Kostgeld - vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:39

Typisch, ik ben toevallig ook in onderhandeling met mijn ouders hierover Lachen
ik vind het betalen van kostgeld als je boven de 18 bent en fulltime werkt niets anders dan normaal.
Net zo normaal als dat je je eigen rekeningen betaalt voor je eigen hobbies en uitgaan e.d. ( en da's naar mijn idee dus niet 'redelijk' of 'aardig' maar gewoon 'normaal' en logisch).
Ongeacht of je ouders dit voor jou nu wel of niet makkelijk (zouden) kunnen betalen.
Als je minder werkt/verdient kun je hetzelfde % betalen, dan betaal je absoluut gezien dus minder maar relatief net zoveel ( duh..)

Ik ga rond de 15% van mijn loon betalen waarschijnlijk.
Da's dan dus voor mijn eten, het wassen van mijn kleding, een deel van de telefoon/i-net rekening, dat soort zaken.
Ik betaal verder alles zelf ( deed ik al) : verzekeringen, auto die komt volgende maand, abonnementen, paarden in de breedste zin van het woord, kleding, uitgaan etc.
Ook ik hoop de komende maanden die ik nog thuis woon lekker te kunnen sparen Lachen da's toch wel een groot voordeel van thuis wonen en lekker verdienen.. zou haast nog een paar jaar blijven hangen op deze manier.. Haha!

Het argument van niet betalen 'omdat je ouders immers zelf kinderen wilden' etc. vind ik geen argument.. Verward
Betekent dit dan dat je tot je 70-ste ( b.w.s.p.!) op hun kosten mag/kunt blijven teren, terwijl je zelf gewoon je eigen inkomen hebt..??
Hier komt wel bij dat ikzelf graag onafhankelijk wil zijn, zo veel als mogelijk, maar dit is persoonlijk natuurlijk. Hoewel het imo een soort 'natuurlijke' ontwikkeling is, maar goed.
Waar houd de plicht van de ouders dan op..??
met een beetje geluk blijf je kind van je ouders tot je 50-ste of langer Verward

Kijk, toen ik studeerde betaalde ik ook minder ( sowieso geen kostgeld), hoewel ik er naast werkte 4 jaar lang. Maar als ik dan nog meer was gaan werken, was dat wellicht ten koste gegaan van de studie.

leuk item!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:39

Ik vind 600 pieken per maand een goed bedrag. dat betaalde ik ook. Je eet voor minimaal 350 pieken per maand. Gas water licht telefoon en andersoortige algemene rekeningen: zeker 100 piek per maand. Die overige 150 gulden zijn bijdrage in gebruik van alle faciliteiten in en rond het huis (ook auto ofzo).

Ik betaalde 300 gulden, maar deed vaak boodschappen of gooide de tank vol......Ik kwam zeker aan de 600 pieken per maand.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 04:01

he hallo
Het zal wel vreemd klinken hoor (ben een verwend nest).
Ik hoef ook helemaal niks te betalen ik krijg geld van mijn moeder, ik zit op een particuliere school en heb daarnaast geen tijd om te werken, ik doe vaak wel dingen voor onze zaak.(ik krijg het niet voor niks hoor)
Ik krijg 2000 per maand, daarvan moet ik 1 paard betalen, uitgaan, kleding, auto, de hoefsmid.
Ik heb ook een veulen, ik betaal hem de ene maand en de andere mijn moeder, en soms betaal ik ze ook samen, dat ligt eraan hoe de uitgaven die maand zijn.
groetjes

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:48

Hihi kojack, wat een grappige reactie van jou. Ik hoop alleen niet dat mensen je nu gaan bekritiseren. JE bent wel een beetje verwend ja, en dat erken je zelf ook. MAar dat is niet zo erg hoor. Daar wordt niet ieder mens slechter van). Uiteraard moet het niet zo zijn dat ouders je altijd moeten blijven onderhouden. MAar bij kostgeld betalen krijg ik altijd zo'n bijsmaak van "en als je 18 geworden moet je het huis uit", want die ouders heb je namelijk ook.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 12:36

Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je kostgeld betaalt, helemaal als je zelf al verdient. Bovendien is het ook een goede voorbereiding op "later", als je zelfstandig woont.
Ik vind zelf dat ik nog niet zoveel betaal (f150,- p.m. + bijdrage aan tel.rekening), maar ik zit dan ook nog op school. M'n paardjes betaal ik ook zelf. Ik zou opzich wel meer willen betalen, maar heb het gewoon niet. Daarom kook ik 4x per week, en maak ik het huis 2x per week helemaal schoon. Betalen in natura zeg maar.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:44

ik werk fulltime ben 19jaar,en hoef geen kostgeld te betalen.
wel betaal ik mijn eigen rekeningen,ziekenfonds,alles van ponny,telefoonrekeing,eigen kleding.
m,n ouders vonden het niet nodig,ze zeiden spaar maar voor je toekomst,is veel belangerijker,en ach ja zo vaak ben ik toch niet thuis.
af en toe word er wel wat in m,n moeders portomonee geschoven,oh zegt ze dan ik heb toch minder uitgegeven dan ik dacht. Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:54

he hallo
maar het is ook niet zo dat ik niks ervoor hoef te doen hoor.
ik help in het huishouden enz, doe voor de zaak dingentjes.
en het is goedkoper voor mijn moeder als ze alles zou moeten betalen toch?
met die school kan ik er echt geen werk bij doen
nou groetjes

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 13:56

Ik werk al vanaf mijn 15de(jaja ben dom school niet afgemaakt)maar heb nooit kostgeld betaald aan mijn moeder.
Komt ook omdat ik al vanaf mij 17,5 samenwoon,het ging gewoon zo snel dat ze het niet eens heeft kunnen vragen(hihi).
Ik ben ook niet het huis uitgegaan omdat mijn moeder mij eruit wou hebben ofzo,ben er gewoon ingerold bij mijn vriend.
Ben nu bijna 19 en woon dus al anderhalfjaar samen,en weet dat er gewoon heel veel kosten zijn.
Ik vind het ook niet geld als je kostgeld moet betalen en 400,- is echt niet veel,ga maar eens vor zn bedrag op jezelf wonen en dan nog wassen en alle huishoudelijke dingen erbij doen,dna weet je dat 400', niet veel is Haha!

En dat je kleren en telefoons en paarde zelf meot betalen dat vind ik niet raar,telefoons en paarden zijn toch eigenlijk luxe en als je er zelf voor kan betalen vind ik dat logisch Haha!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 14:33

Ik ben van mening dat als je full time werkt, je ook kostgeld moet betalen.
Al is het alleen maar om te leren dat als je op jezelf gaat, je rekening moet houden met de vaste lasten. Zelf heb ik altijd 20% van mijn salaris aan kostgeld betaald, ondanks dat het niet hoefde. Mijn ouders zette dit (achteraf gezien) voor mij opzij, zodat ik wat extra`s had toen ik op mijzelf ging wonen. Als ik hier opmerkingen lees zo van, je ouders kiezen toch voor kinderen, dan krijg ik daar een beetje nare smaak van in mijn mond. Als je als kind (dat blijf je voor je ouders altijd) het huis uit bent en je komt in de problemen, dan zeggen je ouders ook niet, ja daaaag jij koos er toch voor om het huis uit te gaan. Ik ga mijn kinderen ook laten betalen als zij werken want voor niets gaat de zon op. Zelfs nu kunnen mijn kinderen bepaalde privilege`s verdienen door het doen van extra klusjes. Een kind word daar niet slechter van en voor de ontwikkeling van het kind kan het ook geen kwaad.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:09

mm ik heb ff zitten denken om hier antwoordt op te geven.
Ik heb daarom ook alle berichtjes gelezen en kom tot de conclusie dat ik toch niet de engige ben die GEEn kostgeld hoeft te betalen.
Meestal houd ik mijn mond daarover omdat de meeste dan denken dat ik een verwend nest ben ofzo.
Ik ben 26, heb een fulltime baan en hoef dus geen kostgeld te betalen.
Mijn ouders vinden ook dat ik beter kan sparen voor later als ik op mezelf ga wonen.
Verder betaal ik wel gewoon alles zelf zoals , verzekeringen, auto, paarden etc etc.
Persoonlijk vind ik 3 a 4 honder gulden wel veel in de maand.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 10-01-02 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:10

