De grootste nederlander allertijden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:14

Ik heb niet gestemd Lachen ...vind het onzin,wat heb je nou weer aan zo'n titel....zeker weten dat zo'n programma nog eens gemaakt word.Dan ben je de tweede grootste Nederlander aller tijden ofzo?
Ook dat gedoe met Anne Frank en haar nationaliteit Verward !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:16

youngster schreef:
Heb helemaal niet gestemd. Vond het zo'n onzin.. En dat blijkt ook wel met de uitslag.. Had helemaal niks tegen Pim Fortuyn maar de grootste nederlander aller tijden. Nee bij lange na niet..

Jep en dat geldt voor de meeste zinnige mensen denk ik, vandaar.

Beetje tv en radio hype maken en dan een etiket erop plakken.
Dat proberen ze ook al jaren bij het songfestival, is ook ieder jaar weer een fiasco.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:48

Dit geeft wel weer wie er stemmen op zo'n dom programma!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:06

@Fitzroy, democratisch? Verward Dacht het niet Mensen zonder beschikking over internet konden niet stemmen. Mensen met meerdere e-mailadressen konden meerdere keren stemmen. Neuh, geloof dat deze verkiezing geen reëel beeld geeft Knipoog

Overigens vind ook ik PF niet de grootste nederlander alle tijden, hij heeft in 2004 misschien veel teweeggebracht, en grootste nederlander van dat jaar, nou goed misschien. Maar daar heb je het dan ook echt wel mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:08

Hij heeft wel al 2 geflopte kabinetten op zijn geweten. En een partij met een poll van 0 zetels natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:12

Dit is wat Nederland de grootste Nederlander vind????????? Bloos!

Of hebben alleen die schapen gestemt die toen ook als een stel makke kippen achter hem aanliepen zonder enig idee te hebben wat die man deed?
Misselijk

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:18

Pfff, ik heb gisteren nog een stukje van het programma gezien, en ik had bijna toch nog gestemd... uit pure frustratie over Pim Fortuin op 1. Heb me uiteindelijk kunnen bedwingen Schijnheilig en heb toen ook meteen maar gezapt.
T was bij mij wel een beetje een gewetenskwestie geweest op wie ik dan had moeten stemmen, Anthonie van Leeuwenhoek is voor mij persoonlijk de meest inspirerende figuur, maar Willem van Oranje is niet voor niets "vader des vaderlands" ... ojee was ik nog bijna in gewetensnood gekomen door een tv-programma Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:23

Sorane schreef:
Dit is wat Nederland de grootste Nederlander vind????????? Bloos!

Of hebben alleen die schapen gestemt die toen ook als een stel makke kippen achter hem aanliepen zonder enig idee te hebben wat die man deed?
Misselijk

En omdat ze zijn naam konden onthouden 'Pim' is lekker kort Nagelbijten / Gniffelen.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:30

Hier een van de weinige stemmers geloof ik Bloos! Ik had dus inderdaad op Willem van Oranje gestemd,omdat zonder hem er geen nederland was geweest.
Ik vnd het erg spijtig en kortzichtig dat de rest van nederland Pim heeft gekozen.Ja,hij heeft de politiek overhoop gegooid,maar wat heeft hij verder gepresteerd?Niks wat de geschiedenis op zijn kop had gegooid
Die hele verkiezing is dus een ware facade,jammer dat de ware winnaar er niet uitgekomen is...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:03

Ik heb niet gestemd. Ik vond het nogal een onzinnig programma. Ik heb me er mateloos aan geergerd. Het is toch belachelijk dat mensen andere mensen gaan zitten verdedigen. En zeker in de situatie van Johan Cruiff. Die man is niet eens dood, had ie er net zo goed zelf kunnen gaan zitten. Goede argumenten waren ook vaak ver te zoeken.
Mijn voorkeur ging uit naar Anthony Leeuwenhoek.

De keuze voor pim is denk ik voor velen een extra sympathiebetuiging. Helaas is hij doodgeschoten voor hij werkelijk iets kon uithalen. Daardoor kan hij eigenlijk niet gezien worden als grootste nederlander. Maar er zijn nog altijd mensen die het zielig vinden ed.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:05

manzano schreef:
Maar er zijn nog altijd mensen die het zielig vinden ed.

Bedoel je daarmee te zeggen, dat het Pim's eigen schuld was?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:08

Fitzroy schreef:
Bedoel je daarmee te zeggen, dat het Pim's eigen schuld was?

Huh, nee!!!! Integendeel. Zie ook niet in hoe je dat eruit opmaakt. Ik bedoel meer dat in deze tijd weer van onrust de moord op Pim Fortuyn ook weer naar boven komt. En juist omdat iedereen dat zo erg vond etc. etc. gaan ze nu op hem stemmen. Om sympathie uit te drukken of om een standpunt weer te geven dat ze tegen dit soort gebeurtenissen (moord om een mening) zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:11

stef schreef:
Vind het wel opvallend, Pim wordt de grootste, en niemand hier heeft op hem, gestemd (ik ook niet trouwens, heb uberhaubt niet gestemd)
Ben wel benioeuwd of er bokkers zijn die op hem gestemd hebben

Ik vond deze verkiezing een aanfluiting, heb niet eens gekeken. ALS ik al gestemd had dan was het Anthony van Leeuwenhoek geworden, die man heeft de microscoop uitgevonden, dat is pas iets goeds doen voor de mensheid Knipoog

Willem Drees heeft er natuurlijk voor gezorgd dat mijn Opa en Oma van hun oude dag kunnen genieten, maar ik denk dat de Microscoop toch nog het beste is, zo'n ding word in heel de wereld gebruikt Haha!

