Helemaal niet raar dat je twijfelt! Ik ben er ook al een tijdje mee bezig. Had 3 februari mijn 1e consult (in België). Toen ik die afspraak maakte wist ik het zeker, hoe dichter ik bij die 3 februari kwam, hoe meer ik begon te twijfelen.
Ineens dacht ik dat ze toch niet zo groot waren (75G) en dat de plastisch chirurg het de moeite niet vond. Of dat het niet genoeg in gewicht zou schelen, of mijn rugpijn verholpen zou worden etc. etc.
Vorige week donderdag was het dus zover. Ik had een vragenlijstje gemaakt en ging op gesprek. Eerst met de arts mijn klachten besproken. Toen moest hij mijn borsten opmeten (om oa goedkeuring te vragen aan de verzekering). Ik trok mijn trui en BH uit. Hij keek, meette en zei "Ja, dit is groot!"

Hij schatte dat het zo'n 2 kilo zou schelen als ik van een G-cup naar een C-cup zou gaan.
Ineens waren al twijfels weg!
De operatie brengt niet erg veel risico's met zich mee. In Nederland moet je nog erg veel rust houden na de operatie, dit was voor mij ook een punt. Ik zit op school, wil niet al te veel missen op school, ik moet iemand vinden die mijn paard wil rijden en de andere verzorging op zich neemt.
Hierover heb ik dus ook met mijn arts gesproken. Hij verwachte dat ik na een aantal dagen weer naar school zou kunnen, paardrijden zou in principe na 2 weken kunnen, maar was beter om wat langer rust te houden. De stal uitmesten zou ongeveer 4 weken niet kunnen. Fietsen, autorijden, afwassen, stofzuigen etc. kon ik gewoon blijven doen.
Volgens Nederlandse artsen mag je veel langer niks doen. Waarom hier zo'n groot verschil in zit weet ik niet. Volgens mijn (Belgische) arts, waren Nederlanders gewoon te voorzichtig.
Wat wel belangrijk is, is dat je jezelf in de gaten houdt, denk je dat je iets nog niet aankunt, doe het dan ook niet.
Om een lang verhaal kort te maken:

Jou twijfels zijn normaal!
Kijk anders eens op
www.borstenforum.nl, staan verschillende verhalen en ook foto's van voor en na de operatie.