Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stef schreef:Wat ik ontzettend opvallend vindt is dat er nauwelijks wilde dieren omgekomen zijn. Die waren al optijd naar hoger gelegen gebieden gevlucht....
Misschien zijn mensen toch niet de slimste wezens op aarde
_Romana_ schreef:Lijkt wel of sommigen een big smile op hun gezicht hebben,. als ikd at zag zou ik rennen
stef schreef:Jij hebt het niet gezien, dus jij hebt geen flauw idee hoe je zal reageren.
Misschien denken die mensen van owh, ik ren even hard weg voor een wat grotere golf, net op het strand als je geen natte voeten wilt.
Je weet gewoon niet wat er in die mensen omging

_Romana_ schreef:Lijkt wel of sommigen een big smile op hun gezicht hebben,. als ikd at zag zou ik rennen

_Romana_ schreef:Vreselijk! Ik zag net nog op t nos van mensen die waren een dochter kwijt( nederlanders) ze hadden nog hoop dat ze gevonden zou worden, die andere dochter werd wel weer gevonden. Volgens mij kun je wel bijna met`100 procent zekerheid zeggen dat die vermiste dochter dood is..
Echt erg, lig je op t strand en wordt je overspoeld.. Heb al veel van die ooggetuigen filmpjes op cnn enz zitten kijken, mensen die met stoel en al het zwembad of de lobby in werden gesleurd.. Of een lijk dat uit zo'n kapot hutje hing... En het rare is nog het is nu weer prachtig weer en de stranden liggen er al weer redelijk bij op sommige plaatsen, maar de ravage erachter is enorm
Wat me ook verschrikkelijk lijkt is dat je je famillie lid niet kunt identificeren omdat het al te lang ligt of dat ze hem al samen met de bevolking in een massagraf hebben gedumpt ( met een buldozer) dan zul je diegene nooit kunnen begraven.. Is ehct verschrikkelijk dit!

Zep schreef:http://media.dsc.discovery.com/news/media/tsunami.html
hier is te zien hoe de golf zich verspreid heeft. Zo kun je dus ook goed zien waarom Sri Lanka veel harder getroffen is dan Thailand (hoewel Thailand het meest in het nieuws is vanwege alle toeristen.
Volgens de NOAA http://www.noaanews.noaa.gov/stories2004/s2358.htm is er laat gereageerd op de tsunami omdat er in dat gebied boeien zijn voor registratie van tsunami's. Via de homepage kun je veel info vinden over het hoe en wat van tsunami's.