Zielig: Koeien, varkens, en kippen die geslacht worden???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zielig: Kippen, varkens en koeien die worden geslacht?

ja
33 (100%)

Totaal aantal stemmen: 33

HugoBoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:30

Tindra jij bent veganist en dat vind ik persoonlijk een ziekte....

Ohw en om verder te gaan...jij ben ook een mooie...je eet dit niet en dat niet en zus niet maar je heb wel een leren zadel...lekker dan...dus je vind het zielig enzo maar omdat jij zonodig met je kont op leer wil paardrijden koop je dat wel...dan moet je ook een ander soort zadel kopen vind ik...en geen melk meer drinken...sorry hoor maar echt waar...het kan nooit gezond zijn hoe jij eet...plus het feit dat je heel de tijd op de etiketten moet kijken of er niet een E-nummer inzit die je niet wil...pfff...echt een drama...

Maar goed...iedereen heeft recht op een mening en ik je nu de mijne gegeven.... Haha!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 17:22

Pffffff......Ik BEN helemaal geen veganist...gewoon streng vegetarisch.
En waarom is dat een ziekte Verward. Want als je goed nadenkt (en dat doe ik hahahahaha) dan ben je door melk drinken ook schuldig aan slacht van kalveren. Want koeien moeten kalveren krijgen om de melkproductie op gang te houden. En wat denk je dat er met veel van die beestjes gebeurt??? Precies..die worden lekker vetgemest en opgegeten. Dus ik ( + ieder ander) bezorg hen eigenlijk ook een k*tleven.
Daarom ga ik in de toekomst misschien ook wel geen melk meer drinken enzo, maar nu nog niet, want dat kan ik mijn moeder niet aandoen hihihi, zei kookt tenslotte voor mij. En nu gaat dat nog wel (er zijn zoo veel alternatieven, maar als ik veganist zou worden dan wordt het wel erg moeilijk).

En dat ik op een leren zadel rij...tja...ik heb er zelf ook erg mee gezeten. Maar het KON gewoon niet anders. Want het moest wel een ijslands zadel zijn (ja, kep een ijslander). En een kunststof ijslands zadel was erg moeilijk aan te komen...vandaar...!
Ik zeg ook dat het mij enige uitzondering is. Het is natuurlijk niet goed te praten, maar ja...
En alle mensen in mijn omgeving vonden dat ik heus wel een keer een uitzondering kon maken, anders maak ik het wel erg moeilijk voor mezelf. Dusss, heb ik daar maar naar geluisterd.

Ik vind het best dat jij er zo over denkt hoor, maar ik wilde alleen maar even melden hoe het zat met dat veganistengedoe.

Wat ik WEL irritant vindt, is dat heel veel mensen zeggen: Waarom eet jij dan planten, die leven toch ook?
Ja sorry hoor, maar zo ver ga ik niet. Dan kan ik meteen wel voor de trein gaan liggen, dan weet ik iig zeker dat ik geen levende wezens opeet haha...

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 11:39

JA!!!! ik ben vegi.....
ik vind het echt niet kunnen dat wij dieren gebruiken om eens lekker te eten. ook vind ik het een beetje vaag als mensen zeggen: maar ik zal nooit een paard eten..... verdient een paard dan meer dan een ander dier alleen omdat je van hem/haar houdt?????

HugoBoss

?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:00

1 Vraagje nog...als je geen veganist bent...wat versta je er dan onder??..Ik ben zelf kok en als wij iemand als jij bij ons te eten hebben noemen we dat echt wel een veganist...want een vegetarier eet wel kaas en drinkt melk enzo....maar een veganist gaat zo ver dat alles waar een dier mee te maken heeft niet eet....toch??

Maar ik kan er naast zitten hoor....

HB

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:40

Weet je wat pas zielig is? Eendenlever en ganzenlever eten.
In de Makro hebben ze de verkoop van die dingen gestopt, weet je hoe dat gedaan wordt?
Zitten die ganzen en eenden in een klein hokje en krijgen ze drie weken lang (geloof ik) elke dag een 30 centimeter lange trechter in hun snavel geduwd en daar wordt dan voedsel door gegoten. Tot de lever 10 keer zo groot is geworden en dan maken ze ze af.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:45

Ik eet (nog) wel eieren en drink ook nog melk. Dus nu ben ik nog geen veganist...snap je?????? Dat staat er toch.....zucht.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 14:41

Dat vind ik nu ook echt niet kunnen spirit.
Goed dat ze de verkoop gestopt hebben.

En die arme kreeftjes levend in kokend water dat vind ik ook zo ontzettend zielig.

En tindra
waarom moet er meteen "zucht" achter jou bericht staan er word toch gewoon gevraagd of je veganist bent of niet.
Niet de hele wereld weet hoe het allemaal zit. Haha!
En nog een vraagje, wat voor hoofdstel heb je dan?
Of is dat dan al uitzondering nummer 2?

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:39

Er staat "zucht" achter, omdat hugoboss al eerder zei dat ik een veganist was. Toen zei ik dus weer dat dat niet zo was. En nu zegt ie nogmaals dat ik een veganist ben, terwijl er duidelijk staat dat ik wel melk drink. Dan denk ik: Lees toch wat beter wat er staat, zo moelijk is dat niet!!!!!!!!!!!!!
Vandaar.......En verder hoeven mensen het helemaal niet met mij eens te zijn hoor. Maar ik wil gewoon vertellen waarom ik het doe.

HugoBoss

Je ben wel een veganist...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 19:19

Twee opmerkingen...nee eigenlijk drie....

