Martenique schreef:stuur hem in zijn mand maar hij gaat tegenover me staan en gaat heel hard grommen en ontbloot zijn tanden.
maar ik voel me nu heel poedersuiker tegen over die hond. maar als hij iemand goed bijt vergeef ik het me ook nie.
en de hondne krijgen a+tijd om 5 uur eten en wij eten om 17.15/17.30 mar die etensbak weg pakken dat kan allemaal wel.
Als ik het zo lees probeert hij de baas te zijn binnen de 'kudde'. Een dominantieprobleem, dat lijkt mij idd iets om met hulp aan te pakken, mits je de hond wil houden.
Je schrijft dat de hond eerder eten krijgt dan jullie, daarmee inpliceer je naar de hond toe dat hij hoger in rang is. Eerst de baas eten en dan pas de hond, eerst de baas de deur uit, dan pas de hond, etc etc
Hij staat lager in rang en doet dus alles net een stapje later dan de baas (bazen).
En een mand van de hond is een veilige plaats en als hij in zijn mand ligt, is dat zijn plek en moet je hem met rust laten. Niet bij de mand zitten en aaien, dus altijd de hond naar jou toe laten komen en niet andersom.
Oke, ik geef nu ook goedbedoelde adviezen, maar dit zijn de dingen die ik van de proffesionele hulp heb geleerd toen met onze hond.

.