Dit vind ik echt weer een ontzettend leuk en origineel idee
desillies
Geplaatst: 14-01-05 23:08
en toch wil ik hem..... ik houd het in de gaten
Nuage
Geplaatst: 15-01-05 01:44
Ha ik heb een standaard bedrag uit getrokken voor Azie wat ik op mag veilen Helaas ben ik bij een aantal veilingen verslagen doordat ik in bed lag en de veilig sloot Hopelijk nu niet weer...
€40,-!
Cheveyo
Geplaatst: 15-01-05 01:54
Wow echt gaaf!!!
Esme, je bedoelt toch niet dat je dat geld wat je voor de dierenambulance had geboden nu nog over hebt om te bieden voor deze MLP???? Zo ja, dan ga ik niet eens meer aan bieden denken haha
Jigger_lief
Geplaatst: 15-01-05 02:52
42 euro
Anoniem
Geplaatst: 15-01-05 13:15
Oke dan, een voskleurige My Little Jigger voor 42 euro. Dat geen heel erg de goede kant op!
Nuage
Geplaatst: 16-01-05 16:45
Cheveyo schreef:
Wow echt gaaf!!!
Esme, je bedoelt toch niet dat je dat geld wat je voor de dierenambulance had geboden nu nog over hebt om te bieden voor deze MLP???? Zo ja, dan ga ik niet eens meer aan bieden denken haha
oh jawel Minus dan het geld dat ik al kwijt ben aan rijden op Chakotay
€50,-
Jigger_lief
Geplaatst: 16-01-05 17:32
€ 52,-
aah ik wil hem echt hebben
Anoniem
Geplaatst: 16-01-05 19:03
Jemigdepemig, dit gaat echt hard! Straks zitten we nog boven de vrijheidsdressuurles die ik hier ook ergens heb lopen!
Nuage
Geplaatst: 16-01-05 23:15
€60,- ikke ook
Jigger_lief
Geplaatst: 17-01-05 00:01
€ 65,-
Nuage
Geplaatst: 17-01-05 13:34
€70,-
Anoniem
Geplaatst: 17-01-05 14:58
hihi dit word de duurste my little pony ooi! maar hij is het waard vind m prachtig! helaas heb ik niet zo veel centen
Nuage
Geplaatst: 17-01-05 15:53
We bieden hier niet op die MLP op het plaatje hoor Dit is je eigen paard gemaakt als MLP
Jigger_lief
Geplaatst: 17-01-05 15:57
72 euro,-
Anoniem
Geplaatst: 17-01-05 16:09
Goed nieuws dan voor je, Debo, die circus My Little Pony wordt ook geveild voor Azie ( [BVA] 22/1-20u: de Circus My Little Pony (Van CreaBea) ) en daar is volgens mij nog maar 15 euro op geboden. Iets minder populair helaas, maar ik zou zeggen: grijp die kans!
En verder gaat dit inderdaad wel heel erg vreselijk hard. En ik maar denken toen ik de veiling opende dat het waarschijnlijk maar iets van 10 euro zou opleveren. Ehhh, foutje...
Anoniem
Geplaatst: 17-01-05 16:40
Omdat het bieden zo verschrikkelijk goed gaat, heb ik voor wie geinteresseerd is en wel meer wil weten over het maken/customizen van een My Little Pony het maakproces maar eens opgeschreven (schrik niet ):
Nu heb ik een tijdje geleden een kleine kudde ouderwetse My Little Pony's kunnen kopen (uit de jaren '80 dus), dus die gebruik ik hiervoor omdat het de originele zijn en (vind ik zelf) de leukste. Er zijn namelijk niet alleen veel verschillende soorten baby's bij uitgebracht, maar ook veel verschillende houdingen - er is zelfs een schaarse zittende MLP. Dus eerst kies ik het paardje dat een houding heeft die goed bij het thema (of in dit geval het paard) past. Vervolgens wordt die onthoofd, gewassen, kaalgeknipt, lijmresten van de manen aan de binnenkant verwijderd en ontstaart. Tenminste, als je paard toevallig geen roze staart heeft. Dan wordt de pony grondig gescrubt met nagellakremover omdat op de originele verf op de ogen+symbool vaak nieuwe verf afgestoten wordt. Dan wordt de inmiddels heel erg sneu uitziende pony eventjes in een cremespoeling-badje gelegd om te voorkomen dat het plastic teveel uitdroogt van restjes nagellakremover. En dan zijn we klaar met de voorbereiding.
Vervolgens komen de wegsnijdsels/toevoegsels: horens er bijvoorbeeld af, en sokjes of tuigjes als dat nodig is erbij. Die klei moet drogen en als het sokken zijn, dan worden ze vastgeplat en komt dan het schilderen (een tuigje van de circuspony is lastiger, die moet op de onbehandelde pony drogen, vervolgens erafgehaald worden en los worden geschilderd, om pas weer vastgeplakt te worden als de pony zelf al klaar is). Schilderen gebeurt in 3 tot 8 lagen die steeds moeten drogen, afhankelijk van de oorspronkelijke kleur van de pony (feloranje is gewoon moeilijk) en de uiteindelijke kleur van het beest (zwart en donkerblauw is 3 lagen omdat die kleur goed dekt, dus ook donkerblauwe paarden zijn hierbij welkom ). Dan komen symbolen/aftekeningen er in een paar laagjes op en is de pony na het drogen klaar voor een laklaagje in matglanzend vernis.
