Eerste tussenstand giro 555: 2,7 miljoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:48

Ik zag net op teletekst dat de gemeente hoorn voor elke inwooner €1,- heeft gegeven. Als elke gemeente dat nou zou doen zit je al gauw op 16 miljoen euro's!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:16

Mijn oma is vrijdag jarig, aangezien zij toch niet weet wat ze wil hebben. Maken wij het geld dat normaal aan een kado besteed zou worden (plus wat extra's) over naar giro 555.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:20

ikzelf zou doodgraag wat geven maar kan ff niks missen!
loon is weer eens niet binnen Boos!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:35

Albert Heijn doneert voor iedere medewerker €1,-. Bij ons in de winkel hebben we een bak staan waar mensen hun emballagebon in kunnen doen. Daar zat vandaag al €40,- in

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:29

Chubby schreef:
Ik ga geen geld overmaken, hoe erg ik het ook vind voor die mensen.

Ik betaal genoeg belasting, en daarvan spendeert de regering nu een deel aan het hulpfonds. Dus indirect betaal ik wel mee. Er zijn zoveel goede doelen momenteel, dat ik geen droog brood meer kon eten als ik zou doneren aan elk doel wat mijn sympathie heeft.

Ik snap dat eerlijk gezegd niet............
Begrijp je de omvang van de ramp wel goed ? Besef je wel hoe rijk we het hebben hier in nederland ? En 1 euro kan iedereen heus wel missen !!!! Sorry, ik begrijp dat je je eigen mening mag hebben, maar ik ben het er totaal niet mee eens

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:37

Als je toch al die beelden ziet kun je toch niet anders dan geld overmaken of zie ik dat verkeerd?
Ik vind het hartverscheurend al die mensen die familieleden zo in 1 klap kwijt geraakt zijn en tussen de doden speuren of hun familie erbij zit.
Op onze steun kunnen ze rekenen!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:37

Fitzroy schreef:
Als je toch al die beelden ziet kun je toch niet anders dan geld overmaken of zie ik dat verkeerd?

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb net via www.giro555.nl gedoneerd.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:45

IngridM schreef:
Ik snap dat eerlijk gezegd niet............
Begrijp je de omvang van de ramp wel goed ? Besef je wel hoe rijk we het hebben hier in nederland ? En 1 euro kan iedereen heus wel missen !!!! Sorry, ik begrijp dat je je eigen mening mag hebben, maar ik ben het er totaal niet mee eens

Ik ben het er wel helemaal mee eens.
Ik vind die ramp verschrikkelijk, maar onze overheid kan waarschijnlijk zèlf wel regelen hoeveel waar heen moet voor welke ramp. Dan maar wat meer belastingcentjes.
Als ik alle goede doelen geld zou gaan geven hield ik inderdaad zelf er echt geen paard meer op na. Egoïstisch, maar wel waar. Behalve de ramp in Azië lopen er ook nog zielige ouderloze aids-patientjes rond in Afrika, zijn er nog zat dodelijke ziektes waar onderzoek naar gedaan moet worden enz. enz.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:47

kom kom allemaal even een biertje minder op oudejaarsavond!!! Er zijn mensen die het dus zodner familie en huis moeten vieren!! Ik zou me erg schuldig voelen!!
Verwende nederlanders, wij moeten ons schamen als we niks overmaken!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 02:03

Als degenen die vuurwerk hebben gekocht en dat op oudejaarsdag de lucht in jagen nu ook eens hetzelfde bedrag aan de slachtoffers van de tsunami zouden overmaken, dan schoot het iig wat meer op....Lips are sealed

