Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Georgette schreef:Pfff zelfs ik met m'n 18 jaar voer er soms hele discussies over. Zolang ik me kan herinneren zeg ik dat ik later geen kinderen wil. Dan begint iedereen meteen met: jaaa, maar over een aantal jaar krijg je echt wel moedergevoelens en begint het heus wel te kriebelen!
Neeee, ik wil écht geen kinderen! Vind oppassen bijvoorbeeld leuk, maar ik ben dolgelukkig als hun ouders ze weer op komen halen
Ruudjw schreef:Ha even een reactie van een antikind man.
Daarnaast is de wereldbol al redelijk gevuld met mensen, dus verrichten wij kinderlozen alleen maar weer een goede daad voor het milieu
Mistic schreef:Ik wil ook absoluut geen kinderen. Ik heb er totaal niets mee.
Ik wil zelfs niet oppassen.
Mijn schoonzus heeft net een dochtertje gekregen en als ik zie wat voor rompslomp het allemaal mee brengt. Het was voor mij een duidelijk teken dat het niets voor mij is.
Ik heb nu al haast geen tijd voor mezelf en ik zou ook zeker niet van plan zijn om minder te gaan werken.
Waar ik al helemaal gek van wordt is dat mensen nu zeggen, ja maar jij kan vaker op vakantie en van je eigen tijd genieten en wij niet. Ja sorry hoor, maar daar kies je toch zelf voor.
Ik kies bewust om geen kinderen te krijgen en dat ik dan een keer extra op vakantie ofzo kan dat is een bijzaak.
chanine schreef:Mistic schreef:
o'ja.. nog een stom argument..
"als je geen kinderen neemt zit je als je later oud bent helemaal in je eentje hoor"
Dat zie ik dan wel over 50 jaar.. daarvoor ga ik nu toch geen kinderen nemen zeg...
Marye78 schreef:maar ik ben nu bijna 27 en heb echt niks met kleine kinderen...vond het vroeger al naar als ik met mijn moeder op kraamvisite moest (kreeg je dat kind in je armen yegh) en babies voel ik echt niks bij....soms denk ik wel eens, dat ik niet in orde ben..omdat het merendeel vrouwen toch zo vertederd raakt en ik niet.
Mistic schreef:
o'ja.. nog een stom argument..
"als je geen kinderen neemt zit je als je later oud bent helemaal in je eentje hoor"
Dat zie ik dan wel over 50 jaar.. daarvoor ga ik nu toch geen kinderen nemen zeg...
psies, volgens mij is dat nog best vaak de reden van sommige mensen om kinderen te nemen hoor! angst om later alleen over te blijvendat is pas egoistisch
Mexx schreef:Georgette schreef:Pfff zelfs ik met m'n 18 jaar voer er soms hele discussies over. Zolang ik me kan herinneren zeg ik dat ik later geen kinderen wil. Dan begint iedereen meteen met: jaaa, maar over een aantal jaar krijg je echt wel moedergevoelens en begint het heus wel te kriebelen!
Neeee, ik wil écht geen kinderen! Vind oppassen bijvoorbeeld leuk, maar ik ben dolgelukkig als hun ouders ze weer op komen halen
Het kan best zijn dat je er over 10 jaar idd nog steeds zo over denkt en dat geeft ook niks. Maar toen ik 18 was wist ik ook héél zeker dat ik absoluut nooit kinderen wilde. Inmiddels ben ik 29 en denk ik er heel anders over, terwijl ik dat toen nooit had verwacht
isabelle schreef:ah hush, daar gaat die discussie weer, de vorige van 3 mnd terug was ongeveer maar 20 pagina's lang!!