{A} Tsunami

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:05

ja indd, en denk aan al die mensen die de zee zijn ingesleurd..En waarschijnlijk nog wel zullen aanspoelen, misschien half opgegeten door haaien, echt vreselijk, al zou t nou op een onbewoond eiland zijn, maar ook net nu in de drukke toeristische periode.

Ook heel raar dat het zoveel impact heeft gehad, gewoon in afrika waren de gevolgen nog merkbaar, echt ongeloofelijk toch??

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:10

Idd ongelovelijk... Echt een vreselijke ramp, zoveel plaatsen, zoveel landen en vooral zoveel mensen geraakt...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:57

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:16

http://picserver.org/view_image.php/B52M5929NT2O/p.jpeg
let op, legubere foto... in eerste instantie dacht ik gewoon van "goh, wat een zooi"...... Tot ik wat beter ging kijken.........................

Echt verschrikkelijk wat hier gebeurd is, ik heb er geen woorden voor...
Ik heb ook al een donatie gedaan...

Ik heb echt zo ontzettend veel te zeggen maar heb hier gewoon echt geen woorden voor.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan te bedenken dat alle mensen die je hier ziet hoogst waarschijnlijk allemaal dood zijn...
Laatst bijgewerkt door Xyris op 29-12-04 23:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:27

Al die mensen die nog gewoon staan te kijken alsof ze niet beseffen wat voor gevaar ze lopen...echt ongelofelijk!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:31

Wat ik ontzettend opvallend vindt is dat er nauwelijks wilde dieren omgekomen zijn. Die waren al optijd naar hoger gelegen gebieden gevlucht....
Misschien zijn mensen toch niet de slimste wezens op aarde

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:31

Lijkt wel of sommigen een big smile op hun gezicht hebben,. als ikd at zag zou ik rennen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:35

Cassidy schreef:
Al die mensen die nog gewoon staan te kijken alsof ze niet beseffen wat voor gevaar ze lopen...echt ongelofelijk!

Idd...

Het verschil...
Afbeelding
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:36

_Romana_ schreef:
Lijkt wel of sommigen een big smile op hun gezicht hebben,. als ikd at zag zou ik rennen

Ja, dat dacht ik ook te zien... Maar het zal vast niet zo zijn...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:36

stef schreef:
Wat ik ontzettend opvallend vindt is dat er nauwelijks wilde dieren omgekomen zijn. Die waren al optijd naar hoger gelegen gebieden gevlucht....
Misschien zijn mensen toch niet de slimste wezens op aarde

Dieren hebben waarschijnlijk dat ene zintuig dat wij niet hebben...
Overigens zag ik net wel een plaatje langs komen van een strand vol met honderden dode vissen...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:38

Ja die zijn natuurlijk in 1 keer op t droge gekomen.. Pfoe als ik die nederlanders zo hoor die er midden in zaten.. Ook wat van dat meisje op t nieuws kwam wat ik al eerder zei.. Het is heel veel mensen overkomen maar vind het zo erg voor die mesnen, straks vinden zie die dochter verminkt en dood terug of al begraven in een massa graf Huilen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:38

_Romana_ schreef:

Jij hebt het niet gezien, dus jij hebt geen flauw idee hoe je zal reageren.
Misschien denken die mensen van owh, ik ren even hard weg voor een wat grotere golf, net op het strand als je geen natte voeten wilt.
Je weet gewoon niet wat er in die mensen omging

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:45

stef schreef:
Jij hebt het niet gezien, dus jij hebt geen flauw idee hoe je zal reageren.
Misschien denken die mensen van owh, ik ren even hard weg voor een wat grotere golf, net op het strand als je geen natte voeten wilt.
Je weet gewoon niet wat er in die mensen omging

Je hebt gelijk, en waarschijnlijk lachen die mensen dus echt, je beseft niet wat voor kracht het kan hebben, als ik dit zo zie denk ik, nou, een paar doden misschien en wat gewonden, en daar blijft het bij.... Het tegendeel blijkt waar.... ze zitten nu al op 100.000 doden niet? en dan hebben we de epidemien nog niet gehad.... en al die stranden en mensen die verdronken zijn.... op het moment dat zij begonnen te rennen zouden ze denk ik gedacht hebben wat jij zegt... ik heb namelijk een filmpje gezien waarbij je de mensen die filmen hoort lachen omdat er een paar mensen door die golf op hun bek gaan.... Totdat die golf toch wat gevaarlijker blijkt te zijn als ze aanvankelijk dachten. Ik denk dat ik op dat moment ook in de lach geschoten was... (als ik die persoon dus op zijn bek had zien gaan)

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:48

vind het allemaal maar grellig...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:59

_Romana_ schreef:

Er bestaat zoiets als een angstgrijns. Als je foto's ziet van mensen in een achtbaan of in andere situaties waar ze echt bang zijn, zie je die grijns ook. En die zie ik toch echt bij de mensen op hun gezicht. Is haast niet van een gewone big smile te onderscheiden....

