Kinderen krijgen als je je hele leven paard hebt gereden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:11

Sunnylover schreef:
mhhh over "het doen" en "kinderen krijgen" hoef ik me nog niet druk te maken.Maar ik zou er later geen probs mee willen krijgen Bloos


precies, ben nog maar 15 over 10 jaar zie ik wel weer Haha!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 20:51

hihi.
Maar doen jullie niet "iets" om later geen problemen te krijgen,of maken jullie je er niet druk om ?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 21:58

een oplossing geen kinderen nemen, nee eigelijk weet ik het niet, Lachen
maar de oplossing geen kids Lachen Lachen

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 17:19

Zoals Maarten verzocht.... Mijn moeder heeft tot de 7e maand paard gereden (fanatiek), zij heeft ook een hele zware bevalling gehad. De weëen zijn op woensdag begonnen en ik ben pas zaterdagmiddag geboren. Overigens met de tang eruit gesleurd, ook te zien aan bult op mijn voorhoofd en een deuk in mijn achterhoofd. Met mijn zusje was ze binnen 5 uur klaar (dat was 7 jaar later overigens). Ik zou toch graag een keizersnede hebben gehad, maar daar was het bij haar al te laat voor want de navelstreng scheen om mijn nek gezeten te hebben, en was destengevolge al behoorlijk blauw. Ach, ik ben pas 26 en ik hoef nog lang niet, en ik weet ook zo net nog niet of ik daar wel zin in heb, van die blerkousjes. Brrrrr.. Denk trouwens niet, als ik naar mijn eigen bouw kijk dat ik problemen zal krijgen bij de bevalling want ben nogal Rubens ideaal gebouwd Frusty

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:43

1e kind was een veldslag. Eerst de vacuumpomp (loodgieter? Haha! ) die schoot dus los, toen maar de tang en daarna alles maar doorkn.... Kind (dochter) punt op haar hoofd met open bloeduitstorting en een blauw oog van de tang maar achteraf toch zeer leuk gelukt kind Knipoog
2e kind keizersnee, een makkie vergeleken bij deel 1 (zoon).
Maak je niet druk, je weet toch niet hoe het gaat of je paardrijd of schaakt. Verwacht alleen niet met zekerheid de roze wolk die je beloofd wordt, dat kan soms lang duren.
En weet je wat het leukste is? Erfelijkheid, dus paardrijden samen met je kind, apetrots ben je dan. Sigaar

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:15

Dan zal ik mijn "gruwelverhaal" er ook even bijzetten Haha! .
Het is inderdaad zo dat fanatieke ruiters (maar dan moet je wel heel lang en vrijwel dagelijks rijden), een sterker bekken hebben en meer ontwikkelde spieren waardoor het allemaal wat strakker wordt en daardoor moeilijker. Maar, zoals hier al vaker gezegd, dat gaat niet voor iedereen op.
Helaas ging het bij de eerste voor mij wel op met als gevolg een scheur van voor tot achter. Dat heb ik lang gevoeld en ik heb daarna dan ook lang niet meer gereden. Overigens reed ik toen ook al een jaar niet omdat mijn paard dood was en mijn nieuwe paard nog te jong.
Nummer twee floepte er als het ware uit, blijkbaar had nummer één de weg toch vrijgemaakt.
Maar ik had het er wel graag voor over, de pijn doet er niet meer toe als je eenmaal je baby op je buik hebt liggen.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:34

runningkawa schreef:
Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn Haha!
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.


een voordeel als je het niet meer kan doen hoef je ook niet over de bevalling in te zitten Haha! Knipoog

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 12:35

*LOL* (ik kom in het quinesbook of records met de kortste oneliner ooit)

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 01:57

Ik was 20 toen mijn zoontje geboren werd, en ik rijdt vanaf mijn 5de paard. Bij de bevalling heb ik geen enkel probleem gehad.Ik ben zelf echt dun en ik kreeg een kind van 8 pond!!! Het ging juist hartstikke simpel en mijn verloskundige zei dat t juist door t paardrijden kwam dat t zo makkelijk ging. 20 is ook lichamelijk de beste leeftijd om kids te krijgen dus daar ligt t misschien ook wel aan.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 12:21

Mijn moeder kreeg ook op der 20e der eerste kindje.Dat was ook in 15 minuten geklaard. *ploep*...Maar die had nooit paardgereden Scheve mond\ en ik ben een nakomertje.Al haar bevallingen waren b.t.w makkelijk

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 12:28

Ik deed er acht uur over van de eerste tot de laatste wee.Dat is heel snel zeggen ze.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:07

obsession schreef:
Ik deed er acht uur over van de eerste tot de laatste wee.Dat is heel snel zeggen ze.


