Hmph... reisbureau heeft net gebeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Hmph... reisbureau heeft net gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:08

Achterlijk gedoe zeg...hadden ze je niet een dag later terug kunnen laten gaan met een andere vlucht dan?
kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent nu....

Misschien idd ene last minute tegen die tijd...je hebt toch al vrij dus kan zo wegvliegen als het uit komt toch?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:51

Wij werden zojuist ook gebeld door het reisbureau...

Ons hotel http://www.bergfex.at/mayrhofen/hotel-f ... el-strass/ wat wij enkele maanden geleden hebben geboekt, blijkt nu ook overboekt... Een grote groep engelsen schijnt het halve hotel in beslag te nemen in de week dat wij zouden gaan

We zouden over anderhalve week vertrekken... De tickets hadden we al in huis... Boos!

Ze hebben maar 1 alternatief, een simpel achterafhotelletje ergens aan het eind van het dorp. Voor de rest zijn alle goede hotels volgeboekt...

Wij moeten nu dus noodgedwongen ook uitwijken naar een andere lokatie... Boos!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:02

Yikes... arme jij en Tyrza... Dat is lekker kort dag zeg, dat hadden ze toch wel eerder mogen weten. Hebben jullie al enig idee wat jullie nu willen gaan doen?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:07

Ze gaan hun best maar doen. Ik neem geen genoegen met een alternatief...

Zojuist met het hotel in Oostenrijk zelf gebeld. Het verhaal van de engelsen blijkt niet waar.

De reisorganisatie heeft 5 kamers gereserveerd en er waren er voor hun maar 4 beschikbaar. 1 stelletje moet dus met een smoesje naar een ander hotel gezet worden.

Ze kunnen hoog of laag springen, maar wij zullen dat niet worden. Verzetten is voor ons onmogelijk en ik neem geen genoegen met minder. Dit is 4 maanden geleden geboekt, dus het is hun probleem en niet de onze...

Binnen het uur wordt ik teruggebeld door de reisorganisatie...

Boos! Wat kan ik hier boos om worden!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:29

vikki schreef:
Sylvia schreef:
Omgeving Trier!

Heb je ook specifieke en betaalbare tips? Haha!

* Kruipt even in de huid van Sylvia *LOL* *
Berghotel Kockelsberg is een prima hotel met een gigantisch mooi uitzicht, echt een aanrader Ja
En: niet duur !

www.kockelsberg.de

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:27

Menno schreef:
Ze gaan hun best maar doen. Ik neem geen genoegen met een alternatief...

Zojuist met het hotel in Oostenrijk zelf gebeld. Het verhaal van de engelsen blijkt niet waar.

De reisorganisatie heeft 5 kamers gereserveerd en er waren er voor hun maar 4 beschikbaar. 1 stelletje moet dus met een smoesje naar een ander hotel gezet worden.

Ze kunnen hoog of laag springen, maar wij zullen dat niet worden. Verzetten is voor ons onmogelijk en ik neem geen genoegen met minder. Dit is 4 maanden geleden geboekt, dus het is hun probleem en niet de onze...

Binnen het uur wordt ik teruggebeld door de reisorganisatie...

Boos! Wat kan ik hier boos om worden!

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen Haha!

Wij hebben het jaren gelden ook gehad, Disneyland Parijs, hardstikke leuk, 5 dagen, erg hard voor gespaard.
1 week van te voren, alles al betaald en in huis krijgen we een telefoontje of we even langs willen komen.
Zitten we daar krijgen we te horen dat de bus niet rijdt, maar het computer scherm staat half naar ons toegedraaid en daar zie ik toch duidelijk staan dat ze een kamer dubbel geboekt hadden.
Die zag ons wel voor hele domme mensen aan, maar ze hadden een alternatief jaja, we konden dezelfde dag met een andere bus maar dan wel naar een minder hotel buiten disneyland Hamer
Waarom niet met ene andere bus naar hetzelfde hotel?
Nou eh...daar gaat die bus niet heen Slapen

