nog wat kleine plaatjes op mijn kasten hangen (van de scheurkalender Vork ), heb de 3 extended editions, en ben pas begonnen met mijn boeken verzameling.
Heb de Hobbit al binnen Haha! (helaas niet in het engels Knipoog)

En whieeeeeeee!!! Sinds donderdag heb ik de Evenstar om mijn nek hangen Hyper! *blij*

De drie cds zijn kaal gedraaid ondertussen... (oeh, die muziek Lovers), de films zijn 5000x bekeken... Ik hou van Lotr Lovers

Mijn grote droom?? Ooit, als ik genoeg centjes heb, hangt het aragorn zwaard aan mijn muur Vork
Ik heb hem donderdag van dichtbij mogen zien, gewoon bijna kunnen aanraken (helaas niet helemaal omdat er alarm op stond Clown), en nu wil ik hem nog graagerderder *LOL*

Kwijl
Afbeelding

*oef weer zo'n overgebruik van smilies... *oeps*

heb nog 2 t-shirts en ook een scheurkalender. en de muziek, als ik dat hoor ga ik in een keer helemaal in de film zitten Vork
hoe duur was die evenstar? Schijnheilig

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:15

smax schreef:
:+ sorry maar ik moest hem gewoon plaatsen.... Haha!
Afbeelding

Afbeelding
hahahah wat is dit nu weer

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:43

Ik ben een ontzettende fan van de boeken, en heb een ontzettende hekel aan de films. De eerste vond ik nog wel gaan, maar de tweede en de derde... er zit zo weinig in wat echt en mooi was aan de boeken, de personages zijn eendimensionaal, plat, het verhaal is op bepaalde punten om mij onbekende redenen veruhm... verziekt... Nee, ik ben geen fan van Jacksons interpretatie van de boeken. Ik vraag me ook af wat Tolkien er zelf van gevonden had eigenlijk. Ik hoef geloof ik niet naar de hobbit als Jackson daar ooit nog aan begint.

Minst favoriete personage: Arwen. Hoe iemand het in z'n hoofd haalt om de dochter van een breedbekkikker als elf te casten... ik snap het niet. Elven zijn edele wezens die niet met hun emotie te koop lopen, geen puberende mollige jankebalken.

Maar de boeken: subliem Lachen Ik denk dat m'n favoriete personages Wormtongue en Saruman zijn, beste bijrollen: Radagast en Glorfindel.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:06

LotR is geweldig! Haha!

Ik heb alledrie de boeken in het Nederlands, maar nog niet allemaal gelezen Bloos
Komt omdat ik door school steeds te weinig tijd heb, ik wil een boek graag in één keer uitlezen en bij LotR wil ik graag alledrie de boeken achter elkaar lezen, maar dan komt er door school weer een of ander boek tussendoor die ik voor een boekverslag moet lezen en dan kan ik weer overnieuw beginnen met LotR Clown

Ik heb The Hobbit wel gelezen, heb hem in het Nederlands en in het Engels.

De films vind ik ook supermooi, heb helaas de Extended versies niet en ook nog nooit gezien Verdrietig
Heb alledrie de bioscoopversies wel op dvd en die heb ik al een paar keer gezien! Haha!

Mijn favoriete film is denk ik de derde, en mijn favoriete personage is Faramir Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:17

Ellende schreef:
er zit zo weinig in wat echt en mooi was aan de boeken, de personages zijn eendimensionaal, plat, het verhaal is op bepaalde punten om mij onbekende redenen veruhm... verziekt... Nee, ik ben geen fan van Jacksons interpretatie van de boeken. Ik vraag me ook af wat Tolkien er zelf van gevonden had eigenlijk. Ik hoef geloof ik niet naar de hobbit als Jackson daar ooit nog aan begint.

Hebje de extras bekeken? Er werd nl. wel uitgelegd waarom hij hier en daar het verhaal moest aanpassen. Als hij echt precies de boekenhad gevolgd was het nl. hier en daar ontzettend saai geworden, en het verhaal moet ook begrijpbaar en leuk zijn voor mensen die de boeken en het verhaal helemaal niet kennen.

Citaat:
Minst favoriete personage: Arwen. Hoe iemand het in z'n hoofd haalt om de dochter van een breedbekkikker als elf te casten... ik snap het niet. Elven zijn edele wezens die niet met hun emotie te koop lopen, geen puberende mollige jankebalken.

