Goede boeken!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:32

er zijn zoveel leuke boeken, maar ik denk dat ik net als spirit van andere boeken hou als van jullie want ik ben "pas" 15, maar eehm het verotte leven van floortje bloem is goed, en het onzichtbare licht, en verder alle boeken van carry slee. Oh en Maanmeisje is ook heel erg goed, maarja ik denk dat jullie liever moeilijk snappende boeken zoeken maar anders misschien aanraders voor de jongere bokkers onder ons Verward

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:41

Ik vind ook Nicci French heel goed, vooral de Rode Kamer, dat is dus hun laatste.
Tillermans heb ik ook gelezen, vond ik ook goede boeken!

Van kinderboeken vind ik Wise Child en Juniper van Monica Furlong heel mooi, ik heb ze pas nog eens gelezen!

Enne, ff kijken, ik heb voor Engels ook Hound of the Baskervilles gelezen, tjsa, die ging wel, en the Mill stone, ofzoiets, die was ook best mooi. En natuurlijk Animal Farm maar die las iedereen geloof ik.

Effe nog wat leuke titels voor Laura:
- Isabelle van Tessa de Loo
- ik heb je nooit een rozentuin beloofd van Hannah Green
- rode kamer van nicci french
- mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls
- boeken van Robin Cook
- Ik kende hem al 2 dagen van Barbara Simson (die is zielig, gaat over meisje dat niet helemaal spoort-psychisch niet helemaal in orde- en na 2 dagen met een jongen naar bed gaat en aids van hem krijgt, terwijl die jongen wist dat hij aids had!!!)

O ja, Laura mijn moeder leest ook van Maeve Binchy en ze zegt dat qua stijl boeken van Joanne Trollope en Rosamunde Pilcher oid er erg op lijken, dus als je ze van Binchy allemaal uit hebt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:04

Hmm, "de ontdekking" heb ik dus net voor de derde keer terug gezet in de boekenkast, andere keer maar weer eens in beginnen. Nu even een Elizabeth George aan het lezen.
Daarna komt het nieuwe boek van Nicholas Evans.
Zeer binnenkort ga ik naar mijn favo boekwinkeltje hier vlakbij om een Cormac McCarthy te kopen. De Border trilogie heb ik al helemaal gelezen en dat is een absolute aanrader! Er zijn nog meer boeken van hem en die wil ik ook graag lezen.
Om inspiratie op te doen ga ik 'the Neverending Story' van Michael Ende maar weer eens opnieuw lezen en er ligt ook nog een Tolkien te wachten. Daarna de Nicci French en vervolgens nog een Kundera. Voorlopig leesvoer genoeg geloof ik.
De ontdekking komt nog wel denk ik.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 23:40

Ha, dit is een topic naar mijn hart! Wij hebben thuis heel lang een boekhandel gehad waar we ook boven woonden, dus ik ben een echte boekenwurm geworden. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar thrillers van alle soorten. Mijn meest favoriete schrijvers zijn hier al allemaal genoemd.
Rita Mae Brown heeft trouwens ook nog een paar leuke speurpockets geschreven over een hondje en een kat.
Verder lees ik bijna alles wat los en vast zit. Ik werk op een school en daar kon ik de Lijsterboeken weer bestellen.
Dankzij dit topic weet ik dat ik in juni naar de winkel moet voor de nieuwe Jean Auel en de nieuwe van Patricia Cornwell. Haha!

"In de ban van de ring" heb ik trouwens echt verslonden. "De ontdekking..." ook, maar daar moet je wel de tijd voor nemen. Het zit barstensvol verwijzingen naar allerlei bijbelverhalen, mythes en andere dingen.

Ik ga gauw de voorgaande berichten even doorspitten, want ik kwam nog wel een aantal schrijvers tegen die ik niet ken, maar die me wel de moeite waard lijken. Nogmaals bedankt dus voor dit topic! Pling

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 23:47

Ik ben absoluut verslaafd aan boeken!!! Lezen is heerlijk... Party!! Kortom, ik heb ook nog wel boeken die ik aan kan bevelen hoor...ik (29 btw) ben op het moment echt dol op de Harry Potter boeken, ik vind ze echt super verzonnen...ik ben echter ook dol op de boeken van Joy Fielding, met name "Life Penalty"...je wil alleen niet weten hoe dat bok er nu uit ziet door alle tranen die ik er boven vergoten heb...maar goed, een fantastisch boek zoals al haar boeken...verder houd ik van de Bridget Jones boeken, verslind ik alles van Dean Koontz en Nicci French, moet ik ook regelmatig al mijn Agatha Christie's even herlezen en natuurlijk de verhalenbundels van Roald Dahl. En de liefhebber van Jean Auel wil ik er nu meteen toe aansporen om bij de eerstvolgende gelegenheid naar de boekenwinkel te rennen om met spoed de boeken van Linda Lay Shuler te kopen!!! En als je er dan toch bent koop dan ook gelijk de reeks van William Sarabande...en als je van fantasie houdt is er de "Amber" reeks van Roger Zelazny en natuurlijk niet te vergeten de trillium trilogie...nou ja, ik zou nog uren door kunnen gaan, maar laat ik de rest maar even bewaren voor een later topic over boeken of anders een latere reactie... Haha!

