10/1-13u: Endurance trainingsrit *Fjord*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:49

40 euro
ik denk dat ik met de trein ga,of ik zal anders me moeder lief aankijken Knipoog

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:04

hai MaryKate,

er staat zo weinig in je profiel Knipoog vertel eens wat over jezelf, dan weet ik wie er misschien op m'n paardjes komt rijden Haha!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:24

goed, ik zal wat meer vetellen over hoe de rit eruit zal zien.

route:
Het word een rit van ong. 30 km, het is 4,5 km van mijn huis (en stal) naar het bos toe, dit is een rustig en leuk stukje. Eenmaal in het bos is het zo'n 3 km door het bos, dan komen we op de heide, dit is ook een paar km, vanaf hier komen we uit op de zandverstuiving, hier gaan we dwars overheen en we rijden er nog een stuk langs door het bos (leuk stukje met veel heuvels e.d!), dan komen we weer écht in het bos, die rijden we uit en dan weer terug naar huis via een andere route door het dorp.

tempo:
De eerste km/anderhalve km wordt gestapt, dan draven we aan. De laatste km wordt er uitgestapt. de 28 km ertussen is enkel draf en galop. Afhankelijk van de conditie van de ruiter en de paarden (ligt aan de datum) kan er tussendoor nog wat gestapt worden.
Het tempo zal dus rond de 13 km/h liggen (stap = 4 km/h, draf 14 km/h en galop 20 km/h, maar kan harder hoor Knipoog!)

de paarden:
actief en pittig, maar wel braaf, goede conditie. Fijne Wintec zadels.

verder:
Er wordt gereden met GPS, hiermee kunnen we onze snelheid, gem. snelheid afstand en weet ik wat allemaal nog meer bijhouden, erg leuk!
Ook rijd ik met een hartslagmeter, deze zal ik proberen om te doen bij het paard waar je op gaat rijden, zodat je dit zelf allemaal een beetje kan zien en in de gaten houden als je dit leuk vind.

Ik zal een kopie maken van de route die we rijden (ruiterroutekaart), en achteraf een mooi formuliertje maken met onze gemiddelde snelheid e.d, als aandenken.
Verder zijn we ook van plan wat mooie foto's te maken onderweg van jou in het bos, op de hei en op de zandverstuiving!

Verder krijg je natuurlijk wat te drinken en een maaltijd!

Lijkt mij de moeite waard dus!

de andere endurance trainingsrit staat al boven de 40 euro, dus dat moet hier ook wel lukken!! enne... denk maar niet dat een fjord onderdoet voor een arabier hoor, dan heb je nog nooit een goed getrainde fjord gezien Knipoog Tong uitsteken

Liefs Ilse

owja, Mijn huis is goed te bereiken met het openbaar vervoer, als je met de trein komt haal ik je op met de auto in Harderwijk of Nunspeet en zet jehier ook weer af!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:44

Ilsejee, voor ik een bod doe... even een vraag en een voorstel Haha!

Je geeft aan de rit in februari te willen plannen. Zou dit eventueel ook in de loop van maart kunnen? En zou je het leuk vinden om met z'n drieën op pad te gaan?

Mijn idee is namelijk het volgende: mijn vriend is altijd mijn trouwe groom bij endurance-ritten. Hij kan wel rijden (heeft zelfs een paar maanden een eigen paard gehad), maar is gewoon niet zo fanatiek. Blijkbaar is het ook mogelijk dat mensen in de omgang met paarden niet volledig besmet raken Verward Toch zou ik hem wel eens de uitdaging van een endurancerit willen bieden, hoewel dan niet onder echte wedstrijdomstandigheden. En dan wil ik zelf natuurlijk ook wel mee op mijn eigen knollie Schijnheilig

Zouden jouw fjorden braaf genoeg zijn om hem eens met het rijden van endurance kennis te laten maken (hij rijdt nu gewoon niet regelmatig, dus de eerste 10 minuutjes zijn toch altijd weer even wennen).

