man maakt jas van zijn moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Re: man maakt jas van zijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:45

Ik las het ook net in de krant, verschrikkelijk. Deze man heeft dringend hulp nodig, volgens mij ben je dan echt ziek.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:49

tja, als je stapelgek bent en een spychose had...

maar daarom verdient die man niet levenslang of de doodstraf...medicatie en in en goed en veilig thuis ondebrengen lijkt me een betere oplossing voor dit soort mensen

het is daarom niet minder afschuwelijk.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:51

die is dus echt niet wijs. dacht eerst al: je hebt het vast vrkeerd gehoord, maar is weer iets van silence of the lambs. Maar ik begrijp dat het dus echt is gebeurt!
Krankzinnig!!!!

Straks toch nog maar even de krant doorlezen!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:54

Wat een ongelooflijk smerig karweitje moet dat ook zijn geweest. Je moet toch wel helemaal verknipt zijn om zoiets te doen zeg. Als je iemand neersteekt of doodschiet is het al walgelijk, maar als je het slachtoffer dan ook helemaal gaan versnijden en nog erger; de huid dragen.
Ook vreemd dat ie nu pas zo'n gestoorde daad doet, het kan niet anders dan dat die man al eerder zulke ideeen had. Misselijk

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:58

Acilon schreef:
tja, als je stapelgek bent en een spychose had...

maar daarom verdient die man niet levenslang of de doodstraf...medicatie en in en goed en veilig thuis ondebrengen lijkt me een betere oplossing voor dit soort mensen

het is daarom niet minder afschuwelijk.

Helemaal mee eens. Ik denk niet dat deze man er wat aan kon doen. Als je echt een psychose hebt weet je echt niet meer wat je doet..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:16

Ik heb eerlijk gezegd medelijden met die man. Hij is helemaal geen monster of slechterik, hij is psychisch ziek. Ik heb onlangs een eindwerk van schizofrenie afgemaakt, en ben ook in contact gekomen met enkele schizofrenen en familieleden. En het is heel raar als je het zelf nooit hebt meegemaakt, maar die mensen geloofden de gekste dingen. Een vrouw bv dat haar man Hitler was, en ze was dan ook echt doodsbang van hem. Een andere vrouw vertelde dat haar moeder vroeger dacht dat zij het kind van de duivel was, en toen ze 4 jaar was heeft haar moeder haar zo hard geslagen dat ze er bijna was geweest, was haar vader niet tussenbeide gekomen. Mensen met psychoses doen het niet expres, zij hebben zo een ingewikkelde gedachtengang, ze weten niet wat nu echt is en wat fictie. Zo iemand moet niet harder gestrafd worden, zo iemand moet geholpen worden, want ik ben er zeker van dat als deze man ooit genezen kan worden hij een heel ander persoon is en verschrikkelijk berouw zou hebben over wat hij heeft gedaan.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:28

Ik ben tegen de doodstraf, maar deze man mag wat mij betreft de rest van zijn leven een inrichting in. Hij is ontzettend ziek en zo iemand genezen is heel moeilijk.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:02

caranthir schreef:
Ik ben tegen de doodstraf, maar deze man mag wat mij betreft de rest van zijn leven een inrichting in. Hij is ontzettend ziek en zo iemand genezen is heel moeilijk.

En dus probeer je het niet eens en laat je hem maar sterven? Lekker makkelijk. Laten we dan ook alle mensen met aids preventief een spuitje geven, die zijn ook niet te genezen. Of alle mensen met kanker, ja is ook moeilijk te genezen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:47

MaryKate schreef:
En dus probeer je het niet eens en laat je hem maar sterven? Lekker makkelijk. Laten we dan ook alle mensen met aids preventief een spuitje geven, die zijn ook niet te genezen. Of alle mensen met kanker, ja is ook moeilijk te genezen.

je haalt de woorden uit mn mond!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:08

Omg Scheve mond

Kan me wel vinden in wat xKatleentjex zegt, maar het blijft echt verschrikkelijk Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:12

Walgelijk... vreselijk dat er ziektes (ofwel hersenaandoeningen) zijn waar mensen dergelijke dingen van kunnen gaan doen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:21

Dacht ook meteen aan Silence of the Lambs, en zoiets gebeurt alleen in films.
Die man moet beschermt worden tegen zich zelf.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:23

Ben eigenlijk erg benieuwd over wat er in zijn kop rondspookte ervoor, tijdens en nu erna...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:40

MaryKate schreef:
caranthir schreef:

Ze zegt niet dat hij dood moet, ze zegt dat hij wat haar betreft zijn leven lang in een inrichting mag blijven. Klein verschilletje Knipoog

Ik ben het helemaal met XKatleentjeX eens... Zo iemand weet zelf helemaal niet wat hij gedaan heeft, en als hij het zou beseffen zou hij net zo walgen van zijn eigen daad als wij nu doen. Ergens is het voor hem te hopen dat hij het nooit zal beseffen want zie dan nog maar eens met jezelf te leven... Scheve mond

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:24

MaryKate schreef:
caranthir schreef:

Wat een idiote reactie weer. Ik zeg toch niet dat hij dood moet, er staat duidelijk dat ik tegen de doodstraf ben. En mensen met aids of kanker moorden niet vanwege hun ziekte, dus dat staat hier helemaal los van.
Beter kan ik het zo snel niet uitleggen, dus als je het nog niet snapt, pb me maar.