Ik ben nu 22, werk full-time, woon bij mijn vader en betaal geen kostgeld. Natuurlijk moet ik verder alle dingen zelf betalen, dat is niet meer dan normaal en ik zou niet anders willen. Ik heb het er wel met mijn vader overgehad, ik voelde me er namelijk wel wat vreemd over. Mijn vader vind dat ik verder moest sparen, zodat ik over een aantal jaar (nu dus) een huis kon kopen en het kon inrichten. Ik heb het ondertussen meer dan een half jaar geleden gekocht, maar aangezien er zoveel opgeknapt moet worden woon ik nog steeds bij mijn vader.
Ik koop af en toe eens iets lekkers, haal een flinke kar boodschappen en help met het huishouden en de paarden doen we samen.
Zo helpen we elkaar, hij blij, ik blij!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:35

Cowgirl schreef:
mm ik heb ff zitten denken om hier antwoordt op te geven.
Ik heb daarom ook alle berichtjes gelezen en kom tot de conclusie dat ik toch niet de engige ben die GEEn kostgeld hoeft te betalen.
Meestal houd ik mijn mond daarover omdat de meeste dan denken dat ik een verwend nest ben ofzo.
Ik ben 27, heb een fulltime baan en hoef dus geen kostgeld te betalen.
Mijn ouders vinden ook dat ik beter kan sparen voor later als ik op mezelf ga wonen.
Verder betaal ik wel gewoon alles zelf zoals , verzekeringen, auto, paarden etc etc.
Persoonlijk vind ik 3 a 4 honder gulden wel veel in de maand.

Voor later, later nu NU!! Je bent 27. Dat lijkt me al een beetje oud om het huis te verlaten. Maar ik weet natuurlijk niet wat de reden ervoor is. Misschien ben je zelf langdurig ziek, of je ouders, of zijn er andere omstandigheden, waardoor je niet het huis al uit bent.

Het feit dat je 3 a 4 honderd gulden veel vind, geeft mij de indruk dat je nog niet veel benul hebt hoe het werkt en hoe het is om je eigen broek moet ophouden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 00:22

kaj schreef:
Ik betaal verder ook alles zelf maar dat heeft er toch niets mee te maken?

Je ouders betalen de huur/hypotheek, ze betalen gas/licht/water, er moeten meer boodschappen gehaald worden.....

Het is in sommige gevallen zelfs zo dat de huursubsidie weg valt als jij gaat werken.
Ligt er natuurlijk aan of je ouders huursubsidie betalen maar toch.

Ik ben 22, ik verdien leuk en ik vind het niet meer dan normaal dat ik ook wat bijdraag.
Dit staat niet in verhouding tot wat ik zelf kwijt zou zijn als ik op mezelf zou wonen.

Dat je je paard en kleding zelf betaald vind ik ook heel normaal.
Het zijn toch jouw kosten.

Misschien ben ik dan ouderwets of zo maar ik vind het echt schandalig als je het teveel vind om je ouders een paar honderd gulden kostgeld te betalen.

Als je het niet kan betalen is het iets anders. Tijdens mijn studie (die ik overigens wel zelf betaald heb) kon ik het echt niet missen. Toen heb ik ook niets betaald.

Maar zogauw ik mijn eerste echte baan had ben ik dit bedrag gaan betalen.
En zoveel is het niet.....

Laat ik het dan zo zeggen, want blijkbaar ben ik dan schandalig. Ik hoef het niet te betalen, want mijn ouders vinden het niet nodig. Ze verdienen genoeg. En dat zijn niet mijn woorden, maar die van m'n ouders.

En een beetje vreemd om iemand z'n gedrag of dergelijke gelijk schandalig te noemen vanuit een klein stukje tekst. Sorry, maar daar kan ik een beetje boos over worden. Om die conclusie zomaar te trekken, dat vind ik schandalig. Informeer eerst verder voordat je uitspraken doet.

Ik wil niet als een bitch overkomen, er zijn hier veel dingen gezegd op Bokt, maar dit is eigenlijk het eerste ding waarover ik me echt aangevallen voel. Niemand zegt zomaar dat ik me schandalig gedraag tegenover m'n ouders omdat ik niks verder betaal thuis. Die keuze is gemaakt door m'n ouders, dus daar heeft m'n gedrag/keuze niks mee te maken.

Dit is niet om aanvallerig te gaan doen ofzo... Ik moest dit even kwijt, voordat er een heel verkeerd beeld gecreëerd word door iemand die mijn situatie niet eens kent.

Sorry, ik hou al op, ik voel me te erg aangevallen op dit punt om een 'normale' reactie neer te zetten......

