Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:53

nou,bij mij niet hoor,ik droom zelfs erover dat ik zwanger ben,dan ben ik de hele nacht bezig het weg te laten halen,zijn echt vreselijke dromen...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:57

Ik heb echt járenlang gezegd dat ik geen kinderen wilde, ik heb eigenlijk helemaal niks met kinderen, maar ik denk dat ik er rond mijn 25e anders over begon te denken. Dit jaar word ik 30 en het begint steeds meer te kriebelen moet ik eerlijk zeggen. Toch heb ik het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben, maarja, wanneer ben je dat wel?

Dat mensen bewust kiezen om geen kinderen te nemen, vind ik geen probleem. Iedereen moet dat toch zelf weten? Ik vind het dan ook niet vreemd als iemand zegt dat ze zeker weten nooit kinderen wil, ik weet nu zeker dat ik ze wel wil (als ik ze kan krijgen Knipoog ) maar wanneer is de grote vraag...

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:14

Weet waar jullie aan beginnen met deze discussie Haha! Ikkan me de laatste nog herinneren en die was erg heftig Knipoog

Ik hoef ook geen kids. Wil er ook niet over nadenken... Misschien ooit, ik heb nog wel een jar of 10 de tijd. Maar voorloopig zie alleen maar vreselijk veel nadelen, vind ik kinderen in het algemeen ook niet echt leuk (hoor ik niet bij de groep vrouwen die kirrend naar elke kinderwagen loopt *LOL* ). Dus... beter van niet voorlopig Knipoog

Maar goed, de vragen ken ik inmiddels ook al terwijl ik me toch ook echt nog heel jong vind voor kinderen, helemaal gezien mijn levensstijl (ben 24 en student). 'men' ziet dat helaas wel eens anders...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:30

Pfff zelfs ik met m'n 18 jaar voer er soms hele discussies over. Zolang ik me kan herinneren zeg ik dat ik later geen kinderen wil. Dan begint iedereen meteen met: jaaa, maar over een aantal jaar krijg je echt wel moedergevoelens en begint het heus wel te kriebelen!

Neeee, ik wil écht geen kinderen! Vind oppassen bijvoorbeeld leuk, maar ik ben dolgelukkig als hun ouders ze weer op komen halen *LOL*

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:57

Georgette schreef:
Pfff zelfs ik met m'n 18 jaar voer er soms hele discussies over. Zolang ik me kan herinneren zeg ik dat ik later geen kinderen wil. Dan begint iedereen meteen met: jaaa, maar over een aantal jaar krijg je echt wel moedergevoelens en begint het heus wel te kriebelen!

Neeee, ik wil écht geen kinderen! Vind oppassen bijvoorbeeld leuk, maar ik ben dolgelukkig als hun ouders ze weer op komen halen *LOL*

Het kan best zijn dat je er over 10 jaar idd nog steeds zo over denkt en dat geeft ook niks. Maar toen ik 18 was wist ik ook héél zeker dat ik absoluut nooit kinderen wilde. Inmiddels ben ik 29 en denk ik er heel anders over, terwijl ik dat toen nooit had verwacht Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:12

Ik wil ook absoluut geen kinderen. Ik heb er totaal niets mee.
Ik wil zelfs niet oppassen.

Mijn schoonzus heeft net een dochtertje gekregen en als ik zie wat voor rompslomp het allemaal mee brengt. Het was voor mij een duidelijk teken dat het niets voor mij is.

Ik heb nu al haast geen tijd voor mezelf en ik zou ook zeker niet van plan zijn om minder te gaan werken.

Waar ik al helemaal gek van wordt is dat mensen nu zeggen, ja maar jij kan vaker op vakantie en van je eigen tijd genieten en wij niet. Ja sorry hoor, maar daar kies je toch zelf voor.

Ik kies bewust om geen kinderen te krijgen en dat ik dan een keer extra op vakantie ofzo kan dat is een bijzaak.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:18

Ha even een reactie van een antikind man.

Ben bijna 36 wil geen kinderen, mijn vrouw 33 denkt daar net zo over Go jij! Go jij!

Mijn ouders hebben zich er bij neergelegd en richten al hun hoop op m'n broertje (33).
M'n schoonouders zijn gelukkig want die willen niet oppassen.