Natuurlijk hebben we gewoon ons geld terug gevraagt, Disneyland is er alleen nooit meer van gekomen, want het terugstorten van het geld nam 3 weken in beslag......en vlak daarna kochten we ons huis en ging al het geld daar naartoe.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:42

Dat we nu dankzij het hotel zelf de ware reden van overboeking weten heeft ons wel sterker in onze schoenen gezet. De reisorganisatie (GoGo) heeft inmiddels al een ander voorstel gedaan, waarin we in een soortgelijk hotel kunnen verblijven 500m verder dan het andere hotel en een schadevergoeding van 35 euro per persoon.

Nu zijn er ineens wel soortgelijke hotels beschikbaar? Verward

Maar we houden nog even vast aan de onredelijke werkwijze van GoGo en hebben een skipakket op hun kosten gevraagd. Hiervan stond de factuur toch nog open. Lachen

Morgenochtend 9 uur horen we waar zij mee accoord gaan, maar het liefste heb ik dat we gewoon naar het hotel kunnen van onze eerste keuze... Ze kunnen nog altijd 1 van die andere 4 stelletjes bellen...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:43

@ Vikki:

Als u als reiziger verneemt dit vóór vertrek:
De ANVR Reisorganisator (ANVR touroperator) kan zich niet beroepen op overmacht. De reisorganisator doet de reiziger indien mogelijk een zoveel mogelijk gelijkwaardig alternatief aanbod. Dit doet hij binnen 72 uur (3 werkdagen). De wet verplicht echter niet tot het doen van een alternatief aanbod. Bovendien is het niet altijd mogelijk.

Als reiziger kunt u dan de volgende keuzes maken:
    u gaat akkoord met het gelijkwaardige alternatief
    u gaat akkoord met het alternatief, maar met een vergoeding als het alternatief minder is en u betaalt bij als het alternatief veel luxer is
    u gaat niet akkoord met het alternatief en ontvangt de reissom terug

Als u als reiziger verneemt dit op de bestemming:
De ANVR Reisorganisator (ANVR touroperator) kan zich niet beroepen op overmacht en moet minstens een gelijkwaardig alternatief aanbieden.

Als reiziger kunt u dan de volgende keuzes maken:
    u gaat akkoord met het (minstens) gelijkwaardige alternatief
    u gaat akkoord met het alternatief, maar met een vergoeding
    indien een gelijkwaardig alternatief niet voorhanden is, kunt u er voor kiezen naar huis te gaan. Dit moet altijd in overleg met de ANVR Reisorganisator (ANVR touroperator)!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:30

Ik ben met Bohemia Travel naar Praag geweest, was prima en niet zo duur. www.bohemia.nl Misschien hebben die nog wat lastminute?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:41

Oscar schreef:
vikki schreef:

Heb je ook specifieke en betaalbare tips? Haha!

* Kruipt even in de huid van Sylvia *LOL* *
Berghotel Kockelsberg is een prima hotel met een gigantisch mooi uitzicht, echt een aanrader Ja
En: niet duur !

www.kockelsberg.de

En, hoe beviel 't? Knipoog

We zijn vorig weekend naar Landal geweest. In Luxemburg liggen ook een paar mooie hotelletjes, ook dichtbij Trier en Lucemburg (en Grevenmacher etc etc). Zal eens kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden, waar wij allemaal geweest zijn. Allemaal van die hele kleine hotelletjes met 4 tot 10 slaapkamers, maar wel goed en goedkoop!
[/quote]

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:00

@ Sylvia... mijn enige kleine euvel is dat we er wel moeten kunnen komen... een auto hebben we niet, bus is niet te doen daar mijn vriend zo'n 2 meter is en dusdanig breed is dat hij xxxxxl shirts moeten kopen willen ze bij zijn schouders kunnen passen... dat zou dus hooguit een halve stoel voor mij over laten Haha! . Rest dus het vliegtuig of evt. de trein... en het budget is enigzins beperkt, ik wil max 550 euro incl. uitgeven in totaal. Lastig he... Haha! Maar het moet te doen zijn, ik blijf iig stug verder zoeken...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:20

Trier zelf en Luxemburg zijn geloof ik goed te doen met de trein. Landal wordt idd moeilijker. Landal, in ons geval iig, was voor het huisje (4p, 3 nachten) nog geen € 150 incl. alle toeslagen. De hotelletjes waar wij normaliter neerstrijken zijn ook goedkoop. Maar of die allemaal zo goed te bereiken zijn?

