Hebben jullie ook een liedje waarbij je aan je paard denkt??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 18:25

Er zijn zoveel liedjes waarbij ik aan mijn paard denk, ik denk gewoon veel aan hem Haha!
De belangrijkste voor mij is: Beautifull Goodbye van Amanda Marshall. Dat liedje hoorde ik voor het eerst in Maak t of kraak t, ik zat in de auto (van paps) net onderweg van de Achterhoek, waar Labouret toen nog was, naar huis toen dat liedje gedraaid werd. Geloof me of niet, maar ik zat uiteindelijk heel hard te huilen, (middenop de A18). Uiteindelijk heb ik zowel paard als cd gekocht en steeds als ik het nummer hoor, denk ik terug aan toen. (Laui, dat nummer dat jij bedoelt heet Dark Horse)

Een ander nummer waarbij ik al jaren aan mijn paard denk ik What a feeling uit Flashdance. Zo zijn er nog een heleboel: Brandnew Day uit The Wizz, Perfect van Alannis Morisette, enzovoort.

Bij het horen van Dromen zijn bedrog denk ik altijd aan mijn neefje. Aan hem denk ik ook bij de liedjes uit Lion King, Pocahontas en vooral Aladin.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 19:08

Echt? Ik heb de cd! Ik let gewoon niet op titels (ofzo)....
Beautiful Goodbye vind ik gewoon een echte tearjerker, kan elke keer weer janken... Maar helaas was die ene Goodbye niet zo Beautiful...

iris17Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 22:28

Bij het liedje 'things will never be the same again' moet ik altijd aan m'n vorige pony Turbo denken omdat ik dat liedje hoorde toen we haar naar haar nieuwe baasje gingen brengen.
Helaas is ze nu dood!!! Huilen Huilen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 23:57

Oh, ik als Melanie C fan kan niet anders zeggen dat 'Never be the same again' zóóó goed is... Huilen dat je er spontaan van gaat huilen... *grijns*
En Laudine, dat je bij zo goed als elk liedje aan Joop denkt...is niet raar. Ik heb ook zo'n tic Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken . Maar wel erg leuk om te lezen, jullie reacties. Liedjes voor mooie en mindere momenten, maar MET de paarden. *droom* Dromen
Cowgirl, gewoon lekker doorgaan met het missen van dat paardje, daar is echt niets mis mee. Pling
Suzanne F. wat een mooi nummer heb jij bij je paard zeg. Jammer dat je paard er niet meer is.... Sorrie.
Ik roep nu vast herinneringen op bij mensen, maar op zich is daar niets mis mee. We gaan lekker door met zingen....
tralalalalala *muzieknootsmilie*

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 01:55

Hai,
Ik heb ook vele soorten muziek die me kunnen troosten als ik het eens moeilijk heb,of als ik juist vrolijk wil worden.
De laatste die erbij gekomen is:queen off my hart.
Dit nummer is geweldig mooi en beschrijft mijn gevoelens voor mijn overleden pony heel goed.
Groetjes Smousje.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 18:58

Oh, over Mel C: ik vind die van de zwerver zooooo mooi...

How did we fall.... can we get up at all? Echt eentje voor the good & the bad times... Als je helemaal hotel de botel bent dan kun je echt niet rationeel deknen, en als alles mis gaat, dan vraag je je af: waar ging het mis?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 19:32

Van mijn vorige paard wel 2 nummers, allebei uit de tijd dat ik hem in heb moeten laten slapen (januari 1996)

Oasis - Wonderwall
Therapy? - Diane

Het enige wat ik voor Ironique kan verzinnen is Ironic van Alanis Morisette Haha!

