Homopaar moet buitenlands kind kunnen aopteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:56

Annechien schreef:
het homohuwelijk is geaccepteerd, maar begin dan niet over kinderen te denken....... (zoals ze denken....). Homoparen zijn net zo goed voor "hun" kinderen als heteroparen dat zijn voor "hun" kinderen. Het enigste verschil?? Man/man of vrouw/vrouw ipv man/vrouw. Stel je toch eens voor dat het kind daarmee gepest wordt (en zeker niet als kinderen er achterkomen dat je als adoptie ouder blank bent en het kindje is gekleurd, iedereen weet dat kinderen hard zijn!).

Mja waarom je kind naar school sturen als een van de ouders gehandicapt is, als het kind een bril/beugel draagt, sproeten of rood haar heeft, dik is of een waterhoofd heeft... Als pesten maar ontweken kan worden he...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:41

Ethelate schreef:
Kinderen in buitenlandse weeshuizen, en dan heb ik het over china, brazilië enz, hebben het veel zwaarder als in Nederland. Hier hebben ze onderdak, eten en onderwijs enz, terwijl die kinderen daar geen toekomst hebben als ze niet geadopteerd worden.
En over pleegkinderen zijn veel slechte verhalen en dat schrikt mensen af, hoe erg het ook is voor de kinderen die wel een goed tehuis zoeken.

Ik wil China even buiten beschouwing laten, dat is natuurlijk een absurde situatie met de een kind regel, maar in zuid Amerikaanse landen worden wel degelijk babies "gefokt" voor buitenlandse adoptie. Ik vind dat men daar niet aan mee moet werken. Dan meer steun geven aan de weeshuizen op zich. Er zijn zat rijke mensen daar die ook wel willen en kunnen adopteren.

Verder vind ik het niet uitmaken of het nou twee mannen of twee vrouwen of mannetje vrouwtje is. Kinderen worden daar niet mee gepest, tenzij de OUDERS van de andere kinderen ze er op attent maken dat het een "abnormale" situatie is. Kinderen accepteren de dingen namelijk gewoon zoals ze komen. Ik wist van mijn klasgenoten helemaal niet wie of wat hun ouders waren. Als er twee vriendinnen een kind van school halen, denk je dan meteen dat je met een lesisch stel te maken hebt? Hier in Portugal denkt met zelfs als het wel om een stel gaat, nog dat het wel familie zal zijn...
Feit is, dat geadopteerd zijn op zich voor psychische onrust kan zorgen in het kind zelf en ik vind het belangrijk dat het zijn eigen roots moet kennen en ook in staat moet zijn zijn eigen ouders op te zoeken als die wens er is (en ze leven nog). In elk geval moet er zoveel mogelijk info over te krijgen zijn voor het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:58

Ik heb niet het hele topic gelezen.

Ik vind dat als die mensen goede ouders zullen zijn dat ze net zoveel recht op een kindje hebben als hetero stellen.

We willen in nederland geen discriminatie? Discrimineer dan ook niet op sexuele voorkeur.
Ik ken een homostel die zulke vreselijk goede ouders zijn. Beter dan menig hetero paar die ik ken.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:58

Sorane schreef:
Ik vind dat als die mensen goede ouders zullen zijn dat ze net zoveel recht op een kindje hebben als hetero stellen.

ben ik mee eens! iedereen die goede ouder kan zijn heeft 'recht' op een kindje!

alleen jammer dus dat homo-koppels geen kindje zouden mogen adopteren, ongewenst-kinderloos heterokoppels er jaaaaaaren op moeten wachten, en vrouwen die hun kinderen (laten) mishandelen gewoon zwanger mogen blijven worden.... niet eerlijk toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:48

Eigenlijk zou niemand meer kinderen moeten krijgen. De mens is een heel kwalijk ras.
Sorry, off-topic..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:51

ja, zo kunnen we iedere discussie wel doodslaan! Het ging hier niet om een oordeel over de mens, maar om het feit of homostellen kinderen mogen adopteren.

Ik vind dat iedereen die een kind een veilige, stabiele thuissituatie kan bieden, een kind moet kunnen adopteren. En of dat zo is moet in iedere situatie opnieuw worden bekeken. Dus mogelijke adoptieouders moeten goed gescreend worden. Maar of dat nou hetero's of homo''s zijn doet niet ter zake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:58

Lusitana schreef:
Eigenlijk zou niemand meer kinderen moeten krijgen. De mens is een heel kwalijk ras.
Sorry, off-topic..

Als jij de mens zo'n kwalijk ras vind zou ik zeggen verbeter de wereld begin bij jezelf!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:10

ik vind het sowieso raar als (mannelijke) homoparen geen kinderen mogen adopteren. een vrouwelijk paar kan zelf wel kinderen regelen met een man die daaraan mee wil werken, maar voor een mannelijk paar wordt dat een stuk lastiger...
een vriendinnetje van mijn broertje heeft twee moeders. ze heeft ook een zus en beiden zijn hartstikke leuke kinderen.
ze waren waarschijnlijk anders geweest bij een heteropaar, maar vast niet leuker of beter voor de maatschappij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:49

Sorane schreef:
Als jij de mens zo'n kwalijk ras vind zou ik zeggen verbeter de wereld begin bij jezelf!