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 02:18

Ik vind dat afgeven op mensen die vuurwerk de lucht in schieten een beetje stemming makerij en zeker meten met twee maten. Het gros van de mensen in Nederland heeft vele hobbies of pleziertjes die zeker in het niet valleen bij een ramp van dergerlijke omvang, waarom nu alleen de mensen die vuurwerk de lucht in schieten het moeten ontgelden is mijn volstrekt onduidelijk. Er zijn hier diverse mensen, waaronder ik zelf, die veel hebben gegeten met kerst, zo nu en dan uitgaan, naar de bios gaan of geld uitgeven aan dekjes ed voor de paarden(dat doe ik dan weer minder maar goed), dat is net zo goed verspilling als mensen die lol hebben aan vuurwerk knallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 02:30

@ Ruiterinrust. Als je het hebt over rokers (die in mijn ogen verslaafd zijn en gewoon aan de sigaret moeten) dan is dat nog een heel ander verhaal dan bij mensen die vuurwerk afsteken. Want een heleboel mensen kunnen niet zonder sigaret, maar niemand kan echt zonder vuurwerk. En als mensen hun geld de lucht in willen jagen zul je mij er niet over horen. Maar wees dan ook zo gul en doneer hetzelfde bedrag voor de mensen in nood...Lips are sealed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 03:40

raar. We geven af op mensen die vuurwerk in delucht schieten. En toch gaan we buiten staan kijken naar het vuurwerk (en als je eerlijk bent geef je toe dat 99% van die wat hier zeggen dat vuurwerk stom is ook buiten staan om 00:00)
Mijn ouders doneren ook niet.
heel erg voor wat er met die mensen is gebeurt. Maar ze krijgen hun familie echt niet terug door geld hoor. Dat vind ik dus geen argument

(en nou krijgk weer heel bokt over me heen maar boeie)

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 07:32

Chubby schreef:
Ik ga geen geld overmaken, hoe erg ik het ook vind voor die mensen.

Ik betaal genoeg belasting, en daarvan spendeert de regering nu een deel aan het hulpfonds. Dus indirect betaal ik wel mee. Er zijn zoveel goede doelen momenteel, dat ik geen droog brood meer kon eten als ik zou doneren aan elk doel wat mijn sympathie heeft.

Dat is dus nog geen €0,12 centjes op de €20 miljoen die de staat geeft!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 07:42

ik kan me de reacties van, ik maak niks over..er zijn zoveel goede doelen...ik betaal al belasting enz, best voorstellen....
maar... ik kan ook weinig missen, ik geef niet of nauwelijks aan goede doelen, simpelweg omdat ik het niet kan missen, toch vind ik dit soort rampen anders, hier is per direct ontzettend veel hulp nodig, zo'n enorme omvang, zo onverwachts... in 1 klap een land, eiland, streek gewoon kapot, zoveel menselijk leed... ik vind dat anders dan goede doelen zoals wnf, artsen zonder grenzen oid (ook erg goede hoor, begrijp me niet verkeerd)
ook ik, met werkelijk een zwaar rood bankverhaal, maak wat over, niet veel maar iig iets...

en nee ze krijgen hun familie er niet mee terug..dus?? maar niet helpen? weet je hoe belangrijk het is voor vele mensen dat ze de kans krijgen om iig hun dierbare terug te vinden en te kunnen begraven? daar is enorm veel hulp voor nodig...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:38

Voor al die mensen die zeggen dat er al zoveel goede doelen zijn enz. hoop ik echt nooit dat er in Nl. een ramp van deze omvang gebeurt en de rest van de wereld er ook zo over zou denken als jullie nu doen.

Volgens mij beseffen jullie echt de grootte van de ramp niet.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:11

Er zijn al 82.000 doden en ze verwachten dat het boven de 100.000 uit zal komen. En misschien wel 3 dubbel zo veel door de epidimiën!! En wat nog meer??? Ik durf het niet te raden.

En dan alles nog wat er bij komt kijken. Ze zijn alles kwijt en dan hadden ze amper wat!! Ik heb met me eigen ogen mogen zien dat mensen in een arm land zo gelukkig kunnen zijn met wat ze daar hebben en ondanks alle armoe die er al was!!

