Wat vinden jullie LELIJKE make-up??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:09

ik heb vaak blauwe eyegloss op en dan heel erg licht(niet de kleur, maar het laagje laat maar zeggen) ik vind het echt heeel lelijk als je te dikke oogschaduw op heb en dan vooral blauw, of te veel zwart onder de ogen blegh. ik heb nooit eyeliner op, ik kan het niet bij mezelf erop zetten Haha!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:12

Ow leuk topic!
Ik mag me in principe al Visagiste noemen, dus erg leuk topic.
Als jullie advies nodig hebben? Schijnheilig
Ik heb overigens ook nog wel wat modellen nodig, dus wie dat wat lijkt? Meld je aan! *LOL*

Zelf gebruik ik amper make-up, vind ik gewoon weg niet fijn. Ik draag alleen mascara, krijg ik lekker lange wimpers van...
Als ik uitga wel, dan maak je er nou eenmaal meer werk van. Pling

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:24

Ik vind heel veel wat veel opvalt lelijk..

Ik gebruik zelf helemaal geen make up, alleen af en toe op een feestje een beetje mascara en that's it
Ben bang dat als ik meer op doe, dat ik mezelf helemaal niet meer terugherken.. Scheve mond\

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:50

Nou ik vind dat je iemand inderdaad heel erg kan veranderen, maar je kunt veel mensen ook gewoon mooier maken.
Wat dacht je hoeveel make up Jeniffer Lopezz opheeft? Dat wil je niet weten!
Ik leer ook hoe je iemand heeeel mooi op kunt maken, zonder dat het opvalt.
Egaler maken, de mooie punten juist naar voren halen, de wat mindere dingen vervagen etc.
Echt erg leuk. Pling

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:54

hmm. ik zou best wel eens langs willen komen... Lachen
Mag alleen niet van mijn ouders, omdat ik al teveel boktmeetings heb de laatste tijd Verdrietig
Sorry, offtopic

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:18

Wat ik echt lelijk vind? Behalve de punten die je al noemde:
Van die pikzwart-megadik met kohlpotlood omrande ogen. Mijn collega had toch al van die grote ogen, maar zoals zij ze opmaakte leek het wel of ze zo uit haar gezicht zouden poppen.
Wenkbrauwen in zo'n perfect boogvormig zwart streepje getrokken. Je weet wel, zoals sommige oudere dames dat hebben...
Dunne lippen met vies roze gestift. En dan bij de mondhoeken een beetje gevlekt...
Sowieso al die zoete roze tintjes.
Blusher in grote strepen op het jukbeen, zoals je bij poppen wel ziet.
Van die vette, klonterige mascara in diep knallend blauw, en dat bij mooie donkerbruine ogen.
En een overdaad aan parfum vind ik er ook bij horen. Vooral van die zoete weeïge stank. Jak.

Zelf gebruik ik alleen een bruin oogpotloodje, omdat ik anders van die kleine weke oogjes lijk te hebben, vind ik. En af en toe smeer ik er een lik mascara op, bruin-zwart. Oogschaduw hoef ik niet te gebruiken, want m'n oogleden hangen te ver over. De kleur zie je alleen als ik mijn ogen dicht doe. Een paar jaar geleden gebruikte ik wel meer spulletjes dan nu.

Ik vind wel dat make-up heel mooi kan zijn, mits het subtiel gebruikt wordt. Ik zou het ook best leuk vinden om eens wat advies te krijgen, maar ook dan zal ik me niet echt vaak opmaken. Is gewoon niet praktisch voor m'n werk en hobby's.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 10:05

Hahaha Bart dat roepen wel meer mannen. Maar als je ze dan uit twee foto's laat kiezen kiezen ze echt wel degene met makeup Knipoog
Make-up hoeft niet meteen geplamuurd te betekenen...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:25

