Ja, daar heb je gelijk in, veel oorlogen zijn idd 'geloofsoorlogen' maar ik vind dat persoonlijk geen argument dat God niet bestaat, ik snap dat argument niet zo! Kan aan mij liggen, hoor!
Margreet
Geplaatst: 16-12-01 13:29
En ik kan weer niet geloven dat er een god is die dat allemaal maar goed vindt.
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 13:32
Tsja, ieder zijn mening!
Dit wordt een beetje een 2-gesprek ook op deze manier dus ...
PUCK
Geplaatst: 16-12-01 13:37
Tsja die oorlogen om het geloof is toch echt inititief van mensen en hun egoisme en hebberigheid. God kan niet "ingrijpen" als dat gebeurt. Volgens het geloof zullen die mensen verantwoording af moeten leggen als ze de aarde verlaten.
Mar2lin
Geplaatst: 16-12-01 14:11
Oorlogen worden idd gevoerd en er is een ongelovelijk chaos op de wereld! God keurt dit niet goed absoluut niet, maar Hij heeft hier een bedoeling mee! Wat dat is dat zullen wij niet weten! Op een dag als de aarde vol verderf zit en de aarde is kapot dan.... komt Zijn Zoon terug en dan zal iedereen weten..... het is waar!!! oorlogen die gevoerd worden in Zijn Naam ..... tja das moeilijk het heeft bij mij een hele tijd geduurd waarom moet iets gebeuren, waarom is dat vliegtuig het wtc ingevlogen, waarom zijn er duizenden mensen gestorven..... en nog meer vragen! Maar bekijk het eens zo: Waarom is het wtc in elkaar gezakt en niet opzij gevallen, het hadden dan nog meer levens gekost, waarom zijn er ontzettend veel mensen die zich verslapen hadden, te laat waren, de trein vertraging hadden enz. Het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, maar er zit een bedoeling achter, als wij de wereld zouden kunnen besturen zou het een zooi worden!
(mijn mening!!!)
Wonderen staan zwart op wit!!!!! Ik zal eens wat vertellen! Het is heel persoonlijk!!! Mijn vader heeft 25 jaar geleden een ongeluk gehad met de auto, hij is met zn hoofd op de weg geknnalt, zijn schedel was in 4 stukken gescheurd, door de klap was zijn trommelvlies gescheurd zijn hersenen kwamen zijn oren uit! Hij is naar Dijkzicht gebracht, hij heeft 3 weken in coma gelegen, mijn moeder bleef alleen achter met 2 kleine kinderen, zij is in die 3 weken honderen keren heen en weer gereden, heeft verschillende gesprekken met de artsen gehad allemaal dit antwoord: De kans dat uw man het overleeft is minimaal, mocht hij uit de coma ontwaken dan zal hij zijn leven lang in een rolstoel zitten, omdat hij hersenletsel heeft, hij zal volledig afhankelijk zijn van u, het zal nooit meer uw oude man worden nooit! Hij zal functioneren als hoogstens een kind van 8 jaar! Houdt daar rekening mee!!!!
Als je dit te horen krijgt word je daar niet vrolijk van!!! De artsen konden niets meer voor hem doen, hij is toch ontwaakt uit zn coma, hij heeft jaren moet revalideren hij zit niet in een rolstoel, hij is niet afhankelijk, hij functioneert niet meer als een kind van 8! Hij speelde met ons, hij deed alles met ons en nog steeds!!! Het enige wat er aan de hand is dat hij niet voor 100% hoort. Een beetje kennis zegt al: een trommelvlies kan niet genezen!!! 1 arts zei tegen mijn moeder hier is een andere Heelmeester bezig, dit kan ik niet doen, nog alle andere artsen opdeze wereld!!! Een trommelvlies kan je niet vervangen, dat groeit niet meer aan elkaar... kapot=kapot!!!! Bij hem niet, zijn trommelvlies is gemaakt en door wie??? geef mij daar eens een verklaring voor als God niet zou bestaan!!!!