Wij zijn gewoon "verwend" al kunnen wij er niets aan doen dat wij het goed getroffen hebben.

Ik help waar ik helpen kan en kan ik dat niet is dat heel erg jammer. We moeten natuurlijk niet vergeten dat er ook mensen zijn die het niet kunnen permiteren.

maar de reden dat je al genoeg belasting betaald vind ik in dit geval een erg zwak argument.

Je zou zelf maar in zo'n situatie terecht komen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:24

IngridM schreef:

nogmaals..............nu met een uitroepteken en een Boos!

*zelf heb ik ook weinig geld, maar wel 20 euro gestort*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:29

Fitzroy schreef:
Voor al die mensen die zeggen dat er al zoveel goede doelen zijn enz. hoop ik echt nooit dat er in Nl. een ramp van deze omvang gebeurt en de rest van de wereld er ook zo over zou denken als jullie nu doen.

Volgens mij beseffen jullie echt de grootte van de ramp niet.

Nee ik zit ook een beetje raar te kijken hoe sommige reageren Verward
Scheve mond

Ik ga straks even een paar smsjes sturen Lachen

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:42

pharagirlke schreef:
heel erg voor wat er met die mensen is gebeurt. Maar ze krijgen hun familie echt niet terug door geld hoor.

Dus dan hoeven we ze ook niet te helpen met geld Verward Boos! Boos!
Het geld is nodig voor medicijnen, voedsel, onderdak en wederopbouw, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet eens te vertellen.

Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo dat ik overal maar geld voor overmaak, maar ik zit deze week elke avond weer met verbazing en ontzetting naar het journaal, Netwerk en Nova te kijken en ben echt onsteld over de omvang en gevolgen van deze (natuur)ramp.
Het kleine beetje dat ik dan kan doen is wat geld overmaken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:45

pharagirlke schreef:
Maar ze krijgen hun familie echt niet terug door geld hoor. Dat vind ik dus geen argument

Het geld helpt ze om weer een 'leven' op te bouwen en de familie te behouden die misschien/hopelijk nog in leven is. Het risico voor epidemiën is groot.

Daarnaast, verplaats je eens in die mensen. Probeer je echt eens in te denken hoe dit voor die mensen is. Ze hebben meer nodig dan onze belastingcenten. Jij zou ook hulp willen hebben. Door een donatie geef je ze de kans om te overleven. Geef om mensen en niet om je centen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:47

natalie1977 schreef:
We moeten natuurlijk niet vergeten dat er ook mensen zijn die het niet kunnen permiteren.

Is ook zo, maar ik gok dat iedereen toch wel € 1,- kan missen en dat tikt al gauw aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:51

Summertje schreef:
Nee ik zit ook een beetje raar te kijken hoe sommige reageren Verward
Scheve mond

Wat was er vreemd aan mijn reactie? Misschien wat fel, maar dat komt omdat deze ramp zo verschrikkelijk is dat ik niet kan bevatten dat mensen er geen geld voor willen geven.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:58

Fitzroy schreef:
Wat was er vreemd aan mijn reactie? Misschien wat fel, maar dat komt omdat deze ramp zo verschrikkelijk is dat ik niet kan bevatten dat mensen er geen geld voor willen geven.

Zoals ik het lees, deelt Summertje jouw mening dat sommige mensen raar reageren en zeggen dat er al zoveel goede doelen zijn etc.....

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:18

Ik heb gisteren € 25,00 overgemaakt via de site.
Echt vreselijk wat daar gebeurd is, niet te bevatten gewoon.....
Het enige wat wij kunnen doen is geld storten om de overlevenden ook nog een kans te gunnen om door te gaan met leven.

Een paar maanden geleden liep ik toch nog op de stranden en in de plaatsjes in Sri Lanka lekker vakantie te vieren. Moeilijk te bevatten dat het daar nu totaal verwoest is en er zoveel mensen omgekomen zijn.