in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paddie

Re: in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:17

ik vind het soms ook wel stom dat sommigen gewoon de aandacht ervoor zoeken.. Clown

meestal ga ik gewoon in me paardrijkleren hoor..doet me niks.. Tong uitsteken

en de meeste mensen weten wel dat ik paard rijd..dus daar zoek ik geen aandacht voor

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:31

ik kleedde me meestal op kantoor om, na dag werken ging ik gelijk door naar stal om uit te mesten etc en op stal geen gelegenheid om me om te kleden, heb er nooit commentaar op gehad maar loop er ook niet mee te koop!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:46

ik heb nergens last van... ik rijd nl. in spijkerbroek... Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:05

Als ik nog een boodschap moet doen als ik naar mijn paard ga of er vandaan kom, doe ik dat gewoon als ik mijn rijkleding aan heb.
Sommige mensen kijken je dan inderdaad vreemd aan, maar goed er lopen ook genoeg mensen rond die van de tennis komen of er naar toe gaan Haha! .
Ik trek me er niet echt wat van aan.
Ja ok ik ga niet een kleding zaak binnen lopen om nieuwe kleding te passen. Dan kleed ik me thuis wel even snel om Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:12

Ik had wel afgelopen zomer, gingen we met een grote groep ijsjes inslaan Haha!...
Iedereen in rijkleding naar de c1000...
Kijken dat de mensen deden...
Ik vind het niet raar :S...
Sommige mensen lopen over straat in ergere apenpakjes Nagelbijten / Gniffelen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:25

daar heb ik echt schijt aan, ik let er ook nooit op hoe mensen reageren, vind ik totaal niet boeiend maar goed Koe

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:34

Ik doe altijd boodschappen in mn rijkleren. Ze kijken dat wat vreemd naar me. Tja, ik zit er niet mee. Vooral als ik met mn thermoboots aan de AH in kom... CHARMING!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:49

Ik ga ook af en toe in me rijgoed over straat vind ik helemaal geen probleem, voor dat ik weg ga even naar de supermarkt om wat lekkers te halen voor de paarden Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:57

Het kan me echt helemaal nix schelen als mensen kijken als ik in mn paardenkleren loop! Ga ook rustig mee met mn mams boodschappen doen of even snel door de stad. Maar ik ga niet uitgebreid shoppen in mn paardenkleren, dan trek ik toch wel even wat anders aan Tong uitsteken Ik ben laatst ook op mn werk langsgeweest in mn paardenkleren, mn collegas echt van Wow! Nooit paardenmensen gezien jongens? *LOL* Charmant is anders, maar ik heb er geen problemen mee en als zij er wel problemen mee hebben kijken ze maar een andere kant op Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:04

Eerst liep ik altijd in mijn rijkleren rond. Nu draag ik alleen rijkleren als ik les heb, of ga rijden. Normaal loop ik gewoon in een spijkerbroek rond. Met mijn oude schoenen ja. Maar mensen kijken hier niet raar meer op, want er zijn hier ontzettend veel mensen die paardrijden. Heb weleens gehad dat mensen van mijn school me raar aankeken..Maar dat kwam maar 1x voor.

Op de basisschool kleedde ik me zelfs soms om op school. Dan liep ik in mijn rijkleren rond daar. Had geen andere keuze..anders haalde ik het niet naar de manege. Gelukkig werd daar nooit moeilijk over gedaan Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:07

Ik ga heel vaak smorgens even naar bakker en heb mijn rijkleren aan, ze kijken me niet eens vreemd aan. Want ze zijn het zo ook wel gewend, en ik zie hier ook regelmatig meisjes rondlopen met rijbroek aan. Kan me niks schelen. Ik rij paard nou en?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:31

Het interesseert me werkelijk geen zak als mensen naar me kijken als ik in rijkleding door de stad huppel. Haha!