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 00:36

Tsja, ik heb zelf nooit kostgeld betaald, maar ik woonde dan ook op mijn 17e "op mezelf". (Ben nu 29). Vanaf die tijd verdiende ik ook mijn eigen kostje, zonder dat ik extra geld kreeg van mijn ouders. Mijn vader heeft wel mijn instructeursopleiding (auto) betaald, maar verder heb ik nooit iets gehad. Mijn rijbewijzen bijvoorbeeld heb ik gewoon zelf bekostigd.

Ik vind het dan ook heel normaal dat je kostgeld betaalt als je nog thuis woont. Het is imo helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je ouders je onderhoud betalen en het lijkt mij een goede manier om de waarde van het geld te leren kennen. Veel thuiswonenden, in mijn omgeving althans, lijken er gewoon geen besef van te hebben wat alles kost en ze kunnen vaak niet begrijpen dat ik me niet zomaar alles kan permiteren. (Geldt natuurlijk niet voor iedere thuiswonende, hè.)
Ik geef toe dat ik wel eens een beetje jaloers kan zijn op mensen die alles voor mijn gevoel zo makkelijk krijgen. En het was wel fijn geweest als ik de kans had gehad om zoveel te sparen.
Maar ja, het is zeker zo fijn om te kunnen zeggen dat ik overal zelf voor gewerkt heb! *LOL*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 00:40

Nou de waarde van geld heb ik wel leren kennen hoor, ik heb een faillissement meegemaakt en ruim 4 a 5 maanden zonder geld geleefd en dan ook echt helemaal zonder.

Het is dat ik thuis woonde en dat ik daar toen niks hoefde te betalen en dat ik zo'n lieve vriend heb, die me overal mee naar toe sleepte om me uit de put te houden...

Dus wat dat betreft weet ik prima wat de waarde van geld is, ik heb zelfs een poos geen geld uit kunnen geven omdat ik niet meer wist hoe dat te doen... Ik hab zo lang zonder gezeten, dat ik spontaan niks kon vinden om geld aan uit te geven, echt raar is dat...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 01:06

Oei, Mayo, da's wel een heel harde manier om achter de waarde te komen. Huilen
Maar ik zei ook al dat dat natuurlijk niet voor iedere thuiswonende geldt. Haha!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 08:47

Ik heb vroeger thuis ook nooit kostgeld betaald, mijn ouders vonden dat niet nodig. Ik heb wel vanaf mijn 16de mijn pony's en paarden zelf betaald en natuurlijk ook verdere kosten die je maakt voor uitgaan, kleding, auto enz.

Ik voel me daar echt niet schuldig over, dit was de beslissing van mijn ouders en ik waardeer dat vandaag de dag nog steeds.

Zeker als je bedenkt dat ik een aantal jaren geleden mijn ouders in huis heb genomen, om ze een bejaardentehuis te besparen.
Wij hebben het achterhuis van de boerderij om laten bouwen tot seniorenwoning, zodat ze daar nog een aantal jaren zouden kunnen wonen.
Helaas heeft dat voor mijn vader niet lang mogen duren, daar hij plotseling stierf.
Mijn moeder woont nog steeds bij ons en heeft helaas een vorm van Alzheimer, zodat ze geestelijk steeds verder achteruit gaat.
De zorg voor haar wordt dus steeds zwaarder en ik zal dus proberen zolang mogelijk voor haar te zorgen.

Dit is dus een omgekeerde situatie geworden en over kosten gesproken, mijn moeder betaald dus geen huur, alleen gas/water/telefoon/electra/verzekering en dat soort onkosten.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 08:55

Dan is de boodschap destijds goed bij je over gekomen Geral. Wel eens iemand tegen je gezegd dat je ontzettend GOED in elkaar zit. Bij deze dan *LOL*

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 09:18

Greetje bedankt, maar dat is wel een beetje teveel eer denk ik.

De situatie is gewoon zo ontstaan en niemand weet hoe het leven verloopt, dus denk ik dat niemand kan en mag oordelen of je nu wel of niet kostgeld moet betalen.

Het is echt niet zo dat ik daarom mijn ouders in huis nam, eerder nog omdat ik ze niet in een bejaardentehuis zag zitten, zeker niet met de huisdieren van mijn moeder.

Maar nogmaals bedankt, het is wel eens goed om een compliment te krijgen, want soms heb ik het gevoel dat je het in ogen van anderen niet goed kan doen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:29

Mayo:

Volgens mij heb ik geen namen genoemd!
Ik bedoel in het algemeen.

