ruiterinrust schreef:Paul de Leeuw, heeft natuurlijk geen uitzonderingspositie. Hij heeft gewoon handig gebruik gemaakt van de regels zoals die er nu liggen! Het was en is ook voor paul de leeuw NIET mogelijk om als homopaar een kind te adopteren. Maar het is wel mogelijk om als alleenstaande ouder een buitenlands kindje te adopteren. Dit is dus ook wat Paul de Leeuw heeft gedaan. Nadat hij het kind in zijn eentje had geadopteerd, biedt de wetgeving de mogelijkheid om de vriend van Paul de Leeuw dat kindje te laten adopteren.
Op deze manier heeft Paul de Leeuw het gedaan, volkomen legaal en voor ieder homosexueel stel is het op deze manier mogelijk.
Probleem is dat deze weg niet bij alle landen die kinderen ter adoptie aanbieden gewaardeerd wordt, dat dit in Nederland mogelijk is. Wat ik ergens nog wel terecht vind, niet omdat ik het ze misgun een kind te adopteren, maar de landen die het kindje ter adoptie aanbieden zijn gewoon vaak vrij katholieke landen en daar ligt dat allemaal wat gevoeliger.
Om ook nog een antwoord op de stelling te formuleren.
Ik vind dat het gewoon bepaald moet worden door de landen die kinderen ter adoptie aanbieden of ze dat toestaan. Met andere woorden is het niet zo van belang of ik vind dat het moet kunnen.
Bovendien vind ik toch nog steeds dat een kind het beste een vader en een moeder hebben kan. In mijn ogen hebben die normaliter toch een vrij specifieke rol in de opvoeding, die vrij moeilijk door 2 mannen of 2 vrouwen te vervullen is.
dit ben ik niet helemaal met je eens. ik (en met mij vele anderen) woon alleen met mijn vader en zie mn moeder bijna nooit.
toch vind ik de mensen die ik ken en die alleen door hun moeder of vader zijn opgevoed niet anders dan mensen die door een man en een vrouw samen opgevoed zijn.
en als je toch geadopteerd wordt, denk ik dat je beter af bent met twee ouders, welk geslacht dan ook, dan met alleen één vader of één moeder omdat ze je samen niet mogen adopteren