Moeten jullie eg overal op letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:53

maar gewoon nederlands typen is niet kakkerig.

ik weet ook niet wat btw, kmi ofzo betekenen, Verward
maar ik denk dat een baby zelfs beter typt. Kwijl
anders moet je gewoon de msn uitzetten en
dan normaal op bokt zitten, en als iedereen
zich eraan ergert dan zou ik gewoon nl. praten. Lips are sealed

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:00

Deb, je stelt je aan. Iedereen typt hier netjes Nederlands, of probeert dat althans. Het gaat niet over van die kleine foutjes, die maakt iedereen, ik ook. Maar "eg" of "Utreg" of weet ik wat voor kletswoorden, dat gaat mijn petje te boven.
Ik kan hier ook wel plat Brabants gaan schrijven, maar dan snapt niemand meer wat ik aan het doen ben. Dat je zo praat, oké, maar hier zitten mensen uit alle delen van NL en die willen allemaal normaal met elkaar kunnen communiceren.
Doe je daar niet aan mee, pech, maar dan "skipt" (en da's Engels) iedereen je topics omdat ze veel te moeilijk te lezen zijn. Dus voor je eigen bestwil: Pas je een beetje aan en typ gewoon Nederlands!
Gaaaap ('k word er een beetje moe van, zulke discussies)

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:30

Ben het met Debbie eens.
Konduh jullie zelf ook wel raden want ik praat ook altijd zoals Deb.
Bij mij gaat het ook vanzelf, en ik heb echt geen zin om het steeds na te lezen en tuh verbetere. Op school prate Debbie en ik ook altijd zo, als we briefjes schrijven ofsow.
Ik praat net als Debbie hoe ik praten wil en wie het daar niet mee eens is leest ut maar niej!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:44

Fout.

Ik heb er heel weinig zin in dat soort irritante berichtjes te moeten lezen omdat jullie gewoon te beroerd zijn je aan te passen aan de andere mensen.. Dan worden dat soort berichtjes dus gewoon verwijderd, 1 druk op de knop en een hoop ergernis minder.

Beetje bullshit instelling, Charmotte.. Dat je op andere plaatsen weg komt met zo'n "screw 'em all" attitude wil nog niet zeggen dat we daar op Bokt op zitten te wachten. 'T is kiezen of delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:47

En dan binnenkort zeker een topic starten dat niemand reageert op je berichtjes (of moet ik beriggies zeggen om het duidelijker te maken Verward ) en dat de 'harde kern' (want zo zullen we dan wel weer genoemd worden) alleen maar leuk doet met elkaar?

Als je echt dingen als 'ut' 'eg' 'vinnik' etc. normaal taalgebruik vindt, dan adviseer ik je om eens wat bijlessen Nederlands te gaan volgen ipv je tijd met Bokt te verdoen. Mensen als jullie krijg ik over een paar jaar nl. weer aan m'n bureau met gezeik dat ze maar geen baan kunnen vinden, en heel de wereld is gek behalve zij.....
Dit heeft dus geen bal met 'kakkerig' te maken, maar met gewoon leesbaar Nederlands typen (nee Debbie, het heeft er niets mee te maken of we het snappen of niet en of een kind van vier al dan niet intelligenter (oei, vijf lettergrepen) is dan wij).

Een ding heb je nu in ieder geval voor elkaar: ik heb toch een keer een reactie geschreven bij een bericht waar m'n nekhaar van overeind gaat staan. Is toch knap.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:49

hoera voor Bart, grinnik ben het niet altijd met je eens, maar over taalgebruik is er geen enkel misverstand.

Dus lieve mensen, gebruik gewoon ABN, leest prettiger en gemakkelijker en je wordt serieus genomen, door iedereen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:51

Charmotte schreef:
Ben het met Debbie eens.
Bij mij gaat het ook vanzelf, en ik heb echt geen zin om het steeds na te lezen en tuh verbetere. Op school prate Debbie en ik ook altijd zo, als we briefjes schrijven ofsow.
Ik praat net als Debbie hoe ik praten wil en wie het daar niet mee eens is leest ut maar niej!

Ik denk dat jullie van een hoop intellect genieten. Vraag me af of ze ook zo praten op de vwo.......(ik ga er nu ff vanuit dat jullie niet op de vwo zitten)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:00

Whaha, Prima en Sonja hebben gelijk. (zie eerder betoog van mij, ben het er echt mee eens) Puberaal gedrag.... blij da'k daar over heen ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:01

Ja sorry hoor, misschien komt er nu wel een stukje werkfrustratie bij me los ofzo *LOL* maar zulke 'gevallen' krijg ik dus echt dagelijks aan m'n bureau. Komen ze binnen (soms zelfs kauwgom kauwend) met de mededeling "ik moet solliciteren", en dan willen ze wel "iets op kantoor". Maar helaas, computerkennis is er wel, maar fatsoenlijk Nederlands? Mwoaaaah...... Tja, toch lastig als je het visitekaartje van een bedrijf wilt worden....

Bart heeft volkomen gelijk met zijn reactie: je moet leren je aan te passen. Dat heeft niks te maken met het verliezen van je eigen identiteit, maar met een stukje sociaal gedrag.