Dan is het tijd voor de afwerking: De juiste haarkleur moet uitgezocht of samengesteld worden uit de bossen die ik heb liggen. Als de juiste kleur gevonden is, moet deze bos gestreken worden omdat de haren nog niet glad zijn. Vervolgens worden ze in plukjes van 10-20 haartjes vastgeknoopt worden, die afgeknipt worden en elk apart in de lijm gedompeld zodat de knoopjes niet loslaten en de pony geen last krijgt van haaruitval. Voor een pony zijn ongeveer 70 van deze strengetjes nodig. Hetzelfde geld voor de staart, met het verschil dat hier slechts 1 dikke pluk voor nodig is. En dan komt het allerrottigste karweitje: het opnieuw beharen van de pony. Staart is nog relatief makkelijk, maar de manen houden in dat je met een heel dus metaaldraadje door elk manengaatje een plukje haar naar buiten trekt. Als je dat 30 keer gedaan hebt branden je vingers van het trekken, en dan moet je nog de helft - en de onderste helft is het moeilijkst omdat de knoopjes van de plukjes elkaar dan in de weg gaan zitten. Maar is dat gebeurd, dan is de pony ook bijna af en hoef je alleen nog maar epoxy-lijm te mengen om het hoofd weer vast te zetten.
En dan nog eventjes het stylen: de pony wordt gewassen (wordt namelijk wat groezelig van het beharen) en de manen en staart moeten nog even gefatsoeneerd worden: eerst schoongemaakt met shampoo, dan een half uurtje cremespoeling erin zetten en vervolgens nog een tweede keer defrizzen, nu met een haartang. Om uitdrogen te voorkomen en het haar beter in model te laten zitten wordt het haar daarna een halve dag in de wasverzachter gezet en daarna nog een 1/2 uurtje weer in de cremespoeling (wasverzachter maakt het namelijk nog niet zacht). Nu hebben we een schone pony met gezond haar , dat alleen nog maar gestyled moet worden. De natte manen en staart worden om een klosje gedraaid en daarop gedraaid met natte stroken stof (ik gebruik stukjes verknipt overhemd) die als ze droog worden krimpen en de manen nog beter krullen. Na ongeveer 24 uur zijn de stukje stof helemaal droog, kunnen de manen en staart ontwikkeld worden en is de pony klaar.
Gemiddeld duurt dit proces 1,5 tot 2 weken als ik er niet fulltime aan kan werken, anders 5 tot 6 dagen. Ik vraag me inderdaad ook geregeld af waarom ik dit in vredesnaam doe, aangezien een gewoon schilderij maken zo ontiegelijk veel makkelijker is, maar ik doe het. Vreemd genoeg. En alsof dit niet genoeg werk is, maak ik er vaak ook een houten, zwart geverfd en gelakt voetstuk voor, zodat het een echt beeldje wordt. En aangezien het bieden hier zo goed gaat, zit dat er vanaf nu ook bij.
Jigger_lief
Geplaatst: 17-01-05 16:49
wow vet veel werk Maar wel de moeite waard
Nuage
Geplaatst: 17-01-05 18:24
Ha ik moet en zal die MLP hebben €80,-
Jigger_lief
Geplaatst: 17-01-05 19:22
damn you.... Ik ben veel jonger ik wil er mee spelen
Ik stop ...ga hier niet nog meer geld voor over de balk smijten Anders ben ik blut voor het hele jaar
Nuage
Geplaatst: 17-01-05 23:21
:D:D Ja sorry ik ben nu al op meerdere veilingen overboden en nu wil ik gewoon echt winnen hahaha
pmarena
Geplaatst: 17-01-05 23:24
Wauw leuk zeg !!
Was het nou een wat "echter" paard geweest (een Breyer bvb *kwijl* ) dan zou ik ook mee gaan bieden al ben ik al behoorlijk platzak
Heb vroeger een heleboel MLP gehad maar ben ze nu wel een beetje ontgroeid
Cheveyo
Geplaatst: 21-01-05 00:12
sjips sjips, dit gaat allemaal VER boven mijn budget.......
Kido
Geplaatst: 21-01-05 00:51
Heb je ook een VB van gemaakte pony vanaf een foto?
Anoniem
Geplaatst: 21-01-05 22:00
Op de eerste pagina staat een foto van een andere custom pony (circuspony). Ik heb geen foto's van 'realistisch' geschilderde MLP's, maar misschien kan ik morgen nog een thema-pony neerzetten die ik net afgerond heb.