Doe ik, ik heb geen kinderen!
Maar daar gaat het hier even niet om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:51

Lusitana schreef:
Doe ik, ik heb geen kinderen!
Maar daar gaat het hier even niet om.

Ik had het in dit geval niet over kinderen krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:53

Okee, zal even de hand aan mezelf slaan. Laten we even on-topic blijven.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:28

Sorane schreef:

Dus jij vindt dat alle hetero-stellen altijd recht hebben op een kind, terwijl de homo-stellen er op 'getest' moeten worden of ze wel of niet goede ouders zijn? Lachen

Ik vind dat alle mensen, ongeacht homo/hetero/alleenstaand, het recht hebben om een kind te krijgen, zolang het liefde en kans op ontwikkeling (lichamelijk en geestelijk) krijgt.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:10

Ethelate schreef:
Waarom mag paul de leeuw dat dan wel en andere niet?
Waarom mogen een man en vrouw het wel, en twee mannen of vrouwen dat niet?

Paul de Leeuw, heeft natuurlijk geen uitzonderingspositie. Hij heeft gewoon handig gebruik gemaakt van de regels zoals die er nu liggen! Het was en is ook voor paul de leeuw NIET mogelijk om als homopaar een kind te adopteren. Maar het is wel mogelijk om als alleenstaande ouder een buitenlands kindje te adopteren. Dit is dus ook wat Paul de Leeuw heeft gedaan. Nadat hij het kind in zijn eentje had geadopteerd, biedt de wetgeving de mogelijkheid om de vriend van Paul de Leeuw dat kindje te laten adopteren.
Op deze manier heeft Paul de Leeuw het gedaan, volkomen legaal en voor ieder homosexueel stel is het op deze manier mogelijk.
Probleem is dat deze weg niet bij alle landen die kinderen ter adoptie aanbieden gewaardeerd wordt, dat dit in Nederland mogelijk is. Wat ik ergens nog wel terecht vind, niet omdat ik het ze misgun een kind te adopteren, maar de landen die het kindje ter adoptie aanbieden zijn gewoon vaak vrij katholieke landen en daar ligt dat allemaal wat gevoeliger.
Om ook nog een antwoord op de stelling te formuleren.
Ik vind dat het gewoon bepaald moet worden door de landen die kinderen ter adoptie aanbieden of ze dat toestaan. Met andere woorden is het niet zo van belang of ik vind dat het moet kunnen.
Bovendien vind ik toch nog steeds dat een kind het beste een vader en een moeder hebben kan. In mijn ogen hebben die normaliter toch een vrij specifieke rol in de opvoeding, die vrij moeilijk door 2 mannen of 2 vrouwen te vervullen is.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:17

ruiterinrust schreef:
Paul de Leeuw, heeft natuurlijk geen uitzonderingspositie. Hij heeft gewoon handig gebruik gemaakt van de regels zoals die er nu liggen! Het was en is ook voor paul de leeuw NIET mogelijk om als homopaar een kind te adopteren. Maar het is wel mogelijk om als alleenstaande ouder een buitenlands kindje te adopteren. Dit is dus ook wat Paul de Leeuw heeft gedaan. Nadat hij het kind in zijn eentje had geadopteerd, biedt de wetgeving de mogelijkheid om de vriend van Paul de Leeuw dat kindje te laten adopteren.
Op deze manier heeft Paul de Leeuw het gedaan, volkomen legaal en voor ieder homosexueel stel is het op deze manier mogelijk.
Probleem is dat deze weg niet bij alle landen die kinderen ter adoptie aanbieden gewaardeerd wordt, dat dit in Nederland mogelijk is. Wat ik ergens nog wel terecht vind, niet omdat ik het ze misgun een kind te adopteren, maar de landen die het kindje ter adoptie aanbieden zijn gewoon vaak vrij katholieke landen en daar ligt dat allemaal wat gevoeliger.
Om ook nog een antwoord op de stelling te formuleren.
Ik vind dat het gewoon bepaald moet worden door de landen die kinderen ter adoptie aanbieden of ze dat toestaan. Met andere woorden is het niet zo van belang of ik vind dat het moet kunnen.
Bovendien vind ik toch nog steeds dat een kind het beste een vader en een moeder hebben kan. In mijn ogen hebben die normaliter toch een vrij specifieke rol in de opvoeding, die vrij moeilijk door 2 mannen of 2 vrouwen te vervullen is.

dit ben ik niet helemaal met je eens. ik (en met mij vele anderen) woon alleen met mijn vader en zie mn moeder bijna nooit.
toch vind ik de mensen die ik ken en die alleen door hun moeder of vader zijn opgevoed niet anders dan mensen die door een man en een vrouw samen opgevoed zijn.
en als je toch geadopteerd wordt, denk ik dat je beter af bent met twee ouders, welk geslacht dan ook, dan met alleen één vader of één moeder omdat ze je samen niet mogen adopteren

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:21

@ ruiterinrust, wat zouden een homopaar niet kunnen overnemen van een heteropaar?

