ORUN Instructeursopleiding!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: ORUN Instructeursopleiding!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:25

Ik wil ook. Ik heb helaas geen eigen paard dus kan alleen maar de basis doen vind ik erg jammer.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:42

ik wil de opleiding gaan doen in friesland, of bovenin drenthe, is het jaarlijks? en hoeveel kost het?
wat zijnd e toelatingseisen?

hoe gaat het in zijn werk?

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:45

Ik heb vorig jaar de 1e fase gedaan bij Nella. Dat ging vanuit school (Aoc)...
opzich heb ik er wel veel van geleerd maar Nella gaf zelf wel vaak les dan en dan legde ze het niet echt aan ons uit waarom het zo en zo moest.... Maar toch was het wel leuk.
Helaas ben ik gezakt op het rijden, dat viel niet mee. Bij ons waren er ook heel veel gezakt op het rijden (van de 16, 4 geslaagd).
Heb 2 weken geleden de herkansing gedaan en wacht nog steeds op de uitslag. Clown

De toelatingseisen zijn voor de 1e fase dressuur dat je L1 dressuur + 1 winstpunt moet zijn en een paard hoger dan 1.60 wat een L proefje kan lopen.
voor de 1e fase allround moet je L1 dr+ winstpunt en L springen + winstpunt zijn.
De kosten heb ik geen idee van...

Voor de 2e fase wat zijn daar de toelatingseisen van?
Wat is de lesstof? Heb je weer theorie dan? En is de cursus pittig? Hoelang duurt de cursus? Clown

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:51

Ik heb de ORUN een paar jaar geleden gedaan, richting dressuur. Ik vond het niveau vrij laag. Vooral 1e en eigenlij ook 2e fase heb ik weinig geleerd.
De theorie stelde niks voor en bij de 1e fase vond ik het niveau van de ruiters ook niet geweldig. Dit kan natuurlijk net pech zijn, maar ik baalde wel.

De 2e en 3e fase heb ik in ermelo gedaan. Dit was een heel eind reizen en best zwaar naast een full time studie. Zorg voor die laatste 2 fasen dat je minstens 2 gekwalificeerde paarden tot je beschikking hebt, er is er niet 1 bij ons in de groep geweest die het met 1 paard heeft gered. Voor die dieren is het ook zwaar Knipoog

Johan Hamminga is een geweldige man en heb ik veel van geleerd. Ook Bart Bax kan je erg mee lachen. De 3e fase heb ik een leuke tijd gehad, maar ik was ook wel blij dat ik klaar was. Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:56

volgens mij waren de kosten vrij hoog.
zoals ik het begrepen heb, de 20 daagse cursus 750 euro
en de 30 daagse cursus 300. ik begrijp alleen niet waarom zoveel verschil, en toch meer lesdagen.

ik zal wel iets over het hoofd gelezen hebben XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:51

VSW --> STW.

Hoewel het een oud topic is, laat ik hem deze keer vanwege de reacties open. In het vervolg kan je beter een nieuw topic openen Lachen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:51

oh sorry, ik dach tjuist dat het openen van nieuwe topics, terwijl er al topics over bestonden erg ongewenst was