Klopt, had ik bij de eerste ook, ik had met 6 uur weeen volledige ontsluiting....daarna 1 uur zonder persweeen gezeten en 1 uur met Lachen

De 2de was er binnen een half uur Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:58

Je kunt er lang en breed over discussieren, maar er zijn hele volksstammen die zware bevallingen hebben en die nog nooit bij een paard in de buurt zijn geweest. Ikzelf had jaren paardgereden en had geen problemen met de bevalling, terwijl ik een erg smal bekken heb. (met 3 of 4 persweeen waren ze eruit Knipoog, nog geen kwartier werk hihihi)Je kunt er vaak van tevoren niet veel van zeggen, maar als je graag kinderen wilt dan valt het allemaal vaak wel mee........er is er nog nooit een blijven zitten! En er is een flinke overbevolking!

Suzanne F.

Berichten: 49445
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 19:16

Tjonge jonge, wat een verhalen...........die moeilijkheden gelden toch niet bij 'het doen'?
Nou, niet dat ik kinderen wil maar ik ben dus 20 nu en ik rijd nu 15 jaar, lekker gezond lijkt me. Verward Ik zeg gewoon tegen die arts dat hij me maar plat moet spuiten zodat ik niets voel en dan snijd hij die buik maar open en haalt dat ding er gewoon uit. I Slapen k ben panisch voor pijn en ik val al bijna flauw als ik een normale bevalling op tv zie met al dat bloed en dat gekreun dus ik ga voor het platspuiten. Maak me maar wakker als hij eruit is. Dromen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:44

ik vond t allemaal wel meevallen hoor!
Laatst bijgewerkt door obsession op 01-01-02 03:48, in het totaal 2 keer bewerkt

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:45

[quote="Suzanne F."]
Ik zeg gewoon tegen die arts dat hij me maar plat moet spuiten zodat ik niets voel en dan snijd hij die buik maar open en haalt dat ding er gewoon uit.


Sorry maar zo praat je toch niet over een kindje of wel dan?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:57

SuzanneF- same here, spuit me maar plat haha *LOL* Of wacht, met plat spuiten gebruiken ze naalden en daar ben ik ook al panisch voor Bloos Mhh dan maar geen kinders Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49445
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:25

Tja sorry, ik heb nou eenmaal niet zoveel met kindjes. Ik krijg altijd de neiging om zo'n kind te slaan als hij lang huilt enzo. Frusty Ik ben ook niet van plan om kinderen te nemen maar als het ooit zover komt doe ik het wel via de keizersnee en op zo'n manier dat ik er niets van merk.
En trouwens, ze kunnen je ook in narcose brengen met zo'n inademballonetje, dus spuiten zijn ook niet nodig. Haha!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 16:01

mijn topper van een dochter is gekomen met behulp van een keizersnee... eerst heb ik 27 uur liggen ploeteren en toen kwam men erachter dat ik een vernauwd bekken had....(lekker op tijd) maar gelukkig bestaat de keizersnee er en kwam mijn dochter op die wijze...en al met al viel t allemaal gelukkig weer mee!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:03

Sunnylover schreef:
hihi.
Maar doen jullie niet "iets" om later geen problemen te krijgen,of maken jullie je er niet druk om ?


wat wou je daaraan doen dan??????

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:38

ik heb altijd gezegt: ik neem een paard!
HIHI!
veel makkelijker! en net zo lief! Lovers
Haha!
*maargoed, ben pas 15...en heb al een pony!*

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 00:24

ik hoop dat mijn bevalling echt meevalt, als ik dit zo hoor!!!?
Ik rij al heel lang paard, ach volgens mij als je je kindje daarna op je buik hebt vergeet je alles weer door je geluk!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:13

Suzanne F. schreef:
Tja sorry, ik heb nou eenmaal niet zoveel met kindjes. Ik krijg altijd de neiging om zo'n kind te slaan als hij lang huilt enzo. Frusty Ik ben ook niet van plan om kinderen te nemen maar als het ooit zover komt doe ik het wel via de keizersnee en op zo'n manier dat ik er niets van merk.
En trouwens, ze kunnen je ook in narcose brengen met zo'n inademballonetje, dus spuiten zijn ook niet nodig. Haha!


Dan zul je toch pech hebben, hier in Nederland kun je er namelijk niet zomaar voor kiezen...en algehele narcose wordt alleen voor spoedkeizersnede gedaan, anders krijg je gewoon een ruggeprik.
Daarbij heb je na een keizersnede veel langer en meer last,
moet je ook langer in het ziekenhuis blijven.

Met een ruggeprik word je onderkant verdooft, maar er bestaat altijd de zeer geringe kans dat een ruggeprik verkeerd terechtkomt in je ruggetje en dan heb je pas echt problemen.

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:23

runningkawa schreef:
Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn Haha!
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.


o das banketstaaf, misschien maar niet te fanatiek worden Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:53

loulou"]
[quote="runningkawa schreef:
Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn Haha!
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.


o das banketstaaf, misschien maar niet te fanatiek worden Haha!
[/quote]

Slaapt Sjef daarom op de bank??? *LOL*