En ik heb ook niet gezegd dat ik het schandalig vind als je geen kostgeld betaald! Ik zei dat ik het schandalig vind als je het teveel vind om je ouders wat te betalen.
Een heel verschil dus...

Tijdens mijn studie heb ik ook niets betaald, ik had daar geen geld voor. Maar nu ik het kan betalen doe ik dat.
Als jouw ouders dat absoluut niet willen tja dan betaal je niets, maar ik neem aan dat je het niet teveel zou vinden als ze wel om een bijdrage vroegen?!

Ik heb het dus niet over jou, maar meer in het algemeen, ook bedoel ik dit niet persoonlijk maar ik vind dat het bij veel mensen als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat je ouders voor alles op moeten draaien.

Tuurlijk is het goed om te sparen. Dat doe ik ook! Maar naast die tweehonderdvijftig gulden per maand hou ik genoeg over hoor.

Dus het spijt me als je je aangevallen voelt want ik heb het niet persoonlijk bedoeld.

Maar ik blijf erbij dat je dat in principe voor je ouders over moet hebben.
Het kan heel goed dat jij dat op een andere manier laat blijken. Ik las hier al enkele voorbeelden van.

Maar in het algemeen genomen vind ik het niet meer dan normaal dat als je fulltime werkt ook bijdraagt in de kosten.

Nog één ding: ik word er niet graag van beschuldigd dat ik niet goed lees!
Ten eerste heb ik alles gelezen. En ten tweede heb ik niet op iemand gereageerd maar gewoon mijn mening neer gezet. Net als jij, net als iedereen.

Als ik op jou persoonlijk gereageerd had, had je het recht om dat te zeggen, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken.
Daar kan ik niets aan doen, het is mijn mening.
Ik val jou niet aan op jouw mening dus ik mag toch verwachten dat jij dit ook niet doet bij mij.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:30

Ik vind het eigenlijk ook een beetje onhebbelijk om te vinden dat iedereen maar op zijn 27e op zichzelf zou moeten wonen. Wie bepaalt dat namelijk? Ik ben ook pas op mijn 27e op mezelf gaan wonen. En toen verhuurde ik een kamer aan iemand, waarmee ik verder alles samen mee deed. Zij had ook een paard. Omdat we allebei slechts blanke alleenstaanden waren, hadden we geen recht op een huurhuisje voor f 400,- in de maand (over 10 jaar zouden we misschien in aanmerking komen. En dan kwam het er al snel op neer dat je een eenpersoons flat zouden moeten huren voor minstens f 800,- in de maand, en dan had je eigenlijk nog geen ruimte. Zonde van het geld. Ik heb dus een huis gekocht op mijn 27e. Zo zat dat dus. En voor die tijd ben ik lekker bij pa en ma blijven wonen. Ik kon goed met mijn ouders overweg, ik had een fulltime baan, 's avonds als ik thuis kwam had ma het eten op tafel en kon ik samen met hen meeeten (want ik zou toch niet voor mezelf alleen koken, daar voel ik absoluut niets voor) en nog wat kletsen. Het was goedkoper bij hen, dus ik kon sparen. Daarna ging ik naar mijn paard, dat ik nooit had kunnen onderhouden als ik in die tijd alles zelf moest doen. Als ik op mijn 22e op mezelf was gaan wonen, had ik NIKS gehad, als hard werken en 's avonds thuis op de bank. Ik pas voor zo'n leven. Als je geen keus hebt, dan is het anders. MAar ik had gelukkig wel een keus. En mijn vriend komt overigens uit exact dezelfde situatie als ik. Zijn moeder doet gewoon alles voor haar kinderen en ze vindt het prachtig als ze met haar thuis mee eten. En van kostgeld betalen is geen sprake, hoewel ze er helemaal niet zo breed bij zitten. Dat mijn verhaal sommige mensen ietwat benijdenswaardig vinden kan ik heel goed inkomen. MAar het zou wel belachelijk zijn als iemand mij hierom veroordeelde.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:15

kaj schreef:
Mayo:

Volgens mij heb ik geen namen genoemd!
Ik bedoel in het algemeen.

En ik heb ook niet gezegd dat ik het schandalig vind als je geen kostgeld betaald! Ik zei dat ik het schandalig vind als je het teveel vind om je ouders wat te betalen.
Een heel verschil dus...