En ach met 2 paarden 1 hond (2e in planning), 1 kat en stallen bij huis, en 2 full time jobs is er gewoon geen tijd en ruimte voor kids.

Daarnaast is de wereldbol al redelijk gevuld met mensen, dus verrichten wij kinderlozen alleen maar weer een goede daad voor het milieu Haha!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:28

Ruudjw schreef:
Ha even een reactie van een antikind man.

Daarnaast is de wereldbol al redelijk gevuld met mensen, dus verrichten wij kinderlozen alleen maar weer een goede daad voor het milieu Haha!

haha zo denk ik dus ook altijd Haha! heb soms zelf doemscenario's van mensen die maar blijven ploppen, en dat de hele wereld overbevolkt raakt... Bloos (ja ik ben weird)

maar ik ben nu bijna 27 en heb echt niks met kleine kinderen...vond het vroeger al naar als ik met mijn moeder op kraamvisite moest (kreeg je dat kind in je armen yegh) en babies voel ik echt niks bij....soms denk ik wel eens, dat ik niet in orde ben..omdat het merendeel vrouwen toch zo vertederd raakt en ik niet.

maar goed...ik krijg dus ook altijd te horen (vooral op mijn werk): hoe oud ben je nu? (heb je het al 20 keer gezegd) ooh dan heb je nog wel even.
en als je zegt dat je niet wilt, och meid, je bent ook nog zo jong...dat komt wel. (26 is echt extreem jong voor kinderen natuurlijk Haha! )

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:31

Mistic schreef:
Ik wil ook absoluut geen kinderen. Ik heb er totaal niets mee.
Ik wil zelfs niet oppassen.

Mijn schoonzus heeft net een dochtertje gekregen en als ik zie wat voor rompslomp het allemaal mee brengt. Het was voor mij een duidelijk teken dat het niets voor mij is.

Ik heb nu al haast geen tijd voor mezelf en ik zou ook zeker niet van plan zijn om minder te gaan werken.

Waar ik al helemaal gek van wordt is dat mensen nu zeggen, ja maar jij kan vaker op vakantie en van je eigen tijd genieten en wij niet. Ja sorry hoor, maar daar kies je toch zelf voor.

Ik kies bewust om geen kinderen te krijgen en dat ik dan een keer extra op vakantie ofzo kan dat is een bijzaak.

Hier ben ik het helemaal mee eens.. ik heb ook niks met kinderen.. ik vind de kinderen van anderen ook niet schattig of wat dan ook..
In bijv. winkels heb ik ook geen zin om verplicht schattig en leuk te doen tegen andermans kinderen.. zij hoeven dat ook niet tegenover mijn dieren..
Een collega op mijn werk heeft 5 ! kinderen en die zeurt dat ze altijd zo weinig geld over houd aan het eind van de maand daardoor..Ja nou en.. je hebt toch zelf gekozen om 5 kinderen te nemen..logisch dat je veel kwijt bent daaraan..
Ik heb gekozen om te gaan studeren.. dus ik heb ook geen vetpot.. ga ik ook niet over klagen tegen haar..
Ik ben nu 25 dus ik neem aan dat het niet hebben van een kinderwens ook niet zomaar omslaat..

o'ja.. nog een stom argument..
"als je geen kinderen neemt zit je als je later oud bent helemaal in je eentje hoor"
Dat zie ik dan wel over 50 jaar.. daarvoor ga ik nu toch geen kinderen nemen zeg...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:41

chanine schreef:
Mistic schreef:

"als je geen kinderen neemt zit je als je later oud bent helemaal in je eentje hoor"
Dat zie ik dan wel over 50 jaar.. daarvoor ga ik nu toch geen kinderen nemen zeg...

psies, volgens mij is dat nog best vaak de reden van sommige mensen om kinderen te nemen hoor! angst om later alleen over te blijven Boos! dat is pas egoistisch

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:43

Marye78 schreef:
maar ik ben nu bijna 27 en heb echt niks met kleine kinderen...vond het vroeger al naar als ik met mijn moeder op kraamvisite moest (kreeg je dat kind in je armen yegh) en babies voel ik echt niks bij....soms denk ik wel eens, dat ik niet in orde ben..omdat het merendeel vrouwen toch zo vertederd raakt en ik niet.