Nu huppel ik alleen nooit in m'n rijkleding door de stad, maar nog veel erger Clown

Ik ga altijd op de brommer naar Mex, mijn brommer is knalrood met een mandje achterop Clown en ik heb zo'n helm, zonder zo'n kinding zeg maar (die waren goedkoper en m'n geld was op Tong uitsteken ) En daar zit ik dan op in m'n stinkende rijkleding met m'n sokken hoog opgetrokken over m'n rijbroek heen, crossend door Delft Haha!

Ach... Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:35

ik ga eigenlijk bijna nooit in mijn rijkleding over straat, maar soms als ik van stal kom, rijd mijn moeder wel eens langs de frietboer of wat dan ook, maar ik heb eigenlijk altijd kleding aan die bij elkaar past, of helemaal in het blauw, of zwart, of grijs of wat dan ook, dus het ziet er niet echt stom uit, maar heb al wel vaak meegemaakt dat jongens dan zo gaan *klikken* of ze vroegen laatst zelf of ik niet even op ze wilde rijden Haha! uh nou neuj hoeft niet hoor Clown

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:55

Het interesseert me werkelijk helemaal niets om in m'n paardrijkleren over straat te gaan. Ik heb niet de illusie dat mensen me zo interessant vinden dat ze naar me gaan lopen kijken...
Ik fiets 40 minuten heen en 40 minuten terug naar m'n paardje en kom dan langs een grote en fijne supermarkt. Ik ga echt niet naar huis, me douchen en omkleden om dan weer terug te fietsen naar het iniemini-supermarktje bij mij om de hoek, waar ze toch niets hebben. Helemaal niet om half 10 's avonds.
Ik vind dat zulk ijdel gemiep: "o jee, mensen kijken naar me" Ze zijn je heus weer vergeten als je thuis bent hoor, je hebt echt niet hét onderwerp bij het volgende familiebezoek. Ben zelf wel eens met m'n rijkleren de kroeg in gegaan... Haha!

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:59

tja, je ziet toch ook soms mensen in trainingspak over straat lopen?

ik ga me zeker niet omkleden voor eventuele reacties, ik ben wie ik ben.
1 keer stond k voor het rode licht in rijbroek (op fiets) en kwamen alle voetbaljongens die op verplaatsting speelden achter mij staan met hun wagens (stuk of 4)

toen zijn ze beginnen fluiten en toetoeren, echt STOM...

maar vaak zie je me niet in rijbroek maar in oude versleten broek met de pijpen in mijn groen eagles regenlaarzen, BR vest die me wat te groot is vol modder en de meest afschuwelijke muts...en als ikmet brommer ben zo'n open helm met klikkertje die beetje scheef staat...

ach, ik ben zo, mijn vriend heeft er mee leren leven en iedereen die me kent weet dat ik zo ben en niet zal veranderen Clown

en ja, ik voel me het gemakkelijkst in vuile broek en regenlaarzen Vork

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:14

Mij maakt het totaal niet uit of ik in rijkleding de winkel instap od niet.
Als ik blubber an mijn stalschoenen heb, dan stamp ik dat sowieso eerst af.
Met mijn normale schoenen doe ik dat ook, daarmee loop ik ook niet de winkel in.

Zo heb ik een jaar of 2 geleden eens gestaan, ik was op de fiets (nouja fiets nog steeds heb veder niks aanders aan vervoer Haha!) en op een hoek wachte ik op een vriendin omdat we elkaar daar kruisde, om vervolgens naar de paarden te gaan.
Sta ik daar 15 minuten met mijn thermoboots, iedereen zat me aan te gapen.

