Waarom beginnen met roken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:32

Citaat:
Op 2001-12-11 20:10, schreef Dorine_81:
maar iedereen gaat altijd zeggen dat het slecht voor je is en wat je er allemaal wel niet van kan krijgen

Ach ja, en morgen let je niet op met oversteken, en wordt je platgereden, ben je ook dood....

Mijn schoonvader heeft nog NOOIT!!!!!11 gerookt, drinkt zelden, maar heeft wel van de week een TIA en een beroerte gehad, dus tja

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:34

Zelf rook ik gelukkig ook niet. Ik heb het wel eens ooit geprobeerd, maar ik stak bijna de bank in de fik omdat ik niet wist waar ik mijn hand met sigaret moest houden... Ik vind het ook gewoon ontzettend vies. Het is net als met kaas, dat lust ik ook niet.
Mijn zusje is gaan roken op haar twintigste. Dan had ze in de kroeg minder last van haar gevoelige luchtwegen, zei ze... Verward

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:52

ik ken ook een aantal mensen die zelf zijn gaan roken omdat ze astma hebben. Ik kan het natuurlijk niet onderbouwen, en misschien is het wel toeval, maar deze mensen hebben minder last van hun astma.

ik rook ook. Ben begonnen op 15 jarige leeftijd. Mijn hele familie rookt en ik was een ontzettend tegendraadse puber, dus wou ook alles wat niet goed voor me was. STOM, nu zit ik er aan vast.
Frusty

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:59

omdat iedereen het doet kan je het niet voorkomen???

Mmm,
Toendertijd was ik de enigste van mijn klas die niet rookte en ik heb een onwijs gave tijd gehad!
Heb nu echt niet het gevoel dat ikwat gemist heb!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:06

Citaat:
Op 2001-12-11 20:59, schreef Sjuimpje:
omdat iedereen het doet kan je het niet voorkomen???

richt je dat nu aan mij?? of lees ik ergens overheen?

<b> sorry </b> ik zie het al!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lis op 2001-12-11 21:08 ]</font>

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:21

Citaat:
Op 2001-12-11 20:52, schreef lis:
ik ken ook een aantal mensen die zelf zijn gaan roken omdat ze astma hebben. Ik kan het natuurlijk niet onderbouwen, en misschien is het wel toeval, maar deze mensen hebben minder last van hun astma.

Klopt, ik heb er ook zo een hier in huis... heeft wel al half Havanna Sigaar in zijn longen zitten maar zijn dosis Ventolin en Pulmicort zijn gehalveerd Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-12-11 21:22 ]</font>

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:35

Ik ben begonnen met roken puur uit zwakheid. Mijn beste vriend had zelfmoord gepleegd en toen heb ik mezelf ook heel wat aangedaan, en dat was toen ook roken. IK deed het dus niet uit stoerheid of i.d. Ik heb het zelfs voor mijn familie en vriendenkring voor een half jaar verborgen gehouden, totdat ze er op een gegeven moment achter kwamen. Ik had op dat moment zo'n schuldgevoel, en eigenlijk omdat ik wist dat roken slecht was deed ik het mezelf aan om te gaan roken........Nou een mietje ben ik wel *LOL* Maar helaas ben ik door hem een superverslaafde rookster geworden, en heb vele malen geprobeerd te stoppen........maar helaas.
Blijf dus gewoon door roken.

Maar zo hebben we allemaal wat, de een die rookt, de ander die drinkt, de een is een junk en zo kan ik er nog een paar opnoemen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:36

tis gewoon super stom als je begint met roken, k, het kan zijn dat je door bepaalde omstandigheden bent begonnen maar toch vind ik het hartstikke stom en het stinkt en het gaat zo enorm in je kleren zitten, bovendien zijn de meeste rokers aso omdat ze recht in je gezicht die walm uitblazen Misselijk

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:37

""Ben dus ook fel tegen roken op de werkvloer (volgens mij mag dit ook niet van de ARBO! Cowgirl, daar moet dan een aparte rokers-ruimte voor komen) ""