Ok, dit snap ik niet. Kan Liv er wat aan doen dat haar vader zo is Verward Ik dacht het niet, ze had 'm niet eens ontmoet voor dat ze 15 was. Ze moest voor de rol wel veel (soms iets teveel) huilen, maar dat is een nou eenmaal een rol en ik vind haar niet echt mollig. Ik vraag me af wie jij graag als Arwen had gezien, met Galadriel vond ik hun keuze wel juist nl., voor Arwen zou ik zelf nu niet 1,2,3, iemand anders kunnen bedenken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:25

Ik was ook niet weg van Arwen, moet ik zeggen. Maar dat is niet vanwege Liv Tyler.

Ik vind gewoon de rol die Jackson Arwen heeft laten innemen niet passend. Dat zij zou sterven als de Ring niet vernietigd zou worden kan ik nog steeds niet inkomen.
Ok, ik snap wel dat ze een wat grotere vrouwenrol erin wilden hebben, en dat ze die voor Arwen hebben neergelegd. Maar het is zo vervormd met het ware verhaal dat het me stoort, op de een of andere manier.

Bijvoorbeeld in de EE van deel drie, zag je Aragorn in de Palantír kijken, net als in het boek. Maar hij 'verloor' in de film zeg maar de confrontatie met Sauron toen hij een stervende Arwen te zien kreeg. Ik kan me niet meer herinneren dat dit verteld werd in het boek, en dit is een toevoeging waarvan ik het nut niet heb gezien in het verdere verband met de film

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:31

Mijn favo personage heb ik niet, maar wel mijn favo ras; Elfen Lovers

I just Looooooooooooooove elfen Lovers

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:13

Vingers aflikken Yummie, LOTR! Vingers aflikken

Zoals zovelen hebben wij ook alle drie de EE`s thuis!
Vaak bij verfilmde boeken vind ik de boeken mooier dan de verfilming, maar bij LOTR was dit dus andersom. De films zijn verreweg favoriet bij mij! Bloos

Mijn alltime favorite blijft toch wel The Fellowship, ondanks dat daar het minste in gebeurt.
Ik denk omdat de eerste keer dat ik hem in de bioscoop zag ik compleet achterover werd geblazen van verbazing. Wat een FANTASTISCHE film! En dat gevoel is altijd blijven hangen. Tong uitsteken
Tsja, die indrukwekkende Nazgul hè... Bloos Haha!

Mijn favoriete karakters zijn toch wel Pippin, Samwise en Gollum/Smeagol.
Legolas mag dan het lekkerste wezen, maar zijn karakter krijgt niet genoeg ruimte in de film om hem echt interessant te maken...

PS: het hoofdstuk 'Home of the Horse Lords' op the appendices part 5 van ROTK mag er ook zijn!!!! Haha! Haha!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:06

PS: het hoofdstuk 'Home of the Horse Lords' op the appendices part 5 van ROTK mag er ook zijn!!!! Haha! Haha!

wat is dat dan?? Blond

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:07

Men koope of leene de Extended editions van LOTR deel 3 (of de heel box ) en men doet dvd 3 van box 3 in de dvdspeler en men selecteert Nederlands ondertiteld en dan het hoofdstuk 'Home of the Horse Lords'. Men drukt op play en geniet (en komt er achter wat het is)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:14

Sammie schreef:
Men koope of leene de Extended editions van LOTR deel 3 (of de heel box ) en men doet dvd 3 van box 3 in de dvdspeler en men selecteert Nederlands ondertiteld en dan het hoofdstuk 'Home of the Horse Lords'. Men drukt op play en geniet (en komt er achter wat het is)

oh okee. bedankt voor de Zeer Duidelijke Uitleg voor Blonde Mensen Haha!

(heb de 3 'gewone' dvd's al, en om nu die 3 extended erbij te kopen...kijk wel of ik ze van iemand kan lenen o.i.d...)

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:55

ik word af en toe een beetje zat van Frodo in deel 3.
hij is dan wel de ringdrager en heeft het zwaar, maar daar gaan ze echt zo ultra veel op in, dat ik er dan een beetje zat van word Clown dan hoor je hem echt heel hard hijgen enzo. en dan weer van: oh Sam!
Clown Vork Tong uitsteken

verder echt top films Haha! ( wat ik volgens mij al een paar keer heb gezegd Vork )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:00

Ben er ook helemaal gek van, vind het zo jammer dat er geen delen meer uitkomen,
deel 3 vind ik zeker de beste,
tussen deel 1 en 2 kan ik niet kiezen welke ik beter vind,
vind ze allebei echt geweldig!