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:04

Sonja schreef:
Ja sorry hoor, misschien komt er nu wel een stukje werkfrustratie bij me los ofzo *LOL* maar zulke 'gevallen' krijg ik dus echt dagelijks aan m'n bureau. Komen ze binnen (soms zelfs kauwgom kauwend) met de mededeling "ik moet solliciteren", en dan willen ze wel "iets op kantoor". Maar helaas, computerkennis is er wel, maar fatsoenlijk Nederlands? Mwoaaaah...... Tja, toch lastig als je het visitekaartje van een bedrijf wilt worden....

Bart heeft volkomen gelijk met zijn reactie: je moet leren je aan te passen. Dat heeft niks te maken met het verliezen van je eigen identiteit, maar met een stukje sociaal gedrag.

Dank je wel voor dit bericht Sonja, ik beleef mijn jaren bij het uitzendbureau weer helemaal opnieuw Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:35

Volgens mij is dit een kwestie van instelling, jullie kunnen best normaal typen, maar willen het gewoon niet. Gewoon geen zin om je berichtjes over te lezen, wat anderen wel even doen. Een spelfout is geen probleem, maar dit heeft niets met geen Nederlands kunnen te maken, alleen met de netheid niet hebben om het te doen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:40

Miran dit vind ik nou een eerlijk antwoord. Hier kan ze wat mee doen. En met een beetje goede wil zal ze het ook proberen. Soms hebben mensen even een goede begeleiding nodig en daar moeten we allemaal aan mee werken. *LOL*

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:42

ok ok fair fair........

Sluit ik me bij aan. Heb alleen niet altijd het geduld om iemand iets in hun botte hersenen ta laten doordringen......

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:06

Charmotte schreef:
Ben het met Debbie eens.

Precies als jullie je niet aan willen passen aan bokt, dan worden jullie berichten niet gelezen, o wat erg, want dan zijn wij opeens de boosdoeners...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:58

Gereageerd had ik wel op een berichtje van Debbie, overigens zonder aanmerkingen op de schrijfstijl. Maar dat wil niet zeggen dat ik me daar niet aan gestoord heb. Ik moest drie keer lezen alvorens het te begrijpen. Zelf ben ik geneigd lange zinnen te maken. Ik doe ook mijn best om dat hier niet te doen, zo moeilijk is het niet om je een beetje aan te passen. Debbie schrijft ergens dat we geen respect voor haar hebben, ik vind het juist een gebrek aan respect voor de andere bezoekers van Bokt wanneer je in zo'n "stijl" schrijft. En misschien praten jullie zo op school, het lijkt me toch sterk dat jullie de werkstukken voor Nederlands zo inleveren Verward

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:09

Percy schreef:
het lijkt me toch sterk dat jullie de werkstukken voor Nederlands zo inleveren Verward

Niet alleen voor Nederlands, als je een werkstuk voor (ik noem maar wat) Biologie op die manier inlevert word het ook niet gewaardeerd.

Bovendien jullie willen serieus genomen worden neem ik aan? Schrijf dan niet als een stelletje kleuters! Jullie zijn 13 niet 7! Koe

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:15

Zelf de gemiddelde 7 jarige doet het beter dan dat hoor.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 16:53

sjonge......netalsof jullie niet snappen dat eg echt betekent.....en op school in mijnkladschrift schrijf ik ook zo! en sorry maar bokt met school te vergelijken is wel heel laag! maar netasof jullie ut niet kunnen lezen....en ik typ nou eenmaal met de G nou sorry hoor maar dat ben ik gewoon gewent!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:02

je past je maar aan Lips are sealed

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:03

tuurlijk kan iedereen het wel lezen het blijven gewoon letters he. maar het leest niet echt makkelijk. NeT aLs DaT jE zO gAaT tYpEn. leest toch ook niet fijn???
ik kan met niet voorstellen dat je op school ook zo schrijft, misschien naar vriendinnen ofzo maar als je zo een werkstuk inlevert krijg je toch echt een onvoldoende.
en wat is er nou zo moeilijk aan om 2 letters in te tikken ipv 1???

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:07

marije b schreef:

Misschien moeten we smane een curses ABN doen net alsof jij ABN praat jij praat toch olk fries met je brieke ofsowiets!
En ik pas me al helemaal niet aan voor jou......sjonge kben je hondje niet.zo praat je maar lekker tegen je hond ofsow

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:09

Maaike schreef:

en wat is er nou zo moeilijk aan om 2 letters in te tikken ipv 1???

Het is sneller en makkelijker Tong uitsteken

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:11

xxxdebbiexxx"]
[quote="marije b schreef:

Misschien moeten we smane een curses ABN doen net alsof jij ABN praat jij praat toch olk fries met je brieke ofsowiets!
En ik pas me al helemaal niet aan voor jou......sjonge kben je hondje niet.zo praat je maar lekker tegen je hond ofsow
[/quote]

Je doet het niet alleen voor haar, maar ook voor de rest van bokt!
Er is verder niemand behalve die vrienden van jou, die het leuk vinden om dit te lezen...

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:11

Sonja schreef:
En dan binnenkort zeker een topic starten dat niemand reageert op je berichtjes (of moet ik beriggies zeggen om het duidelijker te maken Verward )

Als je het zelf ook kunt, kun je dat van ons ook lezen Tong uitsteken

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:12

of het is gewoon luiheid dat kan natuurlijk ook nog. tja je moet het van alle kanten bekijken he

maar zeg nou eens eerlijk vind jij het moeilijker lezen in het ABN of niet?