Als je zijn rij-ervaring niet vertrouwt en je paardjes er niet aan wil wagen, even goede vrienden hoor, dat kan ik namelijk ook wel weer begrijpen, maar als het je wat lijkt, dan hoor ik het graag: kan ik na gaan denken over een leuk bod!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:57

ja mandymonica, dat kan. ik heb 20-02 een lange endurancetraining met leden van het enduranceforum, en 20-03 en 10-04 heb ik wedstrijd, dus ergens daartussen zou goed kunnen!
Nicky is een verschrikkelijke brave fjord die ik iedereen toevertrouw!
Natuurlijk kun je ook met je eigen paard mee! Onze paarden zijn in principe heel vriendelijk tegen elkaar en anderen, dus dat is geen probleem.
Nicky heeft ook erg fijne gangen die lang vol te houden zijn, hij heeft een mooi constant tempo en ruime gangen die goed uit te zitten zijn.
In verband met zijn conditie en ervaring zullen we dan wat minder galopperen of wat meer stappen, dat moet hij dan maar aangeven.

maarre... je loopt wel het risico dat hij na deze rit wél besmet is hoor Knipoog en dan met het endurancevirus! Tong uitsteken

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:32

Leuk Ilsejee!! Ik begin met een bod van 45 euro!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:28

is dit een aparte rit erbij geworden?of gewoon dat het bij 1 rit blijft?
als je begrijpt wat ik bedoel
als het bij 1 rit blijft,word het me hoger dan 45 euro iets teduur Lachen

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:21

ilsejee schreef:
hai MaryKate,

er staat zo weinig in je profiel Knipoog vertel eens wat over jezelf, dan weet ik wie er misschien op m'n paardjes komt rijden Haha!

Hoi Lachen
Wat wil je weten? Ik ben 21 jaar, heb nu nog 2 pony's en straks een paar grasmaaiertjes. Woon met mijn verloofde (van de zomer gaan we trouwen) in Gouda, maar gaan in mei naar Duitsland verhuizen.
Ik heb mijn eigen bedrijf, op deze manier kan ik toch nog werken, hoewel ik ben afgekeurd. Ik zit in een rolstoel wegens rugproblemen, maar kan gelukkig nog wel paardrijden. Heb vroeger 7 jaar gereden, en moest toen vanwege mn gezondheid stoppen, en toen ik weer mocht rijden was het geld er niet. Een paar maanden geleden hadden we eindelijk de mogelijkheid om eigen pony's te kopen. Lady kwam als eerst, een lieve oud manege pony die ik door en door vertrouw. Daarna zijn er hier nog 2 pony's geweest die niet helemaal aan mn verwachtingen voldeden, en die hebben we dan ook weer weggedaan. Nu hebben we Kovu, hij is van mijn vriend, ik kan moeilijk met hem overweg, omdat hij nogal eens steigert, en ik dat vanwege mn rug niet kan hebben.
Dat was het wel zo'n beetje Haha!

Ohja, als ik win, komt mn vriend wel mee, hij moet mijn rolstoel besturen maar zal niet rijden, hij wacht wel Haha!

Liefs
Jessica

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:24

47,50

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:41

E 50!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 18:01

het blijft idd gewoon 1 rit, maar ik heb er wat meer specificaties bijgezet!

Dankje Marykate voor wat info, het ging me vooral om de leeftijd, rijervaring en dat soort dingen, bedankt!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 11:29

de datum is nu definitief veranderd. je kunt dus bieden tot maandag 10-01 13.00 uur.

Daarna gaat de rit naar de hoogste bieder! (en misschien wel naar de hoogste 2 bieders Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:26

Begrijp ik het goed, dat het geboden bedrag geld voor 1 van de pony's?
Want ik zou graag een vriendin mee willen nemen, die dus 0,1% rijervaring heeft, maar die het allemaal echt helemaal geweldig vindt. Maar het bedrag wordt door ons 2-en gedeeld (dus dat ieder de helft betaald) Dus bijvoorbeeld 50 euro die ik hier zou bieden, betaald zij 25 en ik 25. Knipoog Hoop dat het beetje duidelijk staat omschreven Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:36

Het worden 2 ritten: voor 50 euro naar Mandymonica Lachen en voor MaryKate voor € 47,50 Lachen

Veel plezier dames OK dan!

Graag het geld overmaken naar de rekening van Pauline en zelf per PB verdere afspraken maken Lachen.