Ik zweer bij 1 ding en dat is dan ook het enige wat ik aan make-up gebruik: mascara diepzwart van Lancome Eternicils. Hartstikke duur (bijna 60,- voor eem mascararoller) maar zit geweldig. Zelfs als je de dag ervoor de boel vergeten bent eraf te halen, dan kan je makkelijk naar buiten lopen. Zit perfect en is waterproof, dus ik kan ook in de regen rijden zonder dat ik zwarte ogen krijg Haha!
Verder heb ik nooit iets op mijn gezicht, ben ik veelste lui voor.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:46

oh oh, ik doe het niet zo goed geloof ik:
ik grbuik alleen donkerbuine mascara (max factor, want dat is de enige die ECHT waterproff is) en een zwart lijntje. En als het netjes moet dan wat glimmende lichtbruine eye-gloss (sorry Laura) en wat lichtbruinige lippenstift.

Eye-liner vind ik pachtig en het zou me ook vast en zeker goed staan, maar zowel met echte liner als met een potlood: ik krijg het niet voor elkaar, echt niet!

Tips?
(en dan niet dat ik mijn elleboog moet steunen op een tafel oid, want het gaat juist altijd fout bij die T*fus-wimpers: die gaan knipperen e.d.!!!)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 10:53

haha nou lichtbruin dat overleef ik nog wel denk ik Knipoog
(overigens kan ik iet overweg met eyegloss want dat gaat altijd in mn lijntjes zitten na een uurtje ofzo)
Wat betreft eye-liner, je moet idd je ooglid heel stil kunnen houden. Wat ik altijd doe, is met de ene hand het ooglid strak trekken (als chineesje Knipoog ) en met de andere een lijntje zetten terwijl ik zoveel mogelijk naar beneden kijk. Als je dat niet zo netjes kan, niet getreurd, neem dan ipv echte dip-eyeliner, een kohlpotlood. Breng het zo dicht mogelijk tegen de wimperrand aan, en maak er maar een lekkere dikke streep van Haha!
Neem dan een wattestaafje, met een klein beetje remover erop, en haal die erlangs. Zo haal je het overgrote deel van de liner weg en blijft er een mooi dun lijntje over! En oefening baart kunst Lachen

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:03

Ik gebruik geen make-up, heb ik natuurlijk niet nodig! Haha!
Nee hoor, mij oogleden zijn van zichzelf al bruin gekleurd en dat lijkt net oogeschaduw, mijn lippen zijn ook al vrij rozig, dus met lipbalsme ziet het er wel glossy uit. Als ik mijzelf opmaak lijk ik net een kleuter die met make-up heeft gespeeld, dus heb ik maar besloten om mij niet op te maken. Scheelt een hoop tijd, en daarbij schrikken de mannen niet als je s'ochtends zonder make-upe uit bed stapt!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:03

Citaat:
Op 2001-12-13 10:46, schreef Tender:
Eye-liner vind ik pachtig en het zou me ook vast en zeker goed staan, maar zowel met echte liner als met een potlood: ik krijg het niet voor elkaar, echt niet!
Tips?

Ik heb zo'n soort stift-eyeliner, die doe ik op mijn ooglid, dat ziet er dan niet uit, maakt niet uit, gewoon lekker smeren, dat ziet er dan ongeveer zo Cool uit, pak dan een wattenstaafje of 10, maak ze een beetje nat, trek je ooglid strak en ga er met het natte wattenstokje langs, zo hou je een kaarsrechte lijn over.
Mislukt? Bijsmeren die eyeliner en weer met het wattenstokje erlangs. Ik doe tegenwoordig in nog geen 5 minuten mijn ogen, eyeliner, beetje oogschaduw en mascara. Kwestie van oefenen. Knipoog

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:08

bedankt voor de tips guys, ik ga het eens proberen!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:18

Ik gebruik zelf altijd bruine of zwarte mascara en die zit er dan ook echt netjes op. Het ergste vind ik namelijk klonterige mascara, waarbij je wimpers opeens uit 5 dikke haren bestaan ipv 50 dunne mooie haartjes.

