Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hurrycane schreef:Dit is een donkere dag voor de sport en de wielerwereld in het bijzonder.. hij was een illuster figuur die veel betekent heeft voor de sport.
Stond niet alleen bekend vanwege zijn grote kwaliteiten als wielrenner maar ook door zijn uitspraken die sindsdien door velen zijn gebruikt. Hij gaf het wielrennen een gezicht en de wielersport een naam.
Persoonlijk was ik heel erg gecharmeerd van zowel de wielrenner als van de mens Gerrie Knetemann.
Ik zal altijd de beelden voor me houden van een huilende Knetemann na zijn winst op het WK in 1978 en na zijn eerste grote overwinning na zijn vreselijke val in 1983 in de Amstel Gold Race van 1985.
Maudje schreef:Gerrie's zoon, Marnix zit overigens in de paarden. Hij heeft een bloedmooie arabierhengst. Ik ken hem wel van zien, maar niet persoonlijk.
Echt heel erg om je vader al op zo'n jonge leeftijd te verliezen...
Hurrycane schreef:Enig idee hoe oud Marnix is? Ik hoorde dat hij 3 relatief jonge kinderen achterlaat maar ik ken van naam alleen zijn dochter Roxanne omdat die ook aan wielrennen doet en aangezien ze aan het WK-junior dames meedeed schat ik haar een jaar of 17/18.. ik dacht eigenlijk dat zij de oudste was.