Ow, dat heb ik ook hoor. Ik heb er gewoon echt helemaal niets mee. Ik vind er niks aan. Kinderen zijn hinderen zeg ik altijd maar. Knipoog Mijn "baas" zei gisteren nog tegen me "ja, maar als je er eentje van jezelf hebt, dan is dat toch anders". Nou, ik probeer het liever niet uit.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:44

Ik kan me beide standpunten wel goed voorstellen. Toen ik twaalf was zag ik dat bevallen écht niet zitten, dat leek mij een te pijnlijke geschiedenis (en nog lijkt me dat niks). Later wilde ik toch wel graag kinderen en nu mogen ze van mij echt al komen. Beetje jammer dat dat in je eentje niet gaat Haha! Mij lijkt een stuk of 4 best aardig, maar aan de andere kant vind ik dat niet fair. Ik wil zeker kinderen van mezelf (hooguit twee) de rest adopteer ik er wel bij.
Ik vind het namelijk niet verantwoord om maar een enorm gezin te stichten terwijl je weet dat de wereld al vol zit én dat er kinderen zijn die een stuk mindere kansen hebben (geen eten, mishandeld, whatever). Kinderen komen er zeker, ik vind het erg mooi om een kind góéd op te voeden, dat lijkt me zoveel genoegdoening geven. Dat zou ik voor geen goud willen afslaan. Die moedergevoelens zitten er dus wel, nu nog een vent met vadergevoelens. Wat eerder ook al in het topic gezegd werd: ik ga niet te veel energie steken in een relatie met een man die geen kinderen wil, het is niet leuk voor mezelf en voor hem is het ook niet eerlijk, want ik denk dat de relatie dan echt wel een keer stukloopt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:45

Zo kreeg ik van de week trouwens nog de opmerking:
als je kinderen neemt, dan doe je toch zeker je beesten wel weg??

Alsof beesten niet samen gaan met kinderen Boos!
En daarbij, als dat een probleem is, nou, dan maar geen kinderen.
Mijn beesten gaan daar niet onder lijden Haha!
Het gaat hier overigens over 2 katten en 2 caafs (die dan wss toch al niet meer leven Haha!)

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:47

Ik ben nu achter in de 30 en heb nooit kids gewild. Op mijn 15e riep ik al dat ik ze niet wilde.
Mannetje is ook gesteriliseerd dus prima zo.

Mijn ouders vonden het wel jammer maarja.... mijn eigen keus (en enig kind helaas) en ik kreeg een lieve kaart dat ze toch wel van ons hielden ook al wilde we geen kids.

Ik heb 3 leuke kids in de buurt die zich redelijk normaal gedragen en worden opgevoed maar als ik soms om me heen kijk... paps werkt, mams werkt want anders kunnen ze de dure statushypotheek, reisjes en extra dingen niet betalen, kind zit op een opvang... bah.... laat maar.

Ik heb een heel lief buurmannentje, mammie moest en zou kinderen hebben. Kind wordt iedere dag weggebracht zelfs op de vrije dag van mammie en als het kan in het weekend nog naar opa en oma toe.... is dat je doel dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:50

Toch is het zo hoor dat hetheel anders is al het van jezelf is. Ik had nooit iets met kids en nu alleen met die van mezelf. Andermans kids vind ik niet bijzonder eigenlijk.....vaak vreselijk onopgevoed en irritant!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:51

Mistic schreef:

psies, volgens mij is dat nog best vaak de reden van sommige mensen om kinderen te nemen hoor! angst om later alleen over te blijven Boos! dat is pas egoistisch

Meestal hebben mensen zonder kinderen een veel rijker socialer leven dan andere. Dus ik ben er echt niet bang voor dat als ik 80 ben en alleen in een bejaardenflat zal zitten. Je heb ook ouwetjes die veel kinderen hebben en ze 1x per jaar zien.... verplicht op moederdag... heb je het dan voor elkaar.
[/quote]

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:53

Ik wil ook geen kinderen. Ook wil ik absoluut niet oppassen of wat dan ook. Irriteer me er gewoon aan als die koters ruzie gaan maken en janken om niks. Daarbij komt dat ik veel tijd voor mezelf nodig heb. Als ik de hele tijd mensen om me heen heb word ik echt zwaar sjaggo...