En dat terwijl die (ik vind dat) lelijke Uggs nu in zijn... Dat is toch ook 'normaal'.
Wij waren gewoon de trendsetters met onze thermoboots Tong uitsteken

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:15

ik werk in de paarden en ga 's avonds na het werk dus boodschappen doen IN MIJN RIJKLEREN. en dat boeit me dus totoaal niet, wat anderen er van denken. Ik trek dan ook altijd 's ochtends al mijn rijbroek aan, en die gaat 's avonds pas weer uit, ik ga me niet 10 x omkleden , echt niet. Ik ben 1 x met een collega in de middagpauze even snel naar de stad geraced, ze moest voor die zelfde avond nog nieuwe schoenen hebben. ! probllem... ze had de rijlaarzen nog aan. Daar waren ze in de schoenenwinkel minder blij mee, want ik stond daar een partijtje aan haar laarzen te sjorren terwijl zij met kruk en al door de winkel schoof, omdat ze niet uit wilden...
En daarna weer aan... 'eeuhm.. mevrouw, heeft u misschien 2 boterhamzakjes??' Bloos Haha! en dan flink stampen, want ja laarzentrekkers en -knecht hadden we natuurlijk NIET meegenomen.. Vork

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:20

Citaat:

Oke ik zal het anders formuleren,
Ik heb een hekel aan dat als mensen in hun paardenkleren over dorp lopen.
Natuurlijk geloof ik wel dat mensen "oudere" mensen [18 eo]
niet op dorp gaan lopen showen met: kijk ik rij paard.
Maar ik erger me echt dood aan van die meisjes die van de manege komen [of verzorgpaard, whatever] die bewust in dorp gaan lopen met hun rijkleding aan.
en als ze dan nog met zo'n groepje al giechelend de supermarkt ofzo binnengaan om maar genoeg aandacht te krijgen.

als ik van mijn paard kom [en direct doorga naar dorp] en ik heb echt verschrikkelijke haast, natuurlijk gebeurt het dan wel is dat ik in me rijkleding over straat moet, maar ik schaam me, ik weet zelf hoe ik ruik, en ik weet zeker dat de mensen dat om mij heen ook ruiken, en ik vind dat in een supermarkt of winkel gewoon niet prettig, helemaal als ik mijn "baggerschoenen" er nog bij aanheb.

Hoop dat het zo wat duidelijker is

Vind ik dus nergens op slaan.

Ik ben 15 *dus geen 18+* en soms moet ik naar mn verzorgpaarden en dan heb ik nog honger, en ik fiets toch door dorp dus dan koop ik even snel een broodje. Ja met mn paardrijkleren aan.

Wil ik dan ook aandacht!?

Willen bouwvakkers soms ook aandacht? die lopen toch ook in hun overall door dorp..

Sorry hoor maar jij hebt echt vooroordelen zo.

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:26

Ilkkah schreef:
Misschien omdat je zo lekker ruikt?!

Ik heb zelf zo'n hekel aan mensen die expres met hun paardenkleren over straat gaan lopen van te laten zien van: "kijk ik rij paard tof he?!"
Als ik zelf naar dorp ga kleed ik me altijd even om.
1 omdat mijn kleren naar paarden ruiken en 2 omdat ze vies zijn.

Ik kijk iig nooit naar mensen met paardenkleren aan, puur omdat ik ze niet de aandacht wil geven die ze willen....

IDD Hier kan ik me helemaal in vinden. Je bent toch vies als je van de paarden afkomt? Misschien vind je het zelf niet vies, ik bedoel ja kan ik me wat bij voorstellen, maar je ruikt toch naar paard en voor mensen die daar niets mee hebben is dat echt heel smerig hoor. En die mensen die expres de hele dag in paardrijkleren lopen, zo van kijk mij... idd die moet ik ook niet... alsjeblieft hee, het is toch niet zo´n moeite om je even om te kleden.. Ik bedoel als je vanuit stal nog even gauw een boodschapje bij de supermarkt moet halen okee, maar zelfs dat doe ik niet graag. Liever eerst even naar huis, en dan stap ik ook meteen onder de douche... dan ruik en voel je je weer lekker schoon en dan op mijn gemakje boodschappen doen. Want ik geloof ook dat er in je rijkleren meer naar je gekeken wordt, alleen dus niet op een positieve manier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:44

@Ilkkah: Wat heb jij een vreemd beeld van mensen in paardrijkleren zeg. Verward
Als ik een druk leventje heb en de hele dag van hot naar her moet ga ik toch niet voor elke gelegenheid andere kleding aantrekken? Dat heeft niks te maken met aandacht trekken, maar met gemakzucht.