Tijdens mijn studie heb ik ook niets betaald, ik had daar geen geld voor. Maar nu ik het kan betalen doe ik dat.
Als jouw ouders dat absoluut niet willen tja dan betaal je niets, maar ik neem aan dat je het niet teveel zou vinden als ze wel om een bijdrage vroegen?!

Ik heb het dus niet over jou, maar meer in het algemeen, ook bedoel ik dit niet persoonlijk maar ik vind dat het bij veel mensen als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat je ouders voor alles op moeten draaien.

Tuurlijk is het goed om te sparen. Dat doe ik ook! Maar naast die tweehonderdvijftig gulden per maand hou ik genoeg over hoor.

Dus het spijt me als je je aangevallen voelt want ik heb het niet persoonlijk bedoeld.

Maar ik blijf erbij dat je dat in principe voor je ouders over moet hebben.
Het kan heel goed dat jij dat op een andere manier laat blijken. Ik las hier al enkele voorbeelden van.

Maar in het algemeen genomen vind ik het niet meer dan normaal dat als je fulltime werkt ook bijdraagt in de kosten.

Nog één ding: ik word er niet graag van beschuldigd dat ik niet goed lees!
Ten eerste heb ik alles gelezen. En ten tweede heb ik niet op iemand gereageerd maar gewoon mijn mening neer gezet. Net als jij, net als iedereen.

Als ik op jou persoonlijk gereageerd had, had je het recht om dat te zeggen, maar jij voelt je blijkbaar aangesproken.
Daar kan ik niets aan doen, het is mijn mening.
Ik val jou niet aan op jouw mening dus ik mag toch verwachten dat jij dit ook niet doet bij mij.

Kaj, sorry als ik het me persoonlijk aantrok, maar de reactie was direct na die van mij, dus ik dacht dat het specifiek op mij bedoeld was.

Ik voelde me aangesproken omdat ik dacht dat jij had bedacht dat ik het teveel zou vinden om m'n ouders een bijdrage te betalen. Dus ik voelde me misschien onterecht op m'n teentjes getrapt, maar op dat moment voelde ik me flink beledigd.

Sorry daarvoor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:30

Ik vind het een erg zielige vertoning van Prima om zich zo uit te geven over iemand.
Ik heb mijn leeftijd verkeerd getypt(sorry ik wordt oud Haha! ) ik ben 26.
Mijn vriendin is vorig jaar pas op d''r zelf gaan wonen en die is 2 jaar ouder dan ik.
Ik zie echt de schande er niet van in hoor.
En ik ben gewoon gezond hoor!!!!!!!!
Ik vidn dat je je maar met je eigenb leven moet bemoeien en niet met dat van een ander.
Als ik bij mijn ouders blijf tot ik 40 ben moet ik dat zelf weten niet waar.
En daarnaast wel eens uitegrekend wat iemand kwijt is die ALLEEN gaat wonen, nou ik toevallig wel.
Dus stel ik het nog ff uit zodat ik nog eens wat van de wereld kan zien. kan je zeker niet he op vakantie gaan!
en alleen is ook maar alleen!
Ik had al een pest dag dus nu nog meer Extreme duivel

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:38

Ach Cowgirl niets van aantrekken hoor, hier huppelen er ook nog 2 van boven de twintig rond. Helemaal geen probleem en ook wel gezellig, zal ze missen als ze het huis uit zijn. Geluukig is er ook nog eentje van 16 dus die blijft ook nog wel een poosje *LOL*

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:44

Ach ja, en zo bekijken we het allemaal vanuit ons eigen perspectief...

Ik weet zeker dat als ik thuis had kunnen blijven wonen, met of zonder kostgeld, ik dat ook gedaan had. En als mijn ouders me meer financiële steun geboden hadden had ik het ook aangenomen. Neemt niet weg dat ik dat nu nou eenmaal niet gehad heb en dat ik daar soms best moeite mee heb.

Maar dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ik het een ander misgun!
Ik bedoel alleen maar dat ik het niet zomaar vanzelfsprekend vind dat ouders hun kind zo helpen, en dat ik vind dat enkelen in mijn eigen omgeving daar wel erg makkelijk over denken.

Mijn vriendenkring is echter heel gevarieerd wat "rijkdom" betreft, hoor. Zolang we respect hebben voor elkaar is er niks aan de hand, toch? Lachen