Ik kan nog zat verhalen/gebeurtenissen vertellen/schrijven!!! maar als je meer wilt weten dan hoor ik het wel, je mag me ook pb-en!!!!
Mar2lin
Geplaatst: 16-12-01 14:24
Malle Babbe schreef:
dr is nog niemand geweest die god heeft gezien.. en ik vind : eerst zien dan geloven
Als je moeder op vakantie is, en je krijgt een kaartje geloof je toch ook dat hij van haar is!
Er is een heel boek over deze Man geschreven!!! Lees daarover en je zult zien dat hij bestaat!!!!!
Jan_324
Geplaatst: 16-12-01 14:45
Ik weet heel zeker dat er IETS is. Maar of het god is of iets anders. Ik ben wel gelovig opgevoed maar dat hele geloof gedoe past gewoon niet bij mij. Ik moet naar de kerk maar ik heb er zo'n verschrikkelijke hekel aan.
Ik heb er al met al al heel wat over getypt. Jammer dat de zoekfunctie het niet doet want dan kon je hele grote topic erover opzoeken.
HorseMoments
Geplaatst: 16-12-01 16:09
hoi,
Ik denk niet dat je god als iets concreets moet zien dus niet iets wat echt bestaat. Maar "god" is wel iets waarin veel mensen geloven en veel mensen kracht en steun geeft ook al is ie niet zeg maar. Dus ook al is er dan zeg maar geen god mensen moeten iets hebben om in te geloven en op die manier geloof ik er wel een beetje in. Je moet het allemaal niet letterlijk opvatten het verhaal van god is ergens uit ontstaan dus er zal toch iemand zijn geweest die gewoon goed was voor mensen. groetjes jeannette
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 16:10
ik ben ook niet gelovig opgevoed, mijn ouders en zusjes zijn ook niet gelovig, ik ben er zelf 'achtergekomen' met natuurlijk wat hulp!! En ik ben er hartstikke blij mee!
Laatst bijgewerkt door Kinta op 16-12-01 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt
LadyMadonna
Geplaatst: 16-12-01 19:28
Esmee schreef:
Er is een heel boek over deze Man geschreven!!! Lees daarover en je zult zien dat hij bestaat!!!!!
Tja, er zijn ook hele sprookjes boeken geschreven, en daar hoort het sprookjesboek voor grote mensen... (de bijbel dus) voor mij ook bij. De bijbel is een schitterend en facinerend verhaal, maar had voor mij op de zelfde hoogte moeten blijven als boeken van de gebroeders grimm ofzo.
Iedereen mag van mij geloven wat hij of zij wil, al wil je geloven dat wij zelf marsmannetjes zijn, allemaal best. Maar.... Ik heb dus echt een bloedhekel aan Jehova's getuige. Ik laat iedereen in hun waarde dat hun willen geloven, laat mij dan in mijn waarde dat ik daar niet voor kies, en dus niet geloof
Wilona
Geplaatst: 16-12-01 19:35
Ik geloof ook niet in God, ik weet niet waarom, maar ik heb geen reden om er wel in te geloven...
Mar2lin
Geplaatst: 16-12-01 19:43
Malle Babe het was ook maar een voorbeeld! maar goed toch lief dat je het zegt van mn vader!
Tja ik heb ook respect voor ieder geloof, laat ieder geloven wat hij wil! daar benik echt voor, maar als ik die reacties lees van sommige bokkers dan zit ik echt te denken!!! ohoh, maar goed ik kan de wereld niet veranderen en ik ben ontzettend blji met mijn geloof! Wat jullie geloven moetenjullie weten!!!
Maar wat er in de Bijbel staat, van een vrouw die een zoutpilaar is geworden die zoutpilaar kan je wel vinden in Israel...... maar een ieder mag geloven wat hij of zij wil en daar heb ik respect voor!!! en het spijt me als ik misschien te heftig gereageerd heb dan was dat niet mn bedoeling geweest!!!
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 19:50
Met die verhalen uit het OT heb ik af en toe wel een beetje moeite, het is per slot van rekening niet door God zelf geschreven en ik denk dat het vaak meer 'symbolische' verhalen zijn (snappie?) Het gaat meer om de boodschap die er achter zit, voor mij, dan of ik die zoutpilaar echt zou kunnen vinden in Israel.
Mar2lin
Geplaatst: 16-12-01 20:04
die zoutpilaar staat erecht!!!!! ikhebhem gezien!!!! niet in werkelijkheid maar mn vriendin is in Isreal geweest en heeft ereeen foto van gemaakt!!!
LadyMadonna
Geplaatst: 16-12-01 20:08
ok, hier staat een boom, en die boom was vroeger een vrouw, maar God heeft haar in een boom verandert (even heel zwart wit) Zo kan iedereen dat dus zeggen, en mensen geloven af en toe de meest rare dingen. Zoals met zoveel legende's God is voor mij een mysterie met gelijke hoogte als bijv het monster van loch ness, is het er nou wel of niet? Weer een beetje zwart wit uitgedrukt, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 16-12-01 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 20:10
Nou, Stef dat vind ik dus wel heeeeeel zwart-wit! Waarom geloven er zo ontzettend veel mensen in God? Denk toch niet dat je dat kan vergelijken met Loch Ness.
En Esmee, ik geloof je ook wel dat er een zoutpilaar staat, alleen ik persoonlijk hecht daar niet zo veel waarde aan
LadyMadonna
Geplaatst: 16-12-01 20:13
sorry, ik was er even vergeten bij te zetten dat dat voor mij zo is, heb het al aangepast
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 20:24
nou, geloven maakt het leven niet echt makkelijker, hoor, tenminste da's mijn mening again
New-Forest
Geplaatst: 16-12-01 20:32
Ik niet.
Shaienne
Geplaatst: 16-12-01 20:34
Ik geloof dat Jezus de zoon van God aan het kruis is gestorven voor onze zonden en dat hij eens weer op aarde zal keren.
Het verhaal van de schepping vind ik erg moeilijk om te geloven, maar ik vind het wel een mooi verhaal.
Kinta
Geplaatst: 16-12-01 20:39
Shaienne schreef:
Ik geloof dat Jezus de zoon van God aan het kruis is gestorven voor onze zonden en dat hij eens weer op aarde zal keren.
ik ook! vond ik wel moeilijk te geloven trouwens, snapte het eerst echt niet
Mar2lin
Geplaatst: 16-12-01 20:41
dat is 3 shaienne welkom!!! grinnik nee hoor!!!
Mijn geloof is ook niet altijd even sterk en even krachtig, ik maak ook dingen mee waarvan ikz eg moet dat nou? waarom moet dat zo! dan vertel ik het aan God en die neemt die last vanmij over!!! En hij wijst mij de weg! Ik vind het ook moeilijk! dacht je dat ik iedere avond keurig netjes mn Bijbeltje open sla??? nee hoor, ik zou het eigenlijk wel moeten want de volengede ochtend heb ik er spijt van en dan heb ik geen tijd meer! maar ik maak ook fouten, ik ben ook niet geweldig!!! EN mijn geloof wordt ook op de proef gesteld! Maar dat maakt het uiteindelijk alleen maar sterker!!!!
Stef je heb je wel gelijk hoor! Het is ookwel zo, maar ik geloof ik dat omdat ik mij niet voor kan stellen die ze in Israel zoiets voor de fun neerzetten!!! ik kan dan goedgelovig zijn maar ja......
Ieder heeft zo z'n eigen mening..... maar geloven om iets te hebben om op terug te valleen...... nee dat is het voor mij niet althans! Er zijn ook mensen die zzeggen dat ze christen zijn, maar pas als het fout gaat naar God gaan! En dan is dat wel van toepassing, maar voor mij niet!!!