Het ligt ook niet aan het paard, heel vreemd!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MaryKate schreef:Ik zit in een rolstoel, kan niet langer als een half uur lopen, heb verschoven rugwervels, en ingeknelde zenuwen. Ik mag ook alleen recreatief rijden. Zou je het aandurven?
griebels schreef:Kun je me iets meer uitleg geven (evt. via pb)...
Ik rijd zo paard dat ik zelf weet wanneer ik de minste pijn heb. Dat houdt in voor mij met langere teugels (10cm ong), omdat ik mijn armen/schouders niet los van mijn rug kan bewegen. Als ik dus met teugels op de juiste maat rijd, ga ik voorover zitten en krijg ik pijn in mijn nek tot aan mijn SI-gewricht.
griebels schreef:@Blossom, ik zal je niet quoten omdat het zo'n lange tekst is. Maar wat ik dus niet begrijp uit je verhaal is of ik nu fout of juist goed bezig ben.
Ik heb dus de intentie om eerst mijn rug sterker te maken door vooral bezig te zijn met het rechtzitten, en de teugels daarbij op een voor mij en voor het paard fijne lengte te houden. Pas als ik dat kan, wil ik gaan zorgen dat ik ga leren om met kortere teugels te gaan rijden zonder dat mijn rug daarbij belemmerd wordt.
Ik heb momenteel helaas geen geld vrij voor een veiling aangezien ik een aantal DA rekeningen moet betalen ivm Sabiha (topics op bokt), en daar dus alles in gaat zitten...
Fasel schreef:Ik ben een ruim jaar terug tijdens een endurancewedstrijd met mijn paard ten val gekomen waarbij mijn onderste wervels verschoven zijn. Inmiddels met succes fysiotherapie/manueel gehad. Maar ik vrees dat ik op de langere afstanden wel een zwak punt heb zo.
Mijn vraag: kun jij iets met een enduranceruiter? Ik zou het liefst gewoon met jou het bos ingaan zodat je kunt zien hoe ik train en zodat ik ook gericht advies kan krijgen. Ik kan rondjes gaan rijden in de bak maar ik vrees dat dat mij niet echt zal helpen.
Een paard heb ik evt. wel beschikbaar hier.