vanaf welke leeftijd word je op bokt serieus genomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:55

Klopt Divana, het is soms best moeilijk in te schatten hoe er op je topic gereageerd gaat worden. Er hoeft er maar één te zijn die jouw berichtje anders uitlegt dan je had bedoeld, en de poppen zijn aan het dansen.
Daarbij komt nog dat iets wat geschreven is meestal veel harder aankomt dan iets wat hardop gezegd wordt. En meestal besef je dat pas als je het topic of de reactie al geplaatst hebt.

Ik vind echter wel dat je er zelf een hoop aan kunt doen om serieus genomen te worden: kijk je berichtje na op tiep- en taalfouten. Lees je bericht voordat je het plaatst goed na en vraag je af of je zelf wel zo zou willen worden aangesproken.

Iemand van twaalf die netjes schrijft zal ik eerder serieus nemen dan iemand van dertig die een onbegrijpelijk bericht plaatst! Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:00

Of dat nou zo erg is dat mensen een verkeerd beeld hebben weet ik niet hoor. Er zijn hier mensen die over mij dingen denken die totaal niet waar zijn. Ik ga niet vertellen wat, want dan is voor mij de lol eraf. Sommige mensen gaan zeer binnenkort die ontdekking doen, anderen weten het al of komen er in de toekomst nog achter. Ondertussen lig ik onder m'n bureau van het lachen.
Maar ontopic: Ik denk dat iets nuttigs melden idd niks met leeftijd te maken heeft. Ook degene die het topic plaatst heeft natuurlijk zelf in de hand of er serieuze reacties op komen door de manier waarop het topic wordt opgesteld. En soms, tja, soms ben ik in een melige bui en dan komt er niks zinnigs uit mijn toetsenbord, sorry voor die gevallen, maar ook ik heb daar wel eens last van.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:03

ligt er aan sommige ouderen neem ik totaal niet serieus en sommige jongeren wel weer ligt een beetje aan je antwoorden over het algemeen. als jij overal banketstaaflig reageerd of overal vind ik ook op antwoord neem ik je lang niet zo serieus dan een ander

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:42

Ik kijk niet naar de leeftijd, maar hoe het geschreven is. Maar ook door de schrijfwijze probeer ik een beetje te prikken.
Sommige mensen schrijven nou eenmaal niet zo goed, heeft niets met schrijffouten te maken, maar met het precies opschrijven wat ze bedoelen.
*LOL* Zoals dit stukje hierboven.
Ik heb zelf ook soms grote moeite met verwoorden wat ik nou eigelijk bedoel.
En dan wordt je berichtje heel anders gelezen dan hoe je het eigelijk bedoeld hebt.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 14:10

Precies Jantina. Ik heb er ook vaak moeite mee met opschrijven hoe ik het eigenlijk bedoel. Soms komt het net ff iets anders over. En soms weet ik gewoon echt niet hoe ik het moet zeggen

Verder maakt leeftijd niks uit of iemand serieus genomen wordt of minder serieus.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:23

ach ja ik hoor me nu wel een beetje volwassen te gedragen ( dus serieus ) maare, denk niet dat dat veel helpt Lachen
Je bent zoals je bent, zoals sommigen zeiden met taal fouten, vind ik dus niet dat je daar iemand niet serieus op moet "vinden" sommige mensen hebben daarnu eenmaal problemen, mee.

maar als je gewoon oprecht bent, dan ben je al serieus dus moet iemand van 9 die wat zegt even serieus worden genomen als iemand van 25. vind ik.
gewoon wanneer het eerlijk en oprecht is dan is het serieus, en ik denk dat de "oudere" bokkers, dat wel tussen de zinnen door kunnen lezen, wanneer iets van een 12 jarige serieus wordt neegezet of dat het alleen maar als flauwekul is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 23:30

Citaat:
Op 2001-12-08 00:00, schreef ikke:
Er zijn hier mensen die over mij dingen denken die totaal niet waar zijn. Ik ga niet vertellen wat, want dan is voor mij de lol eraf. Sommige mensen gaan zeer binnenkort die ontdekking doen, anderen weten het al of komen er in de toekomst nog achter. Ondertussen lig ik onder m'n bureau van het lachen.

Ik weet lekker wat (denk ik) Tong uitsteken *LOL*
Maar ik zal het niet zeggen hoor Schijnheilig

En ontopic: ik weet niet of ik zo serieus wordt genomen, maar ik neem eigenlijk de meeste gebruikers en berichten wel serieus, misschien omdat ik zelf ook wat jonger ben en dus weet hoe die anderen 'denken'.
Maar als een bericht helemaal onder de spelfouten staat en in msn-taal geschreven is, dan heb ik vaak al zoiets van: oei.. hmm.. moet ik dit serieus nemen?? Verward
En aan de andere kant, soms staat er een berichtje van een 'serieuze bokker' waarvan ik denk: jeetje.. wat moet ik hier nou mee Verward
Ik denk dus dat er niet echt een minimumleeftijd is, het ligt gewoon aan jezelf, hoe 'volwassen' je je gedraagt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 09:44

Ik denk dat leeftijd er niet altijd helemaal toe doet. Het hangt er af van af hoe je je zinnen formuleert en wat voor onderwerpen je aansnijdt. Sommige onderwerpen zijn meer aan leeftijd onderhevig dan andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:42

Ik heb van een heleboel Bokkers zelfs geen idee hoe oud ze zijn, en dat maakt me ook niet veel uit. Ik kijk meer hoe mensen over het algemeen reageren, of ze veel 'rare' dingen plaatsen (dingen die niet kloppen of getuigen van weinig tot geen inzicht) en op de manier van schrijven. Duzzz, kuszies, w8en, d8 ik ........... Misselijk daar voel ik me niet bij thuis.
Maar ik PB ook wel eens met Bokkers die (heel *LOL* ) veel jonger zijn dan ik zelf ben, en die ik toch echt waardeer.
Daarentegen zitten hier ook volwassenen die wat mij betreft wel eens volwassen zouden mogen worden.....

DeEsJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:24

iedereen die iets zegt moet gewoon sirieus genomen worden maar inderdaad het ligt eraan hoe ze het brengen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:39

ik lees altijd al die berichtjes en dan denk ik soms: huh? en dan weer: JAJA!¿ en ook wel eens van : interesant!
Er zijn hier zat mensen die er echt verstand van hebben, zit ik met me oren te klapperen (noem ff geen namen) maarja, dan ben ik ook maar een meidje van 15...
maar eigenlijk heb ik zoiets van, ik lees het wel, en het ligt ook aan het onderwerp, kijk van die meisjes van 12 die iedere dag ee nieuw berichtje plaatsen voor een zadel enzo, terwijl ze gee eens een pony hebben, die geloof ik niet echt, maar er zijn ook meisjes (bijna geen jongens...) van 10, die veeel geloofwaardiger zijn!
ik bedoel, wat maakt leeftijd uit?
Verward
(ohja, ik gebruik altijd veel smilies, vrolijkt het een beetje op, en tja die type fouten komen daar dat snelle geroffel van mij Haha! )

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:41

Wil je mij ook eens leren hoe je met je oren klappert? Haha! Haha! Haha!