Laatst had ik het er met een meisje (van ook 16) over.. Zij wil dus wel kinderen. Ik zei dus dat ik geen kinderen wil, omdat je dan je eigen leven kwijt bent. Kreeg ik als reactie dat je kinderen dan je leven zijn. Nou, lekker leven, ik moet er niet aan denken! Maar ieder z'n keus.

ps.. Ik weet dat ik er over 10/15 jaar misschien wel heel anders over denk.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:55

Ach mensen, maak je niet druk....die moedergevoelens komen echt nog wel...hahahaha Haha! Haha! Haha! Haha! Lekker flauw.

(ik heb ook nog geen moedergevoelens, wel moeder ik nogal over m'n beesten).

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:57

Wat dat betreft zijn mijn ouders iets realistischer ingesteld: die gaan er blind vanuit dat als zij straks hulp nodig hebben wij niet voor ze op komen draven. Ik vind het best l*llig, want het klinkt ergens wel als een verwijt, maar aan de andere kant ben ik blij dat ze wat dat betreft geen hoge verwachtingen van ons hebben. Ik ben nu wel van plan om te doen wat ik kan, maar als geen van de kinderen (4) lukt, dan lukt het gewoon niet, hoewel ik dat toch wel heel vreselijk zou vinden. Zoiets hebben mijn ouders gewoon niet verdiend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:04

Voor iedereen die geen kinderen wil, wacht geduldig tot je 40 bent, dan houden ze op met zeuren. Gelukkig is het nog enigzins "not done" om na je 40-ste aan kinderen te beginnen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:07

Mexx schreef:
Georgette schreef:

Het kan best zijn dat je er over 10 jaar idd nog steeds zo over denkt en dat geeft ook niks. Maar toen ik 18 was wist ik ook héél zeker dat ik absoluut nooit kinderen wilde. Inmiddels ben ik 29 en denk ik er heel anders over, terwijl ik dat toen nooit had verwacht Knipoog

Tuurlijk, de kans dat je mening omdraait is er, maar ik schat de kansen bij mij piepklein in Knipoog

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:21

Toch vindt ik t leuk om te weten dat er veel meer mensen zijn die antikind zijn... he.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:28

isabelle schreef:
ah hush, daar gaat die discussie weer, de vorige van 3 mnd terug was ongeveer maar 20 pagina's lang!!

Ja, dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot Haha!

Ik weet niet of ik wel kinderen wil. Ik weet niet of ik die verantwoorddelijkheid wel wil nemen. En daar moeten mijn ouders het maar mee doen, met de rest van de wereld heb ik wat dat betreft al helemaal niks te maken (op partner na natuurlijk Haha! )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:18

Oscar: bij jou wordt het voorlezen natuurlijk al een ramp Tong uitsteken

Hier nog één. Ik ben nu 21, dus als ik het goed begrijp ben ik er de eerstvolgende 19 jaar nog niet vanaf. *zucht*.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:24

Grappig om te lezen dat mensen denken dat als je kinderen wil, dat je dan ook baby's van anderen geweldig vind. Haha!
Dat heb ik dus niet. Haha! Ik vind kinderen over het algemeen leuk (tja anders ga je ook niet het onderwijs is Schijnheilig ) En mijn mannetje en ik willen ook kinderen. Maar ik ga dus echt niet in een kinderwagen gapen om het babytje te zien.
Ik kwam laatst een exvriend tegen met zijn vrouw, samen achter de kinderwagen. Ik heb ze gewoon gegroet, maar ga echt niet als een of andere muts boven zo'n kinderwagen hangen. Rolleyes

Dik vier jaar geleden toen ik mijn paard kocht, werd mij ook gevraagd of ik dan geen kinderen wilde Verward Ik zei dat ik de vraag niet begreep want dat ik vond dat het een het ander niet uitsloot.
Nu krijg ik ook steenvast te horen dat als wij kinderen zouden krijgen dat mijn paard er dan zeker wel uit gaat. Eh nee, ook dat verband zie ik niet.
Ik heb mijn paard niet als vervanging van een kind. Ik heb mijn paard omdat ik een paard wil en wil houden Tong uitsteken

Overigens vind ik dat iedereen gewoon respect moet hebben voor elkaars keuzes. Mensen die kinderen willen zijn niets meer of minder dan mensen die kinderloos willen blijven.
Ik zie liever mensen die bewust kinderloos blijven dan mensen die het niet waard zijn om kinderen te hebben, maar het wel deden omdat de omgeving het van hen verwachtte.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 10-03-05 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt