Janken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:06

Joost wat moeten we doen met al die subsidies ,die er in de loop van de jaren naar de boeren gegaan zijn om ze aan de gang te houden ,en die ze waarschijnlijk wel weer met bossen uit gaan delen ?
Waarom krijgen de boeren wel constant subsidie over al over ,en hardwerkende andere zelfstandigen niet ?
Als wij door de mkz geen jeeps verkopen aan boeren (wat de belangrijkste inkomensbron is ) krijgen wij dan ook subsidie om ons bedrijf aan de gang te houden? En mogen wij dan ook aub in zo,n mooie wonig wonen als de gemiddelde varkensboer in brabant?
Als wij een slecht jaar hebben omdat de economie zo goed gaat dat iedereen een nieuwe jeep koopt krijgen wij dan ook subsidie?
(dit is niet geschreven omdat ik een hekel aan boeren heb maar om de discussie op gang te houden )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 13:02

euhm zo'n mooi huis heeft een boel centjes gekocht 't is bijna onmogelijk als je geen familie met een bedrijf hebt een bedrijf over te kopen mensen hebben dat geld niet.
de boer waar ik sta heeft een kast van een huis getaxeerd voor 2,7 miljoen geloof dat hij er alleen "wat" erfpacht(heet dat zo) over heeft betaald huis is bijna 100 jaar in de familie (om precies te zijn in 2011)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 13:28

als hij erfpacht heeft betaald, doet hij dat misschien al 100 jaar, maar is hij nog altijd geen eigenaar van de grond! en ook niet van het huis!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 19:33

dan zal het wel wat anders zijn toen zijn moeder overleed kreeg hij het huis/boerderij samen met zijn broers en zussen ,Hij had het bedrijf al overgenomen maar zijn moeder woonde nog bij hem in. Wat hij mijn vader heeft verteld is dat hij zijn broers en zussen een deel heeft betaald om het huis te mogen overnemen.
Mijn vader zag het wel zitten om straks daar de toko over te nemen en ik ook wel daarwaar nu de koeien staan TZT een binnebak enzo maarja dan mag ik wel een paar keer de staatsloterij winnen ach ja eerst maar een flatje om mee te beginnen

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 13:00

Hoe denk je dat het er in een slachterij aan toe gaat dan..? die stroomstoten zijn misschien wel heel zielig maar als je het goed doet en niet overhaast zoals de rvv zijn ze op slag dood ... zoals ik al zei de rvv doet alles heel gehaast omdat ze nog zoveel dieren moeten ruimen als ze er de tijd voor zouden nemen dan werd alles een stuk diervriendelijker... en ik zal nooit een veegetarier worden wij mensen zijn alleseters we hebben dus ook vlees nodig dit is nou eenmaal zo je kan een vleeseter ook niet alleen maar groente geven en je paard kan je beter ook geen vlees geven dus waarm zouden wij geen vlees eten ...??? omdat het zielig is...? moet je eens de roofdieren bekijken hoe die hun prooien afmaken dat is een stukje erger dan hoe wij de mensen dat doen... Koe Koe Koe

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 17:38

Ik ben 7 jaar heel ziek geweest en niemand kon mij helpen (ziekenhuis spuiten pillen enz) tot ik bij een homeopaat kwam en op dieet moest Ik ben nu 19 jaar vegetarier en ik ben nooit meer ziek geweest (ik leef nog steeds en ben heeeeel gezond )