En dat lengteprobleem ken ik helaas maar al te goed; wordt nog leuk, we gaan in maart met de bus van Venlo naar Schiphol. Ik denk dat dat de laatste keer is dat Robert mee gaat Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:45

Jeetje hey!!! Wat een gezeik zeg Boos!
Ik vind het heel naar voor jullie dat je niet kunt gaan.

Maar je hebt groot gelijk dat je geanulleerd hebt. 10 euro de man per dag. Pffff

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 10:53

Sorane schreef:
Jeetje hey!!! Wat een gezeik zeg Boos!
Ik vind het heel naar voor jullie dat je niet kunt gaan.

Maar je hebt groot gelijk dat je geanulleerd hebt. 10 euro de man per dag. Pffff

10 euro de man punt. Dus 10 euro p.p in totaal... per dag had ik er nog over nagedacht, maar een korting van in totaal 20 euro samen vind ik echt absurd als ik 1/5 van mijn vakantie in moet leveren. Boos!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:53

Zitten ze niet aangesloten bij zo'n overkoepelende reisorganisatie?

Ik zou zeker een klacht indienen, jij heb je verheugd op die reis en hun doen er niets aan om het leed te verzachten.

Waarschijnlijk hebben ze het zo met opzet gedaan zodat er geen andere optie overbleef voor jullie dan te annuleren.
Lekker makkelijk voor hun. Hoeven alleen het geld terug te storten en klaar.
Terwijl jullie vakantie gewoon vergooid is...

Kan daar zo kwaad om worden Boos!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:09

Tsja...ik word er ook wel kwaad van (want nu moet ik eerst mijn geld terug krijgen voor ik uberhaupt iets anders kan z/b-oeken), maar met een beetje geluk hebben ze uiteindelijk zichzelf er mee. Ik boek iig nooit meer bij Peter Langhout reizen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:30

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:46

Marreke schreef:
Ik wil je niet nog bozer maken maar op de site van PL staat de reis en de datum nog steeds als beschikbaar Verward
Als het dezelfde reis is tenminste, deze toch? http://www.langhout.nl/Pages/tripspage.aspx

Bloos! Ik ga zo weer bellen!!! Maar zelf wil ik iig niet (en nooit) meer boeken bij PL. Boos!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:05

Doe het eens anders: bel alsof je interesse hebt, voor info dus. En daarna terugbellen... Of láát iemand bellen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:11

Sylvia schreef:
Doe het eens anders: bel alsof je interesse hebt, voor info dus. En daarna terugbellen... Of láát iemand bellen.

Liefhebbers? Schijnheilig Het ging om de 5-daagse Praag reis met 17 maart als vertrekdatum...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:31

Geef het nummer maar....

Ben wel in voor een beetje sensatie Haha!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:36

Goooo girls! Vork

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:43

0900-0789 ... Haha! 10 cent p/m maar ik was snel geholpen... Het gaat dus om de 5-daagse stedentrip naar Praag, vertrek datum 17/03/2005, prijs p.p. Euro 219 ... Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:46

Hie rnog één... 't is dat ik op mijn werk zit, anders had ik graag gebeld.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:54

Ik snap niet dat ze je niet op een dondervlucht hebben kunnen krijgen van de KLM:

Vlucht / vertrek / aankomst

KL1351 08.50 - 10.20
KL3122 10.05 - 11.30
KL1355 14.05 - 15.30
KL3125 16.20 - 17.45
KL3123 19.25 - 20.50

Alle vluchten vliegen dagelijks......