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:18

Ik twijfelde of ik het wel goed had gehoord op de radio: Pim Fortuyn!
Wie had dat kunnen denken. Ik heb het programma niet gezien, maar af en toe hoorde ik wel's wat op de radio. Maar Pim,
Dit valt me vies tegen van de stemmers.
Wat heeft die man nou gepresteerd? Was verbaal goed, schudt de nederlandse politiek wakker en wordt vermoord.
Dit geldt ook voor Theo van Gogh, alleen in een andere volgorde.
Zie je het voor je, Theo als grootste Nederlander?
Neuh, misschien wel als dikste bekende Nederlander. Tong uitsteken

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:54

Fitzroy schreef:
Jullie kunnen hier nu allemaal wel zo laatdunkend over doen, maar bedenk wel dat het een democratische verkiezing is geweest. Iedereen (dus ook jullie) hadden het recht om te stemmen.
Overigens stond Pim ook voor de moord op van Gogh met stip op nr. 1.

Kan je nagaan wat het niveau is van het gemiddelde Nederlandse tv kijkende publiek. Sorry, maar dit is echt niet te geloven.

Ben blij dat ik nooit tv kijk Haha!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:59

Klijn schreef:
Dit geeft wel weer wie er stemmen op zo'n dom programma!

Inderdaad, wat een niveau! Scheve mond

Ik sta er wel versteld van hoe kan iemand nou op z'n manier de grootste nederlander worden... Schrikbarend gewoon wat een uitslag.... En dat Johan Cruijf al mee deed is ook al zo vaag.
En er was toch ook iets mis gegaan met het stemmen via internet, het opgeven van valse email adressen? Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:01

Wat is er mis met Johan C.???

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:04

Lovely schreef:

Niks mis mee,
maar wat heeft hij voor iets bijzonders voor Nederland waarom hij nou de grootste Nederland zou kunnen zijn...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:05

miepmiep schreef:
Sjeez, ik krijg steeds meer en meer het idee dat de "gemiddelde nederlander" gewoon steeds dommer wordt...

Denk dat de gemiddelde nederlander niet zou stemmen dus wie houd je dan over Misselijk

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:06

Lovely schreef:

Op zich niks....... maar om nou te zeggen dat hij de grootste Nederlander is.... Wat mij betreft hoort hij ook niet in de top 10. Hij heeft geen echt grootse dingen gepresteerd. Tuurlijk is/was hij een geweldig voetballer, maar dat is nou niet echt van wereldbelang. Zonder hem hadden we ook makkelijk gekunt.

Het mooie was ook van zijn vertegenwoordiger: Johan is geweldig etc etc. Zonder hem hadden we veel dingen niet kunnen winnen etc etc. Maar toen werd er iets genoemd dat Cruiff niet had gewonnen (een EK of WK, verstond het niet goed) en toen kwam er als antwoord.....voetbal speel je niet alleen maar met 11 man, dus daar kon hij niks aan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:08

Had het al in dat andere topic gezet, hele die lijst klopt van geen kanten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:09

En dan te bedenken dat zonder Willem van Oranje heel Nederland misschien niet eens had bestaan........ dan had deze hele idiote verkiezing niet eens kunnen plaatsvinden.
Maar ja, aan de andere kant: kan je dan zeggen dat WvO wel Nederlander was (eigenlijk Duitser toch).
Net als Anne Frank, die heeft niet eens de Nederlandse nationaliteit. Verder vroeg ik me af waar die cijfers op slaan. Een 7 voor de genialiteit van Anne Frank Verward. Nou sorry hoor..........dan is iedereen geniaal.....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:09

Beetje vreemde uitslag inderdaad...

Ik vond Pim een fasinerend persoon, ik heb ook met veel plezier naar hem kunnen kijken op tv en vind het echt verschrikkelijk dat hij is vermoord...

Maar grootste Nederlander? Ik denk dat het een verkeerde periode is geweest om te stemmen, te veel beinvloed door dingen die er weinig mee te maken hebben...

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:22

Op zondag hadden "slechts" 370.000 mensen hun stem uitgebracht, dit tegen een inwonertal van 16 miljoen zegt mij wel iets. Gaat dus gewoon helemaal nergens over.
Ik heb niet gestemd, ik hou zowiezo niet zo van persoonsverheerlijking. In Engeland heeft trouwens Churchill gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:26

Johan C. heeft zo op het oog niks bereikt, maar ik denk dat hij wel degelijk invloed heeft uitgeoefend op mensen. Niet dat hij daarom de verkiezing moet winnen ofzo. Maar ik denk dat het ook waardevol is dat Johan zoveel harten heeft veroverd.

De gemiddelde soundmixshow/idols trekt meer stemmen.