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 23:53

Ben dol op spannende boeken, maar heb wel een probleem: Ik kan niet ophouden met lezen, moet uit. En ik lees zo snel dat ik er koppijn van krijg. Ik durf dus bijna niet aan een boek te beginnen want het ontregeld mijn hele leven. Slaap niet, eet niet (zak chips langs me op de bank), zeg alles en iedereen af totdat het boek uit is. En dan baal ik zo van mezelf dat ik dus weer een lange tijd geen boek vast durf te pakken. Echt een ramp, want ik lees zo graag.
Iemand tips om van zo'n verslaving af te komen.

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:39

Zen and the art of motocycle maintenance, geniaal boek ! , geschreven door de oom van een vriend van mij. Klassieker.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 09:53

Wat ik bijna vergeten heb: Amber (forever Amber) van Kathleen Windsor, een klassieker, maar echt mooi, speelt zich af in het midden van de 17de eeuw, super romanties! (daar komt de naam van mijn dochter vandaan Lachen !)
Voor degene die nog een boek voor engels moeten lezen: dit boek leest echt lekker weg!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:12

In mijn boekenkast staat onder andere:

De hele serie van Robin Cook en Micheal Palmer
De Ayla-serie van Jane Auel
Verschillende P. Cornwell's
2 x Monty Roberts
Verschillende Engelse titels: Jaws, the loop, Eve
Reis naar de noordpool (1e vrouw die alleen naar de Noordpool reist.)

Op mijn verlanglijstje staan:
Harry Potter en ik zie net dat Jane Auel weer een nieuwe Ayla gaat maken! Mooi, heb ik weer even wat te doen.

Ik ben wel van het spannende boeken-type. Ik zit dan ook met smart te wachten op de nieuwe van Cook. Misschien komt dat omdat ik van mijn 15e tot mijn 18e in de bieb heb gewerkt en dus zowat de hele bieb heb uitgelezen..... *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:53

Helemaal vergeten, maar na Allende mijn absolute fav: Roddy Doyle! Vooral Paddy Clarke Hahaha vond ik echt vreselijk mooi. The Commitments heb ik op tv gezien en ooit vaag t boek gelezen. Ook heel leuk... En dan nog die andere uit de serie. Niet the van maar.... naja met een s.. (snapper?). Die serie vond ik erg goed, the van heb ik niet gelezen, maar wil ik nog steeds doen.
Maar eerst wil ik nog The Woman who walked into doors lezen, ook van hem, met ongeveer hetzelfde thema als Paddy Clarke... Heel erg goed, en echt aangrijpend. Heb het boek weg moeten leggen omdat ik er helemaal naar van werd. Nu schijnt The Woman Who Walked Into Doors nog een stuk erger te zijn en dus ook beter... Ik kan nauwelijks wachten tot ik m ergens zie liggen (ik moet boeken altijd HEBBEN, nare tic). Lachen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:45

"De ontdekking..." ook, maar daar moet je wel de tijd voor nemen. Het zit barstensvol verwijzingen naar allerlei bijbelverhalen, mythes en andere dingen.

[/quote]

Dat vind ik juist zo leuk aan boeken lezen. Dan heb ik het uit en dan denk ik 'hee.....' - die symboliek, geweldig. Kristiek Hemmerechts verwerkt dat ook heel veel, en Anna Enquist (haar 'Het meesterstuk' is bijvoorbeeld een 'moderne' versie van de opera Don Giovanni, zo gaaf om te zien). Dat heb je bij Mulisch uiteraard, en bij Margriet de Moor (de titel van 'Eerst grijs, dan wit dan blauw' staat zo symbool voor het eleven van de hoofdpersoon). Zo kan ik nog eeuwen doorgaan.
Tsja, dit genre literatuur wordt volgens mij ook 'modern symbolisme' oid genoemd. Ik lees dus erg graag de Nederlandse en Vlaamse literatuur van de laatste tijd.

Als je ook van dit genre houdt, dan moet je absoluut 'Publieke werken' van Thomas Rosenboom lezen. Een heel apart sfeertje, ik vond het geweldig. Dit boek heeft mij de tien op het mondeling Nederlands opgeleverd, denk ik.

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:46

Inderdaad Roddy Doyle, schitterend. The Van, the snapper, the commitments (ook de films ervan met Colm Meany erg leuk, nou ja eigenlijk dramatisch, maar toch leuk).