Kom jij dat mijn baas en collega''s ff vertellen????!!!
Ik zit er nu bijna 3 jaar en zeur niks anders over het roken.
Een collega van me heeft 2 jaar geleden met een longontsteking in het ziekenhuis gelegen(niet roker overigens). Hij kwam weer te werk maar niemand die er rekening mee hield hoor(toen waren er zo''n 5 rokers nu gelukkig nog maar 2).
Dat ik weer kwam werken was mijn bronchitus ook nog niet helemaal weg, niemand die daar rekening mee hield.
Als ik er nu naast ga staan heb ik er onherroepelijk last van.
Als ik de deur in de kantine openzet om dat het net een gas kamer is krijg ik te horen dat het te koud wordt!!!!!. het raam zit overigens potdicht. Nou raam... dat is het geen eens te noemen. tis net luxaflex met 5 raampjes die je kan klappen.
Kortom van je collega''s moet je het maar hebben.
ik sjaggie en hun sjaggie omdat ik loop te zeiken.
(ook over de radio die altijd te hard staat
Extreme duivel Haha! vinden ze vaak niet leuk Extreme duivel Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:57

Ach ja. Ik rook niet... maar drink ook niet. En vind het dan wel grappig als mensen die hard roepen dat roken stom is, wel zoveel 'bacaradi's' achteroverslaan in de kroeg. Misselijk

Maargoed, that's me.

Ik voel me juist fijn als ik een sigaret af kan slaan. Of een colaatje drink als iedereen aan het bier is. Ik ben sterk en hoef zulke dingen niet. Ik vermaak me zonder alcohol, en hoef mijn stress niet weg te roken. Zouden meer mensen moeten doen Knipoog

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:09

Om je achter te verschuilen, of als je niet lekker in je velk zit, Zenuwachtig bent, in de stress zit, of problemen hebt.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:13

Ik rook zelf niet. Ben ook nooit begonnen met roken. Ik heb er ook geen behoefte aan. Ik kan er wel tegen als anderen roken in mijn omgeving. Heb ik geen problemen mee. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:44

Ik rook niet, ben het ook niet van plan. Maar ik heb me ook weleens afgevraagd waarom mensen gaan roken. Ik vond het wel leuk om alle reacties hierop te lezen Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:53

Om er bij te horen, liep op mijn 13e op de manege, geen eigen pony, geen verzorgpony en niet roker! Tot ik een springpaard in te rijden kreeg en ging roken, behoorde ik ineens tot de popi-meiden.
Heb me toen afgevraagd waarom? Je neemt me maar zoals ik ben en anders helemaal niet!
Abrupt gestopt.

Op mijn 15e weer begonnen vanwege een rokend vriendje en er toen nooit meer (met een paar stoppogingen tussendoor) vanaf gekomen. Wil wel weer stoppen, maar moet eerst de kracht vinden. Ga het boek van Allan Carr maar voor de 3e x lezen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:53

Citaat:
Op 2001-12-11 18:36, schreef Margreet:
...Ik rook zelf niet, tuurlijk heb ik wel eens een sigaret geprobeerd (wie niet? *LOL* ), gewoon om eens te weten wat er nou zo bijzonder aan is omdat zoveel mensen het doen, maar ik vond dat -zacht uitgedrukt- geen ervaring die voor herhaling vatbaar was!...

Dat zou mijn tekst kunnen zijn! Ik was 19 toen ik m'n eerste - en meteen m'n laatste - peuk probeerde. Typisch dat veel mensen zijn begonnen doordat ze 'stress' en 'problemen' hadden. Ik heb me tijdens m'n middelbare schooltijd ook niet altijd even fantastisch gevoeld, maar geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om m'n stress weg te gaan roken. Toen ik eenmaal studeerde wilde ik wel eens weten wat iedereen nou zo fantastisch vond. Gelukkig vond ik het niet eens lekker.

Net als Sibold heb ik wel eens een sigaartje gerookt (Pantertjes, van die smalle vrouwensigaartjes). Wel aardig, maar niet echt dat ik er wild van word. De laatste is ook alweer wat jaartjes geleden trouwens. Oh ja, en de bekende joint die rondgaat als je op reis 's avonds met een groepje backpackers bij elkaar zit (Australië, Nieuw-Zeeland), die nam ik ook wel eens aan, maar zoiets heeft bij mij totaal geen effect omdat ik nu eenmaal niet over m'n longen kan (en wil) roken.

