Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuperPepeijn schreef:mensen die anderen willen pijnigen of martelen die zouden zichzelf moeten nakijken, of het nu criminelen betreft of niet. ik vraag me af hoe die mensen criminelen durven veroordelen.
iemand de doodstraf geven kost meer geld dan iemand levenslang vastzetten. verder ben ik tegen de doodstraf om de eenvoudige reden dat het onomkeerbaar is.
Lenn schreef:[u](Jongens, Allah bestaat niet eens)
Ilindra schreef:Ik ben tegen de doodstraf, zoals Amnesty het eens heel mooi verwoorde:
"Why do we kill people who kill people to show that killing people is wrong"
carien schreef:Moeilijk. In sommige gevallen ben ik absoluut voor de doodstraf (en dan niet met martelingen ed vooraf) zoals in het geval Dutroux. Maar in het geval van iemand die in een vlaag (noem het totale verstandsverbijstering) iemand vermoord: nee, wel een lange celstraf met tbs.
Sylleke schreef:De meeste moordenaars hebben geen spijt, sommige zijn zelfs trots op hun daden. (Ik zeg niet allemaal hé)
xluvya schreef:Ik vind het een snelle makkelijke oplossing de doodstraf.. In feite doe je hun er een plezier mee. Denk dat ze er meer moeite mee hebben om hun hele leven te zitten dan na een maand of een jaar op de stoel te gaan.
Shiloh schreef:ookal hebben ze dan helemaal geen spijt... ze zullen het zeker neit leuk vinden al hun vrijheid te verliezen etc...
Berdientje schreef:
Waarom zou de dader vermoord moeten worden omdat hij iemand vermoord heeft? Dan moet dus de gene die de dader laat vermoorden (en dus ook weer een dader is) ook vermoord worden, en zo heb je binnen no-time geen mens meer over!Citaat:
Nou ik denk niet dat er binnen no-time geen mensen meer over zijn.Citaat:Laat ze liever hun hele leven zitten en 'make them feel sorry' en 'no
mercy' En maak het ze ZEKER niet te comfortabel!!!
Aramat schreef:Idd.. ik vind de doodstraf nog een te lichte straf, voor zover ik daarover kan oordelen, ze moeten hun hele leven boeten voor wat ze gedaan hebben en als ze dood zijn doen ze dat niet.. Die mensen moeten levenslang krijgen, en dan niet levenslang zoals hier dat ze na een paar jaar weer vrij zijn!
Ik snap niet dat mensen nog recht hebben op hun vrijheid als ze iemand vermoorden.
Cow_horse schreef:(dit hebben wij wel eens op school besproken)
aan de ene kant zou ik zeggen JA!!!
maar pijnig hem dan goed van te voren, dus weten ze zeker dat persoon A bijvoorbeeld de dader is, dan zetten ze hem in een hokje, nabestaanden mogen hem dan : een kogel door zijn been heen schieten, of arm (geen hart en hoofd), met een knuppel (incl. spijkers) in zijn rug slaan... stenen gooien noem maar op.
laat de dader zo even een paar maanden in dat hokje zitten en geef hem dan de doodstraf.
aan de andere kant zou ik zeggen NEE...!
we verlagen ons naar zijn niveau, het is een makkelijke oplossing, en de dader is er snel vanaf..
ook werd er een alternatief genoemd door een leraar van ons, waar ik het opzich ook mee eens ben...
ongeveer hetzelfde als het eerste wat ik schreef, maar dan zo dat hij verlamd raakt aan iig armen en misschien nog benen en zet hem dan terug in de samenleving, hij heeft voor de rest van zijn leven te maken met wat hij op die bewuste dag heeft gedaan, op de dag dat hij is opgepakt (daar baalt iedere dader wel van) en willen er zsm vanaf zijn.
door hem verlamd aan zijn armen terug te plaatsen ind e samenleving, heeft hij voor altijd een schuldgevoel
Aramat schreef:Die mensen moeten levenslang krijgen, en dan niet levenslang zoals hier dat ze na een paar jaar weer vrij zijn!
babyboo schreef:beetje domme uitspraak, als mensen erin geloven wie ben jij om te zeggen dat hij niet bestaat?!
carien schreef:wow dat is nogal wat. iemand die verlamd is wordt hier in Nederland netjes verzorgd, uitkerinkje erbij. Dure oplossing.
en al die martelingen die je opnoemt. Je hebt het over verlagen tot zijn niveau maar iemand martelen is toch echt wel monsterlijk.
Humaner is om zo iemand een spuit o.i.d. te geven.