wat is de moeilijkste taal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welke taal is het moeilijkst?

duits
40 (100%)

Totaal aantal stemmen: 40

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 10:23

duits. zeker weten. wat een k**taal zeg!!! niet normaal. frans vind ik juist er leuk en makkelijk. weet niet hoe t komt. ga elk jaar naar frankrijk op vakantie, daar zal t ook aan liggen. alleen is t wel balen dat mn bf half duits is en zn papa helemaal duits dus die gooit nog wel eens duitse woorden door het nederlands heen waarvan ik denk WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??? *LOL*

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:43

Het feitelijke antwoord op de vraag is geen van beiden. Japans, Chinees, Koreaans en Thais zijn waarschijnlijk allemaal moeilijker. Ook zit er een onderliggende aanname in deze vraag. Voor een Duitser is Engels veel moeilijker dan Duits. De aanname is dus dat je Nederlander bent, in het begin van de 21ste eeuw. 100 jaar geleden was het antwoord waarschijnlijk andersom geweest omdat de invloed van Engels veel kleiner was.

Overigens is perfect Engels spreken veel moeilijker dan perfekt Duits. Slecht Engels spreken is veel gemakkelijker dan slecht Duits.

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 13:03

Frans Misselijk Verdrietig
Heb er net een proefwerk van gehad, nou misschien een voldoendetje!
Maar Duits lijkt me ook wel moeilijk.
Engels is tot nu toe best makkelijk maar het kan nog moeilijk worden denk ik

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 16:48

GRIEKS & LATIJN!!!!!!!!!!!!!!!das echt poedersuiker

verder ook nog frans en engels

duits lukt nu wel(p op rapport vorig jaar een 5 Schijnheilig )

en thais is echt het ergste. alleen die letters al.(mijn vader thaise vriendin ik dacht laat ik mijn talen eens uitbreiden ook al ben ik een anti talenknobbeltje nou ze wou het me nie eens leren omdat ze dan jaren bezig was. we hebben wel thais-nl en nl-thais woordenbooek dus als ik wil kan ik het ook wel. o,ja paard=maaaaaahh harde a en je moet doen alsof je gaat kotsen Misselijk met je hoofd. )

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 16:57

Frans!!

Echt vreselijk, kan er geen bal van! Boos!

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:30

Ja ik zit pas in het eerste jaar duits en ik vind ut supermakkelijk!!
ik haal alleen maar 8en en 9ens!!!
maar engels is ook wel makkie!
P.S ik doe wel Mavo Haha!

traksnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 04:54

Ik verkies voor chinees, maar goed dat was de keus niet ik moet zeggen engels vooral omdat zo veel worden het zelfde klinken, maar dan toch weer anders zijn,, voornamelijk gespeld,, nou ben ik al zoon kei in het spellen zoals je kan leze maar goed,,

chinees vond ik nog erger omdat ik voor je het weet een verkeerde streep zet en dan is het weer heel wat anders