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:52

Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog meer gaat komen daar.

Die mensen hadden al niks en wat ze hadden zijn ze nu ook kwijt.
Wat vreselijk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:28

Oh bah, ik krijg de rillingen van die foto's..... Die mensen staan daar gewoon te kijken, ze beseffen waarschijnlijk nog niet eens wat die golf gaat doen... Bah, kippenvel over mijn hele lijf Verdrietig

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:42

Tja wat doe je als iets heel erg spannend wordt, ik ga ook meestal lachen. Ik had het ook al gezien maar het is idd een hele gewone reactie van die mensen. Ik meot zeggen dat ik op h et internet de meest afschuwelijke dingen vind.

Ik kan alleen de laatste 3 filmpjes hiervan niet zien. Ik heb nog geen geld overgemaakt, maar ik heb mijn wisselgeld bij de supermarkt in het potje gedaan.

En ik moet er ook niet aan denken dat de meeste mensen die op die foto;s staan gewoon niet meer leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:02

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:47

Tancreda4 schreef:
Idd...

Het verschil...
[image]
[image]

de eerste foto is van hoe het vroeger was, maar de tweede is niet van na de tsunami , die is van vlak voor de tsunami (wanneer de zee zich terugtrekt)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:59

Ja, dat snap ik Lachen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:09

ah zo... hey en hoeveel hebben jullie al gestort? ik tot nu toe 1,50 via sms maar ben van plan er nog 9 smsjes erbij te doen, zit ik op 15 euro... en ik hoorde net dat de wereld door deze schok 2,5 cm uit haaras is geslagen met het resultaat dat de tijd ietsjes sneller gaat :S kan je nagaan wat een impact............

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:06

Idd.

En 't is zeker niet de laatste ramp die er is gebeurd...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:11

_Romana_ schreef:
Vreselijk! Ik zag net nog op t nos van mensen die waren een dochter kwijt( nederlanders) ze hadden nog hoop dat ze gevonden zou worden, die andere dochter werd wel weer gevonden. Volgens mij kun je wel bijna met`100 procent zekerheid zeggen dat die vermiste dochter dood is..

Echt erg, lig je op t strand en wordt je overspoeld.. Heb al veel van die ooggetuigen filmpjes op cnn enz zitten kijken, mensen die met stoel en al het zwembad of de lobby in werden gesleurd.. Of een lijk dat uit zo'n kapot hutje hing... En het rare is nog het is nu weer prachtig weer en de stranden liggen er al weer redelijk bij op sommige plaatsen, maar de ravage erachter is enorm

Wat me ook verschrikkelijk lijkt is dat je je famillie lid niet kunt identificeren omdat het al te lang ligt of dat ze hem al samen met de bevolking in een massagraf hebben gedumpt ( met een buldozer Huilen ) dan zul je diegene nooit kunnen begraven.. Is ehct verschrikkelijk dit!

Vooral met die buldozer ja Huilen
Massagraven, de mensen worden gewoon opgehoopt en neeergegooit Huilen
Echt zo verschrikkelijk! En de lijken liggen gewoon opgestapeld langs de weg... Huilen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:15

Zep schreef:
http://media.dsc.discovery.com/news/media/tsunami.html

hier is te zien hoe de golf zich verspreid heeft. Zo kun je dus ook goed zien waarom Sri Lanka veel harder getroffen is dan Thailand (hoewel Thailand het meest in het nieuws is vanwege alle toeristen.

Volgens de NOAA http://www.noaanews.noaa.gov/stories2004/s2358.htm is er laat gereageerd op de tsunami omdat er in dat gebied boeien zijn voor registratie van tsunami's. Via de homepage kun je veel info vinden over het hoe en wat van tsunami's.

Het is een catastrofe van ongekende vorm,voor allen die ermee geconfronteerd zijn.

Dat Thailand meer ' aandacht' krijgt vanwege de toeristen is niet terecht .
In Indonesie is de toestand het ergst ..