) de pc en zit me te bedenken of ik al een verslag neer zal gaan zetten. Nee, ik doe het toch niet, ik vind het leuker om het te doen dmv een groot verslag met foto's! Sorry!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben vandaag vlak bij Beilen geweest Rieja, om precies te zijn bij Laaghalen. Het huis wat hier stond is het iig niet geworden. Het waarom vertel ik morgen wel
Helaas had ik vandaag een behoorlijk strak schema om bij de vier huizen te gaan kijken. Kon dus geen gaatje vinden om te meeten met de noordelijke bokkers. Maar ik heb het gevoel dat ik dat binnenkort wel ga doen
Citaat:Op 2001-12-04 22:33, schreef Honeybee:
Tja, dan is Drachten wel een stukkie verder rijden voor je. Maar goed, je vind vast wel iets geschikts.

). Benneveld is een kleine boerengemeenschap met ongeveer 180 inwoners en bestaat voornamelijk uit boerderijen met een paar woonhuizen er tussen door gestrooid. Toen ik het dorp inreed had ik al zoiets van "hmmm... dit dorp ziet er iig erg mooi landelijk uit, dat is in ieder geval al een goed begin!" Ik parkeerde de auto bij een monumentale boerderij en werd ontvangen door een aardige vrouw. Toen ik binnenkwam viel mijn mond zowat open, zo mooi was het verbouwd van binnen.
Een echter rustieke woonboerderij. Even wat gekletst en toen naar het huisje ernaast. Dat was namelijk de huurwoning. Het is een behoorlijk klein huisje van 6 bij 6.5 meter maar netjes ingericht. De eigenaren hebben er namelijk tijdens de verbouwing zelf gewoond dus wilden ze het wel goed voor elkaar hebben. Af en toe wordt het verhuurd als vakantiewoning maar op dit moment zat er een stel in wat er deze maand uitging. Beneden is het huisje van alle gemakken voorzien: een nette redelijk ruime keuken waar ik me als kok aardig in zou kunnen redden
in de keuken zat ook de deur naar het toilet en de douche (zag er ook netjes uit). Naast het toilet ging een steile houten trap naar boven waar 1 hele grote slaapkamer is over de gehele lengte van het huis. Deze zou in tweeën gedeeld kunnen worden. Verder was er beneden een grote woonkamer van 3.5 bij 6 meter. Het uitzicht dat je vanuit de woonkamer had was op een andere oude boerderij en op de weilanden. Helaas kon ik op dit adres geen paard meenemen. Ze vroeg voor dit huisje 1050 all in (met huur van meubilair) en 850 all in (zonder meubilair). Oh ja... ze hebben in dit gehucht ook nog eens kabel!!! 
Eenmaal binnen keek ik mijn ogen uit! Wat een ruimte en wat een luxe!!
Een giga luxe badkamer met douche en ligbad, alles goudkleurig en nieuw betegeld! Een grote woonkamer en keuken!! (De woonkamer en keuken van dit huis waren bijna net zo groot als het hele huisje in Benneveld!!
) Daarnaast waren er nog twee grote slaapkamers en nog een extra douche (toegankelijk vanuit beide slaapkamers!!!). Na alles gezien te hebben zijn we nog even in de woonkamer gaan zitten om over de prijs te praten. Ze vertelde me dat ze een makelaar had gesproken en die taxeerde de woning op 2200 gulden kale huur per maand. Dit wist ik al van te voren maar ze vroeg of ik toch aub langs wilde komen want over de prijs konden we praten!!
Ik vertelde haar toen ook eerlijk dat ik een budget van maximaal 1000 gulden kale huur in gedachten had. Dit vond zij in orde!! Het ging haar er gewoon om dat het huis bewoond werd door een betrouwbaar persoon (ahum... ikke betrouwbaar???
). Snel nog even wat foto's gemaakt en toen even een snelle hap in de plaatselijke kroeg. Ik moet zeggen dat ze daar een heerlijk broodje hamburger en een excellente patat oorlog serveren 
\ Aan de telefoon leek het zo mooi! Mogelijkheid tot het meenemen van eigen paard, woonkamer van 6 bij 6, woonkeuken van 4 bij 4, twee slaapkamers, douche en wc. Toen ik aan kwam rijden zag ik het al. Op zich was het een mooie boerderij maar er om heen was het een vre-se-lijk zooitje. Kapotte hekken, slecht in de verf, rommel op het erf en van binnen moest je volgens mij eerst alles goed ontsmetten en tien keer oververven wilde je er iets van maken (sorry als dit huis van een van jullie is mede-bokkers, maar ik kan er niets aan doen... het zag er super onverzorgd uit!). Ik ben vijf minuten in het huis geweest, maar wilde er weer zo snel mogelijk weg, het was te deprimerend!!
Alleen al vanwege het feit dat er veel te veel aan moest gebeuren om het leuk te krijgen wilde ik het niet nemen. Daar kwam nog eens bij dat ze er voor mijn gevoel veel te veel voor vroegen. 1200 gulden kaal!! En dan had je nog niet eens centrale verwarming, maar 1 gaskachel in de woonkamer! Hmmm.... voor mij dus veel te prijzig!! Bovendien heb ik het in een strenge winter al eens meegemaakt in een huis met alleen een gaskachel dat de wc-pot uit elkaar is gevroren omdat het vroor op de wc!!
Dat wilde ik dus niet nog eens meemaken!!
Afgeschreven dus!! 
) We zijn toen even naar Orvelte gereden en hebben daar wat cultuur opgedaan. Dit is een dorp wat behoort tot de World Heritage of zoiets (daar vallen ook de piramides onder geloof ik!
)
Maar.... het huisje was wel het goedkoopst van allemaal!! 800 gulden met gebruik making van alle voorzieningen zoals tv, bankstel en kookgerei!! Niet slecht dus!!
Ik hoop maar dat dat snel in orde komt want de foto's wil ik jullie natuurlijk niet onthouden
Morgen misschien?? *hoop hoop*
Ik heb al een keuze gemaakt en heb de persoon al gebeld dat ik de woning zou nemen. Deze was zeer blij en verrast dat ik al zo snel een keuze heb gemaakt. Ik heb het gevoel dat ik een goede keuze heb gemaakt en ik denk dat ik er gelukkig word! 

Maar.. voor die tweehonderd piek verschil (ik kan natuurlijk niet in jouw portomonnee kijken) zou ik toch gaan voor het paleisje in Smilde.
Dan kunnen we vast en zeker wel eens een boktmeeting bij jouw thuis hebben..
)