Jij gaat misschien een uurtje paardje rijden en daarna thuis andere dingen doen, maar er zijn ook mensen die 2 of 3 keer naar stal gaan omdat ze daar hun verplichtingen hebben. Je kunt van die mensen niet verwachten dat ze zich aan mensen zoals jij gaan aanpassen, omdat ze zouden stinken. Daarbij zie ik ook vaak genoeg jongens in voetbal of hockey kleren lopen, die stinken dan toch ook naar zweet? Verward

Mij interesseert het niet hoe iemand er over denkt als ik dat doe, ik maak het leven voor mezelf teminste niet moeilijker dan dat het al is.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:45

xtwisterx schreef:
@Ilkkah: Wat heb jij een vreemd beeld van mensen in paardrijkleren zeg. Verward
Als ik een druk leventje heb en de hele dag van hot naar her moet ga ik toch niet voor elke gelegenheid andere kleding aantrekken? Dat heeft niks te maken met aandacht trekken, maar met gemakzucht.

Jij gaat misschien een uurtje paardje rijden en daarna thuis andere dingen doen, maar er zijn ook mensen die 2 of 3 keer naar stal gaan omdat ze daar hun verplichtingen hebben. Je kunt van die mensen niet verwachten dat ze zich aan mensen zoals jij gaan aanpassen, omdat ze zouden stinken. Daarbij zie ik ook vaak genoeg jongens in voetbal of hockey kleren lopen, die stinken dan toch ook naar zweet? Verward

Mij interesseert het niet hoe iemand er over denkt als ik dat doe, ik maak het leven voor mezelf teminste niet moeilijker dan dat het al is.

Lees mijn reactie op Karin eens, dan begrijp je het wsl wel

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:51

Ilkkah schreef:
Lees mijn reactie op Karin eens, dan begrijp je het wsl wel

Wees maar niet bang, dat heb ik heus gedaan.

Nog even een toevoeging: Jij kunt niet van een afstandje oordelen of iemand (of dat nou 18- of 18+ is) net van zijn paard komt en haast heeft of dat diegene de rijbroek 's morgens voor de lol uit de kast trekt. En die giechelende meisjes die jij beschrijft kunnen net zo goed op een andere sport zitten. Het lijkt er op dat jij je schaamt voor je "soortgenoten".

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:52

Bij mij hetzelfde als bij Twister; ik heb het niet aan tijd om me steeds maar weer te gaan verkleden. De winkel ligt op de route van de paarden, dus daar loop ik vrolijk mijn boodschapjes te doen in mijn stinkende, modderige outfit Tong uitsteken
Als anderen zich aan mijn kleding storen, is dat hun probleem.

Soms als ik een beetje lui ben en 's aonds laat nog in mn kloffie loop, krijg ik wel eens moppers van mijn vriend. Maar daar kan ik op zich wel in komen; erg charmant staat het natuurlijk niet... Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:53

Mn pony's staan thuis dus echt vaak ga ik niet ergens anders heen in mn paardrijkleren. Ik ben ook weleens nog in mn halve wedstrijdoutfit de supermarkt ingegaan haha ik zou meegaan met mn moeder maar had echt geen zin om me om te kleden. Maar mensen kijken misschien wel een beetje maar dat maakt me niets uit eigenlijk, ik let er niet zo op Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:57

Heb ik ondertussen echt scheit aan.
Als ik met een jeep het parkeerterrein op kom kijken ze meestal al, zo'n meisje met zo'n bak. Of ik nou rijkleren aan heb of niet. Dus dat maakt niet uit, en ik ga echt niet op en neer naar huis rijden om om te douche en om te kleden.

Heb ook een keer gehad dat ik na een wedstrijd, net voor sluitingstijd nog even wat op moest halen. Witte rijbroek die vies was, sokken tot mijn kniën, haren in knot... die mensen keken echt of ik van mars kwam Clown