Elliot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:58

Ik hoorde dit verhaal vorige week al via een vriend van me die bij de politie zit en er foto's van gezien had. Was echt enorm smerig vertelde 'ie en ik kan me dat best voorstellen ja Nagelbijten / Gniffelen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:27

Carnavalspak .......... >;) Yeah right.
Wat moet dat vreselijk gestonken hebben zeg Misselijk
Wat ik me af vraag, die man moet toch wel verstand van zaken hebben gehad als ie een complete jas van zn moeder wist te maken.
Ik zou begod nie weten hoe ik moest beginnen, laat staan dat ik er een jas van kan breien. Ziek
Wat zullen de knoopjes geweest zijn??? Haar ogen of zoow Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:30

carola schreef:
Psychose of niet, als je dit doet ben je echt enorm ziek, en verdien je het om levenslang achter de tralies te zitten (of nog beter, de doodstraf). Zo iemand mag echt nooit meer in de maatschappij komen. Echt heel erg verschrikkelijk...

Inderdaad, voor zo'n daad moet je harder gestraft worden dan 'alleen maar'levenslang....
Wat heeft die man trouwens verder nog voor leven, denk niet dat de rest van z'n familie hem nog wil na het vermoorden van z'n moeder. Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen
Echt verschrikkelijk Verdrietig Er lopen wat zieke mensen rond in de wereld...

[Edit]
En dan zou hij misschien psychisch gek zijn, ok hij kan er verder niks aan doen maar toch, het idee is bizar.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:47

Echt wagelijk... Zo'n man is gewoon ziek in zijn hoofd...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:27

Mensen met psychoses beseffen op het moment van dergelijke daden niet waar ze precies mee bezig zijn, en wat de concequenties zijn. Pas later dat ze het wel inzien en vrezelijke spijt hebben. Je moet eens voorstellen..je 'hebt geen volle controle over wat je doet', later merk je de gevolgen van de daden... Vaak wortelen mensen jaren later nog met de acties die ze tijdens een psychose ondernomen hebben...
Zo iemand zou goede begeleiding moeten krijgen en goede medicijnen. Er zal ook vast het nodige aan vooraf gegaan zijn, maarja. De wachtlijsten in de (psychiatrische) zorg is niet bepaald kort te noemen. Pas als iemand een gevaar voor zichzelf of omgeving vormt, kan ie tijdelijk in een politiecel vast gezet worden, maar vaak is het dan te laat.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:48

MaryKate schreef:
caranthir schreef:

Belangrijk verschil is dat mensen met kanker of aids geen gevaar zijn voor de samenleving...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:00

Wat vreselijk toch dat iemand dat kan doen adhv een film. Ook wel een beetje jammer dat juist Silence of the Lambs wordt gebruikt. Ik vind dit namelijk echt een van de beste films die er gemaakt zijn!

Sjonge jonge....die man moet toch vreselijk in de war geweest zijn. Maarre...ik denk dat deze man in een inrichting wordt gestopt en hier nooit meer uitkomt mensen want dat durven ze echt niet aan hoor!
Ik hoop voor zijn moeder dat ze al dood was voordat hij deze afgrijselijke daad beging.
Ik heb het trouwens nog helemaal niet gezien ergens op tv ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:01

volgens mij is het een broodje aap...

hebben jullie Silence of the Lambs nooit gezien dan...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:03

Zep schreef:
volgens mij is het een broodje aap...

hebben jullie Silence of the Lambs nooit gezien dan...

in silence of the lambs wordt idd niet gevild. Volgens mij wel in Hannibal

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:06

Ja hoor, in silence of the lambs wel (een gezicht iig van een bewaker die hij op zijn eigen legt Nagelbijten / Gniffelen )

Ik vond dit op www.nu.nl

Omgebrachte vrouw blijkt ernstig verminkt

Uitgegeven: 18 februari 2005 14:15

VLAARDINGEN - De 76-jarige vrouw uit Vlaardingen die op 5 februari dood aangetroffen werd in haar woning, is na haar dood ernstig verminkt. Dit heeft het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag bekendgemaakt.

Over de aard van de verminkingen doet het OM geen nadere uitspraken. Jusititie wil ook de berichten die in het landelijk dagblad De Telegraaf stonden niet bevestigen. De krant schreef dat de vrouw gevild zou zijn.

De 42-jarige zoon van het slachtoffer werd aangehouden, omdat hij in verwarde toestand het verkeer in Vlaardingen aan het regelen was. Hij zei bij zijn aanhouding zijn moeder omgebracht te hebben. Bij een huiszoeking trof de politie het ontzielde lichaam van de vrouw an.

De verdachte is in hechtenis genomen en wordt nog steeds verhoord. Hij zal een uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek ondergaan. Sectie op het lichaam heeft uitgewezen dat het slachtoffer door harde slagen op haar hoofd om het leven is gekomen.