Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emeraldo schreef:Ik lees ook mee. Ik heb ook al ruim een jaar last van mijn rug, schouders en nek. En heb inderdaad grote borsten. Ik heb maat 70G, ben niet dik (zie omtrek 70) en ben 1.64. Een rare verhouding, maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Ik heb al verschillende keren met de huisarts gepraat, fysiotherapie gehad, mijn houding verbeteren, minder (een tijdje NIET) paardrijden, niks tillen, geen boeken mee naar school, enz.
Nu was het probleem, dat ze nooit met zekerheid kunnen zeggen wat de oorzaak is van je klachten. Bij mij wordt eerst het een en ander uit gesloten voordat ik een borstverkleining laat doen.
Bij mij wegen de nadelen gelijk aan de voordelen (tot nu toe), mijn rugklachten worden weer minder op het moment, maar daarbij let ik wel op alles wat ik doe.
De nadelen in mijn ogen zijn:
* Littekens,
* Over een paar jaar borstvoeding geven,
* een week of 6 helemaal uit je doen zijn, en een maand of 3 niet paardrijden (een kennis heeft deze operatie ook ondergaan),
* En vooral, het niet zeker weten of dit de oorzaak is.
Waterkippie schreef:wordt het helemaal niet meer vergoed danik dacht als je goed aanvullend verzekerd was dat het dan nog wel vergoed zou worden... lijkt me ook stug dat het er helemaal uit gaat
anders mag je wel gaan sparen