Ik heb altijd iets doorzichtigs op mijn lippen, of lipgloss of gewoon vet (labelloachtig). Mijn lippen zijn lichtroze van zichzelf dus dat gaat prima.

Lippenstift kan mooi zijn maar dan moet je het wel goed opbrengen en bijwerken. ik vind half afgegeten lippenstift errrug vies en lippenstift uitgelopen in de lijntjes om je mond is nog erger.

Eh wat is nog meer lelijk....verkeerde kleur foundation, verkeerde kleur puistjesbedekker, verkeerde kleur dagcreme.

Ik ken maar erg weinig mensen die zich mooi opmaken.

Anneke, ik meld me wel aan als model hoor, lijkt me leuk. Ben wel benieuwd hoe je onopvallend veel make up op kan hebben.

En oh ja, foundation lijkt me zo'n dichtgeplakt gevoel Frusty

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:21

je maakt jezelf pas echt goed op als niemand het ziet Haha! dus gematigd.

Ik heb doordeweeks op mijn werk en bij de paarden nooit make up op alleen als ik uit ga dan doe ik gematigde make up op....

om iets ouder te lijken Haha! Haha! Haha! anders is het zo banketstaaflig als je met 21 jaar nog geweigerd wordt. Bloos

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:27

Lelijk.... tsja, de knalroze en oranje lippen ja... Keizwaar zwart opgemaakte ogen, als je lichte ogen hebt, en van jezelf blond bent bijv. Of blonde wimpers niet helemaal zwart maken...

Ikzelf maak me niet zo heel erg veel op. Als ik t doe, dan doe ik t goed, vooral mijn ogen (vind ik nou eenmaal erg mooi, en die kunnen toch alleen maar mooier) met een wit/goud/zwart lijntje ERBOVEN, soms wat kerstachtige witte oogschaduw, maar nooit lijntje in/onder (oogpotlood), krijg ik rode oogjes van. En mascara, vooral boven. En heel soms nog wat lippenstift (bijna nooit), en iets vaker iets van lipgloss. Foundation vind ik ERGERLIJK, poeder voel ik me net bejaard, dus voor mij niet echt zwaar opgemaakt door t leven. Knalzwarte ogen vind ik zelfs bij mijn eigen (donkere ogen wimpers etc) niet echt geweldig.

Voor de shock heb ik zilveren lippenstift, dat is erg leuk, en tegelijkertijd echt oerlelijk... Wel lekker shocking, vooral als je je 'cold as ice' voelt! Clown

Verder heb ik nog lenzen, medicijnen etc... Dus tijd heb ik er sowieso niet voor! Alleen voor belangrijke dingen, mijn diploma uitreiking was de laatste gelegenheid. Wist je dat vrouwen gemiddeld 4kg lipstick eten in hun hele leven? Als ik t tenminste goed begrepen heb... Naja, GROSSSSSS!

</I></font></center>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-12-13 15:33 ]</font>

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:38

als ze de ogen te donker kleuren vind ik super lelijk, want van de verte lijken het net twee zwarten gaten!
en als ze te bont doet, elk deel een andere kleur! ulh!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:44