Nee, wat dat betreft kan ik het eens zijn met Sjuimpje: ik heb niet het idee dat ik iets heb gemist!

En wat Marsje zegt, daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Natuurlijk moet iedereen zelf weten of hij rookt, maar zoals ik al in het topic over paardenmensen en roken zei: iedereen moet zelf weten of hij zichzelf vergiftigt, als ze het maar laten om mij en m'n dieren te vergiftigen!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:00

Ik ben ooit begonnen vanwege een vriendje, toen het nog geen vriendje was maar ik dat wel heel graag wilde Haha!
Hij rookte, ik niet (had weleens een keer gerookt) en, creatief als ik was toen besloot ik dat ik ook maar ging roken. Dan kon ik nl. vuurtjes geven enzo....Al met al heeft het wel gewerkt, maar niet voor lang. Na 3 maanden was ik weer zonder dat vriendje, maar met verslaving Frusty Frusty
Maar goed, sinds een week of 3 ben ik gestopt en tot nu toe gaat dat goed Party!! Party!!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 07:00

Citaat:

Kom jij dat mijn baas en collega''s ff vertellen????!!!

Is goed! Haha!

Even wat anders, in dit geval kun je of bij de controlerend arts aangeven (toen je ziek was) dat je wel WIL werken maar dat je dat niet KUNT omdat je baas je dat onmogelijk maakt... zal hij niet blij mee zijn en ik weet niet of het dan ook nog gezellig is bij jullie, maar je hebt er wel recht op als werknemer om in een rookvrije ruimte te kunnen werken!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 08:50

Ik ben vroeger eens gaan roken omdat ik anders wilde zijn. In Juni 1988 om precies te zijn, de zondag nadat Nederland de Europese kampioenschappen won kocht ik 4 pakjes shag om mee terug te gaan naar Finland. In Finland keek iedereen me aan of ik een of andere drugsverslaafde was, die zijn eigen sigaretten in een cafe rolde Haha! Dure beslissing hoor!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:43

ik ben begonnen met een vriendin van me, niet om stoer te doen, of om erbij te horen... niemand rookte namelijk van onze vrienden. we wilde gewoon eens proberen. ik vind het vies, maar ik had zoiets van:" Waarom roken mensen ? als je het even volhoud, dan word het vast wel lekker..."
let wel, ik was 12. en na zo`n 4 a 5 pakjes, werd het steeds lekkerder. Ik ga stoppen, maar heb nog geen datum gesteld. ik sta er nu niet voor 100% achter, maar voor mijn 25 ste, ben ik gestopt.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:44

Citaat:
Op 2001-12-11 18:58, schreef Lyrik:
Ik vind het lekker, en het is een beetje rustgevend (vind ik dan), maar ik ga 01-01-02 (als goeie voornemen) stoppen met roken!! Haha! Haha! Haha!

waar hoor ik daar nou Valllll??
KAPPUH MET ROKUHHHHH
Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:45

weten je ouders er al van dan?

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:32

Tja, ik had een oudere beste vriendin die vond dat ik ook moest leren roken, toen was ik dus 11 jaar!!
En ik deed het ook nog, volgens haar moest dat want dan hoorde je erbij, en ik vond het smerig!!

Maar ja, later kom je er niet meer vanaf. Nou ben ik altijd een van de weinigen die rustig een week met een pakje kan doen. Iedereen om me heen rookt rustig 1 1/2 pakje per dag!

Toen ik nog in een convenience store werkte, kwam er elke dag een mevrouw, zij rookte 60(!!!!) sigaretten per dag. Dure hobby en erg slecht lijkt mij. (in ieder geval nog schadelijker dan minder roken Verward )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:42

Hoe je eraan komt is niet het probleem, hoe je eraf komt wel Boos! ! Rook nu al sinds 17 dagen niet meer Lachen ! (Rookte ook 40-50 sigi´s p.d. Verdrietig )