oma is inmiddels overleden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:44

veel sterkte!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 20:01

sterkte, ik wete enit veel te zeggen alleen dat ik je heel veel sterkte wens

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 01:13

nou, oma is inmiddels overleden....
Huilen
Maar het is wel beter zo, voor haar was dit niks.
Morgen gaan we bij haar kijken, ze ligt thuis.
Het eerste gedeelte is nu achter de rug, nu de rest nog.
Mijn moeder zei dat als je van mooi kan spreken was het heel erg goed gegaan, Al haar kinderen waren bij haar, en ze is rustig ingeslapen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik vind het echt tof.
Na dat ik afscheid van oma heb genomen is bij mij het moeilijkste gedeelte gedaan, hetgeen ik het meeste tegenop zag, of klinkt dit raar?
Ik besef nu ook niet echt hoor, dat ze er niet meer is, maar dat zal morgen wel komen als ik haar zie.
En ze heeft nog gezegd dat ze mij en dennis (mijn broer) zo lief vind Verdrietig
Op de een of andere manier lucht het wel op dat je het hier zo van je af kan schrijven.
nouja, dat was het even voor nu dan....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 09:07

sjemig, wat moet dat moeilijk zijn geweest zeg... van je verhaal krijg ik al traantjes in mijn ogen.
als je ooit je hart uit moet storten kan je altijd een pb sturen.

veel sterkte en kussies liselot

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 09:40

Snif, met natte oogjes Huilen . Ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze tijd....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:30

Veel sterkte hoor, en fijn dat ze haar dierbaren om haar heen had.
Nogmaals veel sterkte.

Tries_en_Faf

ze is echt dood nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 14:03

ik heb oma vandaag gezien, ze was heel mooi, maar vond het eerst wel eng om te kijken, maar ze ziet er nu uit zoals ze was voordag ze ziek werd.
zo raar, haar gezicht was heel mager geworden toen ze ziek was, maar nu is dat helemaal bijgetrokken.
Maar er staat zo'n koelding onder de kist, en als ie aanslaat dan schud die kist een beetje heen en weer en dan beweegt oma ook, en dat vond ik vreselijk om te zien.
weet je wat ze zei voordat ze de prik kreeg, tegen de huisarts? : 'je doet het toch wel goed he? anders trek ik je aan je oren' Precies oma zoals ze was....
Bedankt voor al jullie reacties.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:06

Wat dapper ergens toch voor haar. Maar wel een waardigere manier om te sterven dan langzaam aftakelen. Heel veel sterkte.

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:12

Veel sterkte de komende tijd en wat lief dat je oma nog zei dat ze jou en je broer zo lief vond! Dat zal je wel heel fijn gevonden hebben.
Goed van je dat je het hier fijn van je af kan schrijven, het is toch ook een 'rare' situatie voor je, en je kan altijd pb-en als je iets kwijt wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:18

Gecondoleerd! Wel fijn dat je oma er zo voor kon kiezen om op deze manier te sterven. Maar het blijft altijd moeilijk, hoe het ook gebeurt.

Heel veel sterkte en koester jullie herinneringen!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:54

Veel sterkte de komende periode.
Het is natuurlijk heel erg, maar wel fijn voor je oma dat het kon zoals ze wilde, en ze schijnbaar niet bang is geweest, getuige het feit dat ze nog grapjes maakte.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 16:02

Meid gecondoleerd. Je hebt het getroffen met zo'n oma. En de herinnering blijft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 16:22

Gecondoleerd met je Oma.

Mijn oma is 3 jaar geleden overleden. Ik moest toen ook afscheid nemen toen ze nog leefde, dat was echt ontzettend moeilijk.
Ik heb ook de hele tijd zitten huilen daar. En dan moet je weg geef je nog een laatste kus en is het voorbij.
Mijn oma overleed 3 dagen later en mijn ouders zeiden dat ik op het juiste moment afscheid genomen heb omdat ze er de dagen daarna erg slecht uitzag. Vreemd genoeg wist ik dat ze overleden was terwijl ik gewoon op mijn werk was, toen ik thuis kwam was het dus ook zo.
Ik ben ook niet meer geweest toen ze opgebaard lag, ik heb er ook geen spijt van want ik herrinner me oma zoals ze was toen ze nog leefde en heb ik niet zo''n beeld voor me dat ze in de kist lag.
Het afscheid nemen was bij mij ook het zwaarste hoor, de dagen daarna had ik er niet zoveel moeite mee, op de begrafenis wel maar dan zie ik al die mensen huilen en dan moet ik dus ook.
Na het overlijden viel de spanning in huis ook wat weg en konden we weer grapjes maken.

Sterkte op de begravenis/crematie

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 17:42

Gecondoleerd. Verdrietig
Ik heb 3 jaar geleden ook een achteroom verloren aan leverkanker. Hij woonde bij ons in de buurt en ik ging er dus vaak langs. Toen hij het bericht kreeg is alles heel snel gegaan. Een paar weken later lag hij al in het ziekenhuis. Hij was altijd heel fors, een kilo of 120 en toen in het ziekenhuis nog maar iets van 60 of 70. Dat was echt erg om te zien. Een week na mijn bezoek is hij gestorven, ik durfde hem niet zoveel in het ziekenhuis te bezoeken omdat het echt een klap voor me was om te zien hoe hij er toen uitzag. Later konden we hem nog een keer gaan bekijken, opgemaakt in pak, het was heel raar, maar mn achtertante (zijn vrouw) en ik hadden het er het moeilijkst mee... het was wel beter want om hem zo in het ziekenhuis te zien lijden was ook niet goed. Veel sterkte er nog mee meid!! Huilen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:15

Tjeetje meid.... gecondoleerd Verdrietig , veel sterkte en koester je herinneringen!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:16

gecondoleerd Verdrietig Veel sterkte ermee!

Amy