Heel saai, Maar standaard uitgerust met antracietgrijze eyeliner (met penseel) van YSL. Zwarte mascara van Lancome (bruin vind ik niet mooi want donker haar). Soms als ik te slecht eruit zie, een <goede> foundation (ook lancome), op te brengen met vochtig sponsje voor de natuurlijkheid en ik neem wel mijn hals mee. Afpoeieren lichtjes met poeder van chanel. Wenkbrauwen bijwerken met wenkbrauwtroepkwastje van chanel en lipgloss (van de hema) of mijn favokleur rood (bloedrood van Guerlain), net hoe mijn stemming is, dus meestal gloss de laatste tijd. En natuurlijk oogschaduw, maar in natuurlijke tinten. Ik vind ook dat je make up gebruikt om te verdoezelen en te accentueren. Niet zoals bij sommige mensen, die make up dragen en denken dat het op moet vallen omdat het anders geen nut heeft. Knalblauwe oogschaduw enzo, en zo'n foute rooie kleur lippestift of ergo fuchsia of felroze. Als we het dan toch over make up hebben... Nog iemand goeie tips tegen blauwe kringen onder je ogen? (behalve dan camoufleren) Maar bottomline, ik vind niet dat ik eruit zie alsof ik make up op heb, ja als je getinte lippen hebt zie je dat wel maar dat kan juist je gezicht opfleuren wanneer je dat wel kunt gebtuiken.

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:45

Verschilt nog al. Bij sommige mensen staat het ene juist wel leuk en bij de ander niet. Maar wat ik in iedergeval vreselijk lelijk vind is alles zwart! Zoals die gothics ofzo! Misselijk

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:08

Jullie hebben al veel dingen opgenoemt die ik echt lelijk vind Haha! .
Maar vooral dan van die vel gekleurde ogenschaduw en dan dan zo'n geweldige kleur lipenstift er bij.

Ik zelf doe alleen m'n ogen: licht bruine ogenschaduw, hele donkerbruine mascare (nummer 2) en dan nog een lijntje zwart oogpotlood.
En dat oogpotlood dan wel op dat randje dat tegen je oog aan zit, weet zo ff niet hoe dat heet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:40

Ik ben er dus zo een die zich áltijd opmaakt, of ik nu om 6 uur ´s morgens naar m´n paarden ga (in de zomer natuurlijk Knipoog ) of om 7.15 uur de kinderen naar school breng..... als ik niets op heb, ben ik ziek:)) !
Ik geloof wel dat ik het niet overdrijf (ben nu 37 en heb nog niet te horen gekregen dat ik er niet uit zie Haha! ).
Wat ik dus echt oer-lelijk vind: zo´n rand om je lippen. Als je lippen zelf dan nog met lippenstift ingekleurd zijn, gaat het nog nèt, maar als die lippenstift eraf is..... Misselijk , het allergste is als die rand paars is, dan zie je er meteen uit als een hart-patient die ieder ogenblik kan verrekken. Héél erg fout Haha!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:46

Zoals ik hier ben opgemaakt vind ik heel lelijk.
Ik ben hier 15 en vind dat ik te ben opgemaakt voor een meid van 15.Het is te zwaar gedaan.Ik was ook de enigste die er zo bij liep.
Ik vind het niet mooi bij hele jonge meisjes,je ziet van die meiden van 13 en die lopen er als een h**r bij.Verders hou ik niet van al te felle kleuren.

Afbeelding

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:18

Overdreven veel Make Up vindt ik maar niets en een lintje i.p.v wenkbrauwen vindt ik helemaal verschrikkelijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:27

De kunst aan make-up vind ik altijd dat je het eigenlijk niet mag zien, het moet een aanvulling zijn op. Als je iemand aankijkt moet je niet denken "goh, die heeft make-up op"

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:34

haha, dit is echt een leuk topic.
Ik doe of niks (de laatste tijd komt dat vaak voor, ik moet nu twee keer in de week om 9 uur op college zijn, hoe durven ze! dan heb ik écht geen tijd hoor, om met make-up te gaan prutsen) of een lijntje eyeliner (tsja, soms wordt het weleens een smeerboeltje, maar dan gewoon eraf vegen en opnieuw proberen....) en zwarte mascara, merk weet ik niet....
Soms doe ik er ook nog een béétje van die goudachtige eyegloss (hema) bij, dat zie je haast niet, maar ik vind dat toch wel een geinige nuance.

Als ik uitga doe ik alles gewoon wat duidelijker en dan doe ik ook lippenstift op (beetje zilverachtig).