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:24

Ik zeg ook zeker niet dat zoiets gedoemd is te mislukken, maar ik vind wel dat een man-vrouw relatie het ideale plaatje is in beginsel.
Ik ken ook genoeg mensen die of door mams alleen of alleen door paps zijn opgevoed. En idd die mensen komen ook vaak wel op hun pootjes terecht. Maar dat neemt niet weg dat het een ideale situatie is imo.
Bovendien vind ik het niet abnormaal dat als je je in een homosexuele relatie bevindt het gewoon moeilijker is om een kind te krijgen. Dat begint al in de voortplanting he Knipoog.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:29

ruiterinrust schreef:
Bovendien vind ik het niet abnormaal dat als je je in een homosexuele relatie bevindt het gewoon moeilijker is om een kind te krijgen. Dat begint al in de voortplanting he Knipoog.

En daarom zouden ze juist een even grote kans moeten krijgen op het adopteren van een kind.

Maar goed, als je van het ideale plaatje gaat kijken, kom je bedrogen uit. Je kunt, als kindzijnde, wel opgevoed worden door vader en moeder, maar de gezinssituatie is nog altijd het belangrijkste, en dan heb ik het niet over het geslacht Knipoog

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:37

DAt klopt, maar ik bedoel dat ervan uitgaande dat ze verder volledig vergerlijkbaar zijn, dan is mijn uitgaanspunt dat een kind in beginsel beter opgevoed kan worden door een vader en een moeder.
En zoals ik al zei, in het geval dat de topicstarter bedoelt beslist het land dat de kinderen ter adoptie aanbiedt en dat vind ik niet meer dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:42

Kusia schreef:
Dus jij vindt dat alle hetero-stellen altijd recht hebben op een kind, terwijl de homo-stellen er op 'getest' moeten worden of ze wel of niet goede ouders zijn? Lachen

Ik vind dat alle mensen, ongeacht homo/hetero/alleenstaand, het recht hebben om een kind te krijgen, zolang het liefde en kans op ontwikkeling (lichamelijk en geestelijk) krijgt.

Het zou wel een goed idee zijn als dat zou kunnen inderdaad.

Ik ken nu twee stellen, waarvan 1 in mijn familie, die het absoluut niet verdienen om kinderen te krijgen.

In 1 geval is het kind er alleen om verveling van de moeder tegen te gaan!!!!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:00

tsja ik ken ook mensen waarvan ik liever niet zou zien dat ze kinderen krijgen... maargoed je kunt er weinig aan doen hè. als een (vruchtbaar) heteropaar een kind wil dan krijgen ze een kind of de omgevind het nu leuk vind of niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:33

Daarom vind ik ook dat adoptie moet gaan om een toekomst bieden voor een kind en niet zozeer om een kinderwens in vervulling te laten gaan van ouders. Met de screening komen die er dan ook niet door. je kunt van een kind niet verachten dat ze je gelukkig moeten maken, je leven invulling moeten geven of weet ik het met wat voor een arguimenten mensen komen. Een kind is een nieuw individu dat je kunt begeleiden maar niet kunt vormen of bezitten.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:46

Ik kan uit de praktijk zeggen dat het adopteren van een kind, nu al een vrij lange screening behelst. Daarbij komt dat er geen screening is te bedenken die 100 procent het kaf eruit filtert.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:55

Paul de Leeuw is een homo?? Bloos! Wist ik niet... Bloos

Maar heb de hele topic niet gelezen,maar ik vind dat een homopaar de kinderen ook mag adopteren, net als heteropaar... Het gaat immers om individueel, niet om de liefde voor (hetzelfde) sekse, toch??

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:28

Ik heb hier in mijn examenjaar een stelling over gehad, wat heel wat losmaakte in de klas. Ik was en ben nog steeds voor, omdat ik het belangrijker vind dat een kind een goede toekomst krijgt dan dat het door 2 mannen of 2 vrouwen wordt opgevoed. De screening voor je mag adopteren is heel zwaar en de procedure duurt ook heel lang. Wat wel zo is dat er in bepaalde landen nog steeds geen homo's worden geaccepteerd, en ik denk dat dat meer voor problemen zorgt dan dat de Nederlanders dat doen. Imo maakt het dus niet uit, het kind wordt hierheen gebracht en krijgt deze nationaliteit en heeft dus eigenlijk vrij weinig te maken met het geboorteland.

Ik weet niet of je hierover een stelling gaat houden of dat je alleen bokt's mening wilt weten? Als het goed is heb ik hem nog op de computer, dus mocht je hem willen lezen dan kan ik kijken of ik hem nog heb.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:36

Ja, dat kun jij wel vinden, en ik vind dat ook maar het feit blijft voorop staan dat het land waaruit de kinderen voor adoptie afkomstig zijn, in mijn ogen terecht de regels mag stellen. Als zij homostellen niet accepteren als opvoeders voor de kinderen, dan kan Ned niet veel anders doen dan dat accepteren.