Wat moet ik doen..? (ruzie thuis)

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:33

Sja, ik ga met de rest mee... Ga toch echt naar de hulpverlening... Een vertrouwenspersoon op school, mentor, evt jeugdzorg, huisarts, maakt niets uit, als je maar naar iemand toegaat. Het kan zijn dat het alleen maar een 'comunicatieprobleen' is, maar je kan daarmee kan geholpen worden, want dit is niet goed voor jou...

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 05:40

Aira, hoe is het nu???

Aira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:51

Het gaat nu redelijk, donderdag wou mijn vader mij weer slaan, en heb hem toen duideljik gemaakt dat als hij mij aanraakte ik weg zou lopen. Hij draaide zich om en heeft niks meer gezegt. zaterdag had ik wedstrijd, maar mjin vader was te laat voor mij proef en is niet komen opdagen bij de prijs uitreiking. Toen ik thusi kwam zei ik dat ik eerste was het enige wat hij zei was; Mooi

Voorderest allen nog maar ruzie, heeft me niet meer geprobeert te slaan Lachen

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:30

Heb je al een beetje nagedacht over wat je zou kunnen doen?
Ik denk dat het idee van de brief schrijven naar je ouders een heel goed idee is.
Wij kunnen natuurlijk niet bij jou binnenkijken, maar ik hoop dat dit snel ophoud.
Zoek hulp, heb je iemand waarmee je eventueel kunt praten?
Je mag ook altijd pb-en als je dat fijn zou vinden.
Soms lucht het op en is het verhelderend als iemand van ver af naar je luisterd en met je meedenkt.
Sterkte

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:01

Ik ben, toen mn vader me geslagen had, weggelopen. Niet laten weten waar ik was, helemaal niets. Hij slaat- ik ben weg. Gelukkig heb ik wel twee hele lieve broers bij wie ik altijd terecht kan.
Als je vader zo blijft doen idd hulp zoeken... dit kan niet. Ga ook na of er misschien stress is... Ga naar de huisarts, bespreek alles. Heeft mij erg geholpen! Sterkte ermee meis...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:06

als je het niet kunt vertellen tegen een contacktpersoon, raad ik het je aan om alles op te schrijven overal waar je mee zit en dit bijvoorbeeld aftegeven aan de jeugdzorg of andere contacktpersonen. zodat je altijd met je verhaal ergens naar toe kan.

Ik raad je echt aan om het tegen een vertrouwens persoon te zeggen omdat dat echt gewoon helpt. Of tegen oudere vrienden (de meeste jeugd leeft met je mee en zegt meis je moet het huis uit) maar dat lost niks op.

[edit een deel van het verhaal verwijderd]

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:19

moeilijke situatie

ik denk dat je zelf heel sterk in je schoenen moet staan.. en er bij je zelf echt instampen dat het niet alleen jouwn fout is !!

als ik boos ben dan denk ik altijd sjonge jonge waar slaat dit op waarom huil ik in godsnaam ze zijn het niet waard ( dat helpt bij mij altijd...)

mijn moeder heeft mij ook 1x geslagen.. heb haar toen gezegt dat als ze dat nog een keer zou doen ..ze mij niet meer terug zou zien, sindsdien zie ik soms wel aan haar dat ze er de neiging toe heeft maar het doen ? doet ze niet.. ze is echt niet vergeten wat ik haar toen ehb gezegt!!!!!

word verder neit boos blijf gewoon rustig .. laat het over je heen komen en trek je er weinig van aan ...is heel moeilijk maar probeer het

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:13

Heey meissie, gaadet weer een beetje? Ik vond ook echt dat hij een poedersuiker had gemaakt met je wedstrijd (staat niet in dit topic en zal dat ook zo laten). Hij doet echt heel vreemd. Ik ken je ouders nog niet zo lang en ik dacht altijd dat het gewoon hele aardige mensen waren, maar sinds ik erop ga letten merk ik echt dat je moeder het er eigenlijk ook moeilyk mee heeft. Want jij hebt ruzie met je vader, maar je moeder heeft zoiets van: waar moet ik voor kiezen...de man met wie ik getrouwd ben of mijn dochter. En dat kiest ze denk ik toch sneller voor je vader, omdat ze misschien bang is voor een scheiding of zelf ook ruzie met je vader. En als het nou echt niet meer gaat, mag je me ten eerste altijd bellen en ten tweede als je wil dat ik meega naar een maatschappelijk werkster of weet ik veel hoef je het maar te zeggen en ik ga mee.

Sterkte verder!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:16

Hoe gaat het meissie??