Nicholas Evans (van de paardenfluisteraar) verder ook goed.
Rita Mae Brown als het wat synischer mag zijn.
Patricia Cornwell, Mary Higgins Clark, Noreen Gilpatrick voor spannende sterke vrouwen verhalen. En natuurlijk ook Dick Francis voor spanning met een vleugje paardenwereld met een eeuwige anti-held.

Wat doen we eigenlijk hier op Bokt. Ga lezen!!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:51

ben zelf ok errug boeken freek dus zal hier niet m'n hele boekenkast neer zetten, dan wardt het topic namelijk iets te groot.
maar boeken van yvonne keuls zijn altijd goed.
Ook Het onkruid en de bloemecht ontzettend goed boek over een amerikaans meisje dat langzaam aan verslaafd wordt, het speelt zich af in de jaren zestig en is geschreven door het meisje zelf, vertaald door Remco Campert.
Verder zoals zovelen al gezegt hebben is harry potter ook erg leuk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:59

Heel erg afgezaagd, maar er is geen boek dat ik zo vaak gelezen heb als "de doornvogels' van colleen mc Colough.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 14:56

Sterre schreef:
*Elisabeth George, een amerikaanse schrijfster, haar verhalen spelen zich echter in Engeland af! (oa. zand over Elena, verrader van het verleden -ca 700 blz, had ik in een ruk uit!-)

Die boeken zijn inderdaad, goed, heb ze nu allemaal. Verder heb ik bijna alle Grishams. Ik heb iets van 150 boeken in mijn boekenkast staan. Mijn nieuwste aanwinst is In de ban van de ring. Maar die zal toch nog even moeten wachten, want ik moet eerst The silence of the lambs nog uitlezen. Lees gemiddeld 1 boek in de week.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 15:09

ik zelf ben best boekenverslaafd. Ik zit op het moment over mijn leesverslagen gebogen, ben druk bezig. Maar eerst de titels die jullie op gegeven hebben opgeschreven

Ik had de naam Roddy Doyle al gelezen. Ik ben ook met zijn boek bezig voor mijn engels leesverslag; The woman who walked into doors. Erg goed boek.

Boeken van Danielle Steel zijn ook erg goed. Met name Het Ongeluk en Het Geschenk. Verder goede literatuur boeken vind ik Betty Mamoedy heette ze geloof ik Verward weet niet zeker hoor. Maar het titel van het boek was 'In een sluier gevangen'

Ook Nederlandse schrijvers vind ik erg goed. Met name Carry Slee. Ik geloof dat ik vaak (dezelfde) boeken naar huis gesleept heb. Laatst had ik een boek van Tim Krabbe ( sh*t weet niet meer zeker, dat hij het is), gelezen; Turks Fruit. Pfff, heb me doodgelachen *LOL*

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:15

Turks Fruit is van Jan Wolkers, echt Misselijk nmm.

En die Colleen McCollough, schreef die ook dat boek over Troje? (ik weet de titel niet meer, wel een beetje vaag zo hè...maar misschien weet iemand het bij toeval...)

[/edit:typfoutje]

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:14

ik houd helemaal niet van lezen, alleen als ik op vakantie ben dan verslind ik ze Haha!
Standaard op vakantie gaat mee Ian Flemming met een verhaal van 007.
of een andere schrijver van de 007 verhalen.
Als je een beetje van horror houd moet je absoluut MISERY van Stephen King lezen, meesterboek gewoon.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:23

Segou van Maryse Conde, ook een aanrader. Ik las het toen ikhet in W Afrika woonde, het beschrijft de geschiedenis van een familie uit Mali, vanaf de eerste ontmoeting met blanken tot begin 20e eeuw geloof ik.

Wie heeft Ayn Rand gelezen? Ik vind The Fountainhead en Atlas Shrugged nog steeds bij de beste boeken horen die ik ooit heb gelezen. Beide zijn spannende romans waar een hele filosofie achter zit. Ze is voorstander van een extreem doorgevoerd liberalisme, waarin de overheid geen rol vervult. Daar kun je zo je twijfels over hebben maar haar boeken dwingen je wel om er een standpunt over in te nemen. Echte aanraders, bij voorkeur in het Engels, maar dan moet je dat wel echt goed beheersen, want het is niet eenvoudig geschreven.

[edit]
en de Naam van de Roos (Umberto Eco) en Watership Down (Richard Adams) en de Ondraaalijke lichtheid van het bestaan (Milan Kundera) niet te vergeten, en al die andere waar ik nu niet aan denk.
[/edit]

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:43

Deze zijn mooi:

Laat mij de herinnering- Barbara Esstland
Het meer van herinnering- Kristin Hannah
De paardenfluisteraar- N. Evans