Wie is nu het beste in Nederlands? Nederlanders of Vlamingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is het beste in Nederlands?

De Nederlanders, duhh!
24 (100%)

Totaal aantal stemmen: 24

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:31

de nederlanders kunnen het het beste spreken en kwa spelling winnen de belgen altijd grrrrrr gister met 10 voor taal wonnen ze alweer Boos!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:44

Lachen algemeen bekend feit, dat:

de belgiesche mensen op het groot dictee, dat ook op Tv uitgezonden wordt het beter dan dan de nederlanders.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:54

Bij tien voor taal is het gewoon niet eerlijk dat de finale beslissend is. De Vlamingen zijn namelijk altijd beter in de finale dan de Hollanders. Mijn eigen theorie is dat veel woorden uit het Frans afkomstig zijn en bovendien nog vaker in Vlaanderen gebruikt worden. Nederland is meer 'verengelsd' denk ik.

Mijn broer is trouwens met een Vlaamse getrouwd en woont daar ook, grappig is dat de beide familieleden nog steeds veel moeite moeten doen om elkaar te verstaan en te begrijpen.
Niet alleen de dialecten verschillen, maar ook de gebruiken en de humor.

En als je de Vlamingen op de kast wil krijgen is 1 flauwe belgenmop voldoende, vanwaar toch die gevoeligheid daarvoor???

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 19:20

Oh zo ervaar ik het niet. Over het algemeen zijn Belgen niet erg chauvinistisch en echt wel vaak relativisten. Ik denk dat je je dus wel een beetje vergist met te zeggen dat Belgen niet tegen 'Belgenmoppen' kunnen. Het zal sterk van persoon tot persoon afhangen denk ik.

Dat van die Franse woorden, daar emrk ik zelf weinig van. Kan er je er anders een een paar geven? mm... misschien 'chauvinistisch' of zeggen jullie dat ook om de drie stappen Knipoog ?

Verder liefst niet te veel off topic antwoorden geven, want straks wordt het onderwerp gesloten en dat erg tegen mijn zin...