1. Tindra je ben wel een veganist want je heb namelijk twee soorten. Vegetariers en Veganisten: Vegetariers eten geen vlees en vis en verder alles....maar veganisten eten geen producten die van dieren af komen NET ALS JIJ...dat jij nou uitzonderingen maakt doet er niet toe...je ben een veganist!...

2. Spirit....dat van die ganzen en eendenlever had ik ook al daarvoor gezegd en dat van die kreeften is niet zielig...ik werk zelf in een visrestaurant en maak kreeften dagelijks klaar.....als je het op de goeie manier doet is er niks aan de hand...de goeie manier is of je gooit hem (levend) in kokend water...dan is ie gelijk dood...voelt ie er het minst van...of je zorgt dat je gelijk een mes dwars door z'n kop heen hakt dan is ie ook gelijk dood...voelt ie niks van...en kom niet aan met van die verhalen dat kreeften gillen ofzo als ze in het water komen want een kreeft heeft geen stembanden dus kan ie ook geen geluid maken...en ik vind het niet het leukste werk om te doen maar of ik doe het of iemand anders , hoe dan ook het gebeurt toch wel als iemand kreeft wil eten en van die mensen zijn er genoeg want het is namelijk heel erg lekker...

Dat waren eigenlijk nummer 2 en 3 samen... Knipoog

En Tindra geef ook eens antwoord op de vraag over je hoofdstel??...Ohw en ik hoorde nog een reactie van iemand die zich af vroeg hoe jij paard kon rijden want als je zo veganistisch bent en dus tegen gebruik/misbruik van dieren...wat doe je dan op een paard....dat is ook gebruik van een dier voor je eigen plezier....hey dat rijmt... Pling

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:02

ik ben ook vegetarisch, omdat ik het zielig vind voor de dieren.
Ik wil niet dat er dieren voor mij worden afgemaakt op een vreselijke manier zodat ik wat ''lekkers'' op mijn bordje heb liggen... en tuurlijk helpt het niet als alleen ik vegetarisch ben, maar ik voel me er fijn bij, ik vind hoe die dieren leven op een vreselijke manier en wil daar niet aan mee doen.

Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat diegene slecht is omdat hun wel vlees eten, zolang ze maar accepteren dat ik het niet doe...

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:43

Heey Hugoboss, ik heb je ff een (lange) PB gestuurd. Even alles helemaal uitgelegt. Ik hoop dat het duidelijk is.
Alleen nog even voor de duidelijkheid:

Veganist: eet geen vlees, vis, melk, kaas, eieren (en geen gelatine +veel E-nummers). Draagt geen leer, wol, zijde, bont. Rookt/drinkt niet en gebruikt geen medicijnen of drugs.

Ik: eet geen vlees, vis, gelatine, veel E-nummers en gewone kaas. Maar WEL melk en melkproducten.

Snappie.... Verward Verward

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:56

rookt en drinkt een veganist niet ??? Verward Verward nooit van gehoord Verward ze doen het toch uit belang van de dieren, wat hebben drank en sigaretten daarmee te maken?

Gelantine zit trouwens in heel veel producten.... Ik denk dat je het misschien over het hoofd ziet... In gewoon snoep zit zelfs gelantine (oke niet in alles maar in heel erg veel snoep wel... Verdrietig )

HugoBoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:16

ibbel...wel alles lezen voor je ergens op reageert...dat van die gelatine in snoepjes had Tindra al verteld dat ze daar ook oplet...

en Tindra...zoals jij een veganist beschrijft denk ik niet dat er uberhaupt veganisten bestaan want die zijn volgens mij nooit lang in leven nog als je zo gaat leven....maar ja...waarschijnlijk zijn er meer dingen die je kan eten en drinken en dragen die niet van dieren zijn en ook nog leuk en vooral lekker zijn...want je gaat neem ik aan niet smerig eten omdat je het zielig voor de dieren vind...toch?

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:46

Nee, erg veel veganisten zijn er niet denk ik. Maar ja, ze bestaan wel. En of ze lang leven..hihi...misschien niet.
En dat van die sigaretten e.d. dat is denk ik omdat ze zo natuurlijk mogelijk willen leven.
Poe he, volgens mij is het bijna onmogelijk om veganist te zijn zonder dat je vitaminen te kort komt enzo. Ik zal me er nog wel een keer in verdiepen hoe het allemaal precies zit.

Spirit

Je ben wel een veganist...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 23:55

HugoBoss schreef:

2. Spirit....dat van die ganzen en eendenlever had ik ook al daarvoor gezegd

Oh sorry hoor, dat had ik niet gezien.
Ik had nog gekeken of het niet al gezegd was, maar dus toch wel Scheve mond

HugoBoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:29

Is al goed hoor Dribbel....ik heb mezelf voorgenomen om maar eens wat aardiger te gaan doen......ik heb misschien te snel een te grote mond....misschien een leuke voor mijn goeie voornemens voor 2002?? Schijnheilig

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:06

dribbel? waarschijnlijk bedoel je spirit *LOL*

HugoBoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:26

Verward aaaaaaaaaaaaaahhh...al die namen!!!... Frusty stom van me zeg....ja die bedoelde ik....

Naomi_Youri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:13

ik vin vlees heeeeeeeeeeeerlijk maar ik eet geen vlees

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:46

Als de dieren een redelijk leven hebben gehad, tja, is het nog zielig maar dan kan ik ermee leven!!! Wat ik idd. heel zielig vind is dat van dat eenden en ganzen lever, walgelijk!!! Dat eet ik dus echt niet, dat is zo zielig!!! Ik vind dat dat verboden moet worden!!!
Ik hou vreselijk veel van dieren en ik vind dat je dieren netjes moet behandelen!!!