31/1-24u: Kennismaking met Endurance op Voltrack

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:49

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 17:07

Ik heb even met mijn vader overlegd over wel of niet ruiterbewijs, opzich hoef je geen ruiterbewijs te hebben van hem. Hij verwacht wel dat je gewoon voor jezelf verzekerd bent (WA-verzekering geloof ik), maar in principe is iedereen dat. Dus dat is geen probleem.

En bieden mensen! Haha! Het is echt een uniek paard waar je heel veel van kunt leren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:08

Guinni schreef:
Ik heb even met mijn vader overlegd over wel of niet ruiterbewijs, opzich hoef je geen ruiterbewijs te hebben van hem. Hij verwacht wel dat je gewoon voor jezelf verzekerd bent (WA-verzekering geloof ik), maar in principe is iedereen dat. Dus dat is geen probleem.

En bieden mensen! Haha! Het is echt een uniek paard waar je heel veel van kunt leren!

Is prima dat je vader dat vindt, maar het maakt helemaal niks uit. De eigenaar van het paard is verantwoordelijk voor de schade, niet de berijder. Dus als jullie maar WA verzekerd zijn, is er niks aan de hand.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 17:09

Nee, maar als er wat met de ruiter gebeurt toch wel?

*edit*stom d/t foutje Haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:22

Ik citeer hier punt 7 uit het reglement van de KNHS (http://ww.knhs.nl/News.asp?ID=7918&Pcat ... oomStyle=0)

7. Ruiters die op een manegepaard individueel naar buiten gaan, moeten in het bezit zijn van een geldig ruiterbewijs. Ruiters die op hun eigen paard naar buiten gaan, moeten hiertoe worden gestimuleerd.

Ik denk dat het in dit geval verstandig is als diegene die wint, een ruiterbewijs heeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:26

Dat geldt alleen maar voor KNHS manege's om zo elk risico uit te sluiten. Als je een gewone WA verzekering hebt is het prima. De verzekering van het rb schuift uitbetalingen hier toch bijna altijd op af. Tis meer voor de KNHS een zekerheid omdat je niet van iemand weet dat hij/zij WA verzekert is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:26

Maar hier zijn al veel topics over geweest op het forum!!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:16

Ik heb even gezocht op bokt, maar ik kon niks vinden daarover. Maar het zal best in orde zijn, neem ik aan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:19

Over verzekeringen: in principe als er wat met het paard gebeurd dan valt dit onder de WA verzekering van de eigenaar. Met de ruiter onder de eigen verzekering van de ruiter.

Bij BVA worden veel ritten/buitenritten aangeboden op paarden. Lijkt me nogal lastig om bij elke rit ruiterbewijs verplicht te stellen (terwijl dit dus verder eigenlijk niets zegt).

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:30

Ah ok bedankt Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:46

hoe lang zal deze "endurance clinic" duren? dus wat krijg je precies voor het geld wat geboden is?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:50

Guinni schreef:
Een ritje op een klasse IV endurance paard (Hij mag 120-160 km in wedstrijdverband lopen) van ongeveer 2-3 uur met uitleg en met hartslagmeter. Met koek en zopie.

Daar staat het Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:51

ik zag het Haha!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:22

Het is waarschijnlijk een rit tussen de 25-40 km (dat is ons trainingsrondje, kan veel op gevarieerd worden. Ik weet alleen niet precies hoelang het is Bloos!). Het hangt er een beetje vanaf wat de conditie van de ruiter is, tegen de tijd dat de rit verreden zal worden is Voltrack alweer voldoende op conditie verwacht ik.

Er zitten allerlei stukken bos in, Hei, mul zand, loofbos, dennenbos etc etc. Kortom een heel afwisselend bos.

Het tempo hangt voornamelijk van de conditie van de ruiter af en wanneer de rit verreden wordt. Wil je Voltrack echt in topconditie hebben, moet je wachten tot ong. Mei. Dan kan hij (als het goed is) wel een uur achter elkaar een rustig arabieren gallopje. Verder draven we voornamelijk (kan allemaal aangepast worden op de ruiter Knipoog), hij loopt dan tussen de 10 en 15 km/h in een ondoorbroken tempo.

Nogmaals, dit hangt allemaal af van wat je wil en wat je kan. We kunnen dus ook gewoon lekker tussendoor veel stappen (vinden de paarden heerlijk Haha!). Waarschijnlijk wil mijn vader wel (met mijn moeder denk ik) onderweg een paar keer/een keer groomen. Dan kun je ook zien hoe dat gaat (bij ons dan he, kan natuurlijk ook heel anders Knipoog)

Nog vragen? Haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:14

Mij is het wel duidelijk hoor Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:15

helemaal duidelijk... ik ga eens even kijken hoe mijn financiën ervoor staan. ik moet natuurlijk ook nog naar jullie toe met het OV, dat kost ook geld

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:00

Ik bied 75,- euro

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:35

77,50

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:29

Ik heb een ander (aanvullend) voorstel:

ik ben met mijn paard ook in endurance-training en ik zou graag met mijn eigen paard meelopen met een doorgewinterd paard.
Dus ik wil best euro 30 bijbieden om met de rit mee te rijden en ook met de hartslagmeter te werken.

Als je vindt dat het niet bij deze rit past, zou je mss een apart topic kunnen openen?
Dan zijn er mss meerdere liefhebbers en neem je b.v. de 3 hoogste bieders.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 09:55

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:03

Klasse, praten we daar verder.... Lachen

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:42

Ik bied 80,- euro

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:00

82,50 Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:44

Ik heb in je andere topic gereageerd. Ik wil ook heel graag op eigen arabier meedoen, maar zit even met vervoer.

Ernst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:58

Paardennamen schreef:
En ik ben serieus Knipoog Ik wil 'later' dolgraag endurance rijden, maar heb het nog nooit gedaan... Wel een buitenritje natuurlijk, maar das ook al een poosje geleden helaas. Én ik heb mijn ruiterbewijs Knipoog

Hallo,

Ik snap dat je het graag wilt... maarrrre (ik ben Ernst de eigenaar van Voltrack;-) is het dan wel verstandig om gelijk aan een stevige rit van een uur of drie te beginnen? Hoe lang geleden is een 'poosje'? Ik vraag dat niet om flauw te zijn, maar het wordt nog wel eens onderschat als je een tijd niet gereden hebt om dan gelijk drie uur op een volbloed te gaan rijden... aan brokken hebben we natuurlijk geen van allen wat! Stuur me anders een pb'tje - kunnen we ff overleggen of dit wel verstandig is! Voor het goede doel doe ik veel en kan Voltrack ook wel wat, maar het moet wel het *goede* blijven Knipoog
Ik vraag dit niet om je te plagen maar uit ervaring weet ik dat idd iemand die een 'poosje' niet gereden had en meeging het bos in er helemaal geen lol van had! Een beetje conditie en recente ervaring is wel belangrijk (en daarom zegt een ruiterbewijs mij idd niet veel). Alhoewel Voltrack een superbraaf en goed opgevoed paard is en zelfs een ezel zoals ik erop kan blijven ... is het wél een ras-volbloed, heeft ie een ren-verleden en kan ie soms errug hard... en dan zit je niet in een fauteuil! Dus gaarne omdat ik je niet ken wat meer input over je rij ervaring enzo.

cu
ef