Faramir Kwijl Lovers

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:01

Nee.. Ik heb juist een zwak voor Frodo Lachen
Komt ook mede door het boek denk ik

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:49

Oekie schreef:
heb nog 2 t-shirts en ook een scheurkalender. en de muziek, als ik dat hoor ga ik in een keer helemaal in de film zitten Vork

Ja, idd, die muziek Lovers Dan zie ik alle scenes weer voor me Lovers
Vindt het nr Return of the King (17 op cd 3) helemaal geweldig. Lekker lang enzo Haha!

De evenstar? Die was behoorlijk duur, langleven mijn mamsie en mijn verjaardag Lovers

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:52

Ellende schreef:
Ik ben een ontzettende fan van de boeken, en heb een ontzettende hekel aan de films. De eerste vond ik nog wel gaan, maar de tweede en de derde... er zit zo weinig in wat echt en mooi was aan de boeken, de personages zijn eendimensionaal, plat, het verhaal is op bepaalde punten om mij onbekende redenen veruhm... verziekt... Nee, ik ben geen fan van Jacksons interpretatie van de boeken. Ik vraag me ook af wat Tolkien er zelf van gevonden had eigenlijk. Ik hoef geloof ik niet naar de hobbit als Jackson daar ooit nog aan begint.

Maar de boeken: subliem Lachen Ik denk dat m'n favoriete personages Wormtongue en Saruman zijn, beste bijrollen: Radagast en Glorfindel.

Ik vond Arwen best goed gecast! Mollig??

Verder ben ik blij dat ik eerst de films heb gezien voordat ik ging lezen. De films vindt ik geweldig, het boek mist gewoon wat bij mij... Heb ze allemaal uitgelezen, maar moet bekennen dat ik het gedeelte van Frode en Sam met hun reis met Golum eigenlijk vrijwel heb overgeslagen vondt ik te saai... In de film zit nog wat spanning, in het boek kon ik dat moeilijk terug vinden... Nee geef mij de films maar Haha! Maar dat zou mischien anders zijn geweest als ik eerst de boeken had gelezen en daarna pas de films.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:26

* Fan meld zich

Oeeeeee wat hou ik van LOTR Lovers

Super mooi verhaal, goede personages, en o zó mooi Lovers

Favoriete deel? Ehm....ik vind ze alledrie wel iets hebben...als ik moet kiezen denk ik deel 3...

Favoriete personage? Aragorn Lovers

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 15:47

Tancreda4 schreef:
Oekie schreef:

Ja, idd, die muziek Lovers Dan zie ik alle scenes weer voor me Lovers
Vindt het nr Return of the King (17 op cd 3) helemaal geweldig. Lekker lang enzo Haha!

De evenstar? Die was behoorlijk duur, langleven mijn mamsie en mijn verjaardag Lovers

haha... nog gefeliciteerd Knipoog !

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:15

mensen zeuren altijd dat ik veel te veel over lord off the rings praat, en vooral dat ik er teveel naar kijk Boos! Tong uitsteken . Maar ik ben dus redelijk een lotr fan Haha! . ik heb ook 2 enorme posters in mijn kamer hangen! een collage van legolas( 50 x 100 cm). en een kaart van middle earth( 60X100 cm). Ik haal ze lekker nooooit meer daar weg( tot dat ik ga verhuizen natuurlijk, want dan neem ik ze mee Tong uitsteken ). Mijn favo karakters zijn Gollum, Gandalf, en legolas. Mijn minst favo karakter is Frodo, i know beetje raar is het omdat hij de hoofdrol heeft. maar ik vind het dom dat hij Sam niet gelooft( steeds maar weer als ik naar de flim kijk erger ik me dood aan). Oh en ik vind Arwen cool!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:51

Hij heeft geen hekel aan Sam, komt door de invloed van de Ring Knipoog Hij was verslaafd aan de Ring, en Gollum had hem wijsgemaakt dat Sam deze van hem af wilde pakken.
Dit was in het boek overigens niet zo, daar heeft hij Sam nooit weggestuurd.
In de film deden ze dat om extra spanning te veroorzaken als Frodo alleen Shelobs leger binnen zou gaan.

Mijn zus vond het stuk van Frodo en Sam onderweg naar Mordor ook saai, en ik hoor er meer over... Ik heb me er zo doorheen gevreten, door alles overigens (alleen o.a. Tom Bombadil wat meer moeite mee).
Ik kon niks saais eraan ondekken Clown Behalve het eentonige landschap dan.