Verder nog een heeeeeeeeele hoop nummers voor een bepaalde tijd of persoon, maar dat zal ik jullie besparen Haha!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 19:57

Ja, Eternal Flame (heb dat liedje al een paar keer voorbij zien komen) Ten eerste heet mijn hummel zo en ten tweede is hij ook echt mijn Eternal Flame, na hem geen ander meer.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:05

YEp: "Sinds een dag of 2" van Doe Maar!
Dat werd op de radio gespeeld 2 dagen nadat ik voor het eerst bij Tjo was wezen kijken en ik tot over mijn oren verliefd was op dat gele ezeltje. Het liedje paste gewoon helemaal bij mijn gevoel op dat moment.
En nog steeds als ik dat nummer hoor denk ik terug aan die rit in de auto, ik weet ook nog presies waar ik reed: In Rotterdam op de A13 richting Delft bij de afrit Zestienhoven. Gek he?
Het mooiste was dat deze zomer op de premiekeuring dat nummer door de speakers werd gedraaid op het moment dat ik mijn ereronde deed toen ze kampioen was geworden. De tranen sprongen toen pas echt in mn ogen. Het was gewoon zo toepasselijk!

*LOL* Leuk topic.
Viv

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:33

Ikke van Westlife en Flying Whitout Wings. Dat herrinert me aan Joost die nu zwaar hoefbevangen is.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:42

hihi ja eigelijk wel.
fly away van celine dion. gewoon, het gaat over een jongetje dat dood gaat.. maar ik denk dan niet aan een dood paard, maar aan een pony die langzaam door mijn vingers glipte, zonder mijn schud, maar de schuld van andere. En ik kon er niets aan doen.

Nu een paar jaar later wil ik weten wat er met haar is gebeurt, maar durf de waarheid niet te vragen of er achter te komen, omdat ik toch weet wat er gebeurt zal zijn Huilen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:45

'zij maakt het verschil 'van de poema's ( kun je lekker meezingen Haha! en het liedje past echt bij renza . practisch omdat ze echt het verschil voor me uitmaakt. ).
meer liedjes heb ik ( nog ) niet ........

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 23:11

Jurga schreef:
Hee, wat gaaf Carola. Jouw dromen zijn iig geen bedrog geweest!!! Mooi verjaardagscadeau dan!! Wat is er allemaal met deze pony gebeurd??? Heb je hem nog???

Ja, ik heb haar nog steeds. Ik heb haar nu al 8 jaar, en zij is nu 17. Ik rijdt al jaren niet meer op haar, en na mij ging m'n zusje erop. Ook zij is al met Snoopy (de pony in kwestie) gestopt. We houden haar wel, totdat ze dood gaat. Er rijdt nu een leuk meisje van 10 op, en die heeft er een prima leerpony aan.
Vroeger was ik echt verliefd op die pony, ze was de mooiste, de liefste.... enz..... Nu zie ik dat ze niet de mooiste is (ook niet lelijk hoor), ze is soms wat chagerijnig en niet altijd lief... Maar toch, als ik haar vrolijk in de wei zie, dan weet ik weer waarom ik haar zo leuk vond.... Lovers

In die 8 jaar hebben we veel meegemaakt, ik ben M dressuur en springen met haar geworden, veel in de bossen rondgecrost met vriendinnetjes (oei, gevaarlijk!), echt super allemaal! Helaas ook minder leuke dingen, zoals een ernstige peesblessure (2 jaar revalideren), dat was voor mij het punt om te stoppen met haar.

Maar mijn kleine Snoopy, een leuk, soms kibbig palomino merrietje.... Ze blijft bij me tot haar dood.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:55

wjerdo schreef:
fly away van celine dion. gewoon, het gaat over een jongetje dat dood gaat..

Even een correctie (kan t gewoon niet laten): het liedje heet Fly, en het gaat over Celine's nichtje die aan kanker overleed... Maar idd een erg mooi liedje!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 14:30

Hee Carola, wat gaaf dat je de pony nog steeds hebt, ik was er even benieuwd naar.
Vippie, apart soms hè, dat ze bepaalde nummers net op speciale momenten draaien. Dat maakt je ergens toch weer helemaal blij (of juist niet natuurlijk...) vanbinnen.
Laui!, Melanie C heeft allemaal topnummers, stuk voor stuk zit er wel iets in dat je raakt. Maar 'If that were me' is geweldig, inderdaad.

En over Westlife "Flying without wings' dat beschrijft mijn gevoel wel als ik met Jurga in het bos ben, of zoals vandaag in de keiharde windstoten Jurga in een absolute topdraf, volop zwevend, wat is dat een geweldig gevoel!!! Ik voelde me voor een paar seconden net Anky... *LOL* Alleen is zo'n moment wel heeeeel sporadisch.... laten we het er maar op houden dat ik dan dubbel geniet! Knipoog

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:40

Laui!"]
[quote="wjerdo schreef:
fly away van celine dion. gewoon, het gaat over een jongetje dat dood gaat..

Even een correctie (kan t gewoon niet laten): het liedje heet Fly, en het gaat over Celine's nichtje die aan kanker overleed... Maar idd een erg mooi liedje!
[/quote]

oow ik dacht der neefje dat aan leukemie gestorven is.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:00

heyy iloon,het nieuwe liedje van marco samen met sita en een liedje van de spice girls when 2 become 1 .. en de nieuwste van anastacia i paid my dues.. dit laatste liedje is omdat ik samen met mijn ex obelix deed en nu dus zonde hem en het gaat mij heel goed af.want ik hoord in het begin van iedereen negatieve reacties dat ik het niet zou redden zonder mijn ex als geld schieter maar tadaa het is me gelukt!!! en daar ben ik heel blij om... Haha! Cool Cool Pling

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 03:52

Hahaha, Paid my dues past ook goed bij mij... Vooral dat zinnetje van ' Noone can stop me now' They can't stop me either... sorry guys hahahaha

Naomi_Youri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:23

ja dat heb
dat leidje van sita met happy dat ik heeeeeeeeeeel happy ben dat ik mijn youri heb Lovers Lovers

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:09

donna lewis - I love you always....

Bij dat liedje krijg ik echt kippenvel en als ik dan een foto van toy zie.... Huilen

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:53

Ikke ook eentje van Alanis: 'That I would be good'...heb ik veel bij gejankt toen Muppet wegging, met het idee, ook als hij weg is zal ik me toch redden! (Dat geloofde ik niet echt maar daar trok ik me wel aan op).

Mijn huidige is er meer eentje voor Kabouter Plop Haha!

Brendie

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:16

Toen ik hoorde dat olivia mijn oude verzorgpony werd verkocht draaide dat liedje van marco borsato de waarheid Huilen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:21

Jurga schreef:
Hee Greetje, wat grappig om namen te geven naar liedjes... Dat vind ik net zo gaaf als Prakkie...die haar paarden naar films noemt! Haha!
Ja, dat bedoel ik ook Nimber, die liedjes die je weer ergens aan doen herinneren... *kippenvel rules* Knipoog
Joleen, Overcome is inderdaad schitterend, mooi dat je een liedje hebt voor je Brando.
Orri... als je paardje 'simply the best' is, moet ik toch maar een keertje komen meeten *grijns* .... *LOL* *LOL* *LOL*

Hahahaha....vergeten te vermelden...
ik denk ook bij Enya 'Sail Away (Orinoco Flow)' aan mijn paard,
daar is hij naar vernoemd Lachen Orinoco Flow *LOL*
Enneh, je bent van harte welkom hoor Jurga ....

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 17:54

Okay Orri.....ik zal zien wat ik een keertje kan regelen, wil je paardje graag eens in het eggie bewonderen. Haha!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 17:58

Ik heb een liedje erbij gekregen waarbij ik aan Fair denk... Die nu kreupel is en hoogst waarschijnlijk 'weg gaat'